لانچیا

معرفی نسل جدید لانچیا اپسیلون، هاچبک برقی با برد 400 کیلومتر

نسل جدید لانچیا اپسیلون فعلاً به‌صورت الکتریکی معرفی شده است اما بعداً نسخهٔ هیبریدی آن‌هم با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر ارائه خواهد شد.

رنسانس لانچیا سرانجام با معرفی محصول الکتریکی این برند آغاز شد. پس از افشای تصاویر و تیزرهای متعدد، نسل جدید هاچ‌بک اپسیلون رسماً معرفی شده است. این خودرو حدود ۱۰ روز دیگر در میلان برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت فعلاً در نسخهٔ تولید محدودی بنام کاسینا معرفی شده است. از این نسخه تنها ۱۹۰۶ دستگاه ساخته خواهد شد که به سال تأسیس لانچیا اشاره دارد.

اپسیلون اولین خودرویی است که زبان طراحی جدید لانچیا را نشان می‌دهد. جلوپنجرهٔ نورانی و چراغ‌های عقب گرد با الهام از مدل افسانه‌ای استراتوس از ویژگی‌های این زبان طراحی هستند. این ویژگی‌ها که اولین بار در کانسپت Pu+Ra HPE به نمایش درآمدند، در تمام محصولات آیندهٔ لانچیا مثل کراس‌اوور گاما و هاچ‌بک دلتا استفاده خواهند شد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه اپسیلون هم می‌توان به چراغ‌های جلوی چندضلعی با ارتفاعی پایین‌تر از حد معمول روی سپر و تریم مشکی براق در قسمت‌های مختلف اشاره کرد. بااین‌حال، تناسبات آشنا، قاب آینه‌های جانبی و فرم کلی اتاق نشان می‌دهند که اپسیلون برادر ایتالیایی پژو ۲۰۸ و اوپل کورسا است.

در داخل خودرو، لانچیا تأکید زیادی روی متریال باکیفیت و طراحی منحصربه‌فرد دارد تا کابین شبیه یک اتاق نشیمن ایتالیایی باشد. این فضا به لطف همکاری با کاسینا حاصل شده که یک برند مبلمان ایتالیایی سطح بالا بوده و در انتخاب رنگ‌ها و متریال نقش داشته است. ویژگی‌های برجستهٔ کابین این ماشین شامل مواردی مثل روکش مخملی صندلی‌ها با طرح نوستالژیک و کنسول مرکزی دایره‌ای شبیه میز قهوه‌خوری می‌شود. اپسیلون جدید همچنین اولین مدلی است که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید لانچیا بنام SALA را معرفی می‌کند. این سیستم بعداً در دیگر محصولات جدید لانچیا هم ارائه خواهد شد.

لانچیا فعلاً مشخصات فنی نسل جدید اپسیلون را منتشر نکرده است و صرفاً میدانیم شعاع حرکتی این هاچ‌بک کوچک با هر بار شارژ حدود ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. این برد احتمالاً با استفاده از یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی حاصل می‌شود که در دیگر خودروهای الکتریکی استلانتیس روی این پلت‌فرم هم دیده‌ایم. اپسیلون پلت‌فرم مشترکی با بسیاری از خودروهای جمع‌وجور استلانتیس مثل پژو ۲۰۸، اوپل کورسا و حتی جیپ اونجر دارد. لانچیا بعداً نسخهٔ هیبریدی هاچ‌بک جدید خود را هم عرضه خواهد کرد که انتظار می‌رود از همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف آشنای استلانتیس استفاده کند.

پس از معرفی کامل نسل جدید لانچیا اپسیلون در ۱۴ فوریه برابر با ۲۵ بهمن، پذیرش سفارش خرید آغاز خواهد شد. درحالی‌که نسل قبلی این خودرو فقط در ایتالیا عرضه می‌شد، نسل جدید در بازارهای اروپایی بیشتری عرضه خواهد شد اما پیش‌ازآن لانچیا باید شبکهٔ نمایندگی‌های خود را گسترش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    بالاخره یه تکونی به خودشون دادن. واقعا زیباست. کاش استلانتیس یه فکری هم به حال کرایسلر بکنه..

    موافقم 33
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      والا مگر جنرالی چیزی آمریکایی پاشه جیپ و دوج و کرایسلر رو از اون استلانتیس لعنتی بکشه بیرون
      استلانتیس کلا داره محبوبیت بی پایان دوج و کرایسلر و جیپ رو فدای برندهای نچندان محبوب و پرفروشی مثل مازراتی و …. سیتروئن میکنه در صورتی که میتونه با اینا غوغا کنه فقط گروه وامونده ای مثل استلانتیس میتونه دوج چارجر و چلنجر رو توقف تولید بزنه و فجایعی مثل اون برقی با صدا اگزوز مصنوعی بده و بلایی به سر کرایسلر بیاره که هیچ محصولی به جز مینی ون پاسیفیکا روی خط تولید نداشته باشه

      موافقم 16
      مخالفم 14
  2. Piero Ferrari

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره همین که لانچیا سرپا نگه داره
    خوبه

    موافقم 23
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خدا کنه مدل بنزینی رو زود معرفی کنه و به همه جا صادر
    شاید گوش شیطون کر سمت مملک ما هم چندتاشون رو وارد کنن
    خیلی داخل ماشین به دل میشینه
    از داخل فیات ۵۰۰ وارداتی خیلی بهتر نیست؟؟؟

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    تو ظاهر معلومه یه پله از چینی ها بالا تره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    قیافرو ناموسا نگاه از چی این خوشتون میاد😐☹️

    موافقم 0
    مخالفم 26
  6. Moein

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (894 ديدگاه)

    محشره
    داخل و بیرون جفتش عالی و بی نقص
    اصالت میچکه ازش

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا