مسابقات

خداحافظی با سری مسابقات فرمول V8 3.5

اگر شما راننده‌ای مسابقه‌ای هستید که دنبال راه یافتن به سطح اول موتور اسپورت و حضور در فرمول ۱ می‌باشید باید قبلاً در مسابقات دیگری شرکتی کنید که در دو دهه گذشته سنگ بنای فرمول ۱ محسوب شده‌اند؛ اما یکی از این مسابقات دیگر وجود نخواهد شد. مسابقات یاد شده سری فرمول V8 3.5 است که دست اندرکاران آن اعلام کرده‌اند سال آینده دیگر شاهد برگزاری این رویداد نخواهیم بود.


فرمول V8 3.5 که در سال ۱۹۹۸ به عنوان مسابقات فرمول نیسان راه‌اندازی شد در سال ۲۰۰۵ تولدی دوباره یافت و نام فرمول رنو ۳.۵ را به خود گرفت. نهایتاً در سال ۲۰۱۵ که رنو دست از حمایت این مسابقات کشید نام آن به V8 3.5 تغییر یافت و هم‌اکنون شاهد خداحافظی با آن هستیم.


طبق بیانیه‌ای که منتشر شده مشکل این مسابقات به سطح کاری محدود مربوط می‌شود و حد نصاب برای حضور رانندگان در مسابقات ثبت نشده است. این جای شرمساری دارد زیرا فرمول V8 3.5 می‌تواند سنگ محکی عالی برای ورود به فرمول ۱ محسوب شود.


فرناندو آلونسو و سباستین فتل در این مسابقات حضور داشته‌اند و البته دیگر رانندگان سطح بالای موتور اسپورت نظیر رابرت کوبیکا، دنیل ریکاردو و کارلوس ساینز نیز تجربه مسابقه در فرمول V8 3.5 را دارند.


این اولین مسابقه‌ای حمایت شده توسط خودروسازان نیست که تعطیل می‌شود. مسابقات فرمول ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۳ و فرمول اوپل/واکسهال نیز در سال ۱۹۹۸ به پایان خط خود رسیده بودند. البته مسابقات فرمول رنو ۲.۰ هنوز در سطحی پایین‌تر ادامه می‌یابد اما خب برای ادامه حیات خود باید جذابیت بیشتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (159 ديدگاه)

    با سلام
    متاسفانه به نظر می رسه فرمول یک در یه سراشیبی تندی قرار داره و مشکلش اینجاس صاحبان جدیدش هیچ نگرش یا دیدی از فرمول یک ندارند امکان کم کردن موتورها از 5 تا به 3 که به قول همیلتون باعث می شه همه رعایت کنند و به موتور هاشون فشار نیارن همچنین استفاده از یه طرح احمقانه به نام هالو که به قول نیکی لائودا اتوبوس رانی یا فرمول یک ؟؟؟و بقیه موارد که صدای تیمهای سازنده موتور مانند مرسدس و فراری را هم درآورده باعث می شه این ورزش که در گذشته کسایی مثل نایجل ماسل و یا آیرتون سنا و یا شوماخر و یا …. را پرورش داده از شکل خودش خارج بشه و این به علت دید غلط صاحبان جدیدش هست که فرق این ورزش را با بقیه ورزشهای موتوری نمی دونند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (489 ديدگاه)

      البته مشکل فقط مالکان جدید فرمول یک نیستند
      تناقض روح فرمول یک بعنوان یک ورزش موتوری که باید موتورهای پرقدرت و سریع و بزرگ داشته باشه تا جذاب تر باشه ، با فرمول یک بعنوان محلی برای رشد تکنولوژی های حوزه خودروسازی و بخصوص حوزه انجین مثل بحث هیبریدها ، و تصمیم برنی اکلستون برای حمایت از جنبه دوم فرمول یک باعث شده جذابیت این ورزش پرطرفدار بخاطر قوانین دست و پا گیر کمتر و کمتر بشه. اگرچه که این قوانین شاید منجر به رشد کل صنعت بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا