بنتلی

بررسی بنتلی بنتایگا V8 جدید، اسب تک‌شاخ بریتانیا

بنتلی روش مناسبی برای گسترش تعداد اعضای خانواده بنتایگا در پیش گرفته است. نسخه ۱۲ سیلندر در ابتدا تنها گزینه قابل انتخاب بود اما پس از آن شاهد عرضه نسخه ۸ سیلندر دیزلی این شاسی‌بلند فوق‌العاده لوکس نیز بودیم. هم‌اکنون نیز بنتایگا با پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی و برچسب قیمت ۱۳۶۲۰۰ پوندی عرضه شده تا در جایگاهی بین دو نسخه یاد شده قرار بگیرد. شایان ذکر است نسخه هیبریدی بنتایگا نیز اواخر سال جاری به برادران خود ملحق خواهد شد.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنتایگا با پورشه کاین توربوی جدید مشترک بوده و علیرغم برخی بازنگری‌های صورت گرفته توسط مهندسان بنتلی، این پیشرانه توربوی توئین اسکرول قدرت و گشتاور یکسانی را از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. شایان ذکر است پیشرانه مورد بحث قدرت ۵۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و باعث می‌شود این هیولای ۲۳۸۸ کیلوگرمی تنها در ۴.۴ ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این عملکرد در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر ۶۰۰ اسبی تنها ۴ دهم ثانیه کندتر است.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
اما تنها تفاوت بنتایگای ۸ و ۱۲ سیلندر به خط مستقیم خلاصه نمی‌شود. حداکثر گشتاور نسخه ۸ سیلندر در دور زیر ۲ هزار پیشرانه حاصل می‌شود بنابراین پاسخ پدال گاز آن اگر تیزتر از برادر بزرگ‌تر نباشد قطعاً با آن برابر است. مهندسان کمپانی سعی در استخراج آخرین قطره‌های پرفورمنس از این پیشرانه داشته و برخلاف پیشرانه ۱۲ سیلندر، این نسخه بنتایگا برای رسیدن به دورهای بالاتر مشتاق‌تر نشان می‌دهد و البته شما را برای این کار تشویق می‌کند. شاید این پیشرانه توئین توربو ابهت و گیرایی مدل ۱۲ سیلندر را نداشته باشد اما در دیگر بخش‌های کلیدی موردنظر عملکرد درخشانی را بر جای می‌گذارد.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
اما بخشی که بنتایگای ۸ سیلندر از برادر بزرگ‌تر پیشی می‌گیرد چگونگی فرمان‌پذیری و رفتار در جاده است. اگرچه بنتایگا هنوز هم در پنهان کردن وزن بالای خود به تقلا افتاده و کیفیت سواری آن نیز در حد انتظارات نمی‌باشد اما نسخه ۸ سیلندر چابک‌تر بوده و پاسخ‌های بهتری به دستورات راننده می‌دهد. مهندسان شرکت تلاش دوچندانی برای برجسته کردن دینامیک بنتایگای ۸ سیلندر داشته‌اند.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
برای بهره بردن از حداکثر دینامیک سواری این کراس اوور بزرگ به جاده‌ای ایده‌آل نیاز دارید اما زمانی که چنین مسیری را پیدا کنید قطعاً شاهد توانایی‌های فوق‌العاده آن خواهید بود. بله احساس بیشتری در فرمان وجود داشته و هنوز هم می‌توانید موقعیت دقیق خود روی صندلی را پیدا کرده و از پرفورمنس فوق‌العاده خودرو لذت ببرید. عملکرد بنتایگا در سر پیچ‌ها نسبت به ابعاد خود فوق‌العاده احساس‌برانگیز است. ترمزهای سرامیک کربنی این خودرو به‌صورت سفارشی در دسترس بوده و البته برای اولین بار در دسترس مشتریان بنتایگا هستند.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
نکته دیگری که یک نمره منفی در کارنامه بنتایگا ثبت می‌شود کیفیت سواری ناپایدار آن است. لاستیک‌های زمستانی نصب شده در خودروی حاضر در تست این مشکل را بیشتر نمایان می‌کند اما خب این کیفیت سواری را قبلاً در تمامی بنتایگاها تجربه کرده‌ایم و اگر لاستیک‌های تابستانی باعث محو این خصیصه شوند کاملاً تعجب خواهیم کرد. بنتایگا در این بخش هنوز به پای رنجروور نمی‌رسد. علیرغم اینکه مهندسان بنتلی تلاش بی وقفه‌ای برای کم کردن تکان‌های بدنه داشته‌اند اما خب نمی‌توان کیفیت سواری نه چندان جالب بنتایگا را نادیده گرفت.

بنتلی بنتایگا V8 جدید
این نسخه تیزتر و پاسخگوتر از بنتایگا با قیمت بالاتر نیز همراه می‌شود. پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی این خودرو شاید حدود ۱۰۰۰ پوند گران‌تر از مدل دیزلی باشد اما مصرف سوخت آن نسبت به مدل دیزلی بیشتر بوده و بنابراین هزینه‌های درازمدت آن بیشتر خواهد بود. البته از نظر ما سر زدن بیشتر به پمپ‌بنزین‌ها ارزشش را دارد زیرا بنتایگا ۸ سیلندر انتخاب مناسبی بین دیگر اعضای خانواده است.

بنتلی بنتایگا V8 جدید

بنتلی بنتایگا V8 جدید
بنتلی بنتایگا در دنیای شاسی بلندهای فوق لوکس شاید نتواند با رنجروور SV اتوبیوگرافی برابری کند اما پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید این خودرو کیفیت و آرامش مورد انتظار از یک بنتلی را ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها با تجربه سواری تیزتر و لذت‌بخش‌تری ترکیب شده و از نظر ما تنها نقطه‌ضعف آن قیمت اعلام شده توسط کمپانی می‌باشد.

بنتلی بنتایگا V8 جدید

بنتلی بنتایگا V8 جدید

مشخصات بنتلی بنتایگا ۸ سیلندر

  • قیمت: ۱۳۶۲۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • گیربکس: ۸ سرعته ZF اتوماتیک
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۳ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    از طراحی داخلیش چی میشه گفت؟؟!!!
    از این بهتر نداریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی : لایک ????
    ۸ سیلندر تویین توربو : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reventon

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      ۱۲ سیلندر تویین توربو w شکل نه تنفس طبیعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. 2

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اخه شما چی از 12سیلندر یا 8سیلند میدونی اصلا تا حالا توربو از نزدیک دیدی؟؟؟؟ که الکی هی تنفس تنفس میکنی مگه با استفاده از توربو از موتور قدرت زیادی بگیرند بده؟؟؟ به خدا که اگه از نزدیک دوتا موتور 12 سیلندر با توربو وبی توربو رو ببینی عمرا هزار سال دیگه ام نمیتونی از رو صدا بفهمی کدوم توربو داره خواهشا هر چی میشنوید الکی به زبون نیارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        شمام جوری حرف میزنی انگار خودت روش توربو نصب کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 2

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          نه من نه شما ماشین 12 سیلندر نداریم اما من چند سال خارج از کشور بودم اینا رو اونجا دیدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. moein

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (893 ديدگاه)

    همچین میگه سواری ناپایدار و تکون در بدنه که هر کی ندونه فکر میکنه بررسی پاترول مدل 75 رو داره میخونه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    شخصا اتوبیوگرافی رو بیشتر دوست دارم هر چند بنتایگا هم فوق العاده است
    .
    رنگ چرم تودوزی این ماشین زیباترین رنگ چرمی هستش که تا حالا دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Shervin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگه یه suv بخوام بخرم لامبورگینی اورس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا