طراحیمسابقات

رونمایی از سه کانسپت طراحی فرمول 1 سال 2021

پس از لو رفتن یک تصویر از طرح مطالعاتی فرمول ۱، دست‌اندرکاران این ورزش پرطرفدار به‌صورت رسمی از سه کانسپت پیشنهادی برای خودروهای آینده‌ی فرمول ۱ در سال ۲۰۲۱ پرده برداشتند.


این سه خودروی مسابقه‌ای مفهومی ایده‌ای از آینده‌ی فرمول ۱ را ایجاد می‌کند و در آن شاهد نسل جدید خودروهای تک‌سرنشینی هستیم که نه تنها زیباتر هستند بلکه می‌تواند آسان‌تر از قبل یکدیگر را دنبال کنند و بنابراین شاهد افزایش سبقت‌ها در کف پیست خواهیم بود.

راس براون رئیس فرمول ۱ می‌گوید:

زمانی که خودروها به چند متری یکدیگر می‌رسند ۵۰ درصد داون فورس خود را از دست می‌دهند. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی باعث کاهش پرفورمنس می‌شود بنابراین می‌فهمیم که چرا این کار صورت می‌گیرد و می‌توانیم آن را بهبود بخشیم. مفتخرم اعلام کنم که ما حدود ۸۰ درصد راه را طی کرده‌ایم.

او اضافه می‌کند:

با گذشت زمان دیگر موارد اصلی نیز باعث تولید خودروهایی زیبا می‌شوند. ما خودروهایی با ظاهر بهتر می‌خواهیم، خودروهایی که کودکان به دنبال چسباندن پوستر آن‌ها روی دیوار باشند. در هر مرحله ما اقدام به تکامل خودرو خواهیم کرد.

  • کانسپت ۱


اولین کانسپت فرمول ۱ سال ۲۰۲۱ چگونگی یکپارچه شدن بیشتر پوشش محافظتی هالو با کلیت خودرو و ایجاد طراحی و ظاهر بهتر را نشان می‌دهد.

  • کانسپت ۲


دومین کانسپت گیراتر بوده و شاهد آئرودینامیک بهتر و گرافیک‌های متفاوت برای ایجاد ظاهر زیباتر هستیم. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی است که در خودروهای فرمول ۱ آینده به چشم خواهند خورد.

  • کانسپت ۳


سومین و آخرین مفهومی رونمایی شده به عنوان “فعلی‌ترین” خودرو توصیف شده و اولین دستگاه‌های برنامه ریزی شده برای کنترل جریان هوا را نشان می‌دهد. براون می‌گوید: “لاستیک‌ها و رینگ‌ها کثیف‌ترین بخش خودروها بوده و باعث مختل شدن شدید جریان هوا می‌شوند. ما شروع به استفاده از دستگاه‌هایی کرده‌ایم که می‌تواند جریان هوا را در چرخ کنترل و پایدار کند.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    جالبه
    یکی از دوستان آمریکایی باز به دلیل عدم حضور یه تیم آمریکایی درست و حسابی در این مسابقات فرمولا وان رو بی خود ترین مسابقه میدونست
    دوست عزیز (جناب یانکی ):
    تمام صنایع در جهان از تکنولوژی های فضایی درس میگیرن و از اونها الگو برداری میکنن اما من یادم نمیره که ناسا در ساخت فضا پیمای جدیدش از تکنولوژی ها و یک آلیاژ خاص و ماده ای که باهاش باک فرمول یک رو درست میکنن کمک گرفت(تمامی اینها صرفا برای فرمول یک ساخته شده بود ) این مسابقات باعث پیشرفت علم بشر و مهندسی میشه حالا شما معیارت صدای موتور بوده میگی چون صدای موتور مسابقات نسکار بهتره پس مسابقه بهتری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (212 ديدگاه)

      تیم آمریکایی که داریم اتفاقا تیم HAAS که تو ناسکار هم تیم دارن
      سازنده موتور امریکایی ولی حضور نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        گفتم یه تیم آمریکایی درست و حسابی
        نه یه کپی کار ماهر از رو دست فراری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Hamed

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (212 ديدگاه)

    طراحی بال عقب کانسپت سومی دیگه بیش از حد ساده شده در حد ماشینای GT هم نیست هرچی باشه ماشین فرمول یکه
    کانسپت اولی بهتر به نظرمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا