فصلی تازه در پدال، برگزاری دوئل‌های جذاب خودرویی

همواره رقابت میان خودروها برای علاقه‌مندان به این وسایل نقلیهٔ دوست‌داشتنی، جذاب بوده است. ازاین‌رو اکثر نشریات و سایت‌های معتبر خودرویی در سراسر جهان اقدام به برگزاری رقابت‌ها و مقایسه‌های گوناگونی میان ماشین‌های مختلف می‌کنند. به همین دلیل ما هم قصد داریم ازاین‌پس در پدال طی سری مطالبی، با مشارکت شما مخاطبین عزیز و وفادار، رقابت‌های جذابی را بین اتومبیل‌های گوناگون برگزار کنیم. حال برای روشن شدن ماجرا در این مطلب به‌عنوان مقدمه نکات موردنیاز در مورد رقابت‌های آینده را بیان می‌داریم.

pedal-car-duel-4

در این سری مطالب قصد داریم رقابت‌هایی را به‌صورت جام حذفی در بین کلاس‌های مختلف خودرویی برگزار کنیم که نتیجهٔ و پیروز آن‌ها توسط شما مشخص می‌شود؛ یعنی خودروهای موجود در یک کلاس به‌صورت دوبه‌دو با یکدیگر رقابت یا به‌اصطلاح دوئل می‌کنند و این رقابت‌ها به نظرسنجی گذاشته می‌شوند تا برنده با رأی اکثریت مخاطبین مشخص گردد. بدین ترتیب هر خودرویی که در هر دوئل رأی بیشتری کسب کند پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی صعود می‌کند تا نهایتاً خودروی برندهٔ هر کلاس مشخص شود.

pedal-car-duel-1

همان‌طور که اشاره شد، این رقابت‌ها به‌صورت مجزا در بین خودروهای یک سگمنت برگزار می‌شود و خودروهای هر کلاس به‌صورت دوبه‌دو باهم رقابت می‌کنند. البته درصورتی‌که تعداد خودروهای یک سگمنت فرد باشد در این زمینه مشکلی پیش می‌آید. راه‌حلی که برای رفع این مشکل در نظر گرفته‌ایم این است که یکی از خودروها تا پایان رقابت بین دیگر خودروهای آن سگمنت منتظر می‌ماند و سپس پس از پایان رقابت‌ها در بین کل خودروهایی رتبهٔ دوم را کسب کرده‌اند، خودرویی که بیشترین رأی را داشته باشد یک شانس دوباره برای رقابت خواهد داشت و با خودرویی که منتظر مانده بود دوئل خواهد کرد. اما امروزه اکثر خودروها با چندین پیشرانۀ مختلف عرضه می‌شوند به همین دلیل در مقایسه‌های هر سگمنت و همین‌طور دوئل‌ها برای همۀ خودروها موتورهایی انتخاب می‌شوند که با یکدیگر هماهنگ و تقریباً همسان باشند.

pedal-car-duel-5

سعی می‌کنیم هر یک از دوئل‌ها را به‌صورت یک روز در میان آماده و در سایت منتشر کنیم. نظرسنجی بین خودروها هم در سایت و هم در کانال تلگرام پدال برگزار می‌شود و در پایان، آراءِ هر دو قسمت باهم جمع می‌شود. همچنین عمدتاً رقابت‌ها در کلاس‌های شلوغ و پررقابت خودرویی برگزار می‌شود تا شاهد نبردهای جذاب‌تری باشیم. برای آشنایی بیشتر با نحوهٔ کار، مثالی را در کلاسی که آغازگر این سری رقابت‌ها خواهد بود مطرح می‌کنیم.

pedal-car-duel-6

برای شروع کار یکی از جذاب‌ترین کلاس‌های خودرویی یعنی سگمنت E در بخش سدان‌های لوکس یا پریمیوم را انتخاب کرده‌ایم. خودروهایی که در حال حاضر در این کلاس حضور دارند عبارت‌اند از:

مرسدس بنز E کلاس

ب‌ام‌و سری 5

آئودی A6

کادیلاک CTS

جگوار XF

ولوو S90

لکسس GS

اینفینیتی Q70

آکورا TLX

جنسیس G80

مازراتی گیبلی

لینکلن MKZ

pedal-car-duel-2

در بین این 12 سدان به‌صورت دوبه‌دو دوئل‌هایی برگزار شده و برندهٔ هر نبرد با رأی شما انتخاب می‌شود. رقابت‌های هر گروه بدین شرح است:

مرسدس E کلاس در برابر اینفینیتی Q70
ب‌ام‌و سری 5 در برابر آکورا TLX
آئودی A6 در برابر جنسیس G80
لکسس GS در برابر ولوو S90
کادیلاک CTS در برابر لینکلن MKZ
جگوار XF در برابر مازراتی گیبلی

بدین ترتیب در مرحلهٔ بعدی برندهٔ هر گروه با برندهٔ گروه دیگر دوباره به رقابت می‌پردازد و این روش در دیگر کلاس‌های خودرویی هم اجرا می‌شود؛ بنابراین نتایج تمامی این رقابت‌ها به رأی و نظر شما مخاطبین گرامی بستگی دارد که امیدواریم در این راه ما را یاری کرده و با شرکت در نظرسنجی‌ها به هرچه جذاب‌تر شدن رقابت‌ها کمک کنید. اولین دوئل این سری رقابت‌ها فردا انجام خواهد شد.

pedal-car-duel-3

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

45 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    دمت گرم.
    چرا پدال ما ایرانی ها به معروفیت و خوبی و محبوبیت کار اند درایور و تاپ اسپید و … نرسه؟
    آفرین

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (434 دیدگاه) ,

      راستی پدال هیچ سگمنتی رو فراموش نکن.
      یه پیشنهاد : برای جذابیت بیشتر به جز دوئل ماشین های کنونی یه سری دوئل هم بین ماشین های کلاسیک انجام بده.

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (2392 دیدگاه) ,

        الف. ى
        نظر خوبى داد من رقابت کلاسىک هارو خىلى دوست دارم
        مثلا رقابت بىن شورولت بىسکاىن 1966 با موتور الومىنىومى427 با بىش از350 اسب قدرت در برابردوج کورونت 1966 با موتور 440 که قدرت375 اسبى داره

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (434 دیدگاه) ,

          دقیقا
          مخصوصا مقایسه ماسل های قدیمی
          یا مقایسه فراری های قدیمی با لامبو های قدیمی

    2. ایلیا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      سلام دوستان
      این بخش واقعا جذاب خواهد شد
      فقط خواهش می کنم ، خواهش میکنم ،خواهش میکنم….مثل طرفدارای پرسپولیس و استقلال نباشید که در انتخاب بهترین بازیکن یا زیبا ترین گل در هرصورت به گزینه ی تیم محبوبشون رای میدن.
      این قضیه اگه دیده بشه دیگه کار هیچ ارزشی نداره
      خواهش میکنم بدون در نظر گرفتن برند رای بدید
      اگه آلمانی باز هستی و میبینی در یه سگمنت کادیلاک بهتر کار کرده حقش رو بهش بده
      اگه انگلیسیا رو دوس داری تعصبت نباید جلوی انتخاب یه ماشین آلمانی رو بگیره.
      من به عنوان اولین کاربر قول میدم که بدون کوچکترین تعصبی، قبل از اینکه با عجله خودرو برند محبوبم رو انتخاب کنم ،عاقلانه همه ی شرایط رو بسنجم و منطقی انتخاب کنم.(حداقل یک دقیقه تفکر قبل از هر انتخاب)

      پاسخ
    3. shahin
      سوابق: (377 دیدگاه) ,

      فکر بسیار خوبی بود افرین به پدال….فقط اینکه وقتی میخاین نظر سنجی انجام بدین به صورت خیلی مختصر مفید یه اطلاعات از ماشین های توی دوئل به صورت جدول قرار بدین( مثلا مقدار اسب بخار-قیمت-سال ساخت) تا بتونیم بهتر انتخاب کنیم

      پاسخ
    4. الوند
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      عالیه خیلی فکر خوبیه
      فقط خاهشن بدون تعصب کور کورانه نظرتونو بدید رقابت خیلی بهتر میشه همه جنبه هارو در نظر بگیریم بعد نظر بدیم عالی میشه
      مخلص همه ی بچه های پدال هستم

      پاسخ
    5. Archi KHAN
      سوابق: (1744 دیدگاه) ,

      الف.ی عزیز
      چون پدال ما ایرانی ها
      به معروفیت و خوبی و محبوبیت کار اند درایور و تاپ اسپید و … کامنت حذف نمیکنه !!!

