رنو

عرضه نسخه اروپایی رنو K-ZE الکتریکی

رنو برنامه‌های خود برای تولید نسخه‌ای سفارشی از خودروی الکتریکی و شهری K-ZE برای بازارهای اروپایی را اعلام کرده است.


این خودرو در نمایشگاه شانگهای امسال و به عنوان کراس اووری الکتریکی که مختص بازار چین است معرفی شد. هم‌اکنون فرانسوی‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو برای بازار اروپا هم تطبیق یافته هرچند جزئیات این برنامه فعلاً اعلام نشده است.


مدیر خودروهای الکتریکی رنو به اتوکار گفته است: “نسخه ویژه‌ای از K-ZE وارد بازارهای اروپایی خواهد شد.”


ظاهراً نسخه‌ی اروپایی این خودروی شهری از ویژگی‌های ایمنی بیشتری برخوردار خواهد بود و همچنین به احتمال زیاد برد ۲۵۰ کیلومتری مدل چینی K-ZE برای بازارهای اروپایی افزایش خواهد یافت.


معاون فروش رنو معتقد است این خودرو در اروپا محبوبیت بالایی خواهد داشت زیرا محصولی ایده آل برای سرویس‌های اشتراک خودرویی به شمار می‌رود.
او اظهار کرده است:

مشتریان جوان این نوع خودروها را اجاره خواهند کرد و به همین دلیل است که معتقدیم روزی که این خودروی الکتریکی کلاس A وارد بازارهای اروپایی شود موفقیت بزرگی در سرویس‌های اشتراک خودرویی خواهد داشت.


مدل چینی از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۹ نیوتون متری استفاده کرده است. برای رسیدن سرعت خودرو به ۶۰ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه زمان نیاز بوده و حداکثر سرعت آن‌هم ۱۰۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. قیمت این خودرو در چین از ۷۹۷۸ یورو آغاز می‌شود اما گفته می‌شود مدل‌های اروپایی بهایی نزدیک به ۱۱ هزار یورو خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    ای کاش همچین خودرویی تو ایران تولید میشد. هم اقتصادیه هم با کیفیت هم ایمن. تنها ایرادش قدرت کمشه که واسه تردد های شهریه کافیه و تازه به درد هوای آلوده ی شهرهای ما هم میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا