کادیلاک

اولین تجربه رانندگی با کادیلاک CT6 مدل ۲۰۱۶

در اصطلاح نیروی دریایی، عنوان «پرچم‌دار» شناوری را مشخص می‌کند که بیشترین مهمات، بالاترین سرعت و زبده‌ترین نیروها را در یگان دارد. این مفهوم در صنعت خودرو با اینکه با اندکی لحن متفاوت به کار می‌رود، ولی در واقع، همان معنا را می‌دهد و یک مدل پرچمدار، نمادی از بهترین قابلیت‌های یک کمپانی است. کادیلاک نیز با مدل CT6 صاحب یک مدل پرچم‌دار جدید شده است.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
البته این تنها چیزی نیست که موجب اهمیت CT6 شده است؛ بلکه این سدان رویکردی جدید را برای کادیلاک نشان می‌دهد. این کمپانی در زمینه‌هایی چون پرفورمنس، ابعاد، قیمت‌گذاری و حتی گنجایش موتورها، بازار اروپا را درنظر گرفته است. در حالی که مدل‌هایی چون ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس‌بنز کلاس S در پیش‌روی CT6 قرار دارند، شروع قیمت این مدل از ۵۳ هزار و ۴۹۵ دلار است که باعث می‌شود دسترسی بیشتری به آن وجود داشته باشد. همچنین این خودرو سبک‌تر، با طول کوتاهتر و دارای فضایی مشابه رقیبانش در داخل کابین است.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
بنابراین به جای رقابت مستقیم با خودروهای هم‌رده، CT6 مأموریتی ساده در برهم زدن دسته‌بندی‌ها و نمایش بهترین «کادیلاک» ممکن دارد؛ به این معنا که تمام برند را با خود به بالا بکشد و بعداً به فکر باقی ماجرا باشد.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
اگر قبلا یک CTS مدل ۲۰۱۶ را از نزدیک دیده باشید، وقتی در را باز کنید، با یکی از بهترین نمونه‌های طراحی داخلی کادیلاک روبرو می‌شوید. در عین حال، باید گفت که شرایط CT6 از این هم بهتر است. تمام الگوهای چوب، فلز، چرم و فیبرکربنی که در این کابین می‌بینید، کاملاً معتبر هستند و با اینکه طرح کلی کابین شرایط شگفت‌انگیز یک مرسدس‌بنز کلاس S را ندارد، ولی مطمئناً بهبود قابل‌توجهی را نسبت به کادیلاک‌های قبلی نشان می‌دهد. صندلی‌ها به شکل مناسب و راحت هستند و تکیه‌گاه مناسبی دارند. همچنین ۵ برنامه ماساژ مختلف می‌توان برای آنها انتخاب کرد. شاید یکی از بهترین توصیف‌های این خودرو، «یک تفسیر امریکایی از استایل آلمانی» باشد.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
CT6 از بیرون، ظاهری زیبا و با وقار دارد و در آن چراغ‌های عمودی LED ویژه برند و خطوط برجسته کلاسیک در جلو و عقب خودنمایی می‌کنند. این خودرو از هر زاویه‌ای می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند و کاپوت کشیده، پیش‌آمدگی کوتاه در جلو و قامت عریض باعث شده‌اند تا CT6 حضوری قدرتمند، حتی در حالت «پارک» داشته باشد.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
کادیلاک می‌خواهد تنها یک کلمه را راجع به CT6 به یاد داشته باشیم و آن «داینامیک» است. این اصلاح، ۸ مرتبه در خبر اولیه مربوط به معرفی این سدان آورده شده است. امّا وقتی نوبت به رانندگی اولیه با این مدل می‌رسد، این مفهوم بیش از پیش معنا پیدا می‌کند.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
این خودروی لوکس بر روی یک پلتفرم با استفاده گسترده از آلومینیوم با نام «اُمگا» حرکت می‌کند که تکیه زیادی بر روی چسب‌های ساختاری و ریخته‌گری تحت‌فشار برای صرفه‌جویی در وزن دارد. با وجود طول کوتاهتر نسبت به یک کلاس S (به میزان ۶۴ میلی‌متر)، سطح نخست CT6 وزنی برابر ۱۶۵۹ کیلوگرم دارد که حدود ۴۵۳ کیلوگرم سبک‌تر از رقیب آلمانی‌اش است؛ درست می‌بینید، این یک اشتباه تایپی نیست!

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
البته اگر واقعیت ماجرا را بخواهید، در صورتی که قصد داشته باشید تجهیزات زیادی به کادیلاک اضافه کنید، کادیلاک شما مسلماً به سنگینیِ مرسدس‌بنز خواهد شد. ولی این ابعاد در هنگام شتاب‌گیری و شرایط رانندگی سخت، خود را نشان خواهند داد. موتور پایه ۲ لیتری در CT6 چابک و سریع است و واکنش‌های بسیار خوبی دارد. خروجی ۲۶۵ اسب‌بخاری و ۴۰۰ نیوتن‌متری این موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ابعاد کوچک آن تنها در پیچ‌های تُند، احساس می‌شود. موتور متوسط ۳/۶ لیتری V6 شاید در سطح پایین‌تری نسبت به موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 از نظر هیجان رانندگی قرار داشته باشد؛ موتوری که ۴۰۴ اسب‌بخار و ۵۴۲ نیوتن‌متر را برای پیشرانه خودروی ۴ در فراهم می‌کند و در همین حال، در مدل‌های تریم بالاتر از یک دستیار الکترونیکی نیز بهره‌مند می‌شود.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
سیستم هوشمند انتخابی تمام چرخ متحرک، تنها در مدل‌های V6 در دسترس قرار می‌گیرد و از یک کلاج متغیر پیوسته در مواقع نیاز، به چرخ‌های جلو بهره می‌برد. در نتیجه، برای راننده این امکان را فراهم می‌کند که تسلط بیشتری بر پایداری خودرو در پیچ‌ها داشته باشد. به علاوه، CT6 سیستم فرمان هوشمند عقب و کنترل سواری مغناطیسی همراه با حالت‌های رانندگی مختلف در اختیار قرار می‌دهد. شما در این حالت‌های رانندگی می‌توانید مواردی را مانند سرعت شیفت دنده‌های گیربکس ۸ سرعته، حسّ سیستم فرمان و عملکرد پدال گاز را تحت‌تأثیر قرار دهید.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
علاوه بر گسترش دامنه سطح بالای کادیلاک، CT6 به عنوان بستری برای برخی از اولین تکنولوژی‌ها در صنعت خودرو عمل می‌کند. شاید تاکنون عنوان آینه دوربین عقب جنرال‌موتورز را شنیده باشید؛ سیستمی که با استفاده از دوربین‌های مختلف خودرو، تصاویر را به صورت مستقیم در محل آینه نمایش می‌دهد. این یکی از ویژگی‌های مناسب CT6 است که پسرعموی تمام‌الکتریکی کادیلاک، یعنی شورولت بولت نیز وجود دارد. البته تجربه این «آینه عقب» اندکی عجیب است؛ چرا که شما نمی‌توانید خود را در آن ببینید، مگر آن که آن را خاموش کنید (در حال خاموش، این نمایشگر دقیقاً مانند یک آینه عمل می‌کند). گسترش میدان دید، کاهش درخشندگی و کمتر شدن موانع دید ناشی از وسایل و مسافران، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند که این یکی از مفیدترین ابزارهای مدرن در یک خودرو باشد. CT6 همچنین دارای یک سیستم ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه هوشمند است که که در هنگام برخورد یا تصادف به کار می‌افتد. همچنین موتور سطح بالای ۳ لیتری، اولین پیشرانه دو توربوشارژری است که قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندر را در خود دارد.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
اگر در مورد تکنولوژی‌های داخلی CT6 صحبت می‌کنیم، هرگز نباید سیستم استریوی Bose Panaray را فراموش کنیم. این سیستم صوتی فوق‌العاده، یک از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در نوع خود است که از ۳۴ اسپیکر مختلف و یک پلتفرم ویژه آمپلی‌فایر برای ایجاد صدای واضح و با کیفیت بهره می‌برد. تجربه‌ای در کابین ساکت و آرام CT6 دوچندان می‌شود.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
در همین حال، CT6 امکان ارتباط سیستم عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو را در اختیار قرار می‌دهد. فواید این سیستم‌عامل بی‌شمارند، ولی وقتی با سیستم اطلاعات و سرگرمی نه‌چندان جالب CUE مقایسه می‌شوند، بیشتر خود را نشان می‌دهند. با همه پیشرفت‌هایی که در این سیستم وجود دارد، پلتفرم کلی چندان ساده و کاربردی نیست، بسیار کُند است و نبود دکمه‌های واقعی، باعث می‌شود که نسل‌های قدیمی‌تر نتوانند به‌سادگی با آن ارتباط برقرار کنند. با این حال، نمایشگر استاندارد ۱۰/۲ اینچی را هم‌اکنون می‌توان با یک تاچ‌پد در وسط کنسول کنترل کرد. البته این ابزار، سرعت واکنشی همانند آنچه در یک لپ‌تاب می‌بینید، ندارد، ولی به هر حال، گزینه‌ی اضافه مناسبی است.

کادیلاک مدل‌های سری ۷ و کلاس S را به عنوان رقیبان سطوح بالای CT6 مطرح کرده است. ولی اگر بخواهیم شرایط صندلی‌های عقب بین این سه مدل را مقایسه کنیم، کادیلاک حتی در نسخه پلاتینیوم ۸۳۴۶۵ دلاری‌اش، نسبت به دیگران، در شرایط پایین‌تری قرار می‌گیرد. نمایشگرهای دوگانه ۱۰ اینچی قابلیت پخش گوگل کروم‌کست و اتصال دستگاه‌های موبایل را با استفاده از پورت‌های مختلف فراه می‌کنند. در عین حال، فارغ از برخی عملکردهای پیام‌نگاری، بیشترین فایده این قسمت‌های جمع‌شونده، به عنوان یک صفحه نمایش است.

جمع‌بندی
علی‌رغم تمام کاستی‌هایی که وجود دارد، کادیلاک CT6 بدون‌شک یکی از درگیرکننده‌ترین، تکامل‌یافته‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین خودروهای بازار است. این در حالی است که یک نسخه پلاگین هیبرید نیز تا سال آینده از راه خواهد رسید. همچنین سیستم «سوپر کروز» جنرال‌موتورز که یک سیستم اتوپایلوت با قابلیت رانندگی خودکار در بزرگراه است، تا سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار خواهد گرفت. این سدان، در آینده یک موتور دو توربوشارژر V8 را نیز اضافه خواهد کرد. ولی اکنون نیز مدل ۲۰۱۶ کادیلاک CT6، یک تجربه تکنولوژی همراه با استایل و هیجان، هم برای مسافر و هم برای راننده در اختیار قرار می‌دهد.

در همین حال، کادیلاک می‌گوید که یک پرچم‌دار دیگر در سطحی بالاتر از CT6 نیز تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد. در نتیجه، سطح بالای این برند، از این هم فراتر خواهد رفت.

016 Cadillac CT6
۰۱۶ Cadillac CT6
نقاط قوت

  • شروع قیمت قابل‌توجه
  • بدنه زیبا و کشیده
  • کابین ساکت و منحصر به فرد
  • سیستم صوتی Panaray با ۳۴ اسپیکر
  • احساس کوچکتر بودن نسبت به ابعاد واقعی

نقاط ضعف

  • تجربه سطح پایین‌تر در صندلی‌های عقب نسبت به سایر رقبا
  • کُندی سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    حالا ببینید یک مدیر عامل آلمانی (جان نیسچن مدیر عامل اسبق آئودی) کادیلاک رو به کجا رسونده ( شوخی کردم )
    پیشرفت کادیلاک واقعا قابل تحسینه
    طراحی بی نظیرش آدمو به وجد میاره
    شروع خیلی خوبی برای کادیلاک خواهد بود و کار رو برای رقبا سخت خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      اسمشون یوهان هست .
      نه جان .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امير علي

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    به به قیمت ۵۴٠٠٠هزار دلار با اپشنای دیگه بشه ۶٠٠٠٠ میشه حدوداً ٢١۶ملیون بعد ما باید ٢١۶تومن بدیم سانتافه یا ٢۴٠تومن بدیم گرنجور سوار شیم خدایا مگه ما چقدر گناه میکنیم؟???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mds

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (402 ديدگاه)

      این شکلکایی که گذاشتی از صبح تا حالا دارم بهشون میخندم خیلی باحالن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اونو ول کن با 200 تومن DS هم نمیدن که اندازه هاچ بکه و برند تازه و بی تجربه یه
      راستی چند روز دیگه 22 بهمنه دهه فجر و تبریک میگم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mostafa

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوباره کادیلاک
    دوباره وقار
    ………..
    دوباره کادیلاک
    دوباره زیبایی
    …..
    دوباره کادیلاک
    دوباره قدرت
    دوباره کادیلاک
    دوباره و دوباره و ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mds

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    چرا عقبش چقدر شبیه جنسیس G90 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      شبیه هیچی نیست شبیه کادیلاکه وسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran jj

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      کادیلاکه ها میگی چرا عقبش شبیه جنسیس.کادیلاکه اقا کادیلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hitler

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چراغای عقب جنسیس جی 90 شبیه اینه.نه چراغای این شبیه اون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (24 ديدگاه)

        باز خوبه دوستان نمیگن چون چهارتا چرخ داره شبیه فلان چیزه یا اون شبیه اینه
        تا چند وقت پیش جنسیس شبیه بنز بود، الان شبیه کادیلاک.فک کنم دفعه بعد عکس سایپا 111 رو بذارن جنسیس شبیه اون در بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. tv

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (225 ديدگاه)

          چراغ های عقب کادیلاک یه طرح نو از چراغ های عقبه کادیلاک الدورادو یا دویل دهه ی 70 میلادی هست…و اون موقع هنوز چیزی به اسم جنسیس درست نشده بود…مثل این الدورادو:
          http://www.vintagemotorgarage.com/userfiles/100_4257.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. moein

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      و طرفتارای کره با نزدیک نشون دادن خودشون به صنعت آلمان و آمریکا می خوان خودشونو آدم حساب کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ارمان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      Mds یه کم اندیشه کن ببین کدوم شبیه کدومه
      شما کور کورانه مسابقه دو میدید که من اصلا درکت نمیکنم چرا اصرار داری حقایق رو جوره دیگیی جلوه بدی داداش کادیلاک 60 ساله داره اینجوری چراغ میزنه یهو جنسیس که 6 ماه از راه رسیده کادیلاک میاد ازش تقلید میک60 ؟! اقا جون هرکی دوست دارین یه ذره فکر کنید تو دوتا سایت سرچ کنید ای بابا ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Zonda R

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    به نظر قیاس s class با قیمت پایه حدود 40 هزار دلار بیشتر و سگمنت بزرگتر درست نباشه
    اما میشه اسمشو گذاشت چالش سگمنت ها همون کاری که هیوندا با جنسیس کرد
    پیشرفت اقتصادی و برنامه ریزی درست مدیران سطح بالای کشوری و در نتیجه افزایش قدرت خرید مردم باعث رشد و نزدیک شدن خودرو سازان به جایگاه شایسته خودشون میکنه
    واقعا محصولات امروز امریکایی قابل مقایسه با نسل قبلشون نیست پیشرفت ملموس و….هست
    حالا یه لحظه بیخیال همه چیز
    تصور کنید یه لحظه در امریکا زندگی میکنید
    در یه خیابون خلوت در هوای معتدل ظهر با خودروی مورد علاقتون در حال حرکت هستید
    خیلیم بزرگ فکر نکنید مثلا یه کامارو 2.7 لیتری
    دغدغه ی شغل،خدمت،اینکه با دختر بگیرنتون ندارید و اینکه بخاطره نوع لباستون مجبور بشید جواب بدید و همچیز برای انسان برنامه ریزی شده
    خب این رویاست
    ولی هرکسی هستیم با هر سطح مالی و تو هر جایی زندگی میکنیم سعی کنیم لذت ببرید چون لذت و دل خوشی لازمش پول هست ولی پول براش کافی نیست
    هممون جوونیم و فقط یه جون دارید و مال خودمونه و همین یه بار رو زندگی میکنیم
    ارادتمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      مگه کامارو مدل 2.7 لیتری داره؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یه عاشقِ بی قایق

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وای وای وای .. خدایا . اخه چرا ما باید همش عکس ببینیم … ??☹
    : (

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran jj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وای 34تا بلندگو رو کجاش جا دادن لامصب مو رو به تن ادم سیخ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا♥BMW♥

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    34 تا اسپیکر!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. godfather

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اگر امریکا به بحران اقتصادی نمیخورد تحول دهه 60 به شکل دیگری سیاست گزاری میشد الان صنعت دیترویت حکم فرمای بلا مانع دنیا بود
    المان و بنزش تو بهترین حالت با فاصله کمی و کیفی زیاد دوم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      اگر آلمان در جنگ جهانی پیروز میشد الان ابر قدرت مطلق دنیا بود! اگه من در ژاپن به دنیا میومدم الان وضعم خیلی بهتر بود اگه فرانسه به الجزایر حمله نمیکرد قهرمان جام جهانی نمیشد! اگر ایرانی جوگیر نبود الان ما سوار ماشین آمریکایی میشدیم!اگه آتاتورک ترک هارو جمع و جور نکرده بود الان ترکیه وجود نداشت>< زنده باد آلپاچینو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. godfather

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        اگر هیتلر وارد سیبری نمیشد اگر هیتلر بمب بارون فرودگاه های بریتانیا رو رها نمی کرد اگر چرچیلی نبود شاید
        ولی این امتیازی بود که امریکا کاملن مهندسی شده به کشورای دیگه از جمله المان داد
        سیاست پدر و مادر نداره دوست من

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          جناب گادفادر منظور منو چرا نمیخوای بگیری اگه به اگه باشه الان دنیا به یه شکل دیگه بود ضمن اینکه شما مثل اینکه اطلاعات تاریخیتم مثل اگه گفتنتون اگه ای یه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. godfather

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (196 ديدگاه)

          نه دوست من شما داری فعل اگر صرف می کنی
          نمیخوام بگم امریکا خوبه ولی در دهه 60 زمانی که تصمیم گرفتن از منابع دیگرشون به جز منابع فسیلی استفاده کنند و صرفن وارد کننده نفت باشند نه تولید کننده این برنامه پایه گزاری شد که یکی از سیاست ها عدم تولید ماشین های بزرگ بود و …..
          درست مثل سیاستی که رژیم ملعون طاغوتی شاه برای پیشرفت این مملکت داشت. بستن در چاه های نفت
          میبینید اون نادان هم میخواست ما رو بیچاره کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خسته شده

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          گاد فادر عزیز متوجه هستم منظور منم همینه با اگه گفتن فقط خودمونو گول میزنیم اگه! ما میدونیستیم قراره این همه خوشبختی برامون نازل بشه زودتر انقلاب میکردیم و رژیم طاغوتو و نابود ولی چه کنیم این اقدام دیر شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Nima

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    40.000$ اختلاف قیمت تماااام کاستى هاشو نسبت به بنز کلاس اس میپوشونه
    واقعا یه خودرو رقابتى هست
    حتما فروش خوبى داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mehran jj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    از صبح هرچقد عکسشو میبینم سیر نمیشم واقعا چیز با کلاسیه.بنز sو بی ام و سری7 هم خوبن ولی این چیز دیگه ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saeid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به قول قدیمی ها . کادیلاک چی کرده ، همرو دیوونه کرده
    من میخوامش ولی در ایران زندگی میکنم به نظر دوستان باید چکار کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. H.taaj

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اتفاقا منم داشتم فکر میکردم که باید چیکار کرد تا اینو سوار شد یا یه کادیلاک داشت?!?!??!!?تنها گزینه ای که به ذهنم رسید مرگ بود !!!! تازه اونم ریسک داره چون دلیل این انتخاب من این بود که بریم بهشت مفتی سوار بشیم حالا اگه نرفتیم چی ، اونوقت بازم باید تو جهنم پراید و تیبا سوار شیم صفر تا صد پر کنیم!!!!! ولی خب دیگه راه دیگه ای نیست که بگم درس بخونیم پولدار شیم و این حرفا هم که همشون تلاوته!!!!و حرف منطقی نیست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. edris

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      باید رفت منطقه آزاد واسه زندگی
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. tv

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      سوار مدل های جدید کادیلاک نشدم و نمیدونم چه حسی داره…با اینکه میدونم به پای اینمدل های جدید نمیرسه میتونی یه سویل تمیز پیدا کنی حال کنی ترجیحا مدلش زیر 60 باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Hamid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اسم کادیلا ک میارزه به کل کره و امثالش.
    شما این کادیلاک الدورادو مدل 1959رو ببین 5 دقیقه محوش میشی:
    http://img2.netcarshow.com/Cadillac-Eldorado_1959_800x600_wallpaper_01.jpg
    هیوندا 55 سال پیش کجا بوده؟ چطور میتونی زیر خبری در مورد کادیلاک اسم جنسیس بیاری. خدا به راه راست هدایت کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب داره کار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یاسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام به همه.به شخصه کادیلاک اگه دوتا سنگ هم سوار هم کنه بده دس ملت!باز هم تحسینش می کنم.چرا که کمپانی کادیلاک با خلاقیت و دادن ایده های مختلف و بخ کار بستنشون در تکمیل لوازم و قطعات خودرو اعم از چراغ عقب و جلو تا قطعات داخلی پیشرانه پیشگام همه بوده.یعنی می خوام بگم الفبای خودرو رو این تاج سر کامل کرده!یعنی می خوام بگم حقی که این کمپانی به خودروسازها هیچ بنی بشری ندارد.ولی کو وفا همه هستنی بی وفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran jj

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    1سوال کسی از اولدزمبیل خبری داره اصلا هست یا دیگه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (191 ديدگاه)

      سال 2004 منحل شد سال 2010 هم پونتیاک نابود شد بعد از ورشکستگی جنرال موتورز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. پژمان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ای جان و ای جان و ای جان
    فداش بشم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چقدر خوبه این کادیلاک
    آمریکایی اصیل یعنی کادیلاک و داج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اسفندیار

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از تاریخ موضوع یکم گذشته ولی مجموع نظرات رو که خوندم تصمیم گرفتم نظرم رو بگم.
    یکی از نظرات خوندم که گفته بود:
    [ خیلی خوبی برای کادیلاک (تازه اونم) بود؟؟؟؟؟؟]
    [پیشرفت کادیلاک واقعا قابل تحسینه. (کادیلاک هم مگه پیشرفت میکنه؟؟؟!!!)]
    با اجازتون منم نظرم رو میگم.
    آمریکا پیشرفت میکنه بعد میگن بشر پیشرفت کرد.
    این که ما به کدیلاک میگیم کادیلاک، به شورلی میگیم شولت، به بیوئیک میگیم بویوک و حتی به بی ام دبلیو میگیم ب ام و دلیل داره. (لطفاً نیابن نقد کنین که دلایل تجاری بین کمپانی هاست. من هم این رو میدونم، اما از نکته پیچیده تری حرف میزنم)
    از نظر برتری در دانش گفتنش واقعا بی مورده. اونها که اگاه هستن که هیچ، اونها هم که بی اطلاع هستن احتمالش کمه با خوندنه یک نظر آگاه شن. اما بخاطره همون احتمال کم نظرم رو میگم. بیشمار مقایسه میشه انجام داد. یک کادیلاک ساخته شده در دهه 70 سنسور الکل داره که اگه راننده موقعه سوار شدن مست باشه روشن نمیشه. سویچ مخفی داره برای مواقعی که اون سویچ های قدیمی کلیدی داخل ماشین جا بمونه. کوچکترین شیشه های سه گوش عقب ماشین برقی هستش. کنترل فرمان خودکار داره، در کمترین حالات سرعتش 10 مایل بیشتر از حداکثر سرعتی میرسه که روی صفحه کیلومتر شمار نوشته شده. کروز کنترل داره. ترنزمیشن اتوماتیک داره (البته این اتوماتیک رو از بیشتر از 70 سال قبل داشته. زمانی که در اروپا ماشینها به شکل کالسکه بودن و موقه حرکت مثل قطار ازشون دود خارج میشد. در حقیقت یه اسب رو میشد بهشون ترجیح داد. در همون زمانی که کادیلاک اتوماتیک هر سال از یه طرح جدید برای محصولاتش استفاده میکرد تا عنوان یک برند لوکس رو حفظ کنه.) یه کادیلاک ساخته شده در دهه 70 که یه موتوره هشت سیلندر با حجم موتور کمی بیشتر از 7700 سی سی در مقابل یه بنز A کلس 2016 چهار سیلندر با حجم موتور 1600 سی سی، نویز داخل کابین بسیار بسیار بسیار کمتره چیزی در حد یک به ده. در یک کادیلاک ساخت دهه هفتاد صندلی های جلو هر دو طرف حتی (فقط تنظیم گودی کمر به عنوان فیچر برقی هست) صندلی های عقب برقی هست (که البته به جای صندلی بهشون مبلمان گفته میشه، قضاوت با خودتون). مصرف سوختش بیشتر از 11 لیتر در صد کیلومتر نمیره (روی صحبتم با کسسایی نیست که تا یاده ماشین های چهار ده پیش آمریکایی میفتن در کمال کارشناسی میگن مصرفه اینها زیره 15 نمیاد!) از امکاناتی که کادیلاک به عنوان فیچرز در اون زمان داشته شیشه ها با کنترل راننده تیره (دودی) و شفاف میشه. از طرفی بنز دهه 70 چراغ داخل کاپوت رو بسته به مناطق خاص تصمیم میگرفت روی ماشین بگذاره یا نگذاره!! شیشه برقی برای بنز دهه هفتاد رویا بود و این رویا رو تا زمانی که اجازه کپی رو برای یه سری از اطاقها از امریکا گرفت برا مردم بنز سوار اون زمان هم به رویا تبدیل کرده بود. صندلی برقی هنوز هم روی بعضی از اطاق های بنز نداره!!!!!!! اینها بحث کمیت هست. وارد موضوع کیفیت نمیشم که دیگه واقعاً جای بحثی نمیونه. بی ام دبلیو هم که کاملاً شوخیه. از مهمترین پایه های افتخاربی ام دبلیو اینه که کمپانیش دستی در صنعت هوانوردی داشته (رجوع به آرمش که ادعای نمایی از آسمانی آبی از پشت پروانه های هواپیما رو داره) ، راجبه این موضوع هواپیما ده ها مقاله نوشته شده. فیلم مستند هم در موردش زیاد پیدا میکنین. ولی لازم نیست همه رو بگردین، کافیه یک ربع تحقیق کنید تا متوجه شید که که در طی جنگ، بی ام دبلیو با جعل اجازه کشوره خودش یعنی آلمان در صنعت هواپیما وارد شد و چنان افتضاحی هم از نظر علمی هم از نظر سیاسی به بار آورد که ننگش هیچوقت از این کمپانی پاک نمیشه و بعده کمتر از یک ماه خوده آلمان از صنعت هواپیما پرتش کردن بیرون و آلمان که از سالها قبلش یک راهو پیش گرفته بود همونو ادامه داد که تا همین امروز هم هوانوردیش از آموزش تا فناوریش زیر رصد امریکاس. بی دلیل نیست که وقتی از اروپا به آمریکا برید واقعاً این حس رو دارین که از روستا به شهر رفتین. واقعا اگه یه شهرونده عادی توی امریکا برف پاک کن رو اختراع نمیکرد و نهایتا فورد اشتراک امتیاز استفادش رو به آلمان و بقیه این کوچولوهای قد و نیم قد اروپا و آسیا نمیداد خدا میدونه اینها الان بدون اجازه استفاده از امتیاز موقعه بارون میخواستن چیکار کنن.از من میپرسین؟ اگه آمریکا اجازه استفاده ازش رو نمیداد، بنز s 2016 امروز برف پاکن نداشت و باید اون تبلت 90 اینچی که پشت صفحه کیلومترش به بدترین وضع جا داده و از همه دنیا مورد حمله قرار گرفته با اون طراحی و البته اون دو تا دیسپلی که روی هوا پشت هر دوتا صندلی آویزون کرده و اجازه نداره تا از نظر آمریکا برای مخفی کردنشون استفاده کنه، چندتا بازی ویدئویی روشون نصب کنه تا راننده زمانی رو که تو ماشین زیره بارون منتظره هوای آفتابی میشینه بتونه کمی بازی کنه که براش زودتر بگذره. (با فرض اینکه در اون صورت اصلاً کمپانی بنام مرسدس بنز وجود داشت). من واقعاً درک نمیکنم این مقایسه ها رو، اونم از این نوع که نویسنده میره جای اینکه بررسی کنه و نظرشو رو بگه، یه مطلبو پیدا میکنه که این همه تبلیغاتیه و مغرضانست و ترجمش میکنه. پس با اینکه یکی از دوستان چیزی گفت و خوش گفت که شوخی کرده (حتی اگه جدی هم گفته باشن باز هم نظرشون قابل احترام هست)، ولی برا اینکه بعضیا این شوخی ها رو جدی نگیرن، فراموش کنید که فلان آدمه آلمانی تو کادیلاک کار میکنه و باعث پیشرفت کادیلاک شد (واقعاً جوابی نداره این حرف). در اون صورت باید بگم فلان آدم آلمانی هم شد هیتلر و از منفورترین افراده تاریخه! و البته میتونم 13 برابره آلمانی های موفق در امریکا، به شما افراد امریکایی رو معرفی کنم که باعث شدن آلمان یا هر کشوره دیگه ای فکر کنه که میشه خودشو با امریکا مقایسه کنه. اما این حرف ها که فلانی در فلان کمپانی چیکار کرد در نهایت پوچه و من هم با اینکه شاید باورش سخته اما متعصب امریکایی نیستم. فقط همونطور که گفتم نظرم اینه که یه حقیقتی هست که انقدر نزدیکه که به جای خودش پشتش رو میبینید و مهمترین بخشش اینه که خوده امریکاست که میخواد اینو بگید. حالا مهم نیست از استامینوفن حرف میزنیم یا کادیلاک یا ساعت مچی. بنز بی ام دبیلو تویوتا استون مارتین مزراتی اینها همه اقیانوسه سند هستن از امتیازایی که از روز تاسیس تا حالا دارن از شرکتهای امریکایی میخرن. چون هرگز حتی نزدیک به داشتن توان مقابله با دانش آمریکایی نمیشن. حالا اینکه کادیلاک یا هر شرکت امریکایی دیگه ای حتی با شرکتهایی مثل سونی کار میکنه یا هزینه میکنه که با برندهای انگلیسی مقایسه بشه یا تو اعلامیه ها از بنز اسم میاره همه حاکی از یه هدفه بزرگتره که ورای تکنولوژیه! که در نهایت به نفعه دنیاس!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تو منطقه آزاد اروند زندگی میکنم پولم حاضر که بخرم این ماشین اما میترسم تو چشم نباشه مثلا آرم کادیلاک رو با جیلی چینی اشتباه بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا