متفرقه

معرفی باتری جدید CATL با طول عمر 2 میلیون کیلومتری!

تسلا هنوز زمان رونمایی باتری جدید خود را تائید نکرده است. در همین اثنا دیگر سازندگان باتری‌ها دست روی دست نگذاشته‌اند و در ماه می ‌بود که شرکت SVolt اعلام کرد یک باتری با طول عمر حدود ۱.۶ میلیون کیلومتری را تولید کرده و به پتنت های منتشر شده توسط باتری انقلابی تسلا نزدیک شده است.

اما به تازگی شرکتی به نام CATL باتری پیشرفته‌تری را معرفی کرده است. بزرگ‌ترین تولید کننده باتری در جهان اعلام کرده آماده‌ی فروش باتری‌هایی با طول عمر ۱۶ سال و ۲ میلیون کیلومتر است.

بلومبرگ این اطلاعات را از مؤسس و مدیرعامل شرکت CATL زنگ یوکان دریافت کرده است. او می‌گوید CATL آماده فروش این باتری‌های جدید به هر خودروسازی است. قیمت این باتری‌ها نیز ۱۰ درصد بیشتر از قیمت باتری‌های کنونی اعلام شده است.

متأسفانه بلومبرگ خیلی وارد جزئیات این تکنولوژی جدید در باتری‌های CATL نشده و تنها گفته شده که تسلا و جنرال موتورز هم قول تولید باتری مشابهی را داده‌اند.

قبلاً گفته شده که CATL و تسلا با یکدیگر برای تولید باتری‌های عاری از کبالت که می‌توانند ۱.۶ میلیون کیلومتر دوام بیاورند همکاری می‌کنند. بخش اول این خبر درست بوده زیرا CATL سلول‌های پریزماتیک LFP تسلا را پشتیبانی می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد که بخش دوم خبر خیلی صحیح باشد زیرا تسلا به دنبال تولید باتری‌های خود است.

اگر CATL بخواهد این باتری ۲ میلیون کیلومتری خود را به هر خودروسازی بفروشد بنابراین این باتری به تسلا تعلق نخواهد داشت. گفته می‌شود باتری تسلا به نوعی انحصاری خواهد بود و این امر باعث خواهد شد محصولات تسلا از نظر قابلیت دوام برتر باشند.

در حال حاضر بیشترین گارانتی باتری‌های تسلا ۲۴۱۰۰۰ کیلومتر یا ۸ سال است که برای مدل S و مدل X ارائه می‌شود؛ اما باتری جدید CATL از نظر میزان برد حرکتی ۸.۲ برابر بهتر از تسلا عمل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    این مشکل هم ظاهرا داره حل میشه و فقط بحث همیشگی یعنی مقدار مسافت طی شده با هربار شارژ (البته این مشکل هم تا حدودی حل شده و‌پیشرفت بسیار خوبی داشته) و مدت زمان شارژ شدن میمونه ک قطعا تا اینده نزدیک این مشکلم حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      با پیشرفت جایگاه های شارژ ( از لحاظ گستردگی و سرعت شارژ ) عملا مقدار برد با هر شارژ اهمیت کمتری پیدا میکنه
      توی سفر ، نهایتا بعد از ۳ تا ۴ ساعت ، باید توقف کرد و چند قدمی راه رفت و چیزی خورد تا خستگی سفر انباشته نشه ، و بازدهی و تمرکز راننده کاهش پیدا نکنه
      اگه مسافت طی شده بین هر استراحت رو ۳۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم ، و مدت هر استراحت ، نیم ساعت
      در حال حاضر طبق مقاله ای که تو همین سایت درج شده بود ، تسلا مدل ۳ به ازای هر ساعت شارژ ، ۶۵۰ کیلومتر طی میکنه که بنظر مقدار کاربردی میاد ( به شرطی که برای پیدا کردن محل شارژ مشکلی نباشه )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    دیشب خواب دیدم دارم با یه ماشین برقی رانندگی میکنم
    خیلی لذت بخش بود
    تسلا نبود ؛ اصلا نمی دونم چی بود ولی برقی بود و حس میکردم بهترین ماشین دنیاس
    خدا این چه خوابهایی هست که میبینم ! کافر شده ام! فردا شب مورسیه لاگو میاد تو خوابم انتقام میگیره
    ولی ماشین های برقی خیلی کم دردسر ان
    تسلا در آینده ای نه چندان دور صنعت خودروسازی آمریکا رو در دست خواهد گرفت ؛ حالا تو اروپا فولکس رقیب سر سختیه ؛ باز معلوم نیس دقیقا چی میشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خوش به حالت.
      من اگر خواب ماشین ببینم اخرش به ترمز بریدن و چپ کردن و… ختم میشه و اخرش با کلی عذاب وجدان و ناراحتی از خواب بلند میشم.
      دیشب خواب دیدم با کمری xv50 توی پیچ با سرعت بالا از جاده رفتم پایین و جلوبندی ماشین و زیر ماشین و سپر و… اش و لاش شدن . بعدش مثل مرغ پر کنده دنبال یکی میگشتم که سپر رو ماست مالی کنه که پدرم متوجه نشه. ساعت ۹ شب بود و همه جا بسته بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سینا BMW

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      من چند وقت پیش دیدم که یه M5 سفید دارم???
      باهاش داخل جاده خاکی کوهستانی با ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکردم ولی سواریش مثل ۲۰۶ بود، دلیلش رو نمی دونم☹☹

      ولی اگه برقی بیاد ، همون موقع از مقدار خسته کننده بودن سکته میکنم،نمی دونم چرا؟؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اونا کجان، ما کجاییم؟!
    اونا همش نوآوری و جهش تولید
    ما هم تو صف ثبت نام ایرانخودرو . . .
    متچکریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    یکی دیگه از مشکلات بزرگ برقی ها حل شد فقط مونده سرعت شارژ که اونم روز به روز کمتر میشه تازه دوستان اینم در نظر بگیرید که باتری یه تکنولوژی موقته تا ابرخازن ها تجاری سازی بشن که تا یک دهه اینده احتمالا این اتفاق می افته و حتی میشه کشتی ها و هواپیماهم برقی کرد در ضمن پدال جان هواپیمای برقی سسنا کاروان هم هفته پیش معرفی شد لطفا مثل قبل همه چی رو پوشش بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا