مسابقات

فرمول یک ژاپن 2024؛ پیروزی ورستپن و موفقیت کامل برای ردبول

مکس ورستپن و سرجیو پرز رانندگان ردبول در پیست سوزوکا توانستند سکوهای اول و دوم را قاطعانه فتح کنند.

ژاپن از سال ۱۹۶۹ میزبانی فرمول یک را در اختیار دارد. پیست سوزوکا سال ۱۹۶۳ تاسیس شد تا محل مناسب برای بالاترین سطح موتوراسپرت، شامل مسابقات جایزه بزرگ اتومبیل‌رانی و موتورسواری باشد. طول میسر برای رقابت فرمول یک، ۵/۸ کیلومتر است و با ۵۳ دور، مجموعا ۳۰۷/۵ کیلومتر فراهم می‌کند. این استادیوم، گنجایش ۱۵۵  هزار نفر دارد و هرسال اوایل بهار، میزبان مسابقات جایزه بزرگ است. میشائیل شوماخر با ۶ قهرمانی، رکورد پیروزی در فرمول یک سوزوکا را در اختیار دارد.

پیست سوزوکا ژاپن

در تعیین خط جایزه بزرگ ژاپن ۲۰۲۴، مکس ورستپن به مقام اول رسید. هم‌تیمی او سرجیو پرز با اختلاف زمان ۰/۰۶۶ ثانیه دوم شد. در خطوط بعدی مسابقه، لاندو نوریس از تیم مکلارن، کارلوس ساینز از فراری و فرناندو آلونسو راننده‌ی استون مارتین قرار گرفتند. لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک، مسابقه اصلی را از خط هفت و هشت شروع کردند.

F1 Japanese Grand Prix: Verstappen Beats Perez at Suzuka, Red Bull Extends Lead in Constructors Fight - autoX

مطابق انتظار، مکس ورستپن توانست از ابتدا تا انتهای مسابقه، جلودار باقی بماند و نسبتا راحت، پیروز شود. چارلز لکلرک راننده اصلی فراری، مدتی کوتاه به رده‌ی دوم رسید اما از دور ۲۶ تا تکمیل ۵۵ دور مسابقه، سرجیو پرز توانست جایگاه دوم را حفظ کند. در پایان مسابقه، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک از تیم فراری، سوم و چهارم شدند. لاندور نوریس راننده‌ی مکلارن پنجم و آلونسو جایگاه ارزشمند ششم را کسب کرد. همیلتون در فرمول یک ژاپن ۲۰۲۴ به مقام نهم رسید.

دیگر رویداد جالب در سوزوکا، کسب مقام دهم توسط یوکی سنودا از تیم RBهوندا (ردبول هوندا) بود. او اولین راننده ژاپنی در تاریخ است که توانسته با پیشرانه ژاپنی از فرمول یک ژاپن، امتیاز بگیرد. همچنین چارلز لکلرک، عنوان بهترین راننده از نگاه مخاطبان را کسب کرد.

در پایان ۴ مسابقه از فصل ۲۰۲۴ فرمول یک جهان، رانندگان ردبول با ۷۷ و ۶۴ امتیاز، مثل سال قبل بالانشین جدول هستند. جالب‌تر اینکه دو راننده‌ی فراری و دو راننده‌ی مکلارن هم، فعلا رده‌های سوم تا ششم در اختیار دارند. همچنین، فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون با سابقه‌ی چند قهرمانی فرمول یک جهان، هشتم و نهم هستند.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ۱۶۹
۲چارلز لکلرکموناکوفراری۱۳۸
۳لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۱۱۳
۴کارلوس ساینزاسپانیافراری۱۰۸
۵سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۱۰۷
۶اسکار پیاستریاسترالیامکلارن-مرسدس۷۱
۷جورج راسلبریتانیامرسدس۵۴
۸لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۴۲
۹فرناندو آلونسواسپانیاآستون مارتین-مرسدس۳۳
۱۰یوکی سونوداژاپنRB هوندا۱۹
۱۱لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۱۱
۱۲اولیور بیرمنبریتانیافراری (راننده ذخیره)۶
۱۳نیکو هالکنبرگآلمانهاس-فراری۶
۱۴دنیل ریکاردواسترالیاRB هوندا۵
۱۵الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۲
۱۶استبان اکونفرانسهآلپاین-رنو۱
۱۷کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۱۸پیر گسلیفرانسهآلپاین-رنو۱
۱۹ژو گوانیوچینکیک سائوبر-فراری۰
۲۰والتری بوتاسفنلاندکیک سائوبر-فراری۰
۲۱لوگان سارجنتآمریکاویلیامز-مرسدس۰

در میان تیم‌های شرکت‌کننده، طبیعتا ردبول صدرنشین است و فعلا ۱۴۱ امتیاز دارد. فراری ۱۲۰ امتیازی، مهم‌ترین رقیب ردبول محسوب می‌شود و مکلارن ۶۹ امتیازی، امسال امیدوارتر از همیشه در جایگاه سوم جدول است. مرسدس با تنها یک امتیاز بیشتر نسبت به استون مارتین، در رده‌ی چهارم دیده می‌شود.

مسابقه‌ی بعدی، دو هفته‌ی دیگر به میزبانی چین برگزار می‌شود. یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ رقابت جایزه بزرگ در شانگهای انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3737 ديدگاه)

    این بنده خدا تا آخر عمرشم اول بشه تلفظ فامیلیش خیلی سخته . باید در اسرع وقت خودشو به اداره ثبت احوال برای تغییر اساسی فامیلیش معرفی کنه. من که هر بار میام فامیلشو تلفظ کنم زبونم لای دندونام گیر میکنه آخرشم با کلی آب دهن میپاشه بیرون . خودمم یدور دور خودم میچرخم آخرشم هیچی .

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      گزارشگرهای خارجی که راحتش کردن می گن وستپن یا وشتپن

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3737 ديدگاه)

        همون ش بذارن بهتر از س هست.ش گفتنش آرامش میده و راحتره .
        ولی بعد از اسطوره میشل شوماخر دیگه دل و دماغ برای ما نموند . خدا رحمتش کنه خیلی به دل میشست و کلا ی چیز دیگه ایی بود .

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2410 ديدگاه)

          برای من پیرمرد فقط آلونسو باقی مونده
          همون موقع که شوماخر زنده بود خیلی علاقه مندش نبودم، انتظار می کشیدم یکی بیاد شکستش بده
          همین حس رو به لوئیز همیلتون دارم که فعلا رفته توی سکوت
          غیر از آلونسو برای من الان لاندو نوریس، جورج راسل، چارلز لکلرک و کارلوس ساینز مهم هستند و امیدوارم روزی قهرمان فصل بشن
          یک حسی بهم می گه وستپن تمام رکوردهای تاریخ فرمول یک رو برای خودش ثبت می کنه و اقلا 4-5 سال دیگه در قله باقی می مونه

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. ممد ژانگولر

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3737 ديدگاه)

          داداش اشتری صلیغت قابل احترام و محفوظ. ولی داداش در اسطوره بودن شوماخر شکی نیست . شما روزی صد بار اسمشو تکرار کنی خسته نمیشی. تمام فاکتور اسم زیبا و خوش تیپی و کاریزما و برند تیم فراری و از همه مهمتر برخورد عالی رو با هم یکجا داشت . همیلتونو موتور جادویی مرسدس بنزو ازش بگیری عمرا تو کمپانی دیگه میتونست ی همچین رکوردایی بزنه . اخلاقشم که صفر همش نوک دماغشو میدید و روابط عمومیش صفر .شوماخر ققنوسیه باسه خودش .اسمشو میشنوم موهای تنم سیخ میشه . دقیقا مثل آهنگای مدرن تاکینگ که هیچ وقت کهنه نمیشه.خدا شاهده اشک تو چشام جاری شد .یک دوره هایی از تاریخ هیچ وقت تکرار نخواهد شد . حکایت تولید مرسدس بنزای قدیمی میمونه چه ها نکرد با دنیا .

          موافقم 7
          مخالفم 6
        3. P

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (288 ديدگاه)

          کلا شما با ش احساس آرامش بیشتری میکنید که مایکل ( میکائیل ) ،میشل تلفظ میکنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    وقتی قبل از شروع فصل میگفتم امسال هم برای ردبوله قهرمانی به خیلی از طرفدار های فراری برخورد ولی باز هم داریم میبینیم که امسال هم ردبول فراتر از یک سر و گردن بهتر از بقیه است طرفدار های فراری شدن مثل طرفداران منچستر یونایتد که اول فصل میگن امسال سال ماست ولی یه کم که از فصل جلو میره میگن سال بعد سال ماست و به همین ترتیب فراری از سال 2007 تا حالا قهرمان نشده و مسلما تا سال 2027 هم قهرمان نمیشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      یک نکته جالب در فرمول یک امسال هست که جای امیدواری برای ظهور پدیده جدید داره و شاید به فراری کمک کنه
      کارلوس ساینز در سه مسابقه از چهار رقابت فصل 2024، روی سکو رفته
      در بحرین سوم شد، در استرالیا مقام اول گرفت و امروز هم در ژاپن روی سکوی سوم ایستاد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        درسته امسال فاصله کمتر هست ولی نه دیگه در این حد که بعضی ها توهم زده بودن که امسال فراری قهرمانه همین الان هم از 4 تا مسابقه فصل سه تاش 1 و 2 ردبول رو داشته ، فقط امیدوارم امسال در ادامه فصل رقابت ها کمی جذاب تر باشه و از 24 مسابقه فصل حداقل 6 یا 7 مسابقه قهرمانی غیر از ردبول داشته باشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. P

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (288 ديدگاه)

        ساینز پدیده جدیدی نیست از ۲۰۱۵ تو فرمول یک هست اما عملکرد فصل گذشته و مخصوصا تا ایتجای فصل عالی بوده ، یه دلیل شاید برای عملکرد عالی این فصلش شاید حذفش از فراریِ و این بیشتر بهش انگیزه داده

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Terminator

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      گفتی منچستر یونایتد یادی کنیم از جمله تاریخیِ پیتر دروری گزارشگر معروف :
      بُرد های منچستر یونایتد مثل پری.ود شدنه
      یکی تو آگوست
      یکی تو سپتامبر
      یکی اکتبر
      یکی تو نوامبر
      یکی تو دسامبر
      منچستر اگه تو ژانویه بردی نیاره میفهمیم که بارداره 😂

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. آرش وان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    آلپین چرا اینقدر خراب شده تو این فصل!!!!؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فکر کنن تیم رفته تو حاشیه
      تیمشون داره از هم میپاشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Javad Amini

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آنقدر مسابقات کسل کننده شده که فقط از روی علاقه، ۵۳ دور مسابقه رو دیدم و موقع مراسم سکوی مسخره، اینترنت را قطع کردم. نه تنها رقابتی نیست بین تیم ها بلکه پیست های جذابی مثل پرتغال رو فدای پول کردند و به جایش امثال موناکو رو حفظ کردند.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  5. بهزاد

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2458 ديدگاه)

    یک و دو و سه و چهار ، روند معمولی در فرمول یک امسال.
    کاری که لکرک کرد یکم شبیه معجزه بود چون در هیچ حالتی نمیشد تایرهای مدیوم اون همه دور را تحمل کنند و با یک پیت استاپ نتیجه ی عالی گرفت.
    در متن گفته شده سونودا اولین ژاپنی هست که توانسته در خانه امتیاز بگیره و احتمالا اشتباهه و شاید منظورش امتیاز با انجین ژاپنی باشه چون در سال ۲۰۱۲ کوبایاشی در این پیست سوم شد.

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      بله صحبت شما درست هست و من متن از صفحه رسمی فرمول یک ترجمه کردم که عجیبه چنین اشتباهی کردن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. علی یوسفی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت مسابقه چندان جذابی نبود و صرفا پرچم قرمز و چند تا سبقت گیری دیدیم که خیلی در روند کلی مسابقه هیجان ایجاد نکرد خودم منتظر بارون بودم و اگه میومد مسابقه پر هیجانی میشد مکس دمش گرم عالی و بی نقص بود چکو هم از ابتدای تمرینات تا پایان مسابقه پیوستگی و ثبات خوبی داشت راسل خیلی تلاش کرد ولی خب مرسدس ماشینش خیلی کار داره و بیشتر از این از لوئیس و راسل بر نمیومد فراری ها خوب و تقریبا بی اشکال بودن و بازم یه راننده از پنج تیم پایین جدول تونست از اشتباهات طبیعی و رایج استرول! بهره ببره مگنوسن خوب رانندگی کرد و هالک هم انتخاب لاستیک سافت براش اشتباه بود و گرنه با وجود استارت بدش در شروع مجدد میتونست دهمی رو بگیره تا اینجای فصل آلپین ناامید کننده بوده و باید خودشو بالا بکشه چون دو راننده ماهر داره ویلیامز هم یه راننده داره و بقول معروف رستم و یه دست اسلحه ولی خب ادامه فصل رقابت هاس و آلفاتوری جذاب‌تر میشه بالای جدول هم ردبول فاصله داره و فقط باید دید مرسدس برای رقابت با فراری چیکار میکنه نظر خودم اینه مرسدس برمیگرده به رقابت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    تا ده سال دیگه یا شاید زمان نامعین ردبول اوله کلا ماشینش تو یه فاز دیگس سلطانه سلطان بقیه تو خودرو ضعف دارن درمقابل ردبول
    ورشتپن هم راننده نباشه یه لول پایین تر هم ردبول به اینا نمیبازه واقعا خیل عجیبه خودرویی همه چی تمام داره

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. حسن

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    امتیاز کلی همیلتون واقعا افتضاحه باید بازنشسته بشه داره تمام اعتبارش را میبره زیر چرخ عقب پنچر خودرو

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. DonJavad

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش از وضعیت w15 اطلاعی داری؟!

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2458 ديدگاه)

        فرقی نمیکنه چه ۱۵ چه ۱۴ و قبلیش باشه چون ماشینی که رقابتی نیست بهترین راننده هم نمیتونه قهرمانش کنه اما بد نیست به دوران قبل از ۲۰۲۱ هم رجوع کنید که علاقه مندان مرسدس و همیلتون معتقد بودن توانایی راننده موجب قهرمانیشون هست و حتی نظر همیلتون در توسعه باعث ساخت اون خودروها میشده.
        البته شخصی هم بود که میگفت مرسدس به کورس بر میگرده و میفرمودن مغز همان مغزه ولی الان پیداش نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  9. Mohammad

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (186 ديدگاه)

    به نظر من که طرفدار فراری ام
    فراری حماقت کرد که ساینز رو از دست داد برای فصل بعد
    اگه ماشین رو کمی اپدیت میکردن تا با ردبول قابل رقابت باشه جدال ساینز لکلرک با ورشتپن و پرز دیدنی میشد
    انصافا ساینز عملکرد خوبی داره نباید به این راحتی از دست میرفت

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MoNsTeR

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (56 ديدگاه)

      به نظر من فراری به تجربه و علمش برای توسعه خودروی بعدیش نیاز داشت، مثل شوماخر برای مرسدس

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا