نیسان

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم نیسان فرونتیر، تحول پس از هفده سال

سرانجام پس از ۱۷ سال، پیکاپ سرسخت نیسان فرونتیر برای مدل ۲۰۲۲ کاملاً متحول و نونوار شده است. نسل قبلی این پیکاپ میان سایز که از سال ۲۰۰۵ در بازار ایالات‌متحده حضور داشته است، با افزایش سن سهم بازار خود را کاملاً به پیکاپ‌هایی مثل تویوتا تاکوما، شورلت کلرادو و فورد رنجر واگذار کرده بود اما حالا نسل جدید فرونتیر با تحولی کامل در داخل و خارج آمده است تا سهم ازدست‌رفتهٔ خود را بازیابد. خب پس حالا بیایید ببینیم نسل جدید این پیکاپ نسبت به قبل چقدر تغییر کرده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بیرون

فرونتیر جدید در بیرون کاملاً از فرم قدیمی و سادهٔ قبلی فاصله گرفته و حالا با طراحی جدیدی که به پیکاپ قدیمی نیسان هاردبوی هم نیم‌نگاهی داشته است، نمایی کاملاً مدرن، جذاب و تهاجمی به خود گرفته است. علاوه بر این، فرونتیر در بیرون حال و هوای آفرودی‌تری هم پیدا کرده و نشان می‌دهد که برای هر وظیفه‌ای آماده است؛ اما علیرغم همهٔ این تغییرات، جلوپنجرهٔ بزرگ و برجسته به همراه چراغ‌هایی با دو بخش LED در بالا و پایین، به‌وضوح نشان می‌دهند که این یک نیسان مدرن است.

داخل

اکثر عناصر داخلی نسل قبلی فرونتیر مثل دکمه‌ها، متریال و ساختار کلی متعلق به خودروهای سه یا چهار دوره قبل هستند اما نسل جدید حالا از تازه‌ترین ویژگی‌های داخلی ساخته‌های نیسان برخوردار شده است. البته در طراحی داخلی این پیکاپ جدید همچنان طرح عمودی قبلی حفظ شده اما این طراحی حالا کاملاً مدرن‌تر شده است. از این بازطراحی کامل داخلی، بخش میانی داشبورد به همراه کنسول مرکزی بیشترین نفع را برده‌اند. در اینجا به نظر می‌رسد کنترل‌های سیستم تهویه و همین‌طور نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مستقیماً از پیکاپ بزرگ‌تر تایتان گرفته شده‌ باشند. هرچند این طراحی به ظرافت و زیبایی نسل جدید روگ نیست اما دقیقاً همان طرح کاربردی‌ای است که خریداران فرونتیر به دنبال آن هستند. فرونتیر جدید در غربیلک فرمان هم با برادر بزرگ‌تر خود اشتراک دارد که این وام‌گیری به‌احتمال‌زیاد بارزترین ارتقاء کابین نسل جدید فرونتیر در مقایسه با نسل قبلی است زیرا غربیلک فرمان نسل قبل با پرهٔ پایین پهن و دکمه‌های ارزان‌قیمت، شبیه به غربیلک‌های اواسط دههٔ ۹۰ به نظر می‌رسید نه دههٔ ۲۰۰۰.

تکنولوژی

پشت غربیلک فرمان نسل جدید فرونتیر آمپرها و یک نمایشگر جدید ۷ اینچی قرار گرفته که در مقایسه با صفحه آمپر آنالوگ و قدیمی نسل قبلی بسیار بهتر به نظر می‌رسد. در میانهٔ داشبورد نیز یک نمایشگر هشت اینچی لمسی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار است. علاوه بر این، یک نمایشگر نُه اینچی هم به‌صورت سفارشی برای این پیکاپ ارائه می‌شود که به گفتهٔ نیسان در این کلاس بزرگ‌ترین است. درهرحال هردوی این نمایشگرها بسیار بهتر از نمونهٔ هفت اینچی نسل قبلی هستند. در همین حال، نیسان مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را هم برای اولین بار در فرونتیر ارائه کرده است. پکیج ایمنی Shield 360 نیسان که برای این پیکاپ قابل سفارش خواهد بود، ترمز اتوماتیک عقب، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، هشدار خروج از خط و دستیار نوربالا را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، هشدار برخورد جلو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار درب عقب و کروز کنترل تطبیقی هم برای فرونتیر قابل سفارش خواهند بود. مجموع این سیستم‌ها را می‌توان ویژگی‌های کاملاً مدرنی دانست که با کابین جدید فرونتیر مطابقت دارند.

زیر کاپوت

نسل قبلی فرونتیر از ابتدا با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V6 به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شد که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های پنج سرعتهٔ اتوماتیک یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب بودند. سال گذشته اما نیسان قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی شامل پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 و گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک را برای نسل قبلی فرونتیر ارائه و اعلام کرد که همین قوای محرکه در نسل بعدی هم ارائه خواهد شد؛ بنابراین حالا نسل جدید فرونتیر هم از همان موتور ۳.۸ لیتری جدید استفاده می‌کند که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما علاوه بر این قوای محرکه، فرونتیر جدید با عایق‌های بیشتر، شیشه‌های چندلایهٔ آکوستیک در درهای جلو و بهبود ساختار بخش عقبی، باید در سواری و رانندگی هم بهتر از نسل قبلی شده باشد که پالایش و راحتی چندان در مسیرهای آنرود نداشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. شهرام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبی داره
    ولی رو داخلش باید بیشتر کار میشد و همینطور نباید از نسل قبلیش ضعیف تر میبود
    310 اسب خیلی کمه بین هم رده ها

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اتفاقا ۳۱۰ اسب بین هم رده ها بیشترینه
      کلورادو ۳۰۸ اسب بخار
      تاکوما ۲۸۰ اسب بخار
      رنجر ۲۷۰ اسب بخار

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. شهرام

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (23 ديدگاه)

        من دارم با فورد و رم مقایسش میکنم
        از ظاهر کمی از اونها نداره ولی موتور …

        موافقم 3
        مخالفم 15
        1. Hadi

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          خیلی عالی تر و خوشگل تر شده ?
          انگار دو نسل عوض کرده…
          ایولا نیسان

          موافقم 18
          مخالفم 0
  2. برقیه جارو برقی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    https://www.autoblog.com/2021/02/11/2022-infiniti-qx60-9speed/#slide-2266417

    اینفینیتی qx60 2022 خیلی قیافش خوب شده

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      خیلی خوشگله لامصب این ماشین از اولش خاص و خشگل بود.من همیشه از rx اینو بیشتر دوست داشتم حیف که وارد کشور نشد

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10165 ديدگاه)

      کاربر جارو برقی
      دم شما گرم ، شادمون کردین ، عجب رُخی گرفته !

      مرسی پیمان کارگر عزیز ، افتخار ایرانی که اینفینیتی را داری وارد گود رقابت با لکسوس میکنی !

      لکسوس باید منتظر جنگ تن به تن باشه !!!

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا نوید جان یکه تازی دیگه بسته همینه که قشنگه یه جنگ تمام عیار که به رشد طرفین ختم میشه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    نسل قبلیش طراحیش واسه یه پیکاب آسیایی هست بیشتر، ولی نسل جدید امریکایی تر، و قلدر تر شده

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 6
      مخالفم 1
  4. Angus_812

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این ماشین سنش از رامین بیشتره

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      طبق نوشته‌ی خود رامین رامین حدود ۴۵سال سن داره.اگه جوون بود می یومد دور چینی‌ها؟
      سنش بالاست.

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      کاربردشم همین طور

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. Aryan kia

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    همسن منه ??? دقیقا منم ۱۷ سالمه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. علی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    سلام پدال.
    چند دقیقه پیش carwow یه درگ بین پورشه 911ودوج چلنبر بارگذاری کرد .
    خواهشا اون رو قراربدید.

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مت واتسون نمی تونست دیمنو جمع کنه داشت سکته می کرد ????

      موافقم 9
      مخالفم 2
  7. Benz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    قدمت هر ماشینی هر چقدر باشه به کهنه سازی داخلی ما نمیرسه از این لحاظ تو جهان اولیم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    گلادیاتور شایسته نیسان در مقابل رقبا.این نسل خیلی امریکایی شده و جذاب!تاکوما هم نیاز به یک فیس لیفت داره

    موافقم 11
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا