لکسوس

بررسی لکسس RC F مدل ۲۰۱۵

معمولاً وقتی کمپانی‌های خودروسازیِ حاضر در تمام کلاس‌های خودرویی بخواهند یک مدل کوپه را توسعه دهند، ابتدا با یک سدان از خط تولید کنونی شروع می‌کنند؛ یک فرم ۲ در برای آن طراحی می‌کنند و مجموعه خودرو را در یک بدنه لاغرتر جای می‌دهند. همچنین فاصله محوری کوچک‌تر به‌عنوان یک گزینه مطرح می‌شود. امّا لکسس این روند را به هم زده و مستقیماً به سراغ RC رفته است. لکسس برای ایجاد ساختار کوپه جدید، ترکیبی از جلوبندی GS سدان، بخش میانی IS C کانورتیبل قدیمی و طراحی عقب IS سدان به کار برده است و به این منظور از تکنیکی جذاب و پیشرفته با نام «پیچ جوش لیزری» استفاده کرده که شرایط را برای صلبیت بیشتر فراهم می‌کند.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
این رویکرد سه قسمتی را شاید بتوان با جزئیات بیشتر، ملموس‌تر کرد. جلوبندی GS عرض کشش بیشتر موردنیاز هندلینگ را برای مهندسان تأمین کرده است. همچنین آن‌ها از طراحی عقب IS استفاده کرده‌اند تا نظم ابعاد خودرو را حفظ کنند و بخش میانی IS C نیز به خاطر صلب‌بودن و فاصله محوری کوچک‌تر لازم بوده است. در مقایسه با مدل IS سدان کنونی، RC کوپه تقریباً به اندازه ۱/۵ اینچ طولانی‌تر، عریض‌تر و با ارتفاع کوتاه‌تری است. با این حال، فاصله محوری آن به اندازه ۲/۷ اینچ کوتاه‌تر است.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
RC F مورداستفاده در این تست، یک نسخه‌ای اسپورتی‌تر از RC است؛ خودرویی که لکسس می‌خواهد آن را به عنوان جانشینی شایسته برای IS F سدان داشته باشد. مدل جدید چهار در با عملکرد بالای لکسس GS F خواهد بود که دارای ابعادی بزرگ‌تر بوده و احتمالاً از IS F قبلی گران‌تر است. با این حال، RC F نمی‌خواهد مستقیماً با مدل‌های ب‌ام‌و M روبرو شود و هدف‌گذاری خاص خود را دارد. در این مدل، یک کابین مجهز داریم که اطلاعات و کنترل زیادی در اختیار راننده قرار می‌دهد و تکنولوژی‌های بسیار خوبی در آن به کار رفته است. کنسول میانی بلند دارای یک صفحه لمسی اضافه بوده که بخشی از پکیج راهبری و سیستم استریوی ۲۸۴۰ دلاری است. نمایشگر ابزارها نیز یک LCD در وسط است که بسیار شبیه چیزی است که در LFA دیده می‌شود. تقریباً همه‌چیز را می‌توان با استفاده از پد سیستم اطلاعات و سرگرمی کنترل کرد. در همین حال برخی دکمه‌های کنترل مستقیم صدا مانند مدل‌های کنونی IS تدارک دیده شده‌اند.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
صفحه LCD با توجه به چهار حالت رانندگی (اکو، نرمال، اسپورت و اسپورت‌پلاس) حال و هوای خود را تغییر می‌دهد و با یک نمایشگر دیگر در سمت چپ خود هماهنگ است؛ نمایشگری که میزان فشار لاستیک‌ها، ایستگاه‌های رادیویی، نیروی g و بسیاری موارد دیگر را نشان می‌دهد. همچنین یک سرعت‌سنج کوچک در سمت راست قرار گرفته است.

2015 Lexus RC F Interior
۲۰۱۵ Lexus RC F Interior
تنها در برخی شرایط خاص است که می‌توان گفت ۴۶۷ اسب‌بخار در یک خودرو کافی نیست. موتور قبلی ۵ لیتری V-8 در IS F برای این RC F جدید استفاده شده و این در حالی است که مدل جدید، وزنی به اندازه ۱۸۳۶ کیلوگرم دارد. یعنی بیش از ۹۰ کیلوگرم نسبت به سدان قدیمی سنگین‌تر است.

2015 Lexus RC F engine
۲۰۱۵ Lexus RC F engine
وزن زیاد یکی از مشکلات اصلی RC F است. این خودرو نسبت به ب‌ام‌و M4 به اندازه ۱۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و وزنی برابر با آئودی RS5 دارد.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
امّا پس از ثبت داده‌های مربوط به تست‌های سرعت و شتاب، RC F نسبت به IS F قدیمی، نه یک خودروی سریع‌تر بود و نه یک خودروی کُندتر. این خودرو توانست سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴/۳ ثانیه ثبت کند و مسافت یک‌چهارم مایل را نیز در ۱۲/۸ ثانیه طی کند؛ آماری که مشابه IS F مدل ۲۰۰۸ است. البته این دو در سر و صدای موتور تنفس طبیعی V-8 نیز مشابه یکدیگر هستند. با اینکه همه چیز در داخل کابین ساکت است، عابران پیاده نویز موتور را پس از عوض شدن حالت متغیر سوپاپ‌ها به خوبی خواهند شنید.

2015 Lexus RC F Interior
۲۰۱۵ Lexus RC F Interior
لکسس با چیزی بیش از یک ارتقای نرم‌افزاری و بدون کاهش حجم موتور، توانسته ۵۱ اسب‌بخار بر قدرت V-8 اضافه کند. ۳۲ سوپاپ آلومینیومی، به همراه میل‌لنگ و میله‌های رابط سبک‌تر به مهندسان اجازه داده تا خط قرمز موتور را ۵۰۰ دور اضافه کرده و به ۷۳۰۰ دور بر دقیقه افزایش دهند. تنها آئودی RS5 با دور موتور حداکثر ۸۳۰۰ می‌تواند از این لحاظ بر RC F برتری داشته باشد؛ M4 با موتور توربو نمی‌تواند چندان با این موتور منطبق شود.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
دور موتور بالاتر به معنی قدرت بیشتر است؛ ولی در عین حال، نیاز هوا و سوخت بیشتری نیز دارد. بنابراین موتور V-8 که با عنوان ۲UR-GSE کدگذاری شده است، از یک بدنه کنترل سوخت بزرگ‌تر و انژکتورهای سوخت با جریان بیشتر استفاده کرده است. حداکثر قدرت در ۷۱۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. حداکثر گشتاور نیز ۵۲۷/۴ نیوتن‌متر است که نسبت به IS F حدود ۲۴ نیوتن‌متر بیشتر شده است. این گشتاور در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است که ۴۰۰ دور بر دقیقه زودتر از مدل قدیمی اتفاق می‌افتد. همچنین نسبت تراکم از ۱۱.۸:۱ به ۱۲.۳:۱ افزایش یافته است.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
بازه بزرگ‌تر برای تغییر حالت سوپاپ‌ها موجب قدرت بیشتر و نمایش قابلیت‌های بیشتر چرخه اتکینسون در V-8 شود. این موضوع موجب بهینه‌سازی مصرف سوخت برای حرکت RC F شده و مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ۹/۴ لیتر مصرف می‌کند که ۰/۸ لیتر نسبت به IS F کمتر است. امّا مصرف سوخت شهری خودرو در همان ۱۴/۷ لیتر باقی مانده است. البته RC F در مدتی که در تست بود، مصرف سوخت متوسط ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان داد.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
تمام کارهایی که برای ساختار خودرو انجام شده، از همان اولین دور چرخ‌های خودرو مشخص می‌شود. بخش صلب میانی بدنه در اصل برای یک کانورتیبل بوده و بنابراین یک سختی مناسب برای کل بدنه ایجاد کرده است. این ساختار صلب احتمالاً تمام ارتباطات شاسی را انتقال می‌دهد؛ چیزی که هم می‌تواند خوب باشد و هم بد. در یک راه ناهموار، مسافران برخی لرزش‌ها را تجربه خواهند کرد. این خودرو در یک مسیر صاف، حس یک لکسس ES را دارد؛ حالت صلبی که به هیچ‌وجه از یک M4 شاهد نیستیم.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
در تست لغزش در پیچ، چسبندگی ۰.۹۵g را از RC F شاهد بودیم که با توجه به استفاده از تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپوتس برای چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی BBS کمتر از حدّ انتظار است. با این حال، مقدار کم‌فرمانی در پیچ برای این خودرو نسبتاً مناسب است. در همین حال، لکسس اذعان کرده که هدفش ساخت یک خودروی تهاجمی نبوده است؛ بلکه یک کوپه با عملکرد بالا مدّنظر بوده که برای تمامی سطوح رانندگی مناسب باشد؛ چیزی که موفق به انجام آن شده است.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
با این که چهار حالت رانندگی برای RC F درنظر گرفته شده، ولی برای سیستم فرمان تنها دو حالت نرمال و اسپرت ارائه شده است. حالت فرمان اسپرت در حالت‌های رانندگی اسپورت و اسپورت‌پلاس فعال می‌شود؛ وزن فرمان در این حالت بیشتر می‌شود، ولی فیدبک تغییری پیدا نمی‌کند.

2015 Lexus RC F Interior
۲۰۱۵ Lexus RC F Interior
سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که یکی دیگر از اجزای IS F است، برای ورودی‌های دستی مقاومت زیادی نمی‌کند. همچنین روتورهای ترمز ۱۵ اینچی در جلو و ۱۳/۶ اینچی در عقب برای کاهش سرعت خودرو بدون هیچ عیب و نقصی کار خود را انجام می‌دهند. با این حال، حالت نرم اوایل پدال ترمز، اندکی ناخوشایند است. مسافت ترمز RC F از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت ۴۶/۹۴ متر است که بیشتر از این مسافت برای M4 است. البته اگر وزن بیشتر RC F را درنظر بگیریم، عملکرد سیستم ترمز این خودرو ستودنی است.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
برخلاف وزن کلی خودرو، قیمت پایه RC F کمتر شده و به ۶۳۳۲۵ دلار رسیده است. این قیمت ۱۲۰۰ دلار متر از IS F مدل ۲۰۱۴ است. در همین حال، در خودروی تست شده از پکیج آپشن پرفورمنس استفاده شده که قیمت زیاد ۵۵۰۰ دلار را در پی داشته است. با این پکیج، یک سقف فیبرکربن به سبک M4 را دریافت خواهید کرد؛ همین‌طور بال عقب کربنی و یک دیفرانسیل گشتاور برداری. این دیفرانسیل که برای تویوتا اولین بار استفاده می‌شود، سه تنظیم مجزا نسبت به حالت‌های رانندگی دارد؛ نرمال، slalom و track. در حالت slalom بیشترین گشتاور تهاجمی به حرکت در می‌آید. این دیفرانسیل به طور قابل‌توجهی مقدار بدفرمانی را کاهش می‌دهد، ولی زمانی به کار می‌افتد که پای شما بر روی پدال گاز باشد. چیزی که در تبلیغات این پکیج گفته نمی‌شود، ۲۲/۷ کیلوگرم وزن اضافه‌ای است که به خودرو تحمیل می‌کند. قطعات فیبرکربنی وزن خودرو را ۶/۸ کیلوگرم کاهش می‌دهد، ولی وزن مجموعه با موتورهای الکتریکی و پکیج کلاچ‌ها، حدود ۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر از دیفرانسیل استاندارد ضد لغزش Torsen بیشتر است.

2015 Lexus RC F
۲۰۱۵ Lexus RC F
با رنگ بدنه مرواریدی گداخته Molten Pearl، مدل RC F بیشتر از آن که یک خودروی زیبا و بی‌نظیر باشد، یک حالت گستاخ و تهاجمی پیدا کرده است. شاید در طراحی‌های خود از داستان‌های مصور ابرقهرمانی ژاپنی الهام گرفته است؛ ولی تنها چیزی که آن را از یک حالت ابرقهرمانی دور می‌کند، نسبت قدرت به وزنش است. RC F شاید اطمینان یا پایداری یک M4 و یا حتی طراحی سطح بالای RS5 را نداشته باشد، ولی در همین حال شخصیت خود را دارد؛ یک کاماروی ژاپنی با خیل عظیمی از دکمه‌ها و تجهیزات.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۷۶۰۵۶ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۳۳۲۵ دلار).
  • نوع موتور: V8 اتکینسون، بدنه و رویه آلومینیومی.
  • گنجایش: ۴۹۶۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۶۷ اسب بخار در ۷۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۲۷/۴۱ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۳۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷۰۴ متر.
  • عرض: ۱/۸۴۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۳۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۳/۴۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۷۵/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۹۳۹ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    این لکسوس واقعی هست این انتظار از زیر مجموعه تویوتا میرفت واقعا طراحی فوق العاده ای داره 467 اسب بخار و صفر تا صد 4.6 ثانیه رقم خوبیه ،مقاله بسیار خوبی بود لطفا در مورد پیچ جوش لیزری توضیح بیشتری بدید و حالت صلبی که اشاره کردید در m4 وجود نداره
    طراحی اینتریور بسیار زیبا و لوکس در عین حال اسپرت دراومده یک مقدار منو به یاد برترین خودروی سال 2014 از دید منتقدین انداخت فضای داخلی (پژو 308 اسپرت) بخصوص حالت سیال مانیتور و داشبورد اما طراحی بیرونی شاهکاره مهندسی از آب دراومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      ماشین خیلی خوبیه

      با احترام به نظر دوستان من داشبورد محصولات آلمانی رو بیشتر می پسندم

      جمعه خوبی داشته باشید پدالی های عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        ّرای مقایسه خودرو باید از نظر فنی و زیبایی شناسی یه مقایسه کارشناسی کرد هرکدام بهتر بود باید اونو پسند کرد به دور از تعصب بالاخره این رقابت شدیده که باعث میشه پیشرفت بشه بی ام و تو طراحیاش به اعتقاد خیلیا درجا داره میزنه ولی بنزولکسوز دارند رشد میکنند حتی کادیلاک اینفینیتی آکورا درکل خط شکن بودن تو طراحی خیلی مهمه لکسوزواقعا معرکس تو این زمینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ALIUnited

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        داشبوردو ولش کن بدنش که از M4 بهتره مثله یه ماشین سوپر اسپرت عالی طراحی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. AliZeus

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        حیف شد جا داشت طبق معمول یا بنزی، بی ام وی، پورشه ای مقایسه میشد…:D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سلام دوستان
          داداش این ماشین با M4 مقایسه شده و تقریبا توی تمامی آیتم ها مثل شتاب صفر تا صد،ترمز گیری،شتاب جانبی،زمان دور زدن پیست،شتاب 400 متر و… به M4 باخته.
          فقط توی یه مبحث برنده شده و اونم صدای اگزوز بوده!!! (تازه اونم صدایی بود که راننده ی آزمایش میگفت.از نظر من که همون صدارو هم M4 می بره!)
          جای تعجب هستش که این نسل جدید اضافه وزن داره و نتونسته رکوردهای سال 2008 رو بهبود ببخشه!
          این در حالیه که سری 7 BMW حتی از سری 5 و E کلاس سبک تر شده! اینجاها هستش که ارزش کار BMW مشخص میشه! حالا هی بعضی از دوستان به طراخی داخلی و خارجی و وسطی و اینوری اونوری BMW ایراد بگیرن!
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا شاهین
          درسته که RCF از M4 شکست خورده ولی شما این مورد رو هم در نظر بگیر:
          وزن بیشتر ۲۰۰ کیلوگرمی(نه ۱۸۰) نسبت به M4 که یکیش به دیلیل حجم موتور (۵ لیتری) لکسس در مقابل حجم (۳ لیتری) بی ام دبلیو که به وسیله (توربو) تونسته قدرتش رو برسونه به لکسس…این یک.
          مهمترین دلایل اضافه وزن لکسس این بوده که چون تیم F لکسس قصد افزایش استحکام RCF رو داشته اند ،از طرفی هم میخواستند صرفه جویی در هزینه ها کنند، که دیدین در بالا هم ذکر شد که شاسی لکسس بر گرفته از ۳ مدل لکسس بوده که نتایج این این کنترل هزینه منجر به وزن اضافه RCF شده.
          با اینکه لکسس از بی ام دبلیو شکست خورده پس با دلایلی که در بالا برای شما آوردم این نکات زیر شامل اش میشند که به نظر من تازه خیلی هم خوبه واسه لکسس که اولین تجربه لکسس در این کلاس هست و با توجه به وزن بالاش…
          پس اختلاف 0/3 ثانیه ای شتاب ۰ تا ۱۰۰
          اختلاف ۳ متری ترمز گیری
          در مورد شتاب جانبی هم خدمت شما عرض کنم که طبق گفته اون تست: در ۱۴ پیچ در هنگام ترمزگیری به شتاب جانبی بیشتر نسبت به M4 داشت ولی M4 با شتاب زیاد به خاطر توربو و وزن سبک نسبت به لکسس از پیچ خارج و با رسیدن به سرعت های بالا اون رو جبران میکرد
          در مورد زمان دور زدن پیست و بهترین زمان…لکسس با 0/32 ثانیه از بی ام دبلیو شکست خورد
          شتاب ۴۰۰ متر رو هم با 0/5 ثانیه از بی ام دبلیو شکست خورد.
          به نظر شما همه نکات بالا با سنگینی ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به M4 قانع کننده نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه M4 از توربو استفاده میکنه ولی لکسس تنفس طبیعی هستش…
          تازه همونطور که در بالا بهش اشاره کرداین بود که هدف لکسس ساخت یک خودروی تهاجمی نبوده است؛ بلکه یک کوپه با عملکرد بالا مدّنظر بوده که برای تمامی سطوح رانندگی مناسب باشه…که به نظر من خیلی هم فراتر از این ایده رفته…
          ارزش کارتون رو با نسل جدید سری ۷ دیدم :-D :-D :-D :-D :-D اصلا روت میشه در مورد سری ۷ صحبت کنی؟؟…خیلی بده شاخ ترین مدلتون رو بگن شبیه ماشین های کره ای هستش…مخصوصا اون فرمونش :-D :-D :-D بخدا تعصب هم حدی داره :-D :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. شاهین

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          فرید جان،دوست عزیز
          تقریبا همه تو پدال میدونن که لفظ “متعصب” به هرکی بچسبه به من یکی نمیچسبه!
          خدمت شما عارضم که شما میگی BMW با توربو خودشو به لکسس رسونده! واقعا توجیه خنده داری بود! موتور لکسس با 8 تا سیلندر و 5 لیتر حجم،قدرتش از M4 بیشتره اما به دلیل همون اضافه وزنی که داره از موتور 6 سیلندر توربو عقب میفته! بهتره که لکسس یه رژیم غذایی رو واسه RC-F تدارک ببینه تا بتونه با قدرت اضافیش به M4 اندکی نزدیک بشه!
          ضمنا شما جوری میگی BMW خودش رو به لکسس برسونه انگار استفاده از توربو واسه یه خودرو نقص محسوب میشه!
          BMW با استفاده از توربو و حجم و سیلندر کمتر،هم مصرف سوخت رو کاهش داده و هم با تعادل و کاهش وزنی که ایجاد کرده،باعث شده که عملکرد بهتری داشته باشه.
          در هر حال RC-F که لفظ V8 رو یدک میکشه باید عملکردش بهتر از این ها میبود!
          همه ی اینهایی که گفتم به این دلیل هستش که ارزش کار BMW مشخص بشه.خدایی نکرده من قصد زیر سوال بردن لکسس رو ندارم و نخواهم داشت.

          و اما…
          میرسیم به بحث سری 7!
          اولا که این خودرو هنوز معرفی رسمی نشده و چون تصاویرش تا حدودی لو رفته احتمال وجود داره که تغییراتی قبل از به نمایش در اومدنش به وجود بیاد،درست مثل کاری که واسه ی جنسیس انجام شد.
          اما این نظر شماست که میگی “اصلا روت میشه در مورد سری ۷ صحبت کنی؟؟…خیلی بده شاخ ترین مدلتون رو بگن شبیه ماشین های کره ای هستش…مخصوصا اون فرمونش” که البته نظرتون واسه من محترمه.
          من با افتخار در مورد سری 7 صحبت میکنم.پرچمدار BMW همین سری 7 هستش و مطمئن باش که انبوهی از تکنولوژی ها و نواوری هارو توش خواهیم دید.این نظر شماست که میگی طراحیش شبیه کره ای ها هستش.اتفاقا از نظر من یه BMW اصیل بوده و خواهد بود.BMW نیازی نمیبینه که مثل لکسس طرح های آوانگارد و رادیکال ایجاد کنه! طراحی هایی که بعد از چند سال به شدت از چشم خریدار میفتن و قدیمی و منسوخ میشن!(لکسس رو عرض میکنم!)
          لحن کلامم هیچ وقت اینجوری نبوده ولی باید بگم که:
          هنگام رد شدن از بغل این لکسس واقعا باید مواظب بود! چون ممکنه که مثل یه چاقوی تیز همه جامونو ببُره!
          راستی فرید جان! میشه درباره ی فلسفه ی چراغ های نایکی شکل لکسس یه کم برامون توضیح بدی؟! شاید لکسس با نایکی قراردادی بسته که خودروهاشو اینجوری طراحی میکنه! کسی چه میدونه؟!
          درباره ی فرمون سری 7 هم بگم که مدت هاست که فرمون و کلا طراحی داخلی BMW همینجوری هستش و یه سنت شده توی طراحیش.
          راستی! ساعت وسط کنسول RC-F هم خوشگله ها! تو پیست به این درد میخوره که راننده بدونه چند دقیقه از M4 عقب افتاده!
          بابت این روده درازی عذر میخوام ولی خب سیاهه ای بود که باید نوشته میشد.
          ارادتمندم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. فرید

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          شما باید به زور اون توربو به پای لکسس برسی…واسه لکسس یه توربو گزاشتن هیچ کاری نداره…هنر موتور اینه که بدون توربو بتونه قدرت نمایی کنه…شما ابر خودروی فراری رو ببین معروفیتش روی همین تنفس طبیعی بودنشه که تازگی ها داره رو به توربو میاره…شما پشت همین توربو قایم شو عزیزم مگر اینکه با توربو حرفی واسه گفتن داشته باشی…شما هروقت تو این کلاس V8 زدی و و وزنت کمتر از این شد اونوقت بیا جلو…
          تازه بی ام دبلیو با حجم دولیتر کمتر باز سنگینه :-D …تو این مورد دیگه هیچی نگو لطفا…با ۲۰۰ کیلو سنگینی اینقدر اعدادمون به شما نزدیک بود :-D اگه ما هم مثل شما با توربو میخواستیم بزنیم که دیگه لوله میشدین که…برین خودارو شکر کنین که ما V8 زدیم :-D …تازه قیمتتون هم که ۱۲ هزار دلار بالاتره :-D
          لکسس نیازی به رژیم غذایی نداره…شماها یکم اشتهاتون رو زیاد کنید با زور مکمل میخواین خوش اندام بشین :-D
          شما خودت رو به زور قانع کن و دلت به همین خوش باشه…اینکارا واسه کمپانی مثل هیوندای هستش که ترس از بازار داره و با اون کار میخواد نظر مردم و بازار رو به دستش بگیره…یعنی کمپانی به این بزرگی به اسم بی ام دبلیو اینقدر ذلیل شده در طراحی(که شده) که مدلش رو مثل کمپانی های کره ای زودتر میده بیرون که بخواد بازار رو بسنجه…اگه اینطوری باشه در اون کارخونه رو gel بگیرین.
          مطئن باش بی ام دبلیو میخواد طراحیش رو عوض کنه ولی میترسه که مشتری هاش رو از دست بده…بخاطر همین فقط دنبال تغییرات کوچیکه…شما یه سر به مدل های دیگه بی ام دبلیو بزن انوقت از ضعف و ترس در طراحی در دیگر مدل ها خواهی دید…با اینکه شما متعصبی و هیچوقت قبول نداری ولی این سری بدور از تعصب نگاه کن.
          عزیزم این نظر من نیست شما اگه یه سر به صفحات اجتماعی بزنی و دایره دیدت رو وسیع کنی خواهی دید که چه القابی به پرچمدارتون میدن…با اینکه خودت هم مطمئنا دیدی و میدونی ولی از اونجایی که مانند دیگر دوستان متعصب نمیخوای ضعف برندت رو قبول کنی…اتفاقا هم بگم با این صحبت های شما فقط من به شما متعصب نخواهم گفت همه شمارو متعصب خواهند خواند…چون این حرف ها حرف های یه آدم منطقی نیست.
          در ضمن شما اینقدر بی سوادی که به اون چراغ ها میکی نایکی مارو بگو با کی داریم بحث میکنیم…[….]…فکر نمیکرد تا این حد باشی….درکتم میکنم حسودیتون میشه :-D
          فعلا شما عزاداری, زیاد خوبیت نداره با عزادار کل کل کنیم :-D …درکت میکنم عزیزم…غم آخرت باشه…ایشالا ۷-۸ سال دیگه جبران میکنین نگران نباشین :-D ….مارو هم در غم خودتون شرک کنین…
          در ضمن طراح خواستی رودر بایسی نکنیاااااا بگیاااا…بچه ها هستن :-D

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. حسین

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. شاهین جان کامنتت خیلی لایک داشت. راستش انتظار یه خونه تکونی اساسی توی طراحی نسل جدید سری 7 رو داشتم. نه اینکه بگم سبک طراحی الانش بده ها اما انتظار داشتم سری 7 بیشتر شبیه Vision Future Luxury باشه. در واقع ب ام و توی این مدل یک سری 7 جدید رو طراحی کرده که پیرو سبک طراحی فعلیشه و انقلابی در سبک طراحی به وجود نیاورده.

          و من همچنان طرفدار یک ب ام و اصیل با ذات و ژن خانوادگی اسپورت باقی می مانم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. AliZeus

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (420 ديدگاه)

          هر کی از ماشین هیچی ندونه..حداقل اینو میدونه که بی ام و کجا و لکسوس کجا!
          ضمنا تحلیل کجا و کر کری خوندن و پوزخند زدن کجا…
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. شاهین

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          فرید جان من احترام خاصی واسه شما قائلم اما واقعا دلیل هایی که میاری واقعا بچه گونه و خنده داره!
          شما اومدی به BMW که استاد موتورسازی هست درس یاد بدی؟! خیلی مونده تا به گرد BMW تو موتورسازی برسین! با 63 بار اول شدن تو رقابت موتور برتر سال،بالاتر از هر خودروساز دیگه ای وایساده! تویوتای عزیزت با اون دم و دستگاه 10 تا جایزه برده تا حالا! بهتره در این مورد سکوت اختیار کنی که واقعا در زمینه ی فنی بدجوری زمین خوردین!
          تازه! حرفای خودت داره باعث اعتراف به شکست خودت میشه!
          اینو تو گفتی: “تازه بی ام دبلیو با حجم دولیتر کمتر باز سنگینه”
          دو لیتر کمتر داریم،دو سیلندر کمتر داریم،بنا به گفته ی خودت سنگین تر هم هستیم! ولی باز هم تو همه ی موارد فنی از لکسس سر تریم! داداش بدجوری سوتی دادی! درکت میکنم!
          لکسس اگه میتونست که موتورشو پربازده و کم مصرف می ساخت.اصلا هم ربطی نداره که توربو داشتن هنره یا نیست! هنر اینه که با حجم کمتر و سیلندر کمتر بتونی عملکرد و راندمان بهتری داشته باشی!
          این لکسس حتی نتونسته رکورد سال 2008 یعنی مال 6 سال پیشو ارتقا بده! این یعنی پسرفت! اینجاهاست که معلوم میشه کی متعصبه.
          قضیه ی این تعصب هم واقعا دیگه لوس شده! شما هی تند تند میگی متعصب متعصب که طرف مقابلتو تحت فشار قرار بدی و جو رو به طرف خودت برگردونی! در حالی که هر ادم منصفی با دیدن این اعداد و ارقام و عملکرد میفهمه که BMW بالاتره.
          ضمنا کی گفته که سری 7 رو زودتر داده بیرون؟! شما که ادعای سوادت گوش فلک رو پر کرده،عکاسی جاسوسی میدونی یعنی چی؟ رندر میدونی یعنی چی؟! BMW که خودش لو نداده نسل جدید رو! اگه اینجوری باشه که تو میگی،لکسس از همه ذلیل تره که! یه سرچ بزن تو همین گوگل lexus spy photos!
          لکسس هم اینقد ذلیل شده که از ترس مدلاشو زودتر میده تا واکنش هارو بسنجه؟! دیدی داداش من،متعصب شمایی که حرفای خنده دار میزنی.دلیل هات اصلا قانع کننده نیست.فقط یه سری حرفای کلی و مبهم میزنی که طرفدارای لکسس رو به هیجان بیاری ولی متاسفانه تلاش بی ثمری هست برای دوستان با انصاف پدال.
          داداش من با شنیدن لفظ متعصب از میدون به در نمیشم ;)
          اونایی که منو تو پدال میشناسن،میدونن که من اصلا تعصب بیجایی ندارم.من فقط حقیقت هارو میبینم.
          راستی الحمدالله،شکر خدا،به حد کافی سواد دارم که بتونم بحث منطقی و مودبانه بکنم.بی سواد هم نیستم.
          در رابطه با طراحی هم،هر آدم نکته سنجی میفهمه که طراحی لکسس بعد گذشت چند سال خیلی زود از مد میفته و تب تند جوون هایی مثل شما زودتر از اون چیزی که فکر میکنین فروکش میکنه ;)
          پس بهتره در برابر طراحی شیک و متین و با ابهت BMW (در برابر طراحی شکسته ی لکسس که انگاری به دست یه بچه ی 5 ساله کشیده شده) سر تعظیم فرود بیاری دوست با سواد و با معلومات من! ;)
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. فرید

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          ببین شاهین جان موفقیت های بی ام دبلیو رو در ضمینه ی موتور نمیشه نادیده گرفت و من نخواهم گرفت ولی تو این قضیه مقایسه و سر وزن با توجه به حجم موتور لکسس و حجم موتور بی ام دبلیو این شکست لکسس نسبت به بی ام دبلیو کاملا درسته…شما نمیتونی موتور توربو دار رو با تنفس طبیعی مقایسه کنی با توجه با حجم این دو موتور…V8 کجا و V6 کجا…شما به ناچار باید بگی کارایی چون حرف دیگه ای نداری عزیزم…
          من نمیدونم شما چی میگی رکورد سال ۲۰۰۸ چیه؟؟؟؟؟؟؟…لکسس در این کلاس اولین تجربه اش هست…باز هم میگم لکسس هدفش ساخت یک خودروی تهاجمی نبوده است بلکه یک کوپه با عملکرد بالا مدّنظر بوده که برای تمامی سطوح رانندگی مناسب باشه…لکسس یه خودروی همه کاره ساخته مطمئن باش اگه میخواست یه خودروی تهاجمی بزنه شما به گردش هم نمیرسیدی…یه مثال برات میزنم لکسس LFA…هر وقت کمپانی شما تونست شبیه به همچین ماشینی بزنه( شبیه ها) اونوقت بیا با هم صحبت میکنیم. :-D
          شما متعصبی مثل بقیه متعصبا,این رو میگم و باز خواهم گفت…شماها جلوی چشاتون رو تعصب گرفته حالا شما میخوای قبول بکن میخوای نکن کسی که میاد از این سری هفت طرفداری میکنه یه متعصبه آتشیه…خیلی دوستان بزرگوار که رگ و خونشون از بی ام دبلیو هست از این سری هفت انتقاد کرد اند ولی شما میگی خوبه…اگه شما میگی خوبه باشه خوبه…
          در ضمن من نگفتم که سری هفت زود داده بیرون شما این حرف رو زدی اینم حرف شما (اولا که این خودرو هنوز معرفی رسمی نشده و چون تصاویرش تا حدودی لو رفته احتمال وجود داره که تغییراتی قبل از به نمایش در اومدنش به وجود بیاد،درست مثل کاری که واسه ی جنسیس انجام شد)…الان بحث شما اینه که این سری هفتی که عکسش اومده بیرون سری هفت اصلی نیست دیگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باشه منتظر میشیم تا بیاد ولی وای بحالت اگه این همون باشه!!!!!!!!!شما خودت میگی احتمال داره تغییراتی قبل از نمایش دادنش بدن…به هر حال ما کدوم حرفت رو قبول کنیم؟؟؟؟
          کلا با خودت چند چندی؟؟؟یعنی چی که میگی اگه اینجوری باشه لکسس از همه ذلیل تره)…شما یه سر به سایت اصلی لکسس بزن…مدل های اصلی لکسس قبل ورود به بازار توسط خود سایت اصلی لکسس با یکی دوتا عکس نصفه از اونها،اون خودروهارو به مردم نشون میدن…یکم از این لکسس ذلیل شده یاد بگیرین عزیزم اینم سایتش… http://www.lexus-int.com
          من به شما گفتم که بی ام دبلیو مدل هاش رو زودتر میده بیرون که نظر بازار رو ببینه؟؟؟؟؟؟این رو من گفتم؟؟؟؟؟شما میگی شاید اینطوری باشه و مثل هیوندای بشه که زودتر داد بیرون!!!!!!! عجب بابا…بعد میگه به من نگو متعصب…تازه شما یجور به من میگی حرف هایی میزنم که طرفدارای لکسس رو به هیجان میارم،شما اگه کل طرفدارای لکسس توی این سایت به ۵ رسید من به شما جایزه میدم…الکی جو بیخود نده…یکی ندونه فکر میکنه چه خبره…اگه این سایت طرفدار لکسس داشت که من غمی نداشتم که…دلت خوشه ها…
          ببین دوست عزیز من اصلا کاری ندارم شما با لفظ متعصب از میدون بدر میشی یا نه…اون کسانی هم که شمارو متعصب نمیخوانند از شما متعصب ترند…
          ببین شما (عشق آلمانهای متعصب!!!!!!!)۲۵ ساله که دلتون رو به این چیزا خوش کردین که چی مدل لکسس از چشم میوفته…کیفیتش رو از دست میده…کسی سراغ اینها نخواهد رفت و خیلی حرف های دیگه و دلتون رو به این حرف ها خوش کردین…خدارو شکر لکسس توی این ۲۵ سال جواب همه این حرف هارو محکم به شما داده و باز هم شما دلتون رو به این چیزا خوش کنید…واقعا دلم واستون میسوزه دلتون رو به چه چیزهای خوش کردین….در ضمن شما نگران ما جوونا نباش،شما نگران سری هفتت باش فعلا که بوش بدجور بلند شده.
          شما اگه سواد داشتی به چراغ های L شکل لکسس نمیگی نایکی…این مشخصه که خیلی از دنیای خودرو دوری برادر…
          این (شیک و متین و پر ابهت رو هم خوب اومدی) :-D :-D :-D :-D :-D مخصوصا همه این مواردی که گفتی در سری هفت مووووووج میزنه :-D :-D :-D :-D در ضمن طراحی همین بچه ۵ ساله می ارزه به کل طراحی افراد جوان و سن بالا بی ام دبلیو…فرقشم اینه که اون بچه ۵ ساله نمیترسه طراحی کنه ولی اونا عین چییییییییییی میترسن از طراحی :-D :-D :-D
          جمله آخرت رو هم هر کی گفت متعصبانه بود فقط اسمش رو به من بده تا من بدونم با اون… نمردیم و غیر متعصب رو هم دیدیم :-D
          من بحث ام با شما متعصب همینجا تمومه…چون هرچقدر با متعصب بحث کنی به جایی نخواهی رسید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. شاهین

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          این کامنتو میزارم و بحث رو تموم میکنم با شما.
          داداش خودت فهمیدی چی گفتی؟! همین که شکست فنی رو قبول کردی باز جای بسی خوشحالی و شگفتی داره!
          بحث با شما مثل کوبیدن آب در هاونه! چون نتیجه ای نداره و شما نمیخوای حقیقت هارو ببینی! حالا شما هی بگو فرمون سری 7 اینجوریه یا اونجوریه!
          دو نکته رو هم بگم و عرضم رو برای همیشه تموم کنم:

          شما میگی که گربه دستش به گوشت نمیرسه و از این حرفا! اینکه من دستم به RC-F نمیرسه قبول! اما دست شما به سری 7 میرسه آیا؟! ;)

          نکته ی دوم هم راجع به فرمون سری 7 هستش که دیدم بدجوری گیر دادی بهش! باید بگم که این خودرو لوکسه و انتظار نداشته باش که پر از دکمه و اینجور چیزا باشه! اگه زحمتی نباشه یه سر فرمون اس کلاس رو ببین! در عین اینکه ساده هستش ولی بسیار زیبا و لوکس طراحی شده!
          فکر کنم شما انتظار داری که فرمون خودرو واست برقصه یا مواقعی که از شکست های لکسس ناراحتی،فرمون باهات درد و دل کنه!!!
          اینم فرمون LS جونت که خیلی شیکه واقعا! اصلا هم شبیه ماشینای دیگه نیست!

          http://www.netcarshow.com/lexus/2013-ls_460/800×600/wallpaper_14.htm

          همین که میگی فرمون BMW شبیه هوندا هستش نشون میده که چقدر باسوادی! با سواد!

          خیلی هم سنگ LFA رو به سینت نزن! همین i8 جوری زمینش میزنه که شما اینجا بیای به من بگی متعصب!
          LFA با اون همه دک و پز صفر تا صد رو تو 3.7 ثانیه پر میکنه اونم با چی؟! با موتور 10 سیلندری!!! موتور سه سیلندر i8 با نصف قدرت موتور LFA و تازه با موتور هیبرید شتاب 4.2 داره.مصرف سوختشم که نگو!
          منتظر سال 2016 باش! واسه صد سالگی BMW یه نسخه ی 500 اسبی از i8 میاد با شتاب 3.5 ثانیه ای! پس انقدر واسه من LFA رو به رخ نکش! من بچه نیستم که یه لفظ متعصب رو بهم بچسبونی و ضعف های برندتو پشتش قایم کنی! از نظر من اگه تو پدال سه نفر متعصب سفت و سخت وجود داشته باشه یکیش شمایی!!!
          راستی،لازمه ی هر بحثی،رعایت ادب و احترام متقابل هستش.چیزی که متاسفانه به جد یا به شوخی رعایتش نمیکنی.اینا فقط یه بحث دوستانه و دور همی بود ولی شما خیلی ساده شخصیت فرد مقابلت رو زیر سوال میبری که اصلا جالب نیست.
          بحث من با شما تمام هستش.
          پیروز و موید باشید.
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. حسین

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. فرید کامنتات اگه بوی تعصب نده!! بوی تمسخر میده… مسخره کردن هم هیییییچ اثری نداره. نه چیزی از ب ام و کم میکنه و نه به ارزش لکسوس اضافه میکنه.

          آخه ب ام و رو مسخره میکنی که چی رو ثابت کنی دوست عزیز؟ با این حرفا هیچی ثابت نمیشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. فرید

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          حسین جان
          با هر کی باید مثل خودش صحبت کنی…ایشون فقط خودش رو میبینه…این آقای غیر متمسخر اومددند این رو گفتند من هم جوابشون رو دادم…( پس بهتره در برابر طراحی شیک و متین و با ابهت BMW (در برابر طراحی شکسته ی لکسس که انگاری به دست یه بچه ی 5 ساله کشیده شده) سر تعظیم فرود بیاری ) و این رو ( راستی! ساعت وسط کنسول RC-F هم خوشگله ها! تو پیست به این درد میخوره که راننده بدونه چند دقیقه از M4 عقب افتاده!)
          پس شروع کننده اش این آقای جدی و با شخصیت و با ادب بودند نه من…هر حرفی جوابی داره حسین جان که من باز جواب ندادم چون در حد جواب دادن هم نبود.
          ایشون رویاشون هم بچه گانست…بعد میگه من متعصب نیستم…اونوقت عمه خورزوخان متعصبه نه این آقا :-D :-D :-D :-D :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      عاشق ساعت رو داشبوردشم . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      بهترین مدل لکسوس و زیباتر از M4

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شتاب 4.3 ثانیه نه 4.6 ثانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    لکسس همیشه بهترین بوده و همیشه سرمشق مابقی شرکت ها مثلا ب بنز میگن لکسس المان خلاصه اول لکسس بود بعد ترکید شد بیگبنگ و بقیه ماجرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادي

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی و بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina sh

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من طراحی لکسس واقعان دوست دارم طراحیش خشن جذاب با وقار ومردونست الان خیلی لکسس داره تلاش میکنه که چیزی از رقیبای المانیش کم نزاره و این تلاشم موفق امیز بود یعنی این ماشین اگه بره تو خیابون چشم هارو خیره میکنه افرین به لکسس که با این طراحیش وکیفیت عالی تونست خودشو نشون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    تلاششون ستودنی هست اما از نظر کیفیت رانندگی که هدف اصلی طراحی چنین خودروهای اسپورتی هست هنوز در حد و حدود خودروهای بی ام و نیست! بی ام و رو نباید رو کاغذ و با عدد و ارقام مقایسه کرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (302 ديدگاه)

      شما پشت هردو نشسی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مگه بی ام و ماشینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یه پسر

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    دوستان ببخشید خارج از بحث

    اما بیکار بودم رفتم تو یه سایت فروش خودرو تو عراق
    لطفا تو این دو تا لینک برید (قیمت ها با عبارت usd اومده که منظور دلار امریکاس یا شایدم اشتباه می کنم )

    http://www.mredy.com/?mod=show&lo=lan_6&l=ar&i=1043548&%D8%B7%D9%8A%D8%A8%D9%87%20%D8%AA%D9%83%D8%B3%D9%8A%202015%20%20%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D9%88

    http://www.mredy.com/?mod=show&lo=lan_6&l=ar&i=1043536&%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%202014%20%D9%84%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%B9%20%D8%A7%D9%88%20%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%B3

    با این حساب الانترا و تیبا تو یه رنچ قیمتی ان یا حداقل اونقدر ها اختلاف ندارن

    دوستان یکی منو از این سردرگمی در بیاره

    /:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دوست عزیز همونطور که تاکسی در اینجا حدود10میلیون از ماشین شخصی همون مدل گرونتره اونجا هم همینطوریه.
      تیبا11هزارو اندی
      النترا18 هزار و اندی
      اگر تیبا عین اون النترا تاکسی نبود قطعا2-3هزار تا ارزون تر بود.
      راستی چرا تیبا ارمش فرق میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        در مورد ارم بگم که امروز متوجه شدم عراقی ها علاقه زیادی به تزینات یا به قول ما خز بازی روی ماشین دارن حتی یه لیفان 620 دیدم که یه جا رو بدنش نبود که برچسب نخورده باشه از ارم آدیداس تا …

        این ماشینم فک کنم خودشون تغییر ارم داده بودن

        اما بگم که یه چری یا به قول اونا شیری :) کوین دیدم 7500 دلار که در حد صفر بود (ویانا خودمون )و یه 315 یا به قول اونا شیری فلاوین که اونم 9500 دلار بود یا یک اپل امگا تمیز فقط 4000 دلار

        اما باز هم هر چقدر تاکسی امتیاز گرونی داشته باشه نباید تیبا با الانترا فقط 7000 دلار اختلاف داشته باشن :!

        *به تیبا هم می گن طیبه !!!:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر محمد

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        تاکسی گرون تر از ماشینای معمولیه؟؟؟! من تا حالا نمیدونستم
        فکر می کردم چون کیفیت قطعات داخلش بده ارزون تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $@kasra@$

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          تاکسی به دلیل این که پلاکش طرح داره و بنزین اضافه(البته در ایران)گرونتره.الان مثلا پراید 1384 عموی منو18تومن میخرن در حالیکه همین معمولیش 12تومن بیشتر نمی ارزه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. امیر محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی از چراغای جلوش خوشم نمیاد با اینکه جزو زیبا ترین چراغ ها شد
    شاید به خاطر اینکه غیره عادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      منم همینطور.
      چراغای عقبش رو میپسندم تا جلوش.
      اصلا نمای جلوش به دلم ننشست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. hero

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بچه هیولای ژاپنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی بدنه عالی هندلینگ خوب و مصرف با توجه به حجم موتور بهینه.
    من خودم تویوتا دارم ولی ترجیحا ماشین اسپرت یا ایتالیایی یا ألمانی
    اول لامبو دوم پورشه سوم bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یه پسر

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    دومین عکس از بالا رو اگه نگاه کنین نمی دونم شاید بخاطر زاویه عکاسی باشه اما ماشین واقعا قیافه خسته ای داره
    به نظرم یکم لکسوس مخصوصا تو قسمت چراغ زیادی اغراق کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      دوست عزیز این ماشینو باید از نزدیک ببینی
      اگه لکسوس آی اسو دیده باشی متوجه حرفم میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اون درجه بین دریچه های کولر تو عکس چهارم چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ehsan

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر تمرکزشون روی طراحی بوده تا قابلیت های موتور و کاهش وزن ، کلا یادشون رفته بود که الان کاهش وزن یکی از موارد رقابتی بین خودروسازها قرار گرفته
    اگر فقط به همین کاهش وزن میپرداختند و به جای اینکه وزرن رو 90 کیلو زیاد کردند به همین میزان کم کرده بودند خیلی از پارامترهاش تغییر میکرد ، پس باید درود گفت به BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (302 ديدگاه)

      اتفاقا بسیار وزن مناسبی داره وشتاب فوق العاده.bmw که عددی نیست ؛ریز می بینمش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        حالا چه شما BMW رو ریز ببینید چه درشت فرقی روی وزن این نمیکنه ، وزن خودرو روی شتاب ، خط ترمز ، فرمان دهی و … تاثیر داره
        در طراحی خوب بوده ولی از لکسوس بیشتر باید توقع داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به این میگن ماشین.به کوری چشم بی ام و.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. David

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به به خیلی هم عالی. در کل لکسوس همه ی ماشیناش عالی و دوست داشتنین. از نظر کیفیت هم که دیگه دوستان بهتر میدونن چه شاهکاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقا من از وقتی کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶ رو دیدم و مشخصاتشو خوندم دیگه 90 در صد ماشین ها از چشمم افتادن
    چه بنز چه بی ام دبلیو چه لکسوس
    کادیلاک داره کولاک میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ماشینه جالبه 100% رقابتش با بی ام خوب میشه اما به عقیده من از پیش باختس مطمعنم توی یه پیست پر پیچو خم نمیتونه ارزه اندام کنه , خودم به شخصه منتظر اکورا ان.اس.ایکس هستم احتمالا باید روی اینارو خوب کم کنه به قیمت حدود 100.000 دلارش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهران

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    استایلش حرف نداره. واقعا لکسوس داره می ترکونه.من که عاشقش شدم باید از نزدیک دید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ناصر ساتیا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    از نزدیک دیدم اول ریخت بعدش سوخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد ، فقط ژاپن

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی M4 رو بهش ترجیح میدم ، خیلی خط خطی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام محمد!
      حوبی؟ سلامتی؟ داداش دلم خیلی برات تنگ شده! جات تو پدال خیلی خالیه.
      خیلی خوشحال شدم که کامنتت رو دیدم.ان شاالله هر جایی که هستی موفق و پیروز باشی.
      خیلی مخلصم داداش 3>

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. sunmartin

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    یه کامنت میخوام بزارم یکم بخندید حالا دلباختگان چینی مثل علیرضا و سایرین میان و میگن :ام جی 6 نسل جدید ازین بهتره و ..اگه یکم دیگه صبر کنیم خودروهای چبنی برتر از غول هایی مقل لکسوس و نیسان سری z میدونن همین حالاش دارن جک s5 با توسان و ایپورتیج مقایسه و نتیجه میگیرن از هر لحاظدجک برتره …کاریشونونمیشه کرد تو دنیای چینی خوشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      بهتره به کسی خورده نگیریم از خودم میگم بنده یه ای سی 2011 خریدم و حس میکردم که بهترین ماشینه جهانو خریدم :دی اما یه روز سوار جنسیس شدم گفتم که ای بابا چقدر بهتره دوباره پیش اومد سوار بنز کلاس e شدم و مجددا افکارم داغون شد حالا شاید تجربه این دوستان یکم محدود تر باشهو یا شاید وسواس های امثال ما رو نداشته باشن یعنی به گستره دید , مقدار اکوستیکه اتاق خودرو , صدای باد توی سرعت بالا و مساعل دیگه . اینه که میگم سخت نگیرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. E 36

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    خیلی خوبه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. cbr400

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    قبلا با اسامی آپاچی و ALI G35 توی پدال فعالیت کامنت میزاشتم و از این به بعد برای یه مدت طولانی با اسم CBR400 فعالیت میکنم . آقا شاهین هیچ الزامی نیست که برای مشتریهای لکسس تصمیمگیری کنی . چون اونی که لکسس میخره برای مدت مدید و طولانی بعد از چند سال { مافرض میگیریم 2 یا 3 سال } طراحی لکسس از چشمش نمیوفته . چراغهاش مگه چه ایرادی داره ؟ هیچ شباهتی هم به نایک نداره . قبلا هم گفتم بازم میگم . اونایی که طرفدار مثلا لکسس نیستن خب نباشن . ولی نه اجازه دارند و نه توانایی دارند که از ماشینای برند رقیبشان ایراد بگیرند و انتقاد کنند یا حتی برای طراحی داخلی و خارجی و … اون برند تعیین تکلیف کنند و … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. cbr400

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا شاهین من از پشت کوه نیومدم یا آدم ماشین ندیده ای نیستم که نتونم از BMW ایرادی بگیرم . هیچ کس هم با شات گان بالای سر من نایستاده و من رو تهدید کنه که اگه از BMW انتقاد کنم من رو میکشه . اگه طرفدار BMW هستی و میتونی از لکسس ایراد بگیری من هم طرفدار لکسس هستم و میتونم از BMW ایراد بگیرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      cbr400 عزیز
      این آقا یکی از متعصین دو آتیشه هستش و شما هرچقدر با ایشون صحبت کنی به جایی نخواهی رسید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. sunmartin

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لکسوس اسمش با خودشه مشخصه چی ساخته لکسوس یعنی کیفیتی که دست چینی توش نرفته آرمان جان من چراغ های x3 دیدم که بخار گرفته بودن (خودروی بستگان)همین آبان ماه بردیم باز کردیم سر 45 متری گلشهر تعمیرگاه بنز و بی ام دبلیو میدونی چی دیدم؟؟ چراغ ها چینی بودن به همین علت بخار گرفته بودن اما لکسوس هر چی باشه اصالت در کنار کیفیت کامل حفظ کرده و مثل بدخی از خودروسازای ژاپنی (میتسو) و آلمانی با فاو(بسترن) و ابوموسی سایر شرکت های تازه به دوران رسیده چینی شراکت فنی راه ننداخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      sunmartin عزیز
      ماشینی که تو چین تولید بشه باید فاتحه اش رو خوند…یه خودروی آلمانی کم مونده توی افغانستان هم تولید بشه :-D بعد میان اینها حرف از اصالت و کیفیت هم میزنند :-D :-D :-D :-D
      من از این اشکالات از بی ام دبلیو و مرسدس زیاد دیدم ولی این متعصبین هیچوقت قبول نخواهند کرد…این ها فکر میکنند فقط خودشون بنز و بی ام دبلیو سوارند…بزار توی افکارشون شاد باشند…یه سر به جی دی پاور که نمیزنند ببینند لکسس با چه اختلافی از اونها بالاتره که….از بس که متعصب هستن….بعد میگن ما متعصب نیستیم :-D :-D :-D :-D :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        الان شما فاتحه ی گوشیه اپل رو خوندی ؟؟؟

        ربطی به چین نداره .

        سیاست های اون کشور طوری هست که کارخانه ی تولیدی بزنن در خود چین

        بهتره و برند های المانی هم برای همه ثابت شدن .

        درضمن محصولات تولیدی در اون کشور فقط برای پاسخگویی به خود

        اون کشور است . کیفیت بنز چین با المانش که تغییر نکرده .

        در هر حال افرین به لکسس بابت اولین تجربش .

        طراحیش واقعا خوبه با توجه به اینکه من از طراحیه شکسته

        خوشم نمیاد اما این واقعا عالیه . عملکردش هم شاید در حد

        ب ام و نباشه اما خوبه . چون سبک کاری ب ام و فرق داره با لکسس.

        اما اون NX . خدا لعنت کنه طراحشو . خیلی بد ریخته . اه اه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          همه از NX خوششون اومده الا تو…کج سلیقه ای تو خون توئه دست خودت نیست…دم طراحش گرم من همینجا از طرف تو دستش رو میبوسم…یکی از زیباترین ماشین های لکسسه…دمش گرم…آخه آلمانیا چی از طراحی میفهمن آخه :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    فرید خداییش بی ادب نبودی شما . ب ام و M4 در این کلاس یک الگو هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خدایش NX خیلی قشنگه آقا میلاد
    در ضمن هر کس سلیقه ای داره و نمیشه بهش ایراد گرفت
    فرید جان احترام متقابل رو هیچ وقت فراموش نکن
    اگه کسی بی احترامی کرد اونوقت شما هم جوابشو بده
    نه اینکه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Aram M.k

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقایون ماشین های آلمانی اگه خیلی عالی و خوب بودن الان برند اول دنیا ژاپنی نبود (تویوتا) (لکسس هم زیر مجموعه همون برنده)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا