رنو

رنو کلیو R.S. 18، هاچبکی داغ با الهام از فرمول 1

رنو در سال ۲۰۱۷ چهلمین سالگرد حضور خود در مسابقات فرمول ۱ را جشن گرفت و هم‌اکنون تصمیم گرفته تا برخی از جادوهای فرمول ۱ خود را در هاچبک ۵ درب مشهور خود بکار ببرد. حتی نام این خودروی سفارشی نیز نشانه‌ای از نام‌گذاری بکار رفته در پیشرفته‌ترین مسابقات موتور اسپورت است. این خودروی تولید محدود کلیو R.S. 18 نام دارد که اشاره‌ای مستقیم به خودروی فرمول ۱ جدید R.S. 18 محسوب می‌شود.

2018 - Renault CLIO R.S
اما پیش از آنکه زیادی هیجان‌زده شوید باید بدانید که رنو تنها به ایجاد تغییرات در ظاهر کلیو بسنده کرده است. کلیو R.S. 18 بر مبنای مدل ۲۲۰ EDC تروفی ساخته شده و به‌صورت استاندارد از سیستم اگزوز Akrapovic به منظور ایجاد حداکثر صدای پیشرانه بهره می‌برد. قلب تپنده این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی است که قدرت ۲۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری داشته و همین پیشرانه در مدل استوک نیز بکار رفته است.

رنو کلیو R.S. 18
اما چیزی که باعث تمایز واقعی این مدل می‌شود نشان‌های R.S. 18 روی درب‌های جلو است. رنو همچنین برخی عناصر خاکستری و تِم مشکی انحصاری را در سپر جلو بوده که ظاهر عصبی‌تری را به این هاچبک فرانسوی بخشیده است. لبه جلویی الهام گرفته از فرمول ۱ رنگ معمول رنو اسپورت یعنی زرد را داشته و البته همین طرح را به همراه رنگ مشکی می‌توان در کناره‌ها دید.

با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد رکاب‌های شماره‌داری خواهید بود که نشانی از تولید محدود بودن کلیو R.S. 18 بوده و البته طرح فیبر کربنی نیز برای اطراف ورودی‌های هوا بکار رفته است. تکمیل کننده تغییرات این مدل سفارشی کف‌پوش‌هایی با نشان رنو اسپورت و ترکیبی از پوشش آلکانترا و چرم برای غربیلک فرمان چرم می‌باشد.

رنو کلیو R.S. 18

رنو کلیو R.S. 18
احتمالاً این خودرو آخرین نسخه از نسل فعلی کلیو خواهد بود زیرا انتظار می‌رود نسل جدید آن در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی شود. درحالی‌که از معرفی نسخه سفارشی و زیبایی همچون R.S. 18 استقبال می‌کنیم اما چیزی را که قبلاً دیده‌ایم به یاد داشته باشید. چند سال پیش رنو از کانسپت کلیو R.S. 16 رونمایی کرد که دارای بدنه‌ای پهن و پیشرانه ۲ لیتری ۲۷۵ اسبی متعلق به مگان RS بود. این کانسپت از گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود سود می‌برد اما متأسفانه هرگز وارد خط تولید نشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    درسته که رنو هاچبک های خوبی میسازه ولی حقیقتاً هاچبک های مرسدس و ائودی یه سر و گردن بالا ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3046 ديدگاه)

      زیاد مطمئن نباش. فرانسه همیشه در مسابقات رالی قهرمان بودند. سپاستین لوو قهرمان افسانه ای رالی، گفته هاچبکهای آلمانی در حد مسابقه با عملکرد بالا نیستند. مطمئنا نظر ایشون برام بسیار باارزشتر از نظر دوستانی هست که تا الان هاچبک آلمانی را هم ندیدند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Wrx

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    جمع و جور
    تیزو چابوک?
    این کلاس هاچبک ها واقعا جذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مگه میشه رو دست هاچبکهای شرکت فولکس ماشینی ساخت بهتر از GTO

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    رنو عالیه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا