پونتیاک
- پایان دوران یکهتازی مرسدس G کلاس، نگاهی به رقبای تازهنفس اسطورهٔ آلمانی
- انواع مدل های هایما S7 ایران خودرو؛ آشنایی با شاسیبلند محبوب چینی
- خدمات امدادی سایپا برای مشتریان نگین تندیس الماس
- بررسی کامل لیک اند کو 03؛ سدان مدرن سوئدی-چینی در راه ایران
- بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۲۵، سلاطین سرعت و مهندسی
- اولین تصاویر از فولکسواگن ID یونیکس 07، سدان برقی با ژن چینی!
- شرایط فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی ام جی با قیمت جدید
- شاهکار جدید لامبورگینی: تمراریو اسپایدر آماده تسخیر جادهها
- راز قیمت ارزان باطریهای تولید چین، تعمیر غیرممکن و عمر کوتاه
- جنگ تمامعیار ۱۲ سیلندرها؛ درگ فراری، آستونمارتین و بنتلی
جنرال موتورز ۱۵ سال پیش پونتیاک را به تاریخ سپرد اما یک شرکت جاهطلب، افسانهٔ ترنس ام را با قدرتی ویرانگر به خیابانها بازگردانده است.
پونتیاک سانبرد اسپرت هاچ ۱۹۸۰ با ظاهر فریبنده وارد بازار شد اما چرا این کوپه جذاب به یکی از شکستهای بزرگ تاریخ جنرال موتورز تبدیل شد؟
در دورانی که بحران نفت نفس خودروهای عضلانی را گرفته بود، پونتیاک یکتنه از میراث قدرت و هیجان آمریکایی دفاع کرد و روح ماسل کارها را زنده نگه داشت.
یک شرکت آمریکایی، پونتیاک ترنس ام را با قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار احیا کرده که بر پایهٔ کامارو ساخته شده و با قیمت 275 هزار دلار عرضه میشود.
مرا نسخهای خاص از پونتیاک فییرو بود که ظاهری شبیه فراری 308 GTB داشت و در سالهای 1987 و 1988 تنها در 247 دستگاه ساخته شد.
اگرچه نزدیک به دو دهه از تولید آخرین GTO میگذرد و برند پونتیاک دیگر وجود ندارد اما این نام همچنان در قلب طرفداران ماسل کارها زنده است.
پونتیاک در سالهای 1989 با همکاری شرکت ASC/مکلارن، گرند پری را به یک کوپه لوکس و قدرتمند تبدیل کرد که طراحی جذاب و پرفورمنس قابلتوجه داشت.
جنرال موتورز در اوایل قرن بیست و یکم برای رقابت با فورد موستانگ، پونتیاک GTO را احیا کرد اما در بازار موفق نشد و خیلی زود کنار رفت.
پونتیاک ترنس ام WS6 مدل ۲۰۰۲، آخرین نفسهای یکی از نمادینترین ماسل کارهای آمریکایی بود که با پرفورمنس خیرهکننده و طراحی تهاجمی، به یکی از بهترین...
این خودروی کلاسیک لوکس بیش از 1,000 اسب بخار هم قدرت دارد.
علاقهمندان به خودروهای آمریکایی قطعاً با پرنده مشهوری که روی کاپوت پونتیاک فایر برد نقش بسته آشنا هستند اما آیا تاریخچه آن را میدانید؟
پونتیاک به مناسبت بیستسالگی مدل ترنس ام، در سال 1989 نسخهٔ ویژهای از این خودرو را معرفی کرد که به پیشرانهٔ V6 توربوشارژ بیوک مجهز شده بود.
درحالیکه برخی مدلهای کلاسیک کمیاب پونتیاک قیمتهای میلیون دلاری پیدا کردهاند، هنوز هم مدلهای جذابی از این برند با قیمت مناسب پیدا میشود.
درحالیکه پونتیاک GTO آخرین بار در سال 2006 در بازار دیده شد، در دنیای خیالی رندرها همهچیز ممکن است و این خودرو میتواند در قالب یک سوپراسپرت...
این خودرو که در سال 2008 ساخته شده است، آخرین کانسپت پونتیاک محسوب میشود و قرار بود پیشنمایشی برای زبان طراحی آیندهٔ این برند باشد.
یک آگهی عجیب در پشت جلد آخرین شماره مجله کارانددرایور بهصراحت خبر از بازگشت پونتیاک داده و باعث گمانهزنیهای زیادی بین علاقهمندان به خودرو شده ...
یکی از شاخصترین کانسپت های تاریخ پونتیاک را میتوان پگاسوس 1971 دانست که به پیشرانه 12 سیلندر فراری مجهز بوده است.
نایبرئیس سابق جنرال موتورز، «باب لوتز» دلیل تعطیلی پونتیاک را بهتفصیل توضیح داده و به جایگاه این برند اگر امروز همچنان در حال فعالیت بود اشاره...
پونتیاک بونویل اسپشیال کانسپتی بود که تنها دو نمونه از آن در دههٔ 50 ساخته شد و از پیشرانهٔ هشت سیلندر خطی با 220 اسب بخار قدرت استفاده میکرد.
پونتیاک به شروع موج خودروهای عضلانی کمک شایانی کرد و به لطف این پنج ماسل کاری که در ادامه خواهید دید، برای همیشه در قلب دوستداران خودرو زنده خواهد...
