چشم اندازهفته نامه

برترین سدان‌های پرفورمنس بازار کدامند؟

این روزها را می‌توان دوران اوج سدان‌های پرفورمنس تا پیش از الکتریکی شدن دانست. این خودروها طی چند سال اخیر به نهایت توانایی‌های ممکن رسیده‌اند و با برخورداری از قدرت‌هایی عظیم، پرفورمنسی را در قالب یک سدان چهاردر خانوادگی ارائه می‌کنند که تا چند سال پیش فقط در سوپراسپرت‌ها قابل‌دسترس بود. در حال حاضر در بازار سدان‌های پرفورمنس میان سایز نسبتاً زیادی حضور دارند که تقریباً ۹۰ درصد آن‌ها آلمانی هستند! اما از بین این سوپر سدان‌ها، کدام‌یک برترین هستند؟ کارانددرایور با بررسی همهٔ این سدان‌های قدرتمند و امتیازدهی به آن‌ها، پاسخ این سؤال را داده است.

۸-دوج چارجر هلکت

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۵ ثانیه
قیمت ۷۴,۷۲۰ دلار

دوج چارجر هلکت با طراحی بیرونی ترسناک، کابین جادار، صندوق بار بزرگ و شتابی فوق‌العاده، سدان منحصربه‌فردی است که هم برای سفرهای جاده‌ای مناسب است و هم در پیست درگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته از سوی دیگر، متریال داخلی چارجر هلکت کیفیت خیلی بالایی ندارد و خریداران آن باید مدام به فروشگاه‌های لاستیک سر بزنند.

۷-پورشه پانامرا توربو S

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۶ ثانیه
قیمت ۱۷۹,۰۵۰ دلار

این سوپر سدان پورشه با شتاب نفس‌گیر که از خیلی سوپراسپرت‌ها سریع‌تر است به همراه تعادل عالی بین ویژگی‌های اسپرت و لوکس و همین‌طور کارایی شگفت‌انگیز برای استفاده‌های روزانه، از قوانین فیزیک سرپیچی می‌کند اما آپشن‌های سفارشی بسیار گران‌قیمت و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شلوغ ممکن است خریداران را کمی ناامید کند.

۶-ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۷ ثانیه
قیمت ۱۳۱,۹۹۵ دلار

M8 گرن کوپه در ظاهر بسیار جذاب‌تر از M8 دودر است، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند پابه‌پای بهترین سوپراسپرت‌ها حرکت کند و با برخورداری از حالت محرک عقب امکان دود کردن لاستیک را فراهم می‌کند اما پدال ترمز آن احساس جالبی ندارد، سواری آن خشک است و پشت فرمان خودروی چندان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای نیست.

۵-مرسدس AMG GT63 S

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۹ ثانیه
قیمت ۱۷۰,۰۶۰ دلار

مرسدس AMG GT63 S را می‌توان یک موشک بالستیک با لباس سدان دانست! این ماشین پرفورمنسی سوپرکار مانند را ارائه می‌کند، ظاهر بسیار جذابی دارد و از تکنولوژی‌هایی بیشتر از سفینه‌های فضایی ناسا برخوردار است اما طرح پیچیدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، برچسب قیمتی چشمگیر و فضای محدود صندلی‌های عقب را هم می‌توان از نقاط ضعف آن برشمرد.

۴-آئودی RS7

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۰ ثانیه
قیمت ۱۱۵,۰۴۵ دلار

آئودی RS7 با برخورداری از طراحی بیرونی فوق‌العاده جذاب و خیره‌کننده در کنار ۶۰۰ اسب بخار قدرت، خودرویی بی‌رحمانه سریع و بسیار شیک است و درعین‌حال سواری آن به‌طور شگفت‌آوری راحت است اما همین راحتی، کمی از خشونت و وحشیگری آن کاسته که این ممکن است به مذاق طرفداران سدان‌های پرفورمنس خوش نیاید.

۳-مرسدس E63 S AMG

امتیاز: ۹.۰ از ۱۰

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
شتاب ۳.۰ ثانیه
قیمت ۱۰۸,۵۵۰ دلار

مرسدس E63 S AMG مثل موشک SpaceX شتاب می‌گیرد، در پیچ‌ها گویی روی ریل قرار دارد و کابین آن مثل استخر آب گرم راحت و دلپذیر است. این خودرو ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیره‌کننده و تجمل است اما فعال کردن حالت دریفت در آن پیچیده است و لاستیک‌های فاق کوتاه آن دست‌اندازهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

۲-ب‌ام‌و M5 CS

امتیاز: ۹.۵ از ۱۰

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
شتاب ۲.۷ ثانیه
قیمت ۱۴۳,۹۹۵ دلار

M5 CS واقعاً ماشین نهایی ب‌ام‌و محسوب می‌شود. تغییرات ایجاد شده در شاسی M5 آن‌را به یک سوپر سدان برجسته و قابل‌تحسین تبدیل کرده است تا جایی که می‌توان گفت تاکنون هرگز سوپر سدانی جذاب‌تر از M5 CS ساخته نشده است. این خودرو پرفورمنسی شگفت‌انگیز را در قالب سدانی با بیش از پنج متر طول و ۱.۸ تن وزن ارائه می‌کند اما خب بهایی که باید برای داشتن همهٔ این‌ها پرداخت کرد کمی زیاد است.

۱-کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

امتیاز: ۱۰ از ۱۰

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۶۸ اسب بخار
گشتاور ۸۹۵ نیوتن متر
شتاب ۳.۴ ثانیه
قیمت ۸۴,۹۹۵ دلار

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ را می‌توان نقطهٔ اوج سدان‌های اسپرت حال حاضر دنیا دانست. این خودرو شتابی انفجاری و هندلینگ چابکی دارد، سواری آن در مواقع نیاز راحت خواهد بود و رانندگی آن به‌اندازهٔ پورشه ۹۱۱ لذت‌بخش و جذاب است؛ بنابراین باید گفت پس از هجده سال، سرانجام بخش V کادیلاک به هدف خود رسیده و موفق شده بهترین سدان‌های اسپرت دنیا را شکست دهد. تنها نکتهٔ منفی در مورد CT5-V بلک‌وینگ این است که احتمالاً آخرین سدان V8 کادیلاک خواهد بود.

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    این دیگه چه لیست بدرد نخوری هست!! بدون PLAID. ماشین های تولیدی یعنی همه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲۲
    1. Karl Benz

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1777 ديدگاه)

      این لیست سدان های الکتریکی نباید میومدن فقط بنزینی بود .

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. Silent

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (301 ديدگاه)

        چرا باس نمی یومدن؟!! مگه سال ۲۰۱۰ یا همچین چیزی هست
        یا مثلا پلید و حتی تایکان تولید محدود هستن که نباشن!

        این که شرکت های دیگه نتونستن همچین چیزی بسازن دلیل به حذف نیست. اتفاقا باس به عنوان سدان پرفورمنس برا قیاس دقیق می بودن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱۷
    2. M.K karimi

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (232 ديدگاه)

      باز شروع شد…
      هر آدم عاقلی این لیست رو ببینه میفهمه مقصود تست کننده ها و نویسنده سدان های بنزینی بودن و گرنه خیلی از الکتریکی ها میتونستن تو لیست باشن . باور کنید مسئله سختی نیست که رگ گردنتون باد میکنه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    3. ممد ژانگولر

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1832 ديدگاه)

      به نظر من تو این ۱۰۰٪ پورشه پانامرا لیاقت برنده شدن داره

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
    4. ارشیا(فقط و فقط)SVJ

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      واقعا باهات موافقم لیست مسخره ایه.
      لیستی که توش SVJ شماره یک نباشه به درد نمیخوره.
      SVJ اونقد خوبه که بقیه ماشینا جلوش مثل گاری هستن.
      راننده ها بلد نیستم بروننش وگرنه الان تو نوربرگ رکوردش ۲.۴۴.۹۷ بود نه ۶.۴۴.۹۷
      هیچ ماشینی به درد نمیخوره و فقط SVJ خوبه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۸
      1. Roham

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (530 ديدگاه)

        رفیق تیتر رو بخون
        خودت رو ناراحت نکن
        پیر میشی!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. AMG GT R

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    الحق که کادیلاک بهترین بود اونم با قیمت بسیار کم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
    1. MR.JD

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      شخصا هیچ تعصب کورکنانه ای به هیچ برند حتی خود مرسدس بنز ندارم
      ولی خیلی بی انصافی و واقعا نابجا است که کادیلاک CT5-V را بهتر از M5CS / E63s بدانیم
      چون فلسفه کادیلاک از ساخت ماشین همان دویل و سویل ( کلا سدان های فول سایز کشتی مانند ) بود الان هم شاید اسکالید باشد
      ولی بر خلاف کادیلاک کهنه کار های آلمانی از کودکی در پیست ها بزرگ شده اند و فلسفه شان از ساخت ماشین چیز هایی مثل M5 و یا پورشه پانامرا و E63 بود و نسل به نسل پیشرفت کرده اند تا هیچ جایی برای عیب و ایراد گرفتن نباشد
      برای همین اکثر عیب ایراد هایی که از ماشین ها گرفتند خیلی بیجا و واقعا الکی بود :
      در مورد نکات ضعف M5CS می خوانید : … اما خب بهایی که باید برای داشتن همهٔ این‌ها پرداخت کرد کمی زیاد است.
      ( ۱۴۰.۰۰۰$ برای چنین شاهکاری که بسیار خاص و تولید محدود است اصلا زیاد نیست چون بعد از چند سال ارزش کلکسیونی فوق العاده ای پیدا خواهد کرد )
      یا در مورد E63s میخوانید : اما فعال کردن حالت دریفت در آن پیچیده است و لاستیک‌های فاق کوتاه آن دست‌اندازهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.
      ( خب اگر مسعله این است که یک سدان پرفورمنس که در پیست ها پا به پای انواع سوپر کار ها میتازد . چرا سواری نرم و راحتی ارائه نمیکند؟ باید از کیفیت سواری آئودی RS7 بخاطر سواری راحت تقدیر کنید نه اینکه از آن هم انتقاد کنید :/ )
      – در ادامه همین مقاله بخاطر سواری راحت آئودی RS7 از آن انتقاد شد ! دقیقا مخالف M8 / E63s
      صحبت را طولانی نمیکنم فقط کافی است خودتان با دقت به تک تک عیب و ایراد هایی که از ماشین های گرفته اند بخوانید تا متوجه شوید چقدر عیب و ایراد های الکی گرفنه شده است که اکثرا مربوط به سواری خشک و ناراحت / سواری راحت ( دو رویی موج میزند ) / قیمت ( که مسلما ملاکی نیست که بتوان نقات ضعف نامید ) و یا از همه مسخره تر سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی پیچیده است و هیچ کدام واقعا منطقی نیست
      ( شاید تنها نکته ی ضعف واقعی که از ماشین ها گرفته شد مربوط به بحث کیفیت پایین دوج چارجر باشد که به نظر شخصی خودم اصلا نکته ضعف نیست چون شما فقط حدود ۷۰.۰۰۰$ هزینه خواهید کرد که در رنج خودش از نظر پرفورمانس حرف اول را میزند بنابراین نباید انتظار سقف آلکانترا یا چرم ناپا را داشته باشید )

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
    2. Shayan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      چند تا نکته رو بگم خدمت دوستان
      اول اینکه کادیلاک بعد از چارجر کندترین ماشین این لیسته به یه دلیل
      تمام ماشینایی که شتاب شون تو این لیست هست تست شده و نوشته شده، یعنی مثلا شتاب سی اس رسمی ۲.۹ هستش ولی تست کردن و شتاب ۲.۷ زدن باهاش و برا همین زدن ۲.۷
      در صورتی که کادیلاک ۲ روز پیش تست شده و هنوز تست شتابگیریش انجام نشده و شتاب رسمی‌ رو نوشتن براش، برا همین کند تره، تو تست دور ور ۳ هم میزنه بهرحال(البته بلک وینگ های کدی بیشتر ماشین پیسته تا خط مستقیم)
      نکته دوم بنطرم جای کدی با سی اس باید تغییر کنه چون واقعا بیمر باید اول میشد
      جفتشون از سبک ترین ماشینای این لیست هستن و بخاطر این موضوع هندلینگ خوبی دارن هر دو
      قدرتشون هم خوب کنترل شده و بیمر بخاطر چهار چرخ محرک بودن تو شتابگیری بهتر عمل میکنه،
      از لحاظ کیفیت داخلی آلمانیای این لیست دست برتر رو دارن، هرچند کیفیت خود کادیلاک خیلی خوب بوده و کابینش از چرم و جیر و فیبر کربن کار شده ولی طبق معمول آلمانی ها کیفیت بهتری دارن، چرم ناپای داخل بنز و بیمر و.. از چرم سمی انیلین کدی بهتره بهرحال…
      لذت رانندگی رو نمیتونم قضاوت بکنم چون تست هاشون رو دیدم و اونایی که تست کردن واقعا لذت رانندگی این ۲ تا ماشین رو خیلی نزدیک به هم دیدن
      ( مقایسه نهایی رو وقتی ببینیم که کدی تایم بزنه تو نوربر، داره تست میشه اونجا)
      بنظر خود من تو سوپر سدان های بنزینی
      سی اس جایگاه اول رو داره بعد کادیلاک (نظر شخصی)

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
  3. GT

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (469 ديدگاه)

    وقتی GT63 S E Performance شماره یک لیست نباشه یعنی لیست خیلی ناقصه، کدوم سدانی میتونه شتابی در حد فراری ٨١٢ سوپر فست و قدرتی در حد هوایرا R و گشتاوری در حد شیرون تولید کنه اونم با قیمتی در حدود دویست هزار دلار؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. محمد امین

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      فکر میکنم چون هنوز به مرحله ی فروش نرسیده و قیمت هم تاثیر گزاری خوهد بود
      بعدشم ، ۸۱۲ سوپرفست صفر تا سیصد رو در ۱۸ ثانیه میره، gt63e نهایتا ۳۰ ثانیه، فقط به شتاب اولیه دقت نکنید
      به نظرم ، چارجر هلکت بهتر از کادیلاک هست ، البته شاید به خاطر کیفیت و هندلینگ ضعیف تری که داره انتخواب نشده

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. GT

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (469 ديدگاه)

    ممنون از جناب دهقان مطلب جذابی بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. Karl Benz

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1777 ديدگاه)

    فقط چرا نسخه e GT۶۳ رو نیاوردن ؟ ولی در کل همشون عالین . ما که نمیدونیم کدوم بهتره چون دم دستمون نیست ولی چون اونا تست کردن حتما اینا بهترینن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمدرضا

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (342 ديدگاه)

    خیچکدومشون به گرد پایs plaid نمیرسن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
    1. محمد امین

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      مگه ماشین برای شتابگیری ساخته شده
      هندلینگ، کیفیت ، سیستم اطلاعات و سرگرمی ، خدمات پس از فروش ، کاربردی بودن ، ترمز ها و عملکرد در پیست و امنیت ، هزینه ی نگهداری ، راحتی و تکنولوژی‌ های رانندگی … ، خیلی مهم تر از شتاب گیری هستن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  7. امین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کادیلاک نظیر نداره.من خودم شخصا کادیلاک وAMG GT را خیلی میپسندم .البته همشون بلا استثنا عالی و فوق العاده هستن.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. MAHDI

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5333 ديدگاه)

    ((هرگز سوپر سدانی جذاب‌تر از M5 CS ساخته نشده است))
    بعد بخاطر قیمت M5CS رو فقط در جایگاه دوم قرار داده، مگه چنین جواهری باید ارزون باشه، دیگه بهانه نداشته car and driver

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. MR.JD

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      دقیقا با شما موافقم
      جایگاه اول این لیست مال M5CS است و خواهد بود

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
  9. امین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هیچ دلیلی وجود نداشت کادیلاک اول شه چه لوکس بودن چه شتاب وقتی ۵سی اس و جی تی ۶۳ جدید هستن هیچچچ دلیلی نداشت
    قیمت یه فاکتور جداست اخه ربطی نداره که ماشین چطور ماشینیه این یه تبلیغ هست همین

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  10. M.K karimi

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ولی در کل لیست کاملا لیست درستی نیست
    از اینکه AMG GT63 S تو رتبه پنجمه….
    از اینکه چارجر با بیشترین توان و کمترین قیمت تو رتبه هشتم هست … ( الان یه عده میگن تو پیست کم میاره ، خروجیش به پای مهندسی های آلمانی ها نمیرسه و ….. ولی ماشینی که به شخصه تو رتبه اول لیست میبینم هم شرایط مشابهی داره !! که اگر منطقی باشیم میبینیم یکم کم کیفیت تر بودن ادوات چارجر خیلی راحت رو ۱۰ هزار دلار کمترش جبران میشه !!!)
    در کل با هر چیزی تو این لیست کنار بیام با اول بودن کادیلاک و آخر بودن چاجر نمیتونم کنار بیام !!

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  11. امیر

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (508 ديدگاه)

    من چارجر و m8 گرن کوپه رو انتخاب می کنم. البته همشون عالی هستن. ولی من
    این دو مورد رو بیشتر از همه دوست داشتم.
    در مورد کسانی هم که میگن این ها به گرد پای پلید نمی رسن. باید بگم هزار برابر از
    اون زیباتر و ۹۰۰ هزار برابر کیفیت بهتری دارن.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  12. حسن

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (265 ديدگاه)

    کادیلاک پوزه ای بنزوب ام و را به خاک مالیده

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
    1. GT

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (469 ديدگاه)

      از انفجار سایت خوشت میاد؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. MR.JD

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      بله کاملا درسته 🙂
      البته به لطف یک دست ناهار شام برای نویسندگان این مقاله . شاید هم بیشتر !

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    3. Hamid

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      فکر کردی مثلا اینطوری میتونی بقیه رو هیجانی کنی که بیان بگن آره کادیلاک فلان کرد … بیمر فلانه و …
      تنها چیزی که میتونم بهت بگم
      “اوکب”

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    4. •Mohamad•

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (164 ديدگاه)

      به همین خیال باش😏
      M5cs بخاطر قیمتش دوم شد هر چند نباید انتظار قیمت کمی رو از یه سوپر سدان بی نقص داشت

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  13. سهند

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (553 ديدگاه)

    به نظرم بهترینشان بی ام و m5 cs و مرسدس AMG gt63s و e63s است.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  14. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (392 ديدگاه)

    کسی سابقه نشستن پشت کادیلاک رو داره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مسعود

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      من یک بار سعادت اینو داشتم پشت کادیلاک بشینم ولی رانندگیش به درد نمیخوره
      گاز که میدادم پام از پتو میزد بیرون

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. Mahan98

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      هم کادیلاک کلاسیک دهه ۸۰ میلادی و هم کادیلاک ۲۰۱۱ سوار شدم
      دنیای دیگه ایه برا خودش

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. با مهربونی جهان زیباتره

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (392 ديدگاه)

        نسبت به خودروهای دیگه چجوریه سواریش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2381 ديدگاه)

          انگار سوار یه ماشین دو برابر سکویا شدی ، کلا انگار معلقه انقد بادی رولشون زیاده و نرمن ، کلا ماشینای لش و راحتین

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. با مهربونی جهان زیباتره

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (392 ديدگاه)

          ایولا اقا دمت گرم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  15. Elmiraj

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2326 ديدگاه)

    با قیمت ۸۵ هزار دلاری هیچ سدان پرفورمنسب بهتر از ct5 blackwing نیست….
    .
    قطعاً کامل ترینه این لیسته

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
    1. Kf

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      کاملا قبول دارم ک ماشین خفنیه خصوصاً وقتی ک آخرین V8 هم باشه اماااا کامل ترین رو گمون نکنم وقتی قیمت پایین میاد کارخونه مجبوره چیزایی رو قربانی قیمت کنه مثل آپشن، کیفیت،پرفومنس و اینجور چیزا
      اگه بحث کامل ترین باشه بدون شک مرسدس پورشه و بی ام و حرفی واسه گزاشتن باقی نمیزارن
      انتخاب من M8Gc,Gt63s

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. Elmiraj

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2326 ديدگاه)

        آلمانی ها در قیمت آمریکایی ها هرگز نتونستن ماشینی بسازن که حتی نزدیک همتای آمریکایی هم باشه …
        .
        نمونه‌ش پورشه کیمن gts از ۸۶ هزار تا شروع میشه در حالی که کوروت c8 در تیپ ۲LT به همراه پکیج Z51 از ۸۲۲۸۰ دلار میشه…

        هیچ جایی نیست کیمن بتونه به گرد پای C8 هم برسه…

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
  16. Sina10

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1998 ديدگاه)

    فکر میکنم سلیقه ای نظر دادن
    چونکه اگه نگاهی به عملکرد بلک وینگ بندازین میبینین با اون همه قدرت عملکردش خوب بوده ولی نه اندازه رقبای دیگه اش
    چارجر هلکت هم خیلی ماشین خوبیه و جایگاهش اونجا نیست ، جالب اینه که با اون قیمت کیفیت در حد اس کلاس هم میخواستن!!
    همچنین توی این لیست الفارومئو GTA و تایکان و پلاد و M5 کامپتیشن هم جا مونده
    به نظرم این لیست اشتباهات زیادی داره
    اولا داره دو سطح کاملا متفاوت سوپر سدان ها رو بررسی میکنه
    بلک وینگ CT5 و RS7 کلا تو سطح دیگه ای نسبت به M5 CS یا GT63S یا GT63SE یا حتی پانامرا هست
    رقیب اصلی CT5 و RS7 , نسخه کامپتیشن و عادی از M5 هست و همچنین E کلاس
    این لیست داره دو سطح کاملا متفاوت سوپرسدانو با هم مقایسه میکنه و بعدش قیمت M5 CS و GT63 رو با CT5 مقایسه میکنه ، اخه اینا اصلا رقیب هم نیستن ، معلومه که سطح قیمتشون با هم فرق داره
    اگه بخث سر قیمته ، CT5-V در مقایسه با نسخه کوچیک ترش یعنی CT4-V که اونم عالیه ، انچنان با ارزش نیست
    چون عملکرد ct4 بشدت به CT5 نزدیکه و فاصله قیمتی بالایی دارن ، قیمت وقتی میشه روش بحث کرد که ماشینایی که مقایسه میکنیم داخل یه کلاس باشن
    خب برای مثال معلومه که مثلا سری ۷ از سری ۵ گرون تره چون کلاسش فرق داره
    اینجا هم همینطوریه ، رقیب مستقیم CT5-V نسخه عادی M5 و E63 هست نه نسخه های بالارده و گرونتر M5 CS و GT63S یا پانامرا
    کاملا سلیقه ای نظر داده
    هر کدوم از این جایگاه ها با توجه به سلیقه فرق میکنه
    یکی قیمتو در نظر میگیره و چارجر رو بر میداره
    یکی لوکس بودن رو و GT 4 رو انتخاب میکنه
    یکی عملکرد و رانندگی رو و M5 CS
    یکی موتور جذاب و قیمت مناسب و CT5-V
    یکی هم برقی و تایکان یا پلاد
    یکی طراحی جذاب و M8 و RS7
    فقط نقد هایی که از این ماشینا شده رو بخونین و تا متوجه بشین همشون عالین و اینکه بخوای رده بندیشون کنی کاملا امری سلیقه ایه ، من تا حالا هر چی نقد و بررسی از این ماشینا خوندم ، چیزی که متوجه شدم نمیشه بین اینا بهترین رو انتخاب کرد چون همشون عالین ، مگر اینکه سلیقه ای نظر بدین
    کلا مطالب کارانددرایور داره هر روز که میگذره عجیب تر میشه!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. R

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ما فقط نگا
    ما فقط پراید
    پرفورمنس ترین خودرو ی دنیا!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. hssn

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      نه داداش فق سلطان ELX 😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  18. mos

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (518 ديدگاه)

    انتخابم پانامرا
    وقتی بحث سدان پرفورمنس میشه دیگه قیمت مهم ترین فاکتور نیست، اما کار اند درایور اینجا کند ترین ماشین رو صرفا بخاطر قیمت کمتر گذاشته اول!

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. Amir Machine

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (965 ديدگاه)

      این دیگه بخاطر دید محدود شماهاس که همه چیز یه ماشینو تو شتاب میبینید!
      تو یه سدان پرفورمنس ده‌ها مورد مثل راحتی سواری در استفاده‌های شهری، کاربردی بودن برای استفاده‌های روزانه، جاداری و راحتی کابین، پرفورمنس مناسب در پیست (تو این مورد CT4-V از M5 سریع‌تر بود دیگه حالا ببین CT5-V چه عملکردی داره!)، لذت رانندگی همراه با درگیر کردن راننده و… اهمیت داره ولی خب وقتی یه آمریکایی اول باشه طبیعیه به یه سری افراد فشار بیاد و حرفای این چنینی بشنویم
      اگه فقط شتاب ملاک بود که تسلا پلاد بهترین سدان دنیا بود

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. Sina10

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1998 ديدگاه)

        دوست گرامی اولا M5 ای که توی این مقایسه هست نسخه عادیش نیست بلکه نسخه M5 CS هست که بسیار سریعه
        نه فقط تو خط مستقیم بلکه توی پیست هم همینجوریه
        تغییراتی که روی M5 کامپتیشن اعمال کردن باعث شد M5 CS تبدیل به یه هیولای دیگه بشه
        گفتین لذت رانندگی ، بهتون پیشنهاد میکنم نقد های M5 CS رو بخونین
        ملاک فقط شتاب نیست ولی اگه بقیه جزئیات رو نگاه کنی میبینی CT5-V برنده نبوده
        مشکل بعدی این ماشین اینه که با اینکه ارزونه ولی عملکردش فاصله بسیار کمی با CT4-V داره که خیلی ارزون تره
        این مقایسه از پایه اشتباهه ، رقیب CT5-V نسخه M5 کامتیشن و E63s هست و نه این مدل های بالارده
        توی استفاده روزمره ، اگه بررسی خود همین کادیلاک رو بخونی میبینی نسبت به رقبای المانی انچنان راحت و کم مصرف نبوده
        (CT5-V بلک‌وینگ همچنین با مصرف سوخت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر از همهٔ رقبا پرمصرف‌تر و صندوق بار آن با ۳۴۰ لیتر حجم، از همه کوچک‌تر است اما هیچ‌کدام از این کاستی‌های جزئی هرگز نمی‌توانند دلیلی برای منصرف شدن از خرید این کادیلاک قدرتمند باشند)
        این بررسی موتور وان در خود پدال قرار داده شده بود
        CT5-V قطعا از بهترین سدان های چند سال اخیره ، ولی اینکه بیایم مستقیم بگیم بهترینه ، امری کاملا سلیقه ایه
        به نظرم هیچکدوم برنده نشدن ، در عوض باید گفت همشون عالین ، سوپرسدان های جذاب با ارزش خرید بالا ، حتی گرونترینشون هم با ارزشه ، نسبت به سوپرماشینای هم قیمتشون میتونید اینو متوجه بشین

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Amir Machine

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (965 ديدگاه)

          سینا جان
          من هرگز نمیخوام بگم کادیلاک قاطعانه بهترین ماشین این کلاسه، قطعا هرکدوم از ماشینای این لیست در نوع خودشون عالی هستن و برتری‌هایی دارن، خود من M5 CS رو کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین ماشین این کلاس میدونم، M5 CS قدرت کافی و پرفورمنس فوق‌العاده رو بدون سیستم‌های هیبریدی پیچیده و سنگین و با قیمت نسبتا مناسب ارائه میده و بنظر من حتی از مرسدس AMG GT63 هیبریدی هم بهتره
          اما اینجا بعضیا جوری حرف میزنن که انگار کادیلاک فقط و فقط بخاطر قیمت کمتر اول شده، جواب اینطور حرفا رو باید مثل خودشون داد، اگه ملاک فقط قیمته چرا چارجر آخر شده؟
          بعد از سال‌ها، کادیلاک تونسته ماشینی بسازه که هم‌سطح یا حتی شاید بهتر از معیار این کلاس یعنی M5 هست و اینو با قیمت به مراتب کمتری ارائه کرده که این کار فوق‌العاده‌ایه، میشه گفت تا حالا جز خود آلمانی‌ها هیچ شرکتی نتونسته M5 رو به چالش بکشه و حالا کادیلاک این کارو کرده اونم با قیمت کمتر، خب پس چرا نباید بلک‌‌وینگ رتبه اول باشه؟
          قطعاً تو این انتخاب قیمت دخیل هست اما تنها معیار نیست که اگه بود چارجر اول میشد
          و در آخر من قبول ندارم که M5 CS و کادیلاک بلک‌‌وینگ هم رده نیستن، اینا هردو سدان‌های میان سایزن و هردو نهایت توانایی‌های سازنده‌هاشون رو ارائه میدن و کاملاً قابل مقایسه هستن، اینکه حالا CS یه نسخه بالاتر از کامپتیشنه مانع مقایسه نمیتونه باشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          @Amir Machine
          “هردو سدان‌های میان سایزن و هردو نهایت توانایی‌های سازنده‌هاشون رو ارائه میدن و کاملاً قابل مقایسه هستن”

          مشکل اینجاست که حد نهایی سازنده ها باهم متفاوته، یا حداقل حد نهایی که ارائه میکنن!

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      2. mos

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (518 ديدگاه)

        همه چیزو تو شتاب نمی‌بینم!
        اما همه رقبا شتاب ۳ یا زیر ۳ دارن و کادیلاک هم میتونست با AWD کردن CT5 (حداقل به صورت آپشن) به این شتاب برسه، اما برای چند هزار دلار ارزون تر شدن قیمت نهایی این کارو نکرد!

        در مورد بقیه مواردی که گفتی بقیه رقبا اگه بهتر نباشن چیزی کم ندارن. مخصوصا از نظر تکنولوژی و کیفیت متریال و فضای صندوق عقب و مصرف سوخت که از ایرادات CT5 هست!

        (((تو این مورد CT4-V از M5 سریع‌تر بود دیگه حالا ببین CT5-V چه عملکردی داره)))
        چون CT4 از M5 سریع تر بوده دلیل نمیشه CT5 هم همینطور باشه. M3 کامپتیتشن خود بی ام و تو اکثر پیست ها از M5 کامپتیتشن سریع تر بوده به دلایلی که کاملا واضح و مشخصه.
        این نکته رو هم باید در نظر بگیری کادیلاک با ستاپ و راننده حرفه ای خودش تایم زده در حالی که تایم M5 توسط مجله زده شده.

        من اصلا تعصبی و دشمن آمریکا یا هرچی که خودتون میگید
        خودت که مثلا تعصبی نداری (!) بگو به جز قیمت کادیلاک چه برتری خاصی نسبت به M5 و بقیه ماشینای این لیست داره؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. [email protected]!n

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1441 ديدگاه)

          قیمت کمتر کادیلاک بخاطر پلتفرم و موتور قدیمی ترش و نبود سیستم چهار چرخ که هزینه تولید رو اورده پایین و از اون ور کیفیت قطعات و متریال داخلی کاملا هم سطح با رقبای آلمانی هست.

          برندای آلمانی بیشتر پول تکنولوژی می گیرن. سیستم ۴matic و xdrive و….. بسیار پیچیده و گرون قیمت هستن و به طبع قیمت تموم شده اختلاف بیشتری پیدا می کنه اما کادیلاک به مراتب پرفورمنس سنتی تری ارائه میده.

          هر کدوم نکات مثبت و منفی خودشونو دارن.

          راجبای تست های بی ام و و تمام مدلای آلمانی هیچ وقت تایم مستقل به مجله یا مرجعی نمیدن، چون پرفورمنس تو پیست بسیار مهمه براشون، چون دلیل خرید و قیمت بالاشونو باید در کنار کیفیت بالا توجیه کنن.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. Amir Machine

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (965 ديدگاه)

          شما که دم از AWD میزنی، میشه توضیح بدی که چرا لکسس برای IS500 این سیستم چهارچرخ رو ارائه نکرده؟!!
          تو این کلاس همه شتاب زیر ۴ ثانیه دارن اما شتاب لکسس ۴.۵ ثانیه‌س!!
          الان M3 نسخه AWD داره، آئودی RS5 کلا چهارچرخه و نسل بعدی C63 هم قطعاً AWD خواهد بود!
          این مثال رو زدم که بدونی هر شرکتی برای ساخت محصول سیاست و استراتژی خاص خودشو داره و فقط به رقبا نگاه نمیکنه ببینه اونا چکار کردن که مثلشو انجام بده

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        3. mos

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (518 ديدگاه)

          Amir Machine
          چرا خودتو میزنی به در و دیوار یه سوال پرسیدم و خواستم جواب بدی!

          در مورد IS500 مراجعه کن به پست رونماییش اونجا خودم کامنت گذاشتم و گفتم کاش AWD بود!
          حالا بگذریم از اینکه IS500 ماشین پرفورمنس کامل نیست
          (برای همین اسمشو نذاشتن IS F) و خود لکسس اونو رقیب بی ام و M340i، مرسدس C43 AMG، آکورا TLX type S، اینفینیتی Q50 red sport، جنسیس G70 و کیا استینگر و آئودی S4 میدونه.
          شتاب اعلامی لکسس ۴.۵ ثانیه بود اما تو تست موتور ترند ۴.۳ و تو یکی از ویدیو های بررسی که دیدم ۴.۲ زد که دقیقا هم سطح رقباشه.

          خب من سوالت رو جواب دادم امیدوارم سوال منو جواب بدی!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Amir Machine

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (965 ديدگاه)

          عزیزم همه اون ماشینایی که مثال زدی بجز C43 یعنی از آکورا گرفته تا جنسیس و ب‌ام‌و و استینگر و حتی اینفینیتی یا بصورت استاندارد AWD دارن یا لااقل سفارشی!!! اگه IS500 رقیب ایناس که کم کاری لکسس بیشتر مشخص میشه چون برای ماشینی به مراتب قوی‌تر و گرون‌تر از رقبایی مثل استینگر و جنسیس، AWD نداده!!! این از این

          پاسخ سوالت در مورد کادیلاک رو هم اگه یه نگاه به بررسی Car & Driver بندازی کاملاً متوجه میشی!! حالا یه تیکه‌هاییشو من اینجا مینویسم:
          «در بخشی که با سدان‌های AWD و موتورهای توربو و گیربکس‌های اتوماتیک پر شده، کادیلاک یک استثنا است. گیربکس دستی همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. موتور ۶.۲ لیتری آنقدر گشتاور دارد که حتی اگر دنده را بالاتر از ایده ال قرار دهید متوجه نخواهید شد. CT5-V از هر نظر مثل خودرویی بسیار کوچک‌تر رفتار میکند، حرکات بدنه به خوبی کنترل میشود و همه قطعات کار میکنند تا وزن خودرو را از راننده پنهان کنند. تعلیق مغناطیسی GM آنقدر باهوش است که مادربزرگ را فریب دهد تا فکر کند این همان کادیلاک دویل قدیمی اوست. مهندسان مرسدس به کیفیت سواری بلک‌وینگ حسادت میکنند و پورشه از جذابیت رانندگی این خودرو میترسد. رانندگی با CT5-V بلک وینگ به وضوح نشان میدهد که این مجموعه‌ای از هزاران جزئیات است که با دقت و تامل اجرا شده‌اند. بازهم میگوییم، این یکی از بهترین سدان‌های اسپرتی است که نه‌تنها در حافظه اخیر ما بلکه در کل تاریخ ساخته شده است»

          این حرفا از معتبرترین سایت ماشینی دنیا برای پاسخ سوالت کافیه؟ با CT5-V میتونی همه هیجان و لذت و کیفیت آلمانی‌ها رو با چند ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر داشته باشی، پس چرا نباید رتبه اولو بگیره؟!

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        5. mos

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (518 ديدگاه)

          در مورد لکسس AWD نبودن باعث نشده کند ترین کلاسش بشه ولی برای کادیلاک شده!

          در مورد پاسخ به سوال ممنونم ولی همچنان در صورتی کادیلاک میتونه اول باشه که ملاک قیمت باشه چون M5 CS بهتر از اینا رو ارائه میده

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        6. MAHDI

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5333 ديدگاه)

          اگه CT5 V بلک وینگ از M3 کامپتیشن سریع تر بود شاهکار کرده واقعا، حالا CT4 V بلک وینگ دیگه بماند. حالا بزار در پیست های مختلف زمان گیری کنه.

          فعلا که کار اند درایو با CT4 V و ب ام و M340 زمان گیری کرده که M340 چند ثانیه سریع تر بوده، حالا نسخه بلک وینگ و M3 رو هم خواهیم دید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Kf

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دقیقاً حرف درستیو زدی به قیمت نباید توجه بشه اما شد

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    3. RezaRs

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1574 ديدگاه)

      برای کسی که ۱۰۰ تا داره می خواد بخره سر نمایندگی های همست حرفش کاملا درسته ولی خب بالاخره قیمتو زیادی ملاک قرار داده که از حقیقت پرفوزمنس و استفاده از پرفورمنس دور میکنه کارو ولی خب فاکتور مهمی هم هست اما اینجا به نظر زیادی ملاک قرار گرفته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2381 ديدگاه)

      اینجا کادیلاک یه ماشین اصیل آمریکایی هست که میتونه مثل اجدادش خیلی خوبی لاستیکاشو دود کنه و در کنار اون یک کابین با کیفیت و طراحی فوق العاده داشته باشه و بتونه هندلینگ خوبیو ارائه بده در صورتی که آلمانی ها هم مثل اجدادشون خواستن توی تکنولوژی و کیفیت و لاکچری بودن و هندلینگ و ظاهر سنگ تموم بزارن و مثل همیشه اصیل باشن ، البته دلیل قیمت کمتر کادیلاک پول برند ،یری اروپاییا نیست ، بلکه تکنولوژی وو سیستم های بسیار پیشرفته تعلیق و موتور و آپشن های پیشرفته و گرون قیمت باعثش شده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2381 ديدگاه)

        در ضمن درسته که کادیلاک بهتر بود که دو دف باشه ولی باز هم اصالت پرفورمنس های آمریکایی دف عقب بودنشون هست ولی خیلی خوب میشد که بشه سیستم دو دف هم سفارش داد

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  19. RezaRs

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1574 ديدگاه)

    بدون حساب قیمت amg gt63s ولی واقعا در مجموع نظر منم همین انتخاب کادیلاکه ct5v بلک وینگه چون هم پرفورمنس خوبی میده هم قیمتش خوبه کابینشم کیلومتر ها از چارجر بهتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. hssn

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خیلی لیست عجیب و غریبیه
    نمیشه M5 CS بذاری کنار E63 که باید M5 کامپتیشن باشه
    یا هلکت کنار این ماشینا اصن جا نمیگیره چون فلسفه جدایی داره
    از نظر کلاس بندی کنار هم قرار گرفتن CT5 بلک وینگ کنار پورشه پانامرا اصلا قابل تحمل نیست
    از طرف دیگه اینکه عملکرد پانامرا بارها بهتر از کادیلاکه و کیفیت کابین و تکنولوژی قطعا بالاتره
    پانامرا باید خیلی بالاتر از اینا باشه یا حداقل نسخه ضعیفترشو بیارن ، همون اشتباهی که سر انتخاب M5 CS کردن
    خیلی سلیقه ایه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  21. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2381 ديدگاه)

    بدون هیچ حاشیه ای انتخابم بدون حضور اصلی ترین ماشین این سگمنت یعنی AMG GT63SE اول پانامرا هست ، بعدش AMG GT63S و M5CS و CT5 بلک وینگ ، خلاصه که نمیدونم بعد پانامرا کدومشون رو دوست دارم ولی میدونم همشون فوق العادن ، از چارجر بگیر تا M5 ، مخصوصا بخاطر اون غرش های ترسناکشون که دیگه آخرین غرش هاشونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. amir

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    M5 cs فقط عشق است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    وقتی GT 63 رو تو رتبه پنجم دیدم فکر کردم یه جای کار میلنگه تا رسیدم به کادیلاک و مطمئن شدم!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. مانی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2285 ديدگاه)

      مشکل اینه که تو این جور مقایسه‌ها ماشین گرون کلی‌ امتیاز از دست میده و ارزون کلی‌ بدست میاره
      انتظار دارن ماشینی که قیمت ۲ برابر داره تو همه چیز ۲ برابر بهتر باشه(حالا کمی‌ کمتر) که عجیبه
      ماشینی که بخواد ۲ برابر بهتر باشه قیمتش ۲ برابر نمیشه ۱۰ برابر میشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  24. یانکی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1508 ديدگاه)

    اونایی. که میگید کدیلاک نباید اونجا باشه یا چارجر نباید تو لیست باشه.اگر مسابقات درگ دوباره شروع شد تو همین تهران یه بار سر بزنید و ببینید که وقتی یه پونتیاک ۵۰ ساله وارد میشه چه هیجانی به تماشاچیا وارد میکنه و وقتی یه پانامرا مثال ۲۰۱۵ وارد میشه چه اتفاقی میوفته.شک نکنید تو یه همایش اگه همه این سدانها حضور پیدا کنن خودتون هم دور داج و کدیلاک جمع میشید.تو این لیست به جز دوتا سدان وی۸ پوشراد آمریکایی هیچ کدوم صدای قشنگی ندارن ولی دو غول أمریکایی مستت میکنن.دوتا دف عقب محض با قیمتی نصف قیمت آلمانیها.خدا وکیلی اگر اضافه قیمت بنز جی تی۴ رو خرج چارجر یا بلک وینگ بکنی چی میشه.انتخاب خودم داج چارجر هلکت واید بادی ردای

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. Hamid

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      حاجی چه ربطی داره … تو خودت رو بکشی میتونی کیفیت متریال به کار رفته توی چارجر رو به ام فایو یا حتی کادیلاک نزدیک کنی؟! نمیتونی به خدا …
      این حجم از تعصبت واقعا غیر منطقیه …
      وقتی بحث برقی ها میشه میگی صدا مهم نیس الان صدا مهم شد؟!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2381 ديدگاه)

      چرا دلیلای الکی میارین اگر معیار امتیاز دادن جمع شدن دور یه ماشینه ون معیار به درد چی میخوره ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. AMIR / ARMI

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (744 ديدگاه)

    باز برخی داغ کردن
    چقدر ایراد میگرفتن به اینکه چهارچرخ محرک نیست
    نتیجه چی شد ( رانندگی آن به‌اندازهٔ پورشه ۹۱۱ لذت‌بخش و جذاب است )
    سوپر سدان یعنی این
    بحث پلاد میشه میگن همه چی که شتاب نیست
    کادیلاک چهارچرخ نیست میگن چون شتابش کم تر پس بهتر نیست فازتون چیه ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  26. Hamid

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    آقا من اصلا کاری با M5 CS و CTS-5 V بلک وینگ ندارم خب …
    اما کجان اونایی که میگفتن چارجر بهتر از ام فایوه؟ نه کجان!
    کادیلاک هم بخاطر قیمت کمترش برتر شناخته شد و انصافا قیمت کمتری نسبت به بی ام و داره …
    در کل انتخابم توی این لیست … بی ام و هست …

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Hamid

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      منظور بنده CT5-V بوده البته که اشتباه نوشتم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  27. [email protected]!n

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    ۸ تا سوپر سدان کم نقص و بنظرم هیچ کدوم عاری از عیب نیستن اما انقدر نکته مثبت دارن که اندک عیب هاشونم به چشم نمیاد.

    بنظرم جای M5CS همون M5C کافی بود، چون مدل CS ماشینی کاملا تولید محدود و تبلیغ محور هست (تو این که خارق العاده هست شکی نیست) که قیمت بالاشم باز هم بنظر خودم اصلا به یه سدان بالای ۱۰۰k پول نمی دم هر چقدرم عالی باشه چون وارد حیطه خودروهای سوپراسپرت، حتی مدلای دست دو میشه و خب پورشه و کوروت و ایتالیایی های دست دو یا حتی با صرف هزینه بیشتر ماشین های گرونتر گزینه خیلی بهتر هستن.

    برای من M5C و کادیلاک کامل ترین سدان های حال و حاضر هستن. بقیه هم عالین اما این دو خودرو پکیج کامل تری میدن.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Sina10

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1998 ديدگاه)

      یه عیبی که میتونم از نظرتون بگیرم اینه که اگه بحث سر تبلیغه ، تمام ماشینای این کلاس ، همشون برای سه هدف تبلیغ ، رقابت ، اعتبار و افتخار برندشون ساخته شدن
      کسی اینا رو برای سود نمیسازه
      دقیقا تفاوت سوپرماشین های دست دو با این سدان های گرون توی اینه که دقیقا پرفورمنس مشابهی دارن ولی اون سدان ها ، بشدت کاربردی ترن
      توی هندلینگ و رانندگی هم بشدت دارن به سوپرماشین های سنتی نزدیک میشن
      جالب اینجاست اگه بخوایم برای مثال با پول M5 CS یه سوپرماشین بخریم ، بنز GT S همین حدودا قیمت داره ، ماشینی که پرفورمنسش حتی در حد M5 عادی یا E63S نیست!
      پورشه ۹۱۱ هم مدل های کررا ازش بشدت گرونن تقریبا در همین بازه هستن بعید میدونم انچنان سریع باشن
      تنها گزینه مناسب ، کوروته ، که من به شخصه معتقدم توی پرفورمنس بهترین نباشه جزء ۳ تای برتر کلاسشه ، ولی قیافش اصلا جالب نیست و اگه از قیافش خوشتون نیاد دیگه هیچی
      و بعید میدونم با پولی زیر ۲۰۰ هزار دلار ، سوپرماشینی بجز اینا بشه پیدا کرد
      شاید بازم بگین پس M8 چی ، M8 در واقع M5 کوپه است و تقریبا فرق زیادی با هم ندارن ، بجز طراحیشون
      یعنی تقریبا هیچ سوپرماشین صفر کیلومتری بجز کوروت نمیشه پیدا کرد که هم قیمت یا در حدود این سدان ها باشن
      و به سرعت اینا هم باشن
      میمونه سوپرماشینای کار کرده که اطلاعی ندارم وضعیت بازار اونجا چجوریه ولی فکر میکنم افت قیمت بالا توی اون بازار باعث بشه سوپرماشینا دست دوم ارزون بشن ،
      ولی در کل اینا حتی GT63S با اون قیمت وحشتناک بالا نسبت به پرفورمنسش و رقبای غیر سدانش ، انچنان گرون نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. [email protected]!n

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1441 ديدگاه)

        سینا جان اصلا منظورو نگرفتی. CS یه محصول تبلیغاتی هست برای نشون دادن توان بی ام و نه فروش، اما بقیه محصولاتی دردسترس تر هستن و به بیانی ساخته شده برای یه ماشین خانوادگی و روزمره که پرفورمنس بالایی هم دارن و ۹۰ درصد کسانی که این ماشینا رو میخرم از ۴۰ درصد توان ماشینم استفاده نمی کنن.

        مورد بعدی ذات این ماشین ها هست. یه سدان همیشه کاربریش به عنوان یه ماشین خانوادگی به حساب میاد و این نمونه های تیون شده مثال آدمی هست که میخواد با لباس و ساعت گرون قیمت شخصیت خودشو پنهان کنه، اما یه سوپر اسپرت یه اصیل زاده مادرزاد هست که در کنار شخصیت ذاتی اون وسایل گرون قیمت داره. اگر علاقه پشت گوشی رو با منطق دنیای واقعی تعویض کنیم نه من و شما و نه هیچ کس از آدمای این سایت و ۹۹ درصد آدمای دنیا سمت یه سدان بالای ۱۰۰k نمیرن اصلا مهم نیست چه برندی باشه. من هنوزم نمی دونم AMG GT63 و مشتقاش برای چی ساخته شدن. ماشین پرفورمنس میخوای E AMG، لوکس میخوای S-CLASS. حالا AMG GT چیه این وسط ؟؟؟؟ بازم بگیم ترکیب این دو که خب پس برابوس هست که !!!

        من به شخصه هیچ وقت با یه سدان نمی‌رم پیست یا کل کل ترجیح میدم با همون کررا کند کل کل کنم حتی اگر ببازم. پرستیژ یه ماشین خیلی مهمه حداقل برای من. یه سدان همیشه یه سدان می مونه.

        تو اون رده قیمتی هم کلی نمونه کارکرده آلمانی یا ایتالیایی مدلای بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و نمونه های صفره آمریکایی مثله شلبی و کوروت C8Z06 جدید و… به وفور پیدا میشه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Sina10

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1998 ديدگاه)

          خب این نظر شماست و من به نظرتون احترام میزارم
          سوپرماشین ها یه حس دیگه ای دارن
          حتی اگه کند تر باشن ، حتی اگه گرونتر باشن
          اون حس خاص بودن که توی کمتر سدانی دیده میشه
          یه عیب دیگه اینه که بعضی از این سدان های پرفورمنس کاربرد اصلیشون رو از دست دادن
          من به عنوان یه طرفدار دوج و مخصوصا چلنجر ، هنوز تا حالا فلسفه خرید چارجر هلکت رو درک نکردم ، ماشینی که نه راحته ، نه برای روزمره بدرد میخوره ، پرمصرف هم هست ، واقعا هیچ دلیلی برای انتخابش ندیدم ، ماشین جذابی هست قبول ، ولی چه برتری نسبت به چلنجر داره؟
          مورد بعدی ، الفارومئو GTAm بود، در عقب داره ، صندلی عقب نداره ، بعد چرا اسمش سدانه؟!
          حالا بعضی از اعضای این کلاس هنوز راحتیشون و کاربردشون رو حفظ کردن ،RS6 اوانت به نظرم همچنان کاربردیه مثلا ، ب‌ام‌و M5 c نسخه قبل فیس لیفت مشکلاتی از عدم راحتیش وجود داشت ولی توی فیس لیفت گفته میشه که حل شده ، و اونم کاربردیه
          مشکل بعدی قیمته ، قیمت بعضی ها مثل GT63 بطور وحشتناکی بالاست ، اون همه پول واسه یه سدان!!
          نمیگم ماشین بدیه ، نه ، ولی خیلی گرونه
          حتی M5 CS که ماشین مورد علاقه ام هست و معتقدم اگه نگیم بهترین ، از بهترین ماشین های موجود در بازاره ، ولی بازم به نظرم اگه ۱۰ هزار دلار یا همین حدودا ارزون تر بود خیلی ارزش بالاتری داشت ، ۱۴۰ هزار تا واسه یه سدان زیاده
          درباره GT 4 گفتید با اینکه این ماشینو خیلی میپسندم و عالیه ولی باهاتون موافقم ، اصلا دلیل ساختنشو درک نمیکنم😂

          در نهایت حالا شاید بشه از مشکلات این کلاس چشم‌پوشی کرد چون هنوز کمی از اصلشون رو حفظ کردن ، ولی کلاس کراس اوور ها وضعش خیلی بدتره
          مثلا کاین توربو GT رو ببینین ، اره خوبه ولی وقتی قابلیت افرود نداره چرا سدانش نکردن؟؟ اگه میخوان کاربردی باشه چرا استیشن اش نکردن؟؟
          خب کسی که دنبال رکورد در پیسته میره سوپرماشین میخره و اگه دنبال کاربرد روزمره باشه یکی از این سدانا میخره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. [email protected]!n

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1441 ديدگاه)

          همه این ها مخصوصا برای برندای آلمانی توجیه قیمت بالاشون هست همین. ماکان و کاین و هر کراس اوور به اصطلاح پرفورمنس دیگه ای احمقانه ترین کلاس خودرویی هست. من بخوام سریع برم ۹۱۱ میگیرم بخوام راحت باشم یه کاین معمولی میگیرم بقیه مدلاش ماجرای همون پیاز داغه الکی هست.

          راجب چلنجر و الفا هم کاملا موافقم باهات.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  28. مهدی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    چه لیستیه
    ادم با دیدن این لیست عشق میکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  29. Achtung

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (368 ديدگاه)

    جواهرات آلمانی رو میبینم موی تنم سیخ میشه نمیشه از بینشون انتخاب کرد .
    به نظرتون حداقل x3 وارد میشه؟ پایش ۴۳۰۰۰ دلاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. ماکان

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (549 ديدگاه)

    سلام . اگر که برخی از سوپر سدان های فول سایز را هم در لیست قرار می دادند ، خیلی خوب بود با اینکه احتمال زیاد تعداد آنها کم یا متوسط هستش . اما خب اگر هم خواستند می توانند به صورت جداگانه لیستی از سوپر سدان های فول سایز را هم تهیه کنند و آن را انتشار دهند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا