مسابقات

فرمول یک عربستان 2024؛ تکرار پیروزی برای ورستاپن و پرز

دومین مسابقه‌ی جایزه بزرگ سال با دومین پیروزی مکس ورستپن انجام شد. دیگر راننده‌ی ردبول هم به سکوی دوم رسید.

ظاهرا مسابقات فصل ۲۰۲۴ مشابه ۲۰۲۳ خواهد بود و رانندگان ردبول، برتری واضح نسبت به دیگران را ادامه خواهند داد. دیروز هم مکس ورستپن راننده‌ی اصلی ردبول، برای دومین مرتبه متوالی، جایزه بزرگ عربستان را فتح کرد.

فرمول یک عربستان پیست جده

پیست فرمول یک جده در عربستان از سال ۲۰۲۱ میزبان مسابقات جایزه بزرگ است. طول مسیر ۶/۲ کیلومتر با ۵۰ دور، جمعا ۳۰۸/۵ کیلومتر فراهم می‌کند. پیست جده بعد از اسپا ایتالیا و لس‌وگاس امریکا، سومین پیست طولانی در یک دور است و به همین دلیل، معمولا خودروها بالاترین سرعت در مسیر مستقیم را ارایه می‌دهند. عربستان علاوه‌بر فرمول یک، مسابقات استقامت جهانی WEC و کلاس تورینگ WTCR را میزبانی می‌کند. مجموعه موتوراسپرت جده با هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شده است.

فرمول یک عربستان ردبول 2024

در تعیین خط عربستان ۲۰۲۴، ورستپن اول، لکلرک دوم و پرز سوم شد. دورهای تمرینی پیش از مسابقه با مقام چهارم فرناندو آلونسو به اتمام رسید و امیدها برای تیم استون مارتین را افزایش داد. لوئیس همیلتون و جورج راسل رانندگان مرسدس، از خطوط ۸ و ۹ مسابقه را شروع کردند.

جدول فرمول یک عربستان

پس از رانندگان ردبول در جایگاه اول و دوم فرمول یک عربستان، مقام ارزشمند سومی برای چارلز لکلرک ثبت شد. ورستپن با اختلاف زمانی ۱۳/۶۴ ثانیه نسبت به هم‌تیمی خود، برتری کامل را ثابت کرد. رانندگی فراری هم در پایان مسابقه، ۱۸/۶ ثانیه با ورستپن فاصله داشت. مقام چهارم برای اسکار پیاستری از تیم مکلارن مرسدس، استعداد جدید فرمول یک را نشان داد. همچنین، جایگاه پنجم فرناندو آلونسو برای طرفداران این راننده‌ی کهنه‌کار، جالب است. دیگر اتفاق عجیب در فرمول یک عربستان، مقام ششم جورج راسل و جایگاه نهم لوئیس همیلتون بود. این شرایط، رانندگان مرسدس را فعلا زیر سایه‌ی ردبول و فراری نشان می‌دهد.

اولیور بیرمن راننده فراری

دیگر اتفاق جالب در عربستان، مقام هفتم برای راننده ۱۸ ساله فراری بود. اولیور بیرمن انگلیسی، اولین تجربه خود در جایزه بزرگ را با عملکرد تحسین‌برانگیز، جشن گرفت و از سوی مخاطبان، عنوان بهترین راننده مسابقه را کسب کرد.

موفقیت در عربستان، مکس ورستپن را ۵۱ امتیازی کرد. در رده‌ی دوم، هم‌تیمی او سرجیو پرز با ۳۶ امتیاز دیده می‌شود. رتبه‌های سوم و چهارم و پنجم، در اختیار چارلز لکلرک و جورج راسل و اسکار پیاستری قرار دارد. پس از ۲ مسابقه، فرناندو آلونسو هفتم و لوئیس همیلتون نهم جدول هستند. در رده‌بندی تیم‌ها، ردبول و فراری و مکلارن مرسدس با ۸۷ و ۴۹ و ۲۸ امتیاز، بالاتر از دیگران دیده می‌شوند. جایگاه‌های بعدی به مرسدس و استون مارتین و هاس تعلق دارد.

دو هفته بعد از فرمول یک عربستان، جایزه بزرگ استرالیا در ملبورن انجام می‌شود. مسابقه‌ی اصلی برای ۵ فروردین برنامه‌ریزی شده است.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ۱۱۰
۲سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۸۵
۳چارلز لکلرکموناکوفراری۷۶
۴کارلوس ساینزاسپانیافراری۶۹
۵لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۵۸
۶اسکار پیاستریاسترالیامکلارن-مرسدس۳۸
۷جورج راسلبریتانیامرسدس۳۳
۸فرناندو آلونسواسپانیاآستون مارتین-مرسدس۳۱
۹لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۱۹
۱۰لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۹
۱۱یوکی سونوداژاپنRB هوندا۷
۱۲اولیور بیرمنبریتانیافراری (راننده ذخیره)۶
۱۳نیکو هالکنبرگآلمانهاس-فراری۴
۱۴کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۱۵الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۰
۱۸استبان اکونفرانسهآلپاین-رنو۰
۱۶ژو گوانیوچینکیک سائوبر-فراری۰
۱۷دنیل ریکاردواسترالیاRB هوندا۰
۱۹پیر گسلیفرانسهآلپاین-رنو۰
۲۰والتری بوتاسفنلاندکیک سائوبر-فراری۰
۲۱لوگان سارجنتآمریکاویلیامز-مرسدس۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. جومونگ

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    مرسی از هوندای بی نظیر ، بابت تامین پاوریونیت ردبول

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Carbonado Aventador

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      پاور یونیت مرسدس ۵ اسب قویتره..

      مرسی اصلی رو باید به نابغه ی آیرودینامیک ، آدرین نیوی گفت..

      بعد از اون به کریستین هورنر که تو ۱۰ سال گذشته ، مهندس هایی جذب کرده و تیمی بسته که برای قهرمانی بجنگه..

      و مرسی اخر رو باید به ورستپن ، بهترین راننده ی درحال حاضر کل گرید گفت

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. net

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        عربستان فرمول یک برگزار میکنه اطلاع نداشتم. فکر می کردم فقط بحرین در بین کشورهای عربی فرمول یک برگزار میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. علی

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (71 ديدگاه)

          بین کشور های عربی بحرین . عربستان . امارات میزبان فرمول یک هستن .

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. *ALI*

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    فراری بعد از ردبول قوی ترین ماشین رو داره و بعد از اون مرسدس و مکلارن هستن همیلتون توی مسابقه توی دفاع کردن شاه کار کرد نزدیک بیست دور دفاع کرد با لاستیک کند تر در برابر پیاستری فقط استراتژی متفاوت همیلتون و نوریس بود که متاسفانه اشتباه براشون انتخاب کردن و هر دوتاشون ضرر کردن
    سایز چقدر بدشانسه به خاطر آپاندیس نتونست مسابقه بده که خیلی به ضررش شد چیزی که توی این مسابقه برای من جالب بود جامپ استارت و دفاع کردن نوریس از چند جهت در برابر همیلتون بود حتما یکی از اون ور دنیا به بن سلایم زنگ زده گفته به نوریس پنالتی نده که همیلتون رده به دست بیاره بیرمن هم واقعا عالی بود توی اولین مسابقش تونست امتیاز به دست بیاره فعلا ۱۸ سالشه ببنیم چه آینده داره

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2780 ديدگاه)

      سرعت مسابقه ای مک لارن بدون drs فوق العادس،کما اینکه تو جدال نوریس و همیلتون کاملا مشخص بود که چقدر لوییس بدون drs عقب میوفتاد،مک لارن به نسبت تیمهای پیشتاز و.. 10 کیلومتری کمتر داره،که امیدوارم بتونن با آپدیت یه چند کیلومتری پیدا کنن.
      مشکل نوریس هم جامپ استارت نبود،چون بعدش ایستاد بعد حرکت کرد.
      مشکل دیگه هم که اشاره کردی بابتش پرچم سیاه و سفید گرفت نوریس،انتظار نداشتی که جریمه 5 ثانیه ای بدن برای اون حرکت؟!

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. *ALI*

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (308 ديدگاه)

        مکلارن شاید بتونه با یه آپدیت خوب مثل سال قبل کلی جلو بیوفته که باید این رو توی ادامه فصل ببینیم
        جامپ استارت هم که گفتید بله درسته اول وایستاد بعد حرکت کرد که این جریمه نداشت
        و دفاع کردن نوریس رو هم که گفتید توی فرمول یک بیشتر اول به راننده اخطار میدن اگر تکرار شد بعد جرمیه میدن که حرف شما درسته ولی من نشنیدم پرچم سیاه و سفید بدن ولی اونجوری که نوریس دفاع کرد میتونست جریمه داشته باشه چون همیلتون میتونست ردشه و سراغ بیرمن بره

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. amir

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2333 ديدگاه)

        یک نفر drs رو درست برای من توضیح میده؟ مرسی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          Drag reduction sistem

          سیستم کاهنده ی درگ

          زمانی که ماشین پشتی به فاصله ی زیر ۱ ثانیه ای ماشین جلویی میرسه..

          (در نقاط مشخص شده ای از پیست) با فشار دادن دکمه drs

          بال عقبش حالت افقی پیدا میکنه که باعث میشه نیروی درگی که توسط باد به ماشین تحمیل میشه

          کم بشه و باعث میشه اختلاف سرعتی بین ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر با ماشین جلویی پیدا بکنه ، که امر سبقت گرفتن رو راحت تر میکنه…

          موافقم 7
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          سامانه کاهش پسار (انگلیسی: Drag reduction system) یا دی‌آراس (مخفف انگلیسی: DRS) در ورزش‌های موتوری گونه‌ای از قطعات بدنه خودروی قابل تنظیم توسط راننده، با هدف کاهش نیروی پسار برای افزایش بیشینهٔ سرعت و بهبود قابلیت سبقت‌گیری است. این سامانه در واقع یک بالهٔ عقب قابل تنظیم در خودرو است که در پاسخ به دستورهای صادر شده از سوی راننده حرکت می‌کند.[۱] استفاده از سامانهٔ دی‌آراس معمولاً در شرایط خاصی مجاز است؛ به‌عنوان مثال، برای فعالی‌سازی دی‌آراس در مسابقات فرمول یک، فاصلهٔ زمانی خودروی عقب‌تر با خودروی جلویی (در زمان عبور هر دو خودرو از نقطهٔ تشخیص فاصله) باید یک ثانیه یا کمتر باشد.

          عملکرد
          دی‌آراس در خودروهای فرمول یک با فشردن یک دکمه، کشیدن یک اهرم یا فشردن یک پدال توسط راننده و به‌واسطهٔ حرکت تیغهٔ بالایی بالهٔ عقب خودرو با استفاده از یک فعال‌کنندهٔ هیدرولیکی فعال می‌شود. بازشدن دی‌آراس باعث کاهش نیروی پسار در بالهٔ عقب و افزایش سرعت خودرو جهت سبقت گرفتن از خودروی جلویی می‌شود.[۳] فشردن پدال ترمز خودرو این سامانه را غیرفعال کرده و باعث بسته شدن بالهٔ خودرو می‌شود.[۲]

          ویکی‌پدیا

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. Mohammad

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (105 ديدگاه)

          داداشمون خیلی کامل و عالی توضیح داد
          و من هم اینو اضافه کنم چون ماشین های فرمول یک حال حاضر برقی بنزینی هستن و در نتیجه باتری دان
          وقتی ماشین تو حالت drsقرار میگیره از نیروی باتری ها هم کمک گرفته میشه تا حداثر توان رو ارائه بده

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. Carbonado Aventador

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          تقریبا درست گفتید..
          ولی استفاده از باتری با توجه به مپینگ ماشین و ستاپ تیم ، مچ میشه..

          باتری میتونه زمان خروج از پیچ ها برای شتابگیری بیشتر..
          و زمانی که باید از ماشین عقبی که drs داره ، دفاع کرد هم استفاده میشه..

          دیگر مطلب جالب در مورد MGU-H و MGU-K

          “راننده می‌تواند دو تنظیم را انتخاب کند. او می‌تواند نهایت قدرت را در تمام یک دور در اختیار داشته باشد تا برای مثال زمان سریعی در زمانگیری ثبت کند و یا از حالت مسابقه‌ای استفاده کند تا بیشینه قدرت را در مستقیمی‌ها داشته باشد.

          در این حالت زمان یک دورش ایده آل نمی‌شود اما تا حدی قدرت در اختیار خواهد داشت تا اقدام به سبقت گیری کند یا از جایگاهش دفاع کند”

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ماشین ربول خیلی قویتره از لحاظ آیرودینامیک
    وگرنه ورستاپن هم شاید تو جایگاه الانش نبود

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      مکس واقعا راننده خوبیه تو فرمول یک هر راننده ویژگی منحصر به فرد خودشو داره خیرگی و جسارت ورستپن تحسین برانگیزه و تکنیکشو با ماشین که میرونه وفق میده برعکس لکلرک که خیلی دوستش دارم وقتی تو فشار میوفته قشنگ وامیده وگرنه اونم ویژگی های خودشو داره و قطعا آیندش درخشانه
      و درکل ماشین مرسدس از نظر من کاملتره

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (105 ديدگاه)

        اره قبول دارم مکس راننده خوبیه
        ولی منظورم اینه که وقتی با ربول هست
        مکس رکورد پیس عربستان رو تو تعیین خط شکست
        رکورد برا همیلتون بود قبلا

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (633 ديدگاه)

          ردبول تیم کاملتری هست نسبت به بقیه اینو قبول دارم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. علی یوسفی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت مسابقه ای نسبتا جذاب دیدیم مکس عالی و بی نقص بود و بیرمن و چکو و لوئیس و هالک هم خوب بودن مگنوسن اگه مسابقه چند دور دیگه ادامه داشت یه چیزی به داوران بدهکار میشد!! هر چند کمک زیادی به هالک کرد یه نکته هم اینه که بنظرم تا اینجا میانه جدول به اون معنا نداریم پنج تیم اول فاصله زیادی با پایین جدول دارن و در این مسابقه هم دیدیم که فقط هالک تونست از اشتباهات معمول و رایج!! استرول بهره بگیره.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. javad-bmw

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    مجموعه موتوراسپرت جده با هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شده است..
    مسئولین ما رکورد، اختلاس هایی چندین برابر این رقمرو دارن.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Behrouz. anzali

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (372 ديدگاه)

    من عاشق فرمول 1 و ماشینهاشم ولی دیگه خسته کننده شده از قبل معلومه که کی برندست بقیه باید برای سومی بجنگن. تا 2026 که پاوریونیت و ماشینها تغییر میکنه مکس قهرمانه و با احترام به طرفدارن مکس. این خیلی کسل کننده شده البته اینده هم معلوم نیست .بنظرم فیا باید یه کاری بکنه که مسابقات هیجان انگیزی داشته باشیم .امسالم مثل قبل همینه. و این برای فرمول یک خوب نیست و طرفدارانش کمو کمتر میشن.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      عب نداره ما هم ۸ سال از قهرمانی متوالی مرسدس بنز و همیلتون خسته شدیم..

      ایشالله بعد ۲۰۲۶ نوبت فراری شه♥️

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Behrouz. anzali

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (372 ديدگاه)

        خیلی دوست دارم لکلرک قهرمان بشه ولی با این وضع نمیشه .به امید اینده.فورزا فراری

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا