سیتروئن

سیتروئن بازهم به دنبال رقابت با لوکس‌های آلمانی!

سیتروئن با یک خودروی چهار درب جدید به دنبال نفوذ دوباره به کلاس خودروهای لوکس است. انتظار می‌رود این خودرو پیش از پایان سال آینده وارد بازار چین شود. خودروی موردبحث احتمالاً جانشین دومین نسل سیتروئن C6 خواهد بود که از اواخر سال ۲۰۱۶ در این کشور عرضه شده است.

خب چرا این خودرو فقط منحصر به بازار چین بوده و در سایر بازارهای جهانی عرضه نخواهد شد؟ زیرا چینی‌ها به سدان ها علاقه بیشتری نسبت به شاسی بلندها نشان داده‌اند. اتوکار می‌گوید این خودرو از پلتفرم EMP2 که در پژو ۵۰۸ و دی اس ۹ جدید بکار رفته استفاده خواهد کرد.

Citroen CXperience

از نظر پیشرانه‌ها انتظار داریم محصول جدید سیتروئن دارای نسخه‌های درون‌سوز و پلاگین هیبریدی با برد الکتریکی حدود ۶۴ کیلومتر باشد. عرضه نسخه تمام الکتریکی این خودرو در زمان معرفی رد شده اما احتمال دارد در آینده تولید شود. البته موضوع مهم‌تر درباره محصول لوکس سیتروئن به سواری نرم آن با استفاده از سیستم تعلیق خاص فرانسوی‌ها مربوط می‌شود.

طراحی این محصول طبق شنیده‌ها در مراحل نهایی قرار داشته و باید مناسب بازار چین باشد. مدیرعامل سیتروئن می‌گوید نمای جلوی این خودرو باید حالت مناسبی را به بیننده القا کند و او مطمئن شود که انتخاب درستی داشته است.

Citroen CXperience

این مدیر ارشد می‌افزاید:

قوانین ایمنی، شرایط جاده‌ای، ابعاد پیشرانه و نوع سوخت نسبت به سایر بازارها فرق می‌کنند. همچنین برخی موضوعات مربوط به تنظیم سیستم تعلیق، انواع قوای محرکه، رنگ‌ها و متریال وجود دارند.

سدان پرچم‌دار سیتروئن احتمالاً از کانسپت CXperience 2016 الهام خواهد گرفت که در نمایشگاه پاریس معرفی شد و از قوای محرکه هیبریدی با برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری استفاده کرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    سیتروئن واقعا توان رقابت با لوکس سازان آلمانو داره ولی خودشو دست کم گرفته
    اسطوره هایی مثله Ds21,Xm,cx,xantia،ژیان،
    امیدوارم با توپ پر برگرده به میدون لوکس ها
    بهترین سیستم تعلیق در تمام‌ تاریخ خودروسازی
    اگه برخی افراد فکر سود نبودن زانتیا رو درجه ۱ وارد و تولید میکردن که انقدر خرج نداشته باشه ((((اونایی که داخل ایران هستن نصف لوازمش چینیه)))) واقعا جای خیلی از ماشینارو میتونست تو بازار بگیره وقتی داشتیم و لوازم درجه ۱ میزاشتیم تا چهار سال بدون ایراد کار میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      سیتروئن:
      دلخوش به این مقدار نباشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. meysam

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      لوازم درجه یک فرانسوی کلا 4 سال مفید کار میکنه؟
      شما به این میگی کیفیت؟
      پس اون تویوتایی که تو امارات دست 3 تا رانندست و بیش از 1 میلیون کیلومتر بی دردسر کارکرده و هنوزم سرپاست اونم تو اون آب و هوا حکم سفینه فضایی رو داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        ولی خدایی طراحیش خوفه.
        عالیییییی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3425 ديدگاه)

          سلام من یه جا خوندم نمیدونم معتبر یا نه یا صحت داره ولی گفته شده یه قانون تو تولیدات فرانسه اس که محصولی که تولید میشه باید بعد از چند سال خراب بشه یعنی خرابی عمدی از طرف سازنده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. ♤Angus_812♤

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        داداش داری میگی ژاپن
        در ضمن نرمی سواری زانتیارو من تو هیچ ماشینی ندیدم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. فرزاد

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (143 ديدگاه)

        چی میگی الکی برای خودت همون سیتروئن دی اس 1955 که انقلابی در صنعت خودروهای لوکس به پا کرد یه عمر ماشین بود برای خودش بعد تو میگی جنس درجه 1 فرانسوی فقط 4 سال کار میکنه والا همون درجه 2 چینی هم 5 6 سال کار میکنه انصافا خودروهای فرانسوی در حد المانیا هستن و از خودروسازی ژاپن و کره یه سر و گردن بالاترن

        موافقم 0
        مخالفم 2
    3. SFXSuperFast

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مخصوصا نسخه اکتیوا V6 اش
      اگر وارد میشد واقعا میشد سنگ محک بازار ایران
      هرچند تریم sx هم توی زمان خودش باز یه جور سنگ محک بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    دیگه وقتشه کارشناسان داخلی بیان و نطری بندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    یاد ژیان بخیر ، عجب ماشین توپی بود ، امیدوارم ژیان جدید هم یروزی تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عکس

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اخه ژیان ماشینی بود که راه نمیرفت چی میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرشاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سیتروئن هزینه اضافی میکنه با این کاراش
    همون دی اس یه پروژه شکست خورده مطلق بود در برابر المانیا
    یه کلیپ دیدم دی اس 7 رو با ائودی مقایسه کرده بود دی اس حر فی برا گفتن نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا