چشم انداز

طبق مطالعات شرکت کانتار، تویوتا همچنان ارزشمندترین برند خودرویی دنیا

طبق جدیدترین پژوهش بازار توسط شرکت تحقیقاتی کانتار (Kantar) در مطالعهٔ ارزشمندترین برندهای دنیا در سال ۲۰۲۰ (BrandZ Top 100)، تنها سه خودروساز در بین صد برند ارزشمند دنیا قرار دارند. تویوتا با وجود از دست دادن تقریباً ۳ درصد از ارزش خود در مقایسه با سال ۲۰۱۹، در رتبهٔ ۴۸ قرار گرفته و همچنان باارزش‌ترین برند خودرویی دنیا محسوب می‌شود. طبق این بررسی، مرسدس بنز با کاهش ۹ درصدی ارزش، در رتبهٔ ۵۶ قرار گرفته و دومین برند ارزشمند در بین خودروسازان محسوب می‌شود و پس‌ازآن ب‌ام‌و که با ۱۲ درصد کاهش ارزش در جایگاه ۶۱ قرار گرفته، سومین خودروساز ارزشمند و آخرین برند خودرویی در بین صد برند ارزشمند دنیا به‌حساب می‌آید. فورد و هوندا هم با به ترتیب با کاهش ۱۰ و ۱۵ درصد از ارزش خود در مقایسه با سال ۲۰۱۹، از لیست صد برند ارزشمند خارج شده‌اند.

مدیر استراتژی جهانی BrandZ «گراهام استاپلهورست» دراین‌باره به اتوموتیو نیوز گفته است:

از سال ۲۰۰۸ ارزش بخش خودرو کاهش یافته و هرگز بهبود پیدا نکرده است. البته این بسیار متفاوت از بخش‌های دیگر است. به‌عنوان‌مثال، بخش لوکس ضربه دیده اما دوباره بازگشته است

از بین ۱۰ برند خودرویی موجود در این تحقیق، تسلا تنها برندی است که ارزش آن بیشتر شده و با افزایش ۲۲ درصدی به ۱۱.۳۵ میلیارد دلار رسیده است. بااین‌حال، این افزایش کافی نبوده تا تسلا به لیست صد برند برتر دنیا وارد شود. البته متخصصین کانتار معتقدند که شرکت‌های متمرکز روی تکنولوژی‌های الکتریکی بالاترین شانس را برای بهبودی سریع ارزش دارند.

رئیس بخش اتومبیل این شرکت تحقیقاتی «گیوم ساینت» دراین‌باره می‌گوید:

برندهایی که به سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی بیشتری ادامه می‌دهند در آینده به رشد خود ادامه خواهند داد. شرکت‌هایی که بیشترین ارزش را از دست می‌دهند هم آن‌هایی هستند که از ابراز دیدگاه خود برای آینده خودداری می‌کنند

در لیست ۱۰ برند ارزشمند خودرویی، نیسان بیشترین کاهش ارزش را داشته و ارزش آن با اُفتی ۱۸ درصدی به ۸.۶۶ میلیارد دلار رسیده است. پس‌ازاین هم هوندا با ۱۵ درصد، آئودی با ۱۴ درصد و ب‌ام‌و با ۱۲ درصد بیشترین کاهش ارزش را تجربه کرده‌اند. در خارج از بخش خودرو، ارزشمندترین برند دنیا در سال ۲۰۲۰ آمازون است که با افزایش ۳۲ درصدی، ارزش آن به ۴۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده و جایگاه خود در سال ۲۰۱۹ را حفظ کرده است. پس‌ازاین، اپل در جایگاه دوم و مایکروسافت در مقام سوم قرار گرفته است.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. AMIR-REZA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    تویوتا همچنان پرچمش بالاست….

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3362 ديدگاه)

      تویوتا همیشه پرچمش بالاست .

      امروز دیدم تو آمریکا اپتیما ۲۰۲۰ را که قیمت اصلیش ۲۵۰۰۰دلاره ، ۵ هزار دلار تخفیف شرکت و حدود ۲ تا ۳ هزار دلار هم خودتون میتونید چونه بزنید و ماشین رو ببرید خونه با حدود ۱۸۰۰۰دلار .

    2. korean car

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      واقعا ماشین خوبیه آفرین من هیچ مشکلی با تویوتا ندارم و همیشه گفته ماشین وفاداری هست نه مثل بعضی ها توهین کنم به برندهای کره ای

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3362 ديدگاه)

        خوبه
        همین که پِی به اشتباهت بردی ، جای تقدیر داره .

        1. korean car

          ۱۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (19 ديدگاه)

          اگه قرارباشه با توهین به چند برند بخوای ارزش یه برندو ثابت کنی موفق نمیشی من گفتم تویوتا ماشین خوبیه ولی تو میگی کره ای ها آشغالن فقط تویوتا

  2. امیر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    قیمت پایین
    کیفیت بالا
    بهترین

  3. محمدامین مقدم

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا قوت خدمت نویسنده
    دونستن دغدغه اصلی مردم یه معیار کلیدی در حوزه بازاریابی هست. یه فرد معمولی خودرویی رو ارزشمند میدونه که هم استهلاکش کم باشه هم خودرو تشنه ی جیب راننده اش نباشه.

  4. Mohammadreza

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (722 ديدگاه)

    شرکت bcg به تازگی لیست ۵۰ شرکت برتر جهان در زمینه نوآوری رو منتشر کرده که فقط ۳ خودرو ساز( تسلا، فولکس، تویوتا) در بین ۵۰ شرکت برتر حضور دارن.
    بنظرم حق و سهم خودروساز ها بیشتر از ایناست.
    امیدوارم صنعت خودرو سازی دوباره به دوران اوج و اعتبارش برگرده که لازمش روی اوردن به نوآوری و تکنولوژیه.
    تسلا در این راستا خوب داره کار میکنه.
    امیدوارم تلنگر تسلا بقیه رو از سگون چندین ساله در بیاره.

    1. Mohammadreza

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (722 ديدگاه)

      البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ارزش برند در صنعت خودروسازی خیلی اهمیت و جایگاه بالایی نداره.
      یعنی اینطور نیست که تویوتا و تسلا اگه بالا هستن خیلی خوشبحالشونه و فولکس و جنرال موتورز خیلی بدبحالشون.

      این ارزش برند بیشتر در صنعت های نوپا اهمیت داره.
      مثلا کسی که میخواد خرید اینترنتی انجام بده ارزش برند فروشگاهی که میخواد ازش خرید کنه خیلی براش مهمه معمولا.
      یا کسی که میخواد یه ساعت هوشمند یا هندزفری بیسیم بخره.

      صنعت خودروسازی سالهاست که درحالت فعالیته و خریدارهای سالهاست با این وسایل و برندهاش اشنا هستن و اعتبار برند خیلی در تصمیمشون تاثیری نداره.

  5. بهنام

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (356 ديدگاه)

    بنظر من صنعت خودرو همچنان بعنوان یک صنعت محرک در دنیا از اهمیت بالایی برخورداره که حوزه های زیادی رو درگیر میکنه و به حرکت در میاره و شرکت های بزرگ خودروسازی باید به سمتی برن که در آینده هم بتونن جایگاهشونو حفظ کنن. از صنعت فلز و متالورژی گرفته تا شیمی و پتروشیمی و این اواخر کامپیوتر و نرم افزار و تقریباً تمام حوزه های مهم تکنولوژی رو در بر می‌گیره و حتی ورزشی و تیونینگ و غیره که واقعاً گستردگی زیادی داره. الکتریکی سازی توسط علاقمندان سنتی حوزه ی خودرو همچنان پس زده میشه ولی با پیشرفت روزافزون خودروهای الکتریکی ظاهرا آینده از آن این خودروها هست و هر شرکتی در این راه تعلل کنه قافیه رو به رقبا میبازه. تویوتا شرکت کاردرستیه و جوری داره عمل میکنه که انگار به تنهایی داره کل صنعت خودروی ژاپن رو ساپورت میکنه.

  6. meysam

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (468 ديدگاه)

    تویوتا برنامه های خیلی گسترده ای داره که طبق استراتژی خودش به مرور زمان رونمایی میکنه و ممکنه در آینده ارزش برندشو بیشتر هم بکنه

  7. Bilbo

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (449 ديدگاه)

    یکی که اطلاعاتش کامله بیاد به ما بگه تا بفهمیم اینا یعنی چی، یه بار میگن ارزش برند و فراری اوله، یه بار میگن ارزشمندترین و تویوتا اوله، تو بورس تسلا از تویوتا جلوئه… والا من که چیزی نمی‌فهمم از اینا، اگه کسی اطلاعات دقیق داره خیلی ممنون میشم که کمی ما رو هم آگاه کنه❤️

    1. امین قلی پور

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ولکن زیاد درگیر نشو در کل طبیعتا تسلا جنرال موتورز فولکس تویوتا بیشترین خودرو رو تولید میکنن تجزیه تحلیل های عمیق رو ولکن هر کدوم یه نقاط قوتی دارن واسه خودشون و نقطه ضعف هایی

    2. مانی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      تویوتا و مرسدس ارزش برند خیلی‌ زیادی دارن
      ولی‌ تویوتا قدرت برند زیادی نداره و مرسدس هم قدرت برند مناسبی داره منتها نه در حد فراری
      ارزش برند یعنی‌ اینکه بخوای اون برند رو صاحب بشی‌ باید پول بدی
      قدرت برند‌م که واضحه فراری یعنی‌ برندی که خواهان زیاد داره،آرزوی خیلی‌ هاست،کاراکتر و پرستیژ خاصی‌ داره و…

  8. Mohammad.khalili

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط تسلا

  9. امین قلی پور

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کار ما حفظ کردن اسم چند تا ماشینه و والپیپر اون تو صفحه گوشیمون 😴 بریم پراید سواریمون فعلا🙋‍♂️😉😂

  10. Hadi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (531 ديدگاه)

    تویوتا واقعاً حرف نداره 👌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن