مشتریان ایرانی چقدر از خودروی خود رضایت دارند؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که گزارش‌های بررسی و ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی را به‌صورت ماهانه منتشر می‌نماید، در جدیدترین گزارش خود به معرفی میزان رضایتمندی خریداران و مشتریان خودروها در ایران از خودروی خود در شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخته است.


این نوزدهمین دوره متوالی است که چنین ارزیابی از مشتریان و در هفت دسته قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون، ۲۵ تا ۵۰ میلیون، ۵۰ تا ۷۵ میلیون، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است. در این تحقیق با ۶۹.۰۷۴ نفر از خریداران ۹۷ خودروی سواری که از ۱۷ شرکت عرضه‌کننده خودرو در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۶ خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان می‌دهد رضایتمندی مشتریان شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۵ امتیازی برخوردار بوده است. شایان ذکر است رضایت مشتریان خریداران خودرو از کانال‌های غیر رسمی خودرو (gray market) در این تحقیق، مورد سنجش قرار نگرفته است.

نمودار-رضایت-مشتریان
نتایج رضایت مشتریان در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد ۵۷% خودروها نسبت به سال ۱۳۹۵ از رشد رضایت مشتریان و ۲۳.۵% با افت رضایت مواجه بوده‌اند. شایان ذکر است ۱۹.۵% مدل خودروها برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول به تفکیک دسته قیمتی
جدول رضایت  مشتریان خودروها
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی کمتر ۲۵ میلیون تومان

نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۵۰-۲۵ میلیون تومان
جدول رضایت  مشتریان خودروها
جدول رضایت  مشتریان خودروها
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۷۵-۵۰ میلیون تومان

نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۱۰۰-۷۵ میلیون تومان
جدول رضایت  مشتریان خودروها
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۱۲۵-۱۰۰ میلیون تومان
جدول رضایت  مشتریان خودروها
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی ۲۰۰-۱۲۵ میلیون تومان
جدول رضایت  مشتریان خودروها
نتایج رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول در دسته قیمتی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان
جدول رضایت  مشتریان خودروها

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. Sevlan
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    رضایتمندی زوری ، هزار برابر بدتر از نارضایتیه ، اینا همون ارگانهایی هستن که باعث شدن در حق مردم اجحاف بشه!!!

    پاسخ
    1. Aston martin
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      تا زمانی که خودروهای 20 سال پیش از رده خارج نشدن و قیمت ها معقول نشه رضایتی در کا نیست مردم هم خودشون دوس دارن این وضع رو وگرنه نمیخریدن

      پاسخ
    2. Peyman
      سوابق: (621 دیدگاه) ,

      اصلا به این امارها باور ندارم همش الکیه

      پاسخ
    3. شاهين
      سوابق: (697 دیدگاه) ,

      با اینکه منم با حرف شما موافقم اما فکر میکنم قابل استناد ترین گروه این جدول ها برای خرید همون جدول آخر ماشین های لوکس و گرون هست.اونجاست که تفاوت هوندا crv با آشغال هایی مثل کولیوس و سورنتو (آشغال نسبت به قیمت)که هرشب ٢٠ میلیون گرون میشن معلوم میشه.وگرنه مثلا پراید ١٣١ و ١٣٣ و .. همشون یه گلن..

      پاسخ
  2. PARTHIAN
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    تو شرایطی که بازار رقابتی نباشه هیچ ماشینی رضایت مند نیست. چون انحصاریه
    هیچ کی از زباله های مثلا ملی ایران خودرو وسایپا راضی نیس

    پاسخ
  3. مجتبی
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    نتایج رضایت مشتریان؟!!!!!!!!!!
    رضایت؟!!
    مشتریان؟؟!!؟!؟!؟
    الکی.
    خودشونو گیر آوردن کدوم مشتری راضی هستش.
    ولی من به شخصه از ماشینم راضیم حرف نداره 🙂
    D:

    پاسخ
  4. charger
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    مشتری راضی
    فرغون ساز راضی
    گور بابای ناراضی
    اینا ما رو چی فرض کردن؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  5. Amir.z
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    خب برادر من از چند نفر که یه سال نشده ماشین خریدن رفتی پرسیدی راضی هستی؟
    خب ما که نمیدونیم معنی واقعی ماشین تو جهان چی هست چی بگیم جز اینکه بله چندبار منو برده سرکار نمردم پس راضیم

    پاسخ
  6. سورنا
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    مگه کسی هم هست که راضی باشه ؟

    فکر میکردم مردم ایران فقط و فقط از روی ناچاری ماشین ایرانی میخرن 🙂

    پاسخ
  7. پرسپولیس
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    راضی نباشند چه بگویندتنهابعدازنداشتن رضایت نخریدن ودیگرهیچ

    پاسخ
  8. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    x22 رتبه اول 50-70 گرفته
    همونی نبود که پدالش هنگام تست شکسته شد؟؟؟
    🙂 🙂

    پاسخ
    1. Mahdi CHEVROLET
      سوابق: (1432 دیدگاه) ,

      خود خودشه
      طرف میخره مجبوره بگه راضیم تا همه بهش ایراد نگیرن
      وگرنه خود مالکشم میدونه چی خریده

      پاسخ
  9. Saeed
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    دوستان من یه سمند xu7 دارم سال 92 بصورت صفر خریدم و بشدت بهش رسیدم سر موقع تموم سرویساشو انجام دادم و بهترین روغن و فیلتر و… رو مصرف کردم و بسیار کم ازش کار کشیدم بطوریکه الان 55 تا رفته
    ترمزش خراب شد سه هزار جا رفتم تا یه پمپ ترمز پیدا کردم به قیمت 175 تومن.
    لوله هوای باکش خراب شد کل باکو مجبور شدم عوض کنم که با اجرتش شد 600 تومن.
    سیبکاش عوض شد با اجرت 160 تومن.
    درب سوپاپ و واشر سوپاپ عوض شد 400 تومن
    واشر سر سیلندرش سوخت با تراش کاری 1000000 تومن.
    خلاصه هزارتا مشکل ریز و درشت داشت مثلا
    بلبرینگاش خراب شدبوقش سوخت کل بدنش صدا میده ضبطش هفته اول خراب شد
    کلا یک آشغال محض بود ولی فعلا پول ندارم عوضش کنم
    گفتم تجربمو در اختیارتون قرار بدم.

    پاسخ
  10. جواد
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    بستگی داره منظورشون از رضایت چی باشه؟وگرنه من هم راضیم یه خودرویی زیر پام باشه برم دانشگاه و برگردم و لنگ نمونم !!!وگرنه بعید می دونم کسی از این ورقهای فلزی چرخ دار رضایت داشته باشه.ببین کار به کجا رسیده که خودشون هم فهمیدن اینا بی کیفیت و ناامن هستند و مردم ناچارند راضی هستند چون چاره دیگه ای ندارند.درست مثل زمانی که خود رئیس پلیس هم می خواست فقط پراید تو شهر اجازه تردد داشته باشه ولی چون دید مردم توان مالی ندارند خودرو بهتر بخرن مجبور شد دستور لغو کنه!!!

    پاسخ
  11. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    تو فکر اینم کدوم مغز متفکری به سرش زده که اصلاً جرئت کنه از مشتریان شرکتهای ایرانی یه همچین سئوالی بکنه و جان سالم دَر ببره از دست این مشتریان بخت برگشته بابت خرید اجباری از این شرکتهای قاتل بِل فِتره مافیایی
    اصلا روشون میشه در این مورد سوالی بپرسن.
    پَ اَ . چقدر پررو
    خودروهای خوب وارداتی هم که از دست عموم خارجه و اِلا شکی به خوب بودنشون چه بِسا ناشناخته باشن هم نیست

    پاسخ
  12. جواد
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه!!!یکی از کاربران افتاده رو دور و به هر نظری که رسیده یه دیسلایک داده نمی دونم کیه ولی فک کنم از طرف خودرو ساز هاست???

    پاسخ
  13. سروش
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    والا تا جایی که من میدونم ملت عقیده دارن سال به سال از کیفیتی که از اولم نداشت کم میکنن . از هرکی میپرسی میگه بجای ماشین صفر ی ۸۳ یا ۸۴ تر و تمیز بگیر ولی اینجا شاخص کیفیت سال ۹۶ سه برابر بقیه‌ست . بنظرتون اینا چجوری فکر میکنن؟ در باره ملت چی فکر میکنن؟ مگه تو این جامعه زندگی نمیکنن و با مردم سر و کار ندارن؟

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      منحنی ها رو دستکاری کردن اختلاف دو برابری رو وقتی از قله نمودار عکس بگره آدم بزرگ میبینه. کل کارمند های این سازمان رضایت و علی اخصوص مدیرشو باید بفرستن بلبرینک بسازن شاید مفید تر بودن به حال مردم.

      پاسخ
  14. مهران
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    شاخص های رضایت مندی چی بوده؟ چه سوالاتی پرسیده شده؟ سوالات در باره کیفیت بوده یا در باره ایمنی اصلا خیلی گنگ و مبهمه بهر حال این رضایت مندی بایستی بر یه مبنایی باشه بعدم در ابتدا اومده که شرکت بازرسی کنترل و کیفیت و استاندارد اگه ما اصلا اینجور سازمانی داشتیم الان وضعمون این نبود

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (682 دیدگاه) ,

    این آمار شاید واقعی باشه ولی ابدا معتبر نیست چون که این ها نسبت به خودرو های داخلی دیگه امتیاز دادن و نه نسبت به جهان اگه به جهان باشه هیچگدوم میانگین 100 هم نمیگیرن

    پاسخ
  16. سپیدرود
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فقط میتونم بگم تأسف تأسف تأسف

    پاسخ
  17. سپیدرود
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعأ جای تأسف داره واسه دولتی که ماشینهای چینی شده آرزوی جوانهاش… خجالت آوره…
    بعد نظر سنجی هم میزارن…??

    پاسخ
  18. More
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    بجز همه اینا بیاین بگردیم ۶۹ هزار نفرو پیدا کنیم ببینیم اصن وجود دارن
    پ.ن کم نیس ک ۶۹ هزار نفر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.