      پاسخ
    6. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (518 دیدگاه) ,

      آقا من نفهمیدم. الان چه جوریم باید رای خودمونو اعلام کنیم ؟

      پاسخ
    1. Steve McQueen
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      من منتظر آفرودر ها هستم
      فینال این کلاس هم دوست دارم بین A6و سری5 باشه

      پاسخ
    2. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (2392 دیدگاه) ,

      کارل شلبى
      خوب گفتى من منتظر ىه نبرد جانانه بىن ماسل کارها هستم

      پاسخ
      1. ونوم اف ۵
        سوابق: (574 دیدگاه) ,

        پدال جان یه نکته سعی کن تو هر دوئل ماشین ها تا حد امکان از یه کشور نباشه مثلا لینکلن رو با کادیلاک روبرو کردی و یه نماینده امریکا حذف اجباری میشه از طرف امریکایی بازا ولی المانی ها رو مقابل حریف ژاپنی و کره ای قرار دادی که امتیاز مثبت حساب میشه

        پاسخ
  2. چلنجر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام عزیزان ببخشید حرف بی ربط می زنم من عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی همیشه یه سوال مغزمو درگیر کرده و اونم این هست که مثلا از خودم می پرسم ماشینی مثل یه لامبورگینی یا پورشه چه برتری و نقطه قوت هایی نسبت به ماشینی مثل شورلت کامارو دارن که چند برابر گران تر هستن ازتون می خوام اگه می شه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا خودم هم می دونم که کیفیت بیشتری دارن یا اینکه همه شرکت ها فقط یه درصد محدود برای هر خودرویی سود در نظر می گیرن البته به جز خودروهایی که خیلی کمیاب هستن و نباید بگیم فراری یا لامبورگینی پول برند و خاص بودنشومو می گیرن چون فقط چند درصد اون قیمت مربوط به برند هستش خواهش می کنم از نظر فنیو کیفی و سایر موارد دیگه یکم تخصصی توضیح بدید مثلا با گفتن این که مثلا فراری هندلینگ بهتری داره حرف رو تموم نکنید و یکم بیشتر توضیح بدید با تشکر از همه عزیزان

    پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (574 دیدگاه) ,

      چلنجر جان خودت جواب خودت رو دادی یا برتری فنی یا برتری کیفیت مثلا استفاده از چرم و فیبر کربن و مقداری هم پول برند و تولید محدود بودن و … باعث افزایش قیمت بعضی ماشین ها میشه مثل فراری

      پاسخ
    2. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (2392 دیدگاه) ,

      چلنجر
      اىن سوال شما کلى توضىح داره من خلاصه بهت مىگم
      اول از همه مهم اینکه تاحالا امرىکاىى سوار شدى با نه؟
      چرا این رو پرسىدم؟به این علت که اگه تا حالا سوار نشده باشى فکر مىکنى که شاید کىفىتشون پاىىن هست که ارزونه اما واقعىت ىه چىز دیگس
      علت ارزونى ماشینها ى امریکایی 2 صلى هست
      1- تولىد بالا که باعث ارزون تموم شدن محصول مىشه
      2- استفاده از قطعات مشترک فنى بىن چند محصول

      پاسخ
      1. آرش آمریکایی
        سوابق: (258 دیدگاه) ,

        بعله درسته این دومورد که علی آقا گفتن رو اشاره نکردم
        مرسی علی جون
        ماشین آمریکایی رو باید برونی تا بفهمیش

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (2392 دیدگاه) ,

          فداى ارش امریکایی داداش گل خودم

    3. آرش آمریکایی
      سوابق: (258 دیدگاه) ,

      سلام بر چلنجر عزیز
      منم مثل شما طرفدار خودروهای آمریکایی هستم
      اما میخوام بدون هیچ گونه تعصبی پاسخ شما رو بدم
      البته بحث مفصلیه دوستان اگه طولانی میشه معذرت میخوام .
      ببین داداش قیمت رو نگرش خود شرکت و با توجه به ارزش خودرو کیفیت ساخت و سیاست های بازاریابی تعیین میشه که در آخر به این موضوع میپردازیم
      برگردیم به سوال شما
      بارها توی مقایسه خودرو ها چه مقاله و چه فیلم دیدیم که نویسنده از روندن خودرو آمریکایی لذت ببیشتری میبره سرگرم کننده تره درگیر کننده تره حتی توی پیست سریعتره اما قیمت کمتری داره
      مثلا بارها دیدیم که کوروت توی پیست پورشه و نیسان جی تی ار رو گرفته
      اما با قیمتی به مراتب کمتر
      مثلا یه بار توی یه سایت دیگه که مقایسه بین کوروت c7 و نیسان gtr ررو خوندم
      روی کاغذ نیسان برنده بود و قیمتش هم ببی از دو برابر بود اما توی رانندگی تجربی توی خیابون کوروت خیلی بهتر بود و توی پیست هم سریعتر بود
      و در آخر نویسنده گفته بود این اختلاف قیمت نیست که کوروت رو پیروز میدان میکنه بلکه این خوده کوروته
      بعضی دوستان میگن به دلیل مصرف سوخت بالا قیمت گرانتری دارن
      اما مصرف سوخت v8 های آمریکایی با تویین توربوهای اروپایی تفاوت فاحشی نداره ؛ در ضمن خودروهای آمریکایی ( جی ام و کرایسلر) تکنولوژی خاصی داره که شما میتونی ماشین 8 سیلندر رو به 4 سیلندر تبدیل کنی در واقع نصف سیلندرهارو خاموش کنی ؛ تازه خود خودروهای جنرال موتورز هم فناوری خاصی داره که توی سرعتهای پایین و در شهر که دور موتور پایینه موتور بسیار کند کار میکنه و بنزین کمتری میسوزونه

      پس این ادعا که میگن خودرو آمریکایی تکنولوژی پایین داره و مصرف سوختش بالاست کاملا رد و منتفی میشه

      پس دلیل چیه ؟؟؟
      همونطور که در بالا گفتم نگرش !
      100 سال پیش خودرو فقط برای افراد خیلی ثروتمند بود
      اما هنری فورد اومد و با نگرش اینکه ماشین باید مال همه باشه فورد مدل T رو ساخت و از اون موقع در تمام بازار آمریکا تمامی خودرو سازها با این روند شروع به کار کردند

      الان خودروهای آمریکایی رو این سیاست کار میکنند که یه خودروی اسپرت باید دست یافتنی باشه
      هرچند از دهه 80 به بعد تا همین اواخر خودروهای آمریکایی به دلایلی به انزوا رفتن اما دوباره برگشتن و همون رراه رو ادامه میدن

      اما برندهای اروپایی مشتریهای ثروتمندتر رو هدف قرار میدن و از مواد گران قیمت تری برای ساخت داخل ماشین استفاده میکنن چیدمان المان ها و ادوات ماشین تودوزی ها بسیار زیبا و از مواد گرون ساخته میشه و قیمتت بالا میره

      خودروهایی مثل لامبورگینی و فراری خاصن و تک و دست ساز ساخته میشن و اثر هنری متحرک محسوب میشن و گرانن

      راجع به نگرش ژاپنی ها
      اونا تو دهه 80 خودروهای اسپرت ارزان خیلی خوبی رو ساختن
      و از فرمول آمریکایی های دهه 60 و 70 استفاده کردن و موفق بودن
      اما الان از هر دو رویکرد آمریکایی و ارو پایی استفاده میکنن

      اما خودرو های آمریکایی مال عاشقان جاده و رانندگیه
      چون وقتی باهاشون برونی یادت میره داخلش از پلاستیم ساخته شده یا فیبر کربن

      پاسخ
      1. چلنجر
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        با تشکر فراوان از همه عزیزانی که پاسخ سوالمو دادن اگه کسی دیگه ای هم چیزی می دونه خیلی دوست دارم نظرشو بدونم
        بازم تشکر

        پاسخ
  3. Ace
    سوابق: (8546 دیدگاه) ,

    .
    خیلی فکر خوبیه ؛ دمت گرم پدال.
    خوشمان آمد …. !

    پاسخ
  4. علي
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    با تچکر از کادر پدال . فکر بسیار خوبیه . ی (((جورایی ی تیر و دو نشانه 😈 )))فکر کنم خود پدال بهتر از همه منظور منو بفهمه 😉. جالبتر اینجاست اگر ترتیب قرار گرفتن ماشینا را تو لیست بالا ببینیم فکر کنم نتیجه نهایی خواهد بود الخصوص (((٣ تای اولش))) .

    با سپاس

    پاسخ
  5. امره Emrah
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    ای ول
    دوس دارم زندگی رووووو
    به امید قهرمانی بنز و لکسس

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      به امید قهرمانی هر خودرویی که بهتر کار کرده و بیشترین زحمت رو براش کشیدن

      پاسخ
  6. بیژن
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ایده جذابیه…حالا ما به عنوان شرکت کننده چطور باید ثبت نام کنیم.؟
    اصلا خودروها از کجا قراره توو این دوئل ها شرکت کنن؟ کاربران یا کسای دیگه…؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (383 دیدگاه) ,

      بیژن عزیز، سلام
      متاسفانه ما امکان تست واقعی و بررسی از نزدیک بسیاری از خودروهای روز جهان را نداریم. بنابراین این دوئل‌ها به معرفی مختصر خودروها و نظرسنجی از شما برای تعیین محبوب‌ترین خودروها در هر سگمنت محدود می شود. کاش روزی چنین امکانی نیز برای ما فراهم گردد تا بتوانیم در کنار سایر هموطنانمان، علاوه بر امکان برخورداری و دسترسی از خودروهایی به روز، تست ها و مقایسه هایی واقعی را تدارک ببینیم.
      ارادتمند همه شما دوستان گرامی

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1291 دیدگاه) ,

    درود.

    پدال عزیز، سردبیر محترم

    به نظرم نتیجه از پیش مشخصه. طبق نظر سنجی های قبلی، معمولا بنز بیشترن رای رو از کاربرا میگیره. اما خب برای متوجه شدن سلیقه کاربرا خوبه. به شرطی که از آخر ریزِ آمار در اختیار نویسنده ها قرار بگیره و کلیات آمار هم روی سایت گذاشته بشه.

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (954 دیدگاه) ,

      این حرف رو منم کاملا قبول دارم
      در پدال بنز بیشترین طرفدار رو داره و به نوعی میتونه نتیجه از پیش تعیین شده باشه
      .
      راستی به نظر من زمان خوبی رو برای این کار انتخاب نکردید اردیبهشت و خرداد زمان خوبی نیست من دانشجو هستم و در این زمان یک دنیا مشغله دارم
      هر چند خییییلی دوست داشتم در این نظر سنجی ها شرکت کنم ( اگه امکانش هست رقابت سوپر اسپرت ها رو بعد از خرداد برگزار کنید )
      .
      به هر حال بخاطر این کار واقعا تحسینتون میکنم ایده ی واقعا جالبیه
      این کار میتونه به افزایش تعداد کاربر ها و بازگشت و طراوت گذشته و بهبود فضای دوستانه در پدال کمک کنه
      من که امیدوارم

      پاسخ
  8. Mohammadreza
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    بنظرم اول همه رو تو دو یا سه گروه بذارید بعد مثلا دوتا اول هر گروه بیان بالا بعد بینشون تک حذفی برقرار کنید در غیر این صورت در این روش که از همون اول دو به دو با هم رقابت میکنن قطعا به بعضی خودرو ها ظلم خواهد شد
    اول باید گروهی برگذار بشه

    پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (173 دیدگاه) ,

    عالیه . منتظریم . دوستان منصفانه رای بدید خواهشا ☺

    پاسخ
  10. H|>l
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    الان ژرمن ها تو گلدان شماره یک بودن

    گلدان شماره دو کدوم کشورها بوده

    یکم مسخره هست،

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      اگرم در گلدان شماره یک باشن هم باشن ژرمن ها در این سگمنت فوق العاده و عالی هستن مخصوصا سلطان صاحب نشان قدر نهان

      پاسخ
  11. Jast bentley continental
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    اقایون یه خواهشی دارم فقط لطفا سعی کنید از سر تعصب به ماشینا رای ندید که واقعا هر ماشین به حقش برسه و مقایسه ها مفید باشه لطفا با تشکر

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      اگر تعصب نباشه هیچ چیزی در جهان شکل نمیگیره تعصب اگر چه چیزه بدیه ولی موتور محرک داستانه اگر فقط تعصب باشه خوب نیست نه اینکه تعصب وجود نداشته باشه این نکته تمام موضوعه

      پاسخ
      1. ghost
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این یک مقایسه اس سایت با جای دیگه اشتباه گرفتی تو مقایسه باید با عقلت تصمیم بگیری نه احساست که حق به حق دار برسه

        پاسخ
  12. ٍErfan
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    ربطی به این مطلب نداره ولی گرند پری بحرین فتل اول شد همیلتون دوم بوتاس سه و رایکونن چهارم.ورشتاپن هم با اشتباه ترمزگیری به بدنه پیست برخورد کرد و خارج شد.
    فتل 68
    لوییس61
    تیمی
    فراری 102
    مرسدس 99

    پاسخ
  13. Omid622
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    من که از همین الان با تمام وجود اماده ام که با انصاف رای بدم نه با احساس و تعصب

    پاسخ
  14. Omid622
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    اگه ممکنه فیلم بررسی ماشین های خارجی رو از سایت هاشون میگیرید با ترجمه یا زیر نویس بزارید رو سایت ممنون میشم

    پاسخ
  15. فيصل.
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    ١٠٠ دلار رو مرسدس E شرط میبندم ، نبود؟؟؟😃

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x