چشم اندازهفته نامه

رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند 2019

دوباره زمان برگزاری رقابت جذاب بهترین خودرو برای راننده فرارسید و دوباره برترین و شاخص‌ترین خودروهای اسپرت گرد هم جمع شده‌اند تا رقابتی جذاب و دیدنی را به نمایش بگذارند. این خودروها طی چندین روز در پیست و جاده‌های مختلف موردبررسی و آزمایش قرار می‌گیرند تا نهایتاً از بین آن‌ها یکی به‌عنوان بهترین خودرو برای راننده انتخاب شود. عمدتاً شرکت‌کنندگان بهترین خودرو برای راننده خودروهای اسپرت دودر هستند اما چند سالی است که در این زمینه تغییراتی ایجاد شده است. مثلاً سال گذشته برای اولین بار یک شاسی‌بلند در این رقابت‌ها حضور یافته بود و امسال هم خودروهای جالب و متفاوتی در بین شرکت‌کنندگان دیده می‌شوند. در رقابت امسال مثل سال گذشته دوازده خودرو حضور دارند که عبارت‌اند از:

آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا

بنتلی کانتیننتال V8

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

ب‌ام‌و M850i XDrive

دوج چلنجر هلکت ردآی

فورد موستانگ شلبی GT350

جگوار XE SV Project 8

لامبورگینی اوروس

مک‌لارن سنا

مرسدس AMG GT63 S

پورشه ۹۱۱ کاررا S

تویوتا سوپرا

یکی از متفاوت‌ترین خودروهایی که در رقابت امسال حضور دارد مک‌لارن سنا است زیرا این هایپرکار در اصل یک خودروی مسابقه‌ای جاده‌ای است. علاوه بر این، امسال هم یک شاسی‌بلند در بین شرکت‌کنندگان حضور داشت که توانست تایم‌های بهترین خودرو برای رانندهٔ پنج سال پیش را نابود کند! مجموع قیمت همهٔ شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۹ برابر با ۲,۷۵۹,۰۱۴ دلار است و هرچند قیمت بسیاری از خودروها در قلمروی شش‌رقمی قرار دارد اما جالب اینکه یک میلیون دلار از این مبلغ فقط به یک خودرو یعنی سنا اختصاص دارد! برای انتخاب برنده از بین این دوازده خودرو، هریک از آن‌ها در بزرگراه‌ها و جاده‌های کالیفرنیا آزمایش‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و نُه داور به‌طور دقیق آن‌ها را بررسی کرده‌اند.

اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این رقابت، آزمایش خودروها در پیست لاگونا سکا است. این پیست به دلایل مختلف پیست دشواری است. لاگونا سکا تنها یک مسیر مستقیمی دارد که این یعنی باید شتاب و سرعت خودروها هنگام خروج از پیچ‌ها خوب باشد. همچنین خودروها برای زدن تایم خوب صرفاً نباید روی داون‌فورس تکیه داشته باشند زیرا در بسیاری از سکتورهای لاگونا سکا داون‌فورس عامل خیلی مهمی نیست. همچنین در پیچ یازده این پیست سه منطقهٔ عمدهٔ ترمز گیری وجود دارد و بنابراین ترمزهای خودروها نیز در این پیست به‌سختی تحت‌فشار قرار می‌گیرند. در این پیست هریک از شرکت‌کنندگان به‌طور دقیق و موشکافانه توسط ۶۰ نفر از کارکنان موتورترند موردبررسی قرار می‌گیرند و امکان هیچ تقلبی در آن وجود ندارد.

حتی خودروسازان هم برای کمک به موتورترند تیم‌های خود را به لاگونا سکا می‌فرستند تا آزمایش‌ها به دقیق‌ترین شکل ممکن صورت گیرد. این یعنی خودروسازان رقابت بهترین خودرو برای راننده را کاملاً جدی می‌گیرند. برای آزمایش و بررسی عملکرد خودروها در این پیست از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که تمام شرکت‌کنندگان در شرایط بهینه هستند و این می‌تواند به معنای همه‌چیز از فشار باد ایده‌آل تایرها گرفته تا تنظیمات حالت رانندگی باشد. از سوی دیگر، راننده‌های حرفه‌ای هم سریع‌ترین دور ممکن را در این پیست با هر خودرو می‌زنند.

 

تایم شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۹ در پیست لاگونا سکا

رتبه

خودرو

تایم

۱ مک‌لارن سنا ۱:۲۷.۶۲
۲ پورشه ۹۱۱ کاررا S ۱:۳۵.۵۲
۳ مرسدس AMG GT63 S ۱:۳۶.۲۶
۴ فورد موستانگ شلبی GT350 ۱:۳۶.۸۳
۵ جگوار XE SV Project 8 ۱:۳۶.۹۶
۶ آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا ۱:۳۸.۲۷
۷ ب‌ام‌و M850i XDrive ۱:۳۹.۴۰
۸ تویوتا سوپرا ۱:۴۰.۵۷
۹ ب‌ام‌و M2 کامپتیشن ۱:۴۰.۸۳
۱۰ لامبورگینی اوروس ۱:۴۰.۹۰
۱۱ بنتلی کانتیننتال V8 ۱:۴۱.۲۱
۱۲ دوج چلنجر هلکت ردآی ۱:۴۲.۷۰

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت برجسته‌ترین عملکرد در پیست را مک‌لارن سنا داشت. البته سال گذشته پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه، سریع‌ترین تایم لاگونا سکا را به ثبت رساند و با اختلافی بیش از نیم ثانیه رکورد پورشه ۹۱۸ را شکست. امسال گمان می‌رفت هایپرکار بریتانیایی بتواند رکورد پورشه را کاملاً نابود و GT2 RS را سلاخی کند اما این‌طور نشد و اختلاف آن‌ها بسیار جزئی بود آن‌هم با توجه به اینکه سنا تقریباً ۷۰۰ هزار دلار گران‌تر از پورشهٔ ۳۰۰ هزار دلاری است، صد اسب بخار قدرت بیشتری دارد و حدود ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است. سنا در اولین دور خود در لاگونا سکا هرچند سریع‌تر از GT2 RS بود اما تنها کمتر از ۰.۲ ثانیه با آن اختلاف داشت؛ بنابراین هرچند این خودرو رکورد این پیست را شکسته بود اما مک‌لارن فکر می‌کرد بتواند تایمی بهتر از این به ثبت برساند.

بنابراین قرار بر این شد که سنا یک‌بار دیگر در پیست آزمایش شود اما نباید فراموش کرد که یازده خودروی دیگر هم در این رقابت حضور داشتند و ابتدا باید آن‌ها به پیست می‌رفتند. پورشه ۹۱۱ کاررا S جدید در ابتدا با لاستیک‌های خیابانی و بدون گرم کردن راهی پیست شد و نتوانست رکورد نسل قبلی خود را بشکند اما با مرتب کردن اوضاع لاستیک‌ها، بار دیگر به پیست بازگشت و با ثبت زمان قابل‌توجه ۱ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه، نسل قبلی را با اختلافی نزدیک به یک ثانیه مغلوب کرد. در همین حال، جگوار XE SV Project 8 که سال گذشته رکورد سریع‌ترین سدان پیست لاگونا سکا را بنام خود ثبت کرده بود، امسال با نسخهٔ تولیدی و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه، رکورد خود را بهبود بخشید اما این رکورد اصلاً پایدار نبود زیرا مرسدس AMG GT63 S با فشار باد مناسب تایرها به پیست آمد و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه، سریع‌ترین سدان لاگونا سکا لقب گرفت.

یکی دیگر از اتفاقات جالب در تایم زنی امسال در لاگونا سکا عملکرد تویوتا سوپرا بود که با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه از ب‌ام‌و M2 کامپتیشن بهتر عمل کرد. چگونه سوپرای ۳۴۰ اسب بخاری با گیربکس اتوماتیک معمولی می‌تواند ب‌ام‌و ۴۱۰ اسب بخاری مجهز به گیربکس دوکلاچه را مغلوب کند؟ در جواب این سؤال فقط می‌توان گفت قدرت واقعی این خودرو بیشتر از عدد اعلامی است؛ و نهایتاً در آخر سنا بار دیگر راهی پیست شد و تلاش کرد زمان خود را بهبود بخشد. هایپرکار بریتانیایی در این تلاش موفق بود و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه، به اولین خودروی تولیدی تبدیل شد که توانست در لاگونا سکا تایم زیر ۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه را ثبت کند. این موفقیت بزرگی است اما تا قبل از آنکه متوجه شوید این زمان هنوز هم حتی ۰.۷ ثانیه از رکورد پورشه ۹۱۱ GT2 RS سریع‌تر نیست.

 

رتبهٔ شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۹ موتورترند

پس از بررسی و آزمایش کامل خودروها، این رقابت سخت و جذاب سرانجام پایان یافته و نوبت به رتبه‌بندی خودروها می‌رسد. یکی از سخت‌ترین وظایفی که داوران هرسال در رقابت بهترین خودرو برای راننده بر عهده دارند نه‌فقط انتخاب برنده بلکه تعیین رتبهٔ دیگر خودروها از مقام دوم تا آخر است. امسال نیز با وجود مدعیان بسیار شایسته و توانمند، رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ ۲۰۱۹ یکی از سخت‌ترین رقابت‌هایی است که باید در آن شرکت‌کنندگان رتبه‌بندی شوند. درهرحال این کار انجام شده و در ادامه می‌توانید رتبهٔ دوازده شرکت‌کنندهٔ رقابت امسال را مشاهده کنید.

 

رتبهٔ دوازدهم: تویوتا سوپرا

نسل پنