مشخصات پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

مزدا مشخصات پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس خود برای بازارهای اروپایی را منتشر کرد. این پیشرانه در مزدا 3 قاره سبز قدرت 178 اسب بخاری و گشتاور 222 نیوتون متری خواهد داشت. Jalopnik اولین بار این مستندات را در وب‌سایت مزدای اسلواکی مشاهده کرده است.


بروشور مزدا نشان می‌دهد این پیشرانه حداقل در اسلواکی روی مدل‌های فول تر GT و GT پلاس ارائه خواهد شد. هر دو تریم یاد شده با گیربکس دستی و اتوماتیک قابل انتخاب هستند. مدل‌های هاچبک به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس می‌باشند درحالی‌که مدل سدان تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.


قیمت مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس در اسلواکی از 23190 یورو برای مدل سدان یا هاچبک دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی آغاز می‌شود. مدل هاچبک دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک گران‌ترین مدل بوده و 29290 یورو قیمت دارد.


نسل جدید مزدا 3 مدل 2019 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد. اگرچه مزدا تأیید کرده که پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس به زودی ارائه خواهد شد اما قدرت یا قیمت مدل‌های مجهز به آن را اعلام نکرده است. اولین نمونه‌های این خودرو برای بازار آمریکا در ماه مارس عرضه خواهند شد اما در ابتدا تنها با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری 186 اسب بخاری قابل انتخاب هستند. قیمت مدل سدان در آمریکا از 21 هزار دلار آغاز شده و به 28900 دلار هم می‌رسد.


پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس از فرایند احتراقی به نام SCCI (احتراق فشرده شده کنترلی توسط شمع) استفاده می‌کند. این قلب آهنین مخلوطی را می‌سوزاند که ترکیب هوا به نسب بنزین در آن بیشتر بوده و سوپرشارژر تعبیه شده نیز اکسیژن بیشتری را به سیلندرها می‌رساند. درست قبل از فرایند احتراق شمع‌ها این ترکیب را مشتعل می‌کنند. مزدا تخمین می‌زند این تکنولوژی باعث بهبود 20 تا 30 درصدی مصرف سوخت می‌شود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. net
    سوابق: (817 دیدگاه) ,

    عکس رینگ مزدا مدل سدان که الیاژی به رنگ خاکستری تیتانیوم با پره های زیاد مستقیم هست قشنگه

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (991 دیدگاه) ,

      لامصب مزدا ۳ رو چقد دوست دارم 😍😍
      هنوزم که نشل قبلیش تو ایران هس دوست داشتنیه چه برسه نسل جدیدش

      پاسخ
  2. حسین وی
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    یه چیز جالبی که راجبه شمع های مزدا هست اینه که من ماشینم مزدا 3 قدیمی هست الان 250 هزار تا را رفته و تاحالا شمع هاش رو عوض نکردم
    حتی نمایندگی هم بردم گفت نیازی به تعویض نداره !!!!

    پاسخ
  3. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    مزدارا عشقه.

    پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1320 دیدگاه) ,

    .
    من فکر میکنم مزدا اون موقعی که می خواسته تیم طراحیشو تشکیل بده اول رفته
    فارغ التحصیلهای ممتاز رو از دانشکده هنر جمع کرده و بعد بهشون طراحی خودرو آموزش داده و بعد گفته حالا نسل جدید مزدا 3 رو طراحی کنین.
    واقعا طراحی این ماشین تو این رنج قیمت و این کلاس یه اثر هنریه.
    بخصوص مدل سدان رو خیلی دوست دارم.
    نسل به نسل شیکتر و لوکس تر

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (847 دیدگاه) ,

    پیشرانه چند سیلندر؟؟؟
    چند لیتری؟؟؟
    با توربوشارژ یا بی توربو شارژ؟؟؟
    چرا توی متن خبر مشخصات پیشرانه مزدا، تنها قدرت و گشتاور موتور بود؟؟؟

    پاسخ
  6. doubt
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    شاخترین نسل مزدا 3 از نظر طراحی. ماشین 30 هزار دلاری چ طراحی زیبایی داره. بعد فکر کن اینو با دلار هزار تومانی و بدون تعرفه مثلا باید با 30 میلیون سوار میشدیم.

    پاسخ
  7. H
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    نهایتش با گمرک ۶۰_۷۰ میلیون😭😭

    پاسخ
  8. emad1990
    سوابق: (950 دیدگاه) ,

    ای کاش اطلاعات دقیقتری از موتورش میدادید.حجم موتور رو هم ذکر نکردید

    پاسخ
  9. دانیال
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مگه یه ماشین میتونه اینقد خوب باشه؟
    چقد خوبه این مزدا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.