ایستگاه خبر

پورشه پانامرا؛ سدان رام‌نشدنی

رپورتاژ: پورشه یک برند جهانی است که در ادبیات ماشین‌بازها مترادف با لوکس و اسپرت و کیفیت بالاست. این برند میراث فردیناند پورشه مهندس اتریشی الاصیلی است که در سال ۱۹۳۱ این شرکت را به منظور مشاوره و مهندسی در زمینه خودرو تشکیل داد اما هشت سال بعد دست به تولید خودرو هم زد. بعد از جنگ جهانی دوم فری و لوییس فرزندان فردیناند به طور مشخص کار تولید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت را آغاز کردند و راهی را شروع کردند که امروز با موفقیت فراوان همراه بوده است. امروزه پورشه‌سواران یک کلاس خاص در طبقه‌بندی اقتصادی و اجتماعی به حساب می‌آیند. یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت پورشه، پورشه پانامرا است.


پورشه پانامرا یک خودرو جامع است که در سگنمت E اروپایی و فول سایز آمریکایی قرار می‌گیرد. این به خودروهایی اطلاق می‌شود که از لحاظ بزرگی در دومین سطح قرار دارند، چهار در هستند و  از خودروهای کامپکت بزرگترند. موتور پانامرا در جلو قرار دارد و نیروی آن به چهار چرخ وارد می‌شود. پانامرا اولین خودروی سدان شرکت پورشه است که در راستای استراتژی گسترش بازار این شرکت در این کلاس تولید و عرضه شد. این خودرو اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه شانگهای در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و نسخه دیزلی و هیبریدی آن در سال ۲۰۱۱ روانه بازار مصرف شد. این خودرو ظاهری خاص و مقهورکننده دارد و یک سدان غول پیکر به حساب می‌آید که با حجم‌پردازی استادانه، به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پورشه و حتی دنیای خودرو تبدیل شده است.

Porsche Panamera Turbo 2017
پورشه پانامرا یک خودروی لوکس است که مولفه‌های خانوادگی دارد اما در اصل همان پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های میهج و شگفت‌انگیز اما با چهار در است. این خودرو هم می‌تواند در لحظات آرام رانندگی در اختیار راننده باشد و هم می‌تواند در زمان طغیان به صورتی رام نشدنی ظاهر شود.

Porsche Panamera 2014
از زمان وارد شدن پورشه پانامرا این محصول با استقبال زیادی مواجه شده است. این خودرو تاکنون در دو نسل تولید شده است؛ نسل اول از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ که طراحی این خودرو یک‌سره تغییر پیدا می‌کند ادامه می‌یابد. نسل اول پانامرا شامل سه مدل اصلی اس، ۴ اس و توربو است که در مدل توربو آن حجم پیشرانه ۸/۴ لیتر،  با آرایش V8، دارای توربو دوقلو و قدرت ۴۹۳ اسب بخار است که از طریق پیربکس هفت سرعته نیمه اتوماتیک، نیرو را به چهار چرخ منقل می‌کند. در سال ۲۰۱۱، پانامرا اس هیبرید، دیزل، توربو اس و GTS به تنوع مدل‌ها نسل اول پورشه پانامرا اضافه شد. در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ و در یک مراسم ویژه نسل دوم پانامرا با کد ۹۷۱ در برلین آلمان رونمایی شد؛ از نظر ابعاد، ۳۵ میلی‌متر در طول، پنج میلی‌متر در عرض و پنج میلی‌متر در ارتفاع بزرگتر از نسل اول پانامراست. مدل پانامرا اس ایی-هیبرید در سال ۲۰۱۷ عرضه شد که سریع‌ترین مدل پورشه پانامراست.

Porsche Panamera 2014
در ایران هم پورشه پانامرا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پورشه است و قبل از سال ۱۳۹۲ که ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع شود، یکی از بازارهای هدف شرکت پورشه بود. در ایران رایج‌ترین مدل پانامرا، ۴ اس است که با ویژگی‌های خاص خود، در اختیار مشتریان قرار دارد. اگر به سایت‌ دیوار مراجعه کنید می‌توانید برای خرید و فروش پورشه پانامرا، به گزینه‌های جذابی برسید.

 

 

منبع :‌ ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا