آمیکو

آمیکو 224M و 122M، بارکش‌های تنومند ایرانی

سام کاویانی: این روزها در رسانه‌های مکتوب و مجازی از پیکاپ‌های تنومندی سخن رانده می‌شود که نشانی ایرانی بر خود دارد. این دو پیکاپ که اساساً یکی هستند و تنها در کدگذاری فرق دارند، آمیکو ۲۲۴M(نسخه دو کابین) و آمیکو ۱۲۲M(نسخه تک کابین) نام دارند. در این متن سعی نمودیم که این خودروهای سنگین‌وزن را به‌اختصار معرفی نماییم.


اگر چنانچه به آرم و نشان جلوپنجره آمیکو ۲۲۴M و برادر تک کابینش ۱۲۲M توجهی نکنیم، شاید در همان وهله نخست، این بلندقامتتان وطنی را با وانت‌بارهای ژاپنی و یا حتی آمریکایی نیز اشتباه بگیریم. روی‌هم‌رفته، تناسبات ابعادی تا حد ممکن در آنها رعایت شده و همه‌چیز همان‌طوری است که از یک پیکاپ تنومند انتظار می‌رود. این دو برادر تنومند از تمامی زوایا جذاب و دلنواز هستند و رنگ متالیک، رکاب مجزا، دستگیره درب‌ها و آینه‌های کرومی و گارد ایمنی که بر روی آنها نصب شده، ظاهر مستحکم و پرهیبتی را به این دو هدیه داده است. هرچند پیکره بیرونی این پیکاپ‌های وطنی به‌اندازه تویوتا هایلوکس از جذابیت بصری برخوردار نیست ولی بی‌شک از بسیاری رقبای چینی و هندی خود برتر بوده و از این حیث نمره بالایی کسب می‌کنند. در این میان، نسخه تک کابین و یا همان آمیکو ۱۲۲M تنها از طول کمتری نسبت به نسخه دو کابین و یا همان ۲۲۴M برخوردار است.


داخل کابین آمیکو ۲۲۴M و نیز ۱۲۲M، از طرح نسبتاً مدرن و جوان‌پسندی بهره می‌برد. فرمان سه‌شاخه و چندکاره از فرمی اسپرت و بدیعی برخوردار است و کلیت کنسول میانی هم تا حدی آدمی را به یاد خودروهای ژاپنی، به‌خصوص ایسوزو می‌اندازد. جزییات نقره‌ای‌رنگ در جای‌جای کابین دیده می‌شوند و فضای داخل اتاق نیز، از تنوع رنگ درخوری برخوردار است. امکانات رفاهی موجود کابین هم در جای خود پربار و چشمگیر هستند و مواردی چون صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، صفحه‌نمایش لمسی LCD، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و …. در آن دیده می‌شوند.


قلب پیکاپ‌های قوی‌پنجه آمیکو با یک پیشرانه ساخت میتسوبیشی می‌تپد. این پیشرانه ۲.۴ لیتری که از نوع دوگانه‌سوز است از توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر برخوردار است. استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ و مصرف متوسط سوخت در آن معادل ۱۰.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.


به لحاظ ایمنی، آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M از دو عدد کیسه هوا به‌طور استاندارد برخوردارند و سیستم‌های ضد بلوکه ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به‌طور استاندارد در آنها وجود دارد. درب‌های تقویت شده در مقابل تصادف، ایموبلایزر و قفل ایمنی کودک هم از دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این پیکاپ‌ها هستند. پیکاپ‌های بزرگ جثه ساخت آمیکو از قابلیت آفرودی نیز سود می‌برند. قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک در هر دو نسخه ۲۲۴M و ۱۲۲M به‌طور استاندارد تعبیه شده است و در آمیکو ۲۲۴M ترنسفر باکس سه حالته پیشرفته با دنده سنگین کمکی می‌تواند هر مانعی را برای این خودرو رفع و رجوع کند.


اما آنچه در آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M سخت تحسین‌برانگیز و درخور ستایش است قابلیت بارکشی این دو خودروست. تناژ ناخالص نسخه تک کابین و یا همان مدل ۱۲۲M معادل ۳۴۵۰ کیلوگرم و تناژ ناخالص نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M معادل ۳۱۰۰ کیلوگرم است و این حد از ظرفیت بارگیری، در میان تمامی بارکش‌های وطنی و حتی وارداتی کم‌نظیر است. فراموش نکنیم که تناژ وانتی چون تویوتا هایلوکس تنها ۲۷۰۰ کیلوگرم است.


طول نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M معادل ۵.۵۶ متر و ارتفاع آن ۱.۸۴ متر است. فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۳.۴ متر است. طول نسخه تک کابین و یا ۱۲۲M معادل ۵.۳۴ متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۳.۱۸ متر است. ارتفاع کلی آن نیز برابر با نسخه دو کابین است.


آمیکو، سازنده‌ای است که کار خود را از تولید موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت شروع نموده و سپس به ارائه انواع و اقسام خودروهای تجاری مبادرت ورزیده است. حال این خودروساز نوبنیاد وطنی، پیکاپ‌های بزرگ جثه‌ای را ارائه می‌دهد که بر روی کاغذ از مشخصات خوب و ارزنده‌ای برخوردارند و درعین‌حال، جذاب و عامه‌پسند نیز هستند. امید می‌رود که کیفیت این بلندقامتان نوپا در عرصه عمل هم بدین گونه باشد و با قیمت‌گذاری مناسب، مشتری وطنی را از خرید وارداتی‌های گران‌بها بی‌نیاز کنند.

منبع:
AMICOIR.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. هومن

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا به نظر ماشین خوبی میاد،من زنگ زدم شرکتش گفتن از مرداد ثبت نامش شروع میشه قیمتش هم ۱۲۳میلیون حدودا،واقعا با این قیمت کسایی که میخوان به عنوان ماشین کار استفاده کنن قدرت خرید دارن؟؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه 123 میلیون باشه که اصلا بدرد نمیخوره…خب میرن وانت ایسوزو میخرن با قدرت بیشتر و تکنولوژی با کیفیت تر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ماهان

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قیمت واقعا برا همچین ماشینی زیاده حداقل با قیمت پایین وارد بازار بشه مردم ببین چطور جواب میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عمرا 120 میلیون باشه !
    مگه این پیکاپ چقدر از کاپرا 2 بهتره که 50 میلیون ازش بیشتر باشه ؟
    تازه کاپرا به علت سابقه طولانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی تضمین شده است
    قیمتش تو چین 93 هزار یوان هست که میشه 55 میلیون !
    بالای 80-85 میلیون قیمت گذاریش کنن با کله میخوره زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچ وقت به دنبال ماشین ساخت ایران نروید
      جان مال ناموس آدم به خطر میفته.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. مصطفی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زرشک 123 میلیون تومن ؟
    میرم با این پول خیلی ماشین بهتر و قویتر گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. حامد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با نصف اون پول میشه یه تویوتا گرفت مدل تا 2007 تازه حداقل 20 سال بدون خرج برات کار میکنه کسی هم ازت پرسید ماشینت چیه با افتخار بگی تویوتا نه اینکه آمیکو که نامش ایرانی موتورش چینی چه شووود 123000000 تومان عججججب من خودم تویوتا سوارم با مدرک این نظر رو دادم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. ابوالفضل

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میگم چینی اقا حرفتون درست
    خب این امیکو میدونید چقد نیروی کار داره چقد ادم نون خور این شرکت هستن ما باید افتخار کنیم به وجود این شرکت ها ک حداقل تو این وضعیت بیکاری جوانان این شرکت بازم داره بکارش ادامه میده.پس با حرفاتون نزنید تو سراین شرکتا بیایین همایت کنیم ک ایشلا همه چیز بهتر بشه ممنونم ازتون.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. کمرون

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا با قیمت تعیین شده در بازار فروش شکست میخوره .بالای ۸۰ میلیون ارزش خرید نداره .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. علی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نخست که باید شادباش بگیم به سازنده این خودرو و اگر همه چیزش مانند روی کاغذ باشه هم از دید تیپ و هم از دید جثه خیلی زیباست و اصلا نمیشه با لگنی بنام “فوتون” قیاس کرد و امیدوارم که از دیدگاه کارشناسی و اقتصادی نیز پیروز و ایران رو پس از سالیان دراز صاحب خودرویی درخور نام ایران کنند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. خوش بهار

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من با این قیمت بازاره ماشینهای چینیو داغ میکنه ماشینهای آشغالی مثل کاپرا و فوتون و .. من شخصا اگه بخوام 120 یا 130میلون برا ماشین هزینه کنم .اولا هیچ وقت دنبال وانت نمیرم .دوما دنبال ماشینهایی که شناسنامه و اصل نصب دار هستن میرم مثلا . تویوتا . ایسوزو. نیسان.یکم واقع بین باشیم90%مردم هم مثل من فکر میکنن 10% باقیمانده هم قدرت خریدشون ضعیفه پس آقای قیمت گذار یکاری نکن که اول تولید با شکست مواجه بشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا آفرود

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به یه شرط میخرم که خودم تستش کنم
    با حرف و حدیث اینجوری هستو خواهد بود نه
    کارپرا ریچ آشغاله جفتشم داشتم به لعنت خدا نمی ارزن
    اگه اونجوری که تو سایتش نوشته حقیقت داشته باشه قیمتش یه 20 ت بالاست 95 تا 105 میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ساکن اهوازم اینجا تویوتا هایلوکس فول فول پلاک اروند که میشه کل خوزستان رو باهاش طی کنی ۲۰۱۷ خشک قیمتش ۱۰۰ ملییونه …..در صورتی که پلاک ملی این ماشین میشه۲۳۰ ملییون ……اخه چرا اینجوریه وضع ما ..‌.تولید ملی قبول اما شرایط ملتو هم در نظر بگییرید….قیمتش خیلی خیلی زیاده ۱۲۰ واقعا زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داشبورد و اتاقش کاملا و صد درصد هایلوکسه فقط قسمت انتهای بارو عوض کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اکبر

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما مصرف کننده ها ب حکم ایرانی بودنمون باید از شرکتها و تولیدات داخلیمون حمایت کنیم ولی این قیمت گذارها هم باید مصرف کننده ها رو بیشتر در نظر بگیرند واقعا 123قیمت خیلی بالاییه چون ب اون قیمت میشه خیلی ماشینهای لوکس و جالبتر از این خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهندس علی حسین منصوری

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نتیجه بررسی و تست فنی پیکاپ آمیکو که طراحی و ساخت شرکت چینی Huanghai است برتری ظاهری این وانت را مشخص می کند وانتی جادار ، نسبتاً مجهز با ظاهری قدرتمند که نمای جانبی و پشت خودرو زیبا و متناسب است اما نمای جلو این خودرو کار را خراب کرده است. در حالیکه طی دو سه سال گذشته بیشتر وانت های جهانی سعی کرده اند چراغ های جلو را به طور افقی کشیده و ظاهری مدرن تر را نمایان سازند این شرکت چینی علاقمند به چراغ های بزرگ و نسبتاً ساده است که ما را بیشتر به یاد خودروهای بی اصالت طراحی داخل کشور می اندازد.
    از نظر فنی موتور میتسوبیشی گرچه برند معتبر و معروفی است( البته نه به اندازه تویوتا و نیسان ) اما این موتور ساخت چین و تحت نظر یا تحت لیسانس میتسوبیشی است به قول دوستان بازار خودرو شرکت میتسوبیشی یه پولی گرفته و نقشه ها و قالب ها و طرح ها را به شرکت چینی Huanghai فروخته است. حالا باطن موتور هم مانند ظاهر ژاپنی است یا نه بماند.؟؟؟؟
    ایده خوبی که شرکت آمیکو بکار برده تا اقبال عمومی برای خرید این خودرو را بالا ببرد استفاده از سیستم دوگانه سوز در پیکاپ آمیکو است در واقع مهندسان شرکت آمیکو با گازسوزکردن پیکاپ آمیکو (آسنا) سعی در بالا بردن تقاضا و فروش خوب و کسب درآمد فروش بالا از این خودرو دارند غافل از اینکه مردم ایران متفکرتر از آن هستند که فریب این ایده پیش پاافتاده را بخورند همه می دانند در بازار خودرو و در مراکز گاز سوزکردن خودرو ، هزینه گازسوز کردن خودرو بین 700 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است تازه این نرخ مراکز استاندارد است که کپسول و رگولاتور و اتصالات استاندارد بین المللی می اندازند واگرنه در تعمیرگاه ها و کارگاه های غیراستاندارد نرخ گازسوز کردن به بالای یک میلیون تومان نمی رسد.
    در شرایطی که پیکاپ نیسان ژاپنی دست دوم و سرپا و قدرتمند مبالغی بین 35 تا 50 میلیون است و پیکاپ ریچ که مشابه همین پیکاپ ژاپنی با همان طراحی و ظاهر و با موتور پینی مشابه موتور آسنا (پیکاپ آمیکو) با قیمت صفرکیلومتر حدود 67 میلیون تومان و تازه با شرایط خرید اعتباری و پرداخت چند مرحله ای و وام است کدام آدم دیوانه ای می آید و پیکاپ آمیکو (آسنا) را با قیمت بالای صد میلیون می خرد چون پیکاپ آمیکو دقیقاً مشابه ریچ و با موتور مشابه چینی و بدنه مشابه چینی است تنها ظاهری بزرگتر و سنگین تر و دارای مقاومت تونل باد بیشتر است که ظاهرش هم عاریت گرفته از خودروهای آمریکایی است با این تفاوت که وانت آمریکایی دارای بدنه ای با فولاد تقویت شده و شاسی بسیار محکم است ولی بدنه و شاسی خودروهای چینی ……..اصلاً قابل مقایسه با آنها نیستند پس براحتی میتوان یک وانت ریچ یا کاپرا خرید و با هزینه ای کمتر از 2 میلیون ( با کفی جدید قسمت بار) آن را دوگانه سوز استاندارد کرد و نیازی به هزینه کردن پنجاه میلیون بیشتر برای دوگانه سوز بودن و ظاهر زیبا داشتن خودرو نیست.
    از طرفی آمیکو ادعا کرده وانت آسنا 3.5 تن است که در واقع 2تن وزن خودرو و یک و نیم تن هم بار می کشد البته این را در عمل باید دید چرا که معمولاً برای جلوگیری از فشار به موتور و صدمه دیدن گیربوکس و پلوس بردن بار بالای یک تن کار اشتباهی است البته وانت های مزدا و ریپ و کاپرا هم توان بردن بار یک تنی را دارند حتی پیکان وانت هم این توانایی را دارد اما با سرعت کم و احتیاط این امر امکان پذیر است.
    تنها وانت نیسان یا همان زامیاد و سایپا توان بردن بارهای تا دو تن را به دلیل شاسی و بدنه قوی دارند البته این نوع بارکشی در جاده ها و با سرعت بالای 60 کیلومتر بسیار خطرناک و غیر ایمن است.
    در کل میتوان گفت بیشترموتورهایی که برای انواع وانت تک کابین و دو کابین(پیکاپ) توسط شرکت های چینی طراحی و ساخته می شوند انواع طراحی های میتسوبیشی و تحت لیسانس میتسوبیشی است که در چین ساخته و مونتاژ می شود و بجز برخی قطعات حساس و پیچیده که ساخت ژاپن و کره است تمام اجزای این موتورها در چین ساخته و مونتاژ می شود که در سال های اولیه استفاده کارکرد قابل قبولی دارند اما به دلیل ضعیف بودن آلیاژ بکار رفته در این موتورها و پایین بودن تکنولوژی کارخانه های خودرو سازی چین ، استهلاک این موتورها به تدریج افزایش می یابد و عمر مفید موتورهای ساخت چین پایین است و باید گفت که این موتورها یک بار مصرف هستند و ارزش تعمیر ندارند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. مجید خوش نظری

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این قیمت آدم تویوتا میخره مگر اینکه بیل تو سرش خورده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرنود

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره و شکیل هست ولی اگر می خواد سهمی در بازار داشته باشه و تولید مناسبی داشته باشه بهتره قدرت موتورش رو از 140 به 200 اسب افزایش بده و گیربکس اتوماتیک و سانروف پاناراما نیز نصب کنه و قیمتش رو در رنج 60 میلیون تومان قرار بده که موفق باشه در غیر این صورت همان سرنوشت دیگر وانت های چینی مونتاژی رو خواهد داشت نافرجام و تولید محدود و آزمایشگاهی تولید داخل باید همه گیر و جوابگو بازار باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهندس عباس رضایی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    این آدرس سایت اصلی شرکت چینی است می توانید مشاهده کنید که توانایی و ظرفیت بارکشی تنها 750 کیلوگرم را دارد درحالی که شرکت ایرانی ظرفیت کشش بار را به جای ظرفیت باربری نوشته یعنی 3450 کیلوگرم و بسیاری دروغ های دیگر هم از فیلم های تست میتوان دید:
    اولا که قدرت پایینی دارد در تست خاکی شیب 35 درجه با طول کمتر از 20 متر را به سختی با سنگین ترین کمک بالا می رود این تازه روز نو بودنش است وای به روزگار مستهلک شدنش.
    یک نیست بگه تو این شیب با طول کم نیسان وانت سایپا با 1000 کیلو بار با دنده 2 و بدون کمک بالا میره شما چجوری ماشین آمیکو را آفرود میدانی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حاتم

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست حتی اگه فیمتش هم نادیده بگیریم این ماشنای چینی قطعاتشون از آلیاژ های ضعیف ساخته شده که بعد از دو یا سه سال از خریدن که بگذره می افته تو خرج های سنگین تازه اگر قطعاتش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مستر مجهول

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هاهاها بعضیا اینجا گفتن قیمتش حتی 80میلیونم زیاده نمیدونستن ظرف چند ماه قیمتش میرسه به 300میلیون ای تو روح باعث و بانی گرونی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا وانتهای تک کابین مثل چیزی که تو نمایشگاه هست تحویل نمیشه و از قسمت بار وانت که ظاهر خوبی هم داره خبری نیست و میگین باید یه اتاق بار دلبخواه خودتون نصب کنید . با این قیمت بالا بهتر نبود تغییری تو ظاهر وانت ایجاد نمیشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا