مسابقات

همیلتون: درگیری با ورستپن ارزشش را نداشت

لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس اعلام کرد که از عمد سبقت را برای ورستپن در جایزه‌بزرگ مالزی سخت نکرده. چون می‌دانست که اتوموبیل مرسدس او، سرعت کافی را برای مقابله با ردبول نداشت.

مرسدس در تمام آخر هفته گذشته با مشکلات سرعت اتوموبیل خود دست‌وپنجه نرم می‌کرد. اما علی‌رغم شروع همیلتون از پول پوزیشن و پیشتازی او، ورستپن در دور ۴ از او سبقت گرفت و همیلتون در جایگاه دوم و با اختلاف ۱۳ ثانیه نسبت به پیشتاز مسابقه به کار خود پایان داد.

همیلتون گفت:

ما می‌دانستیم وارد مسابقه‌ای می‌شویم که سریع‌ترین اتوموبیل را در اختیار نداریم. ما ۸ دهم ثانیه از فراری و ۵ یا ۶ دهم ثانیه از ردبول کندتر بودیم. پس من نمی‌توانستم در مسابقه کار زیادی انجام دهم. وقتی داشت به من نزدیک می‌شد باید تصمیم مهمی می‌گرفتم. این‌که با او مبارزه نکنم و اجازه دهم به‌راحتی عبور کند. چون او چیزی برای ازدست‌دادن نداشت و برای اول شدن هر کاری می‌کرد، اما من چیزهای زیادی برای ازدست‌دادن داشتم؛ پس کار را برای او سخت نکردم.

جدول رده‌بندی رانندگان بعد از جایزه‌بزرگ مالزی

سباستین فتل رقیب لوئیس همیلتون در جدول قهرمانی، از رده آخر مسابقه را شروع کرد و در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد. پس اختلاف امتیاز در صدر جدول که تا قبل از این مسابقه ۲۸ امتیاز بود به ۳۴ امتیاز رسید.

همیلتون که امید داشت بیش از ۶ امتیاز به اختلاف امتیازی خود با فتل اضافه کند، افزود:

اگر این را در نظر بگیریم که او از دره آخر استارت زده بود، و اگر بخواهیم صادق باشیم، این نتیجه خوبی برای ما نبود. ما باید در این مسابقه پیروز می‌شدیم اما سرعت کافی را در مالزی نداشتیم.

بااینکه ۵ مسابقه تا انتهای فصل مانده، همیلتون نگران این است که اتوموبیلش در مسابقات بعدی نیز رقابتی و برنده نباشد. او در این باره گفت:

ما نمی‌توانیم کاری برای اتوموبیلمان انجام دهیم. اتوموبیل ما این‌گونه طراحی‌شده. مردم همیشه می‌گویند شما بهترین اتوموبیل را در اختیاردارید اما واقعیت این است که اتوموبیل ما در بعضی پیست‌ها بسیار خوب است، اما در کل ما بهترین اتوموبیل را در اختیار نداریم. و با اتوموبیلی که داریم عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

اتوموبیل ما چند مشکل واقعاً بزرگ دارد که نمی‌توانم آن‌ها را توضیح دهم. اما فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم سال آینده در برابر دو رقیب خود پیروز باشیم، حتماً باید این مشکلات را حل کنیم. امسال در همین وضعیت باقی خواهیم ماند. نمی‌دانم کدام‌یک از مسابقه‌های باقیمانده برای ما بهتر است و کدام‌یک بدتر. اما هر چه در توان داریم انجام می‌دهیم تا در صدر بمانیم.

علی‌رغم نگرانی‌های مرسدس برای مالزی، با دوم شدن همیلتون و مقام پنجمی بوتاس، اکنون آن‌ها ۱۱۸ امتیاز در جدول تیمی از فراری جلو هستند. جبران کردن این فاصله امتیازی برای فراری در این چند مسابقه باقی‌مانده، به‌شدت سخت و شاید غیرممکن می‌نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    الان داستان چیه دوستان؟! مگه جز اینه که از اول فصل خودروهای مرسدس رو سرعتی‌تر از خودروهای رقیب میدونستیم؟! الان چی شده که همیلتون همچین اظهار نظری میکنه؟! مشکل فنی در کار بوده یا تصور من اشتباهه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      نه مرسدس تو هر پیستی سریع نیست مثل مارینا بی(سنگاپور) یا همین سپانگ(مالزی) که خیلی از ردبول و فراری کند تر بود و این به شدت واضح بود تو مسابقه و تمرین ها ولی مثلا تو مونزا مرسدس برتری غیر قابل انکاری نسبت به فراری داره و تو برخی پیست ها هم مثل اسپا(بلژیک) با فراری تقربا در یه سطح اند
      اینم که شما تصور میکنی مرسدس ماشین سر تر رو داره شاید دلیلش این باشه که پارسال این طوری بوده در کل به نظرم امسال خودرو برتر مال فراری بوده ولی به خاطر یه سری دلایل مث بد شانسی و …. قهرمانی رو تقریبا از دست داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (King 911 (Daniel

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (952 ديدگاه)

    همش تقصیر علی دایییه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Meysam..LaFerrari

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    والا ما که از اول فصل هم میگفتیم فراری امسال خودروی بهتری داره یه سری از دوستان فتل فن اصرار داشتن که نه هیولای مرسدس مثل یوزپلنگ سریعه و فرغون فراری رو دادن دست فتل با نبوغش داره امتیاز میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parsa

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      عزیز دل بعضیا نمی تونن با واقعیتا کناربیان، به شخصه علاقه زیادی به فراری دارم ولی احترام و علاقه ای که به ورستپن رایکونن بوتاس و… میزارم بیشتر از فتله، همیلتونم راننده محبوبمه، همه میگفتن خودخواهه بده اینجور و اونجور، ولی وقتی فتل تو مسابقه دوبار زد به ماشین مرسدس کسی حرفی برا گفتن نداشت. اعصابتو واسه یسری بی منطق خرد نکن هرجا بری هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    مرسدس موتوراش خوبه ولی از لحاظ چسبندگی رد بول و فراری بهترن به خاطر همین تو پیستای پر پیچ و خم مرسدس کند تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      پیست سپانگ 70 درصد تخته گازه و مرسدس دست بالاتر رو داشت اما نتیجه برعکس بود
      من از اول فصل هم گفتم موتور مرسدس برتری خاصی به فراری نداره و بخاطر داون فورس و درگ بیشتر فراری بود که مرسدس اختلاف سرعت حدودا10 تا 15 کیلومتری داشت الان این اختلاف دیگه وجود نداره یا به حداقل ممکن رسیده
      شتاب گیری فراری هم تا 300 کیلومتر سریعتر از مرسدسه.تو مونزا ستاپ نامناسبی برای ماشین لحاظ شد که اختلاف 40 ثانیه ای به وجود اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. SERIAL WINNER

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    همیشه همیلتون رو به عنوان یک راننده ی تراز اول قبول داشتم و دارم.
    در زندگی شخصی پرحاشیست ، اما به رانندگیش نمیشه ایراد گرفت.
    امیدوارم امسال هم قهرمان بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    انصافا فراری امسال ماشین بسیار قوی داره. درسته مرسدس موتورش بهتره، ولی در کل فراری امسال ماشینش سرتره. شاسی بهتر، شتاب گیری بهتر در پیچ های سرعت پایین، آیرودینامیک بهتر. حساسیت کمتر نسبت به ستاپ نسبت به مرسدس که ماشینش خیلی حساس به ستاپه
    در مورد مونزا تا فتل بیاد از رایکونن، اوکون و استرول سبقت بگیره زمان از دست داد و اون اختلاف به وجود اومد.
    با این اوصاف خدا کنه همیلتون امسال قهرمان بشه که سال بعد با این فراری کارش خیلی سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا