سایر خودروهای اروپایی

معرفی مدل سفارشی لادا XRAY exclusive

اولین چیزی که با شنیدن نام لادا به ذهنتان می‌رسد چیست؟ بی‌تردید یاد آفرودر نیوا می‌افتید یا شاید هم نام سامارا از ذهنتان گذر کند. خب اگرچه این خودرو هنوز هم پس از ۴ دهه نفس می‌کشد اما خودروساز روسی برخی مدل‌های جدید را نیز عرضه کرده که جایگزین نسل‌های قبلی خود شده است. یکی از این محصولات جدید کراس اوور/هاچبک XRAY است که هم‌اکنون نسخه‌ای سفارشی و مخصوص از آن برای بازار روسیه تدارک دیده شده است.


دو چیز درباره لادا XRAY Exclusive واقعا انحصاری هستند. اولین اینکه خودروی یاد شده احتمالاً اولین نمونه از این دست برای کمپانی بوده و یا حداقل یکی از چندین نمونه معدود سفارشی در تاریخ این برند بوده است. همچنین تا آنجایی که ما می‌دانیم XRAY Exclusive اولین محصول تولیدی لادا است که از پوشش چرم آلکانترا برای صندلی‌های جلوی گرم شونده بهره می‌برد.


از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به غربیلک فرمان و اهرم دنده چرمی، جزئیات دکوری مشکی براق و نورپردازی LED اشاره کرد که باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن کابین شده و راحتی خودرو در شب را افزایش می‌دهد. سرنشینان خودرو همچنین از سیستم تهویه تک ناحیه‌ای، سیستم اطلاعات سرگرمی برگرفته شده از داچیا، درگاه AUX و USB، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک، بلوتوث و کنترل‌های صوتی روی فرمان برخوردار خواهند بود.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بنزینی است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس دستی یا خودکار به چرخ‌های جلو می‌فرستد. لادا XRAY Exclusive بهای آغازین ۸۰۵۹۰۰ روبل یا تقریباً ۱۳۵۳۰ دلاری دارد.


لادا XRAY معمولی بر پایه‌ی داچیا ساندرو ساخته و از سال ۲۰۱۶ به بازار وارد شده است. این خودرو در بازار روسیه با پیشرانه ۱.۸ لیتری یاد شده و یک نسخه ۱.۶ لیتری کم‌حجم‌تر با خروجی‌های ۱۰۶ و ۱۱۴ اسب بخاری عرضه می‌شود. بسته به تریم انتخابی، مدل‌های تولیدی به شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سیستم تهویه دستی و حسگرهای پارک مجهز هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    “اولین چیزی که با شنیدن نام لادا به ذهنتان می‌رسد چیست؟”
    به شخصه یاد کمونیست میوفتم ❌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر می‌رسه؛ طراحی داخلیش نسبت به نسلی از ساندرو که تو ایرانه و همچنین نسل جدیدش، بهتره، در مورد طراحی خارجیش نظر خاصی ندارم اما تقریبا رضایت بخشه. پوشش آلکانترا هم حس خوبی بهم داد!

    لازم به ذکره که آلکانترا چرم نیست، بلکه نوعی پوشش میکرو فایبره که از 68% پلی‌ استر و ۳۲% پلی اورتان تشکیل شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    لادا اکثر مدلای جدیدش برگرفته از ساندرو و یا لوگان هستن بعد از سالها خودرو سازی نتونستن یه پلتفرم جدید تولید کنن و این نتیجه اقتصاد کمونیستی و غیر شفاف روسیه و شورویه کشوری که دارای بزرگترین ذخایر گازی جهان و دومین صادر کننده نفت جهان هست مردمش بجز چندتا شهر بزرگش خیلی وضع خوبی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      داداش شما چند بار رفتی روسیه این حرف رو میزنی .؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یوسف

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (743 ديدگاه)

        من رفتم و به جرات میگم به غیر از مرکز تجاری و گردشگری مسکو و سنت پترزبورگ بقیه روسیه خرابه س ، البته شهرایی مثل کازان و یا سوچی کنار دریای سیاه هم شهرای جذاب و دیدنی هستند. البته از حق نگذشته طبیعت محشری داره ولی از جنبه اقتصاد و امنیت تعطیل تعطیل. اینکه می بینید لادا داره دوتا ماشین قابل قبول میسازه به خاطر اینکه رنو – نیسان بخشی از سهام آوتوواز (سازنده لادا) رو خریده و داره رو پلتفرم داچیا یه چیزایی میزنه که باز در مقایسه با دوستان وطنی قابل ستایشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامیاب

          ۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (8 ديدگاه)

          اینکه روسیه خودروساز خوبی نیست،اصلا حرف منطقی نیست
          لادا،واز،ماز،کاماز،اواز و…. ماشینای بسیار قابل قبولی میسازند
          اینکه صادرات زیادی ندارن،دلیل نمیشه بد باشن
          چون صادرات ندارن،زیاد به چشم نمیان
          بعدشم برمیگرده به طرز تفکر در مورد ابزار روسی،تعریف ابزار روسی یعنی چیزی جان سخت،با کمترین هزینه،با در دسترس ترین مواد بدون توجه به اینکه قراره چه شکلی باشه،مهم کاراییه.
          من با مردم روسیه که یجورایی فامیلای بسیار دورمونن زیاد معاشرت داشتم،فلسفه زندگیشون باعث میشه خودروسازیشون به این شکل دیده بشه.
          میدونید که صنایع به هم مرتبط اند،اگر روسیه اسلحه ساز ،جنگ افزار ساز قدری هست،پس ساخت یه خودرو اصلا عددی نیست براش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ایرانی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فعلا که همین روسیه 6امین اقتصاد دنیا هست و امثال همین ماشین رو ماها نمیتونیم سوار بشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. me84

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نمیدونم اونایی که به مهدی دیس دادن فازشون چیه؟
    تو چه دنیایی دارن سیر میکنن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      تو دنیای دروغ های شاخدار رسانه ای و تبلیغات عوام فریبانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    چقدر نسبت به نیوا زشت شده ولی این منحصر به لادا نی تمام اتوموبیلهای مدرن زشتن وادم عذاب می دن مثلا کیا سپورتج وهیواندی هیوانی سانتافه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    روسیه اقتصاد غرق در فساد و پولشویی و باند های مافیایی داره و بیشتر محصولاتش یا بس کیفیت هستن روس ها از‌قدیم به دزدی و تبهکاری معروف بودن و هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا