موتورسیکلت

معرفی دوکاتی مانستر ۲۰۲۱، قدرت بیشتر، وزن کمتر و ظاهر بهتر

دوکاتی از مانستر ۲۰۲۱ به عنوان نسخه بازطراحی شده پرفروش‌ترین بایک خود رونمایی کرد.

مانستر ۲۰۲۱ دارای چراغ‌های جلوی LED جدید با دیلایت های چشمگیر می‌باشد. این بایک همچنین از بدنه‌ای جدید و پشت آمپرهای دیجیتال ۴.۳ اینچی سود می‌برد.

دوکاتی مانستر 2021

علیرغم طراحی تکاملی، دستگیره‌های فرمان حدود ۷۰ میلی‌متر به سمت راننده کشیده شده‌اند تا موقعیت سرراست‌تری برای راننده ایجاد شده و راحتی و کنترل بیشتر این موتورسیکلت تضمین شود. موقعیت پای راننده نیز تغییر کرده و بخش مرکزی هم نازک‌تر از قبل شده است.

دوکاتی مانستر 2021

مانستر به مبحث ارگونومی اهمیت زیادی داده و ارتفاع صندلی آن ۸۲۰ میلی‌متر است که اگر برای موتورسیکلت‌سوار زیادی بلند باشد می‌تواند کیت فنرهای سفارشی را انتخاب کند که می‌تواند این ارتفاع را به ۷۷۵ میلی‌متر کاهش دهد.

طراحان علیرغم ایجاد چنین تغییراتی تصمیم داشته‌اند همان هویت قابل‌تشخیص مانستر را حفظ کنند. به همین خاطر چندین ویژگی سنتی این بایک همچون باک سوخت بایسون بک آن حفظ شده است.

دوکاتی مانستر 2021

نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۹۳۷ سی‌سی جدید است که قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۳ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه جدید علیرغم حجم و قدرت بیشتر ۲.۴ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه قبلی می‌باشد.

دوکاتی مانستر 2021

افزایش حجم پیشرانه باعث شده گشتاور تولیدی نیز در تمامی دورها مخصوصاً در دورهای میانی بهبود یابد که این امر باعث بهبود سواری در جاده و پیچ‌ها می‌شود. گیربکس ۶ سرعته جدید با سیستم تعویض سریع نیز در این موتورسیکلت به چشم می‌خورد.

دوکاتی مانستر 2021

پیشرانه تنها بخش سبک‌تر دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ نیست زیرا فریم آلومینیومی جلو نیز از نمونه بکار رفته در پانیگیل V4 الهام گرفته و همین امر باعث کاهش ۴.۵ کیلوگرمی وزن موتورسیکلت شده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز ۱.۷ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های پیشین می‌باشند. ساب فریم عقب هم با تکنولوژی پلیمر تقویت شده با فیبر شیشه تولید شده و ۱.۹ کیلوگرم سبک‌تر است.

دوکاتی مانستر 2021

به لطف تمامی این اقدامات وزن خشک مانستر برابر با ۱۶۶ کیلوگرم بوده که ۱۸ کیلوگرم کمتر از وزن مانستر ۸۲۱ می‌باشد.

دوکاتی مانستر 2021

دوکاتی مانستر ۲۰۲۱ از ماه آوریل و با قیمت پایه ۱۱۸۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد. مشتریان می‌توانند نسخه سفارشی مانستر پلاس با قیمت ۱۲۱۹۵ دلار را انتخاب کنند که این مدل دارای پوشش صندلی سرنشین می‌باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. میثم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    عشق
    عشق
    عشق
    موتورسواری واقعا عشقه
    ولی من ترجیحم ساموراییهاست
    هوندا. یاماها. سوزوکی. کاواساکی

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۸
    1. SFXSuperFast

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      Honda HRC 1000rrr FireBlade
      بهترین بایک بازاره از نظر من
      کاتانا آتشین!
      رقیبش هم
      Ducati Panigale V4r
      هرچند فایربلید ی چیز دیگه س

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. Mazda3

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (211 ديدگاه)

        به نظر منم دوکاتی از همشون بهتره ب ام و هم همینطور.
        اینها از همه نظر بهترینن.

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
  2. میلاد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی خفنه.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  3. [AMIN_TROFEO]

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    عجب رخی داره واقعا زیباست
    به نظرم کاوازاکی و دوکاتی قشنگ ترین موتورهای میسازن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. مجید

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      ام وی آگوستا زیباترین ها رو میسازه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
      1. R@m!n

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        مخصوصا rush 1000

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
      2. Ahmedreza2002

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        اره ی نسخه شفارشی برا لوییس دیدم ازش واقعا دلبری میکرد
        ولی یکم برچسب قیمتی ناجوری داره

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
      3. [AMIN_TROFEO]

        ۱۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        اره مخصوصا f3

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    2. Hadi

      ۱۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2186 ديدگاه)

      ایتالیایی‌ها لامصبا هر چی میسازن قشنگه 😍
      حتی موتوراش…
      حرف نداره…

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴
  4. حسین دهمرد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1536 ديدگاه)

    با این قیمت، فک میکنم ژاپنی های چهارسیلندر ارزش خرید بیشتری داشته باشن.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  5. Ducati

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به نظر من خیلی خفنه و عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Yasin

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میگم نمیشه به عنوان ۲۵۰ سی سی دوسیلندر وارد کشور کردش و پلاکش کرد.😅😅😅

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. سرزمین آفتاب

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چه خوب شده واقعا
    دوکاتی واقعا طراحی های خوبی میزنع

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا