کیا

نگاهی به سقف خورشیدی کیا اپتیمای جدید

نسل جدید کیا اپتیما ۲۰۲۱ به تازگی معرفی شده و اگرچه هنوز وارد بازار آمریکا نشده اما می‌دانیم که این خودرو کاملاً شبیه نسخه کره‌ای خود خواهد بود. ما اخیراً گزارش کامل مربوط به بررسی اپتیمای جدید را منتشر کردیم و در آن برخی جزئیات جذاب این سدان کره‌ای معرفی شد.

امروز ویدئویی نسبتاً طولانی از جزئیات اپتیمای جدید منتشر شده است. کانال ماشین باز آسیا در یوتیوب زمان کافی برای بررسی این خودرو را در اختیار داشته و در ابتدا گفته که طراحی این خودرو خیلی با ابهت است. یکی از ویژگی‌های خاص و برجسته اپتیمای جدید سقف خورشیدی آن است.


این سقف خورشیدی بخشی از تجهیزات K5 هیبرید جدید است، چیزی که قبلاً در هیوندای سوناتا هیبرید نیز دیده شده است. این سدان خوش‌ترکیب دارای سیستمی است که مجموعه باتری را شارژ می‌کند تا سالانه ۱۳۰۰ کیلومتر برد بیشتر را ایجاد کند.

اما نسل جدید اپتیما ۵۰ میلی‌متر طویل‌تر و ۲۵ میلی‌متر پهن‌تر از نسل پیشین بوده و ارتفاع آن نیز با کاهش ۲۰ میلی‌متری به ۱۴۴۵ میلی‌متر کاهش یافته است.

اما این خودرو برای بازار آمریکا با دو پیشرانه بنزینی در دسترس خواهد بود. نسخه پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۸ اسبی خواهد بود درحالی‌که پیشرانه قوی‌تر از نوع ۲.۵ لیتری توربو بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۸۶ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر می‌باشد.


به عنوان یادآوری باید گفت کیا فعلاً برنامه‌ای برای عرضه اپتیما ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی ندارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Hamidreza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    جلوش از پشتش زیباتره
    کلا ماشین زیباییه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5002 ديدگاه)

      جداً ناراحتم که دیگه این خودروها وارد کشور نمیشوند ، شاید باورتون نشه اما یکی از تفریحات من این بود که همیشه در نمایشگاه ها میچرخیدم تا سریع خودرویی جدید که میاد را واکاوی کنم و بفهمم کدون نمایشگاه دار بروزترین خودرو را معرفی و میفروشه .
      اپتیما از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ که آمد و فیس شد و نسل عوض کرد ، همیشه جذاب بوده و هست و کلاً کیا به هیوندای میرزد .
      خدایا یه فرجی بکن تا واردات آزاد بشه تا نسل های جدید خودروها دوباره خیابانها را زیبا کنند .
      از بس که آشغال سایپایی دیدیم ، اَفسردگی حاد گرفتیم .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. MehdiTurbo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1078 ديدگاه)

    چقدر خوبه طراحی این ماشین به نظرم یه لول از خودروی اقتصادی بالاتر در سطح خودروی لوکس هست اگه کیفیت کابینش به خوبی عکس باشه یه زمانی اینو میشد با ۱۶۰ ۱۷۰ تومن خرید نسل جدید زمان خودشو.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. علی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشتش واقعا زشته ، چراغهای عقب نسل قبل خیلی با کلاس تر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ممد ژانگولر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    با اینکه از سدانها زیاد خوشم نمیاد ولی خیلی خوبه این اپتیما جدید ضمنا صفحه خورشیدی ایده عالیه
    با تکنولوژیهای پاک کاملا موافقم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    واقعا زیبا و با ابهت هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ♤Angus_812♤

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اونوقت ما یه میلیارد باید بدیم مدل ۲۰۱۸
    زیبا نیست؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. FLANKER

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خوشم از اسمهای ماشین های کیا میاد کادنزا موهاوی اپتیما استینگر اسپورتیج اسماشون قشنگه انگار چند نفر رو استخدام کردن فقط واسه اسم پیدا کردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1565 ديدگاه)

      آره خیلی باحالن اسم ماشینهای کره ای و هر کدوم هم معنی خاصی میدن .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. Behzad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پیشرفت فنی و مهندسی پخته ولی پسرفت بصری و کاملا زیر سایه مشتری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. رامتین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    اگر واردات خودرو آزاد بشه، به احتمال بسیار زیاد اپتیما بار دیگر در کشور ارائه خواهد شد. حتی نسخه ۲.۵ لیتری GT آن که ۲۹۰ اسب داره و چهارچرخ محرکه که در نوع خودش برای یک سدان، تحسین برانگیزه. قیمتش هم حدود ۳۵۰۰۰ دلار خواهد بود. طراحی اپتیمای جدید در نمای جلو معقول و شبیه نسل قبله اما در نمای عقب، شبیه خودروهای اسپرت نیست. از طرفی آخر امسال فیس لیفت کیا استینگر هم میاد که آنهم قراره موتور ۲لیتری توربو که در نسخه GT Line داره، را احتمالا با همین موتور ۲.۵ توربو عوض کنه (موتور ۳.۳ لیتری هم در نسخه GT خواهد بود). استینگر دیف عقبه و در تمام نسخه ها بشکل ۴چرخ هم ارائه میشه. قیمت مدل ۴سیلندر هم زیر ۳۸۰۰۰ دلاره. حال بنظر دوستان کدوم خودرو از این دو، در بازار ایران جذابتره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا