مسابقات

چینی‌ها وارد مسابقات فرمول 1 می‌شوند؟!

تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول ۱ می‌تواند با اضافه شدن یک گروه دیگر در سال‌های آینده افزایش یابد؛ و این تیم شاید از جایی وارد مسابقات شود که کمتر کسی فکر آن را می‌کند: کشور چین.


به گزارش اتواسپورت، یک تیم مسابقه‌ای خودرویی که Bronze Fortune Limited نامیده می‌شود در بریتانیا مشغول بوده و تحت مدیریت یک وکیل فرانسوی کار می‌کند. این تیم مجدداً با نام تیم مسابقه‌ای فرمول ۱ لیمیتد چین اعلام وجود کرده است.


اگرچه هنوز چیزی از سوی فیا به‌صورت رسمی اعلام نشده اما این تغییر نام پیشنهاد می‌کند تیم جدید در حال کار برای حضور در مسابقات است و شاید قبلاً تأییدیه‌های لازم را از مسئولان رده‌بالای موتور اسپورت دریافت کرده است.


رئیس فیا هفته پیش گفت:

همیشه شایعاتی وجود داشته اما ما به برخی تیم‌ها علاقه داشته‌ایم. در این لحظه ما ۱۰ تیم داریم و ایده‌ای مبنی بر افزایش تعداد تیم‌ها به ۱۲ وجود دارد؛ بنابراین اگر یک یا دو تیم تازه‌وارد قوی وجود داشته باشد ما این فرصت را برای افزایش تعداد تیم‌ها داریم.


تیم چینی اولین تیمی نیست که نام کشورش را در مسابقات فرمول ۱ بر سر زبان‌ها می‌اندازد. فورس ایندیا همین کار را با تصاحب تیم میدلند/اسپایکر در سال ۲۰۰۸ انجام داد. تلاشی مشابه از سوی تیم USF1 در سال ۲۰۱۰ وجود داشته و نهایتاً شش سال بعد و با تیم هاس خود را نشان داد. البته می‌توان گفت هسته عملیات این تیم چینی در بریتانیا خواهد بود زیرا تنها فراری، تورو روسو و سائوبر هستند که مقری در دیگر جای اروپا دارند.

رئیس فیا در نهایت گفت:

در ابتدا ما باید نیازهای خودمان را بررسی کنیم. باید ببینیم خریداران بالقوه چه کسانی هستند؛ و سپس شما مطمئن می‌شوید که علاقه‌ای واقعی وجود دارد و زمانی که مطمئن شوید این افراد همچون تیم هاس قوی هستند، ما یک مناقصه برگزار می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من انتظار حضور تیم های قوی مثل پورشه و بی ام و در فرمول یک دارم که توانایی ساخت انجین از خودشون داشته باشن تا رقابت ها جذابتر بشه.مثلا این شرکت چینی میخواد چکار کنه وقتی توان ساخت نداره.فوقش میشه یکی مثل هاس و ساءوبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت چینی‌ها خیلی بالاست، شرکت‌های پیشرفته هم زیاد دارن، بعید نیست که با قدم محکم وارد میدون F1 بشن اما به شخصه دو تا کمپانی هستن که بیشتر از بقیه دلم میخواد وارد فرمول ۱ بشن، یکی نیسان، یکیم ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Aston

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با موتور ام وی ام میخوان شرکت کنن؟ یا لیفان؟ (دارندگان اینا تو ایران خیلی به ماشینشون مینازن)
    گیربکس رو هم حتما بدن “جک” براشون بسازه (به عدم هماهنگی و کندی معروفه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI . TUNING

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چینی ها همه جا هستن و در همه چیز دخالت میکنن
    این از فرمول 1 تا ببینیم قدم بعدی چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. peyman

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (284 ديدگاه)

    خوب خوبه با اومدن چینیا هوندا از ته جدول کنده میشه
    جالبتر اونجا میشه اگر موتور هم خودشون بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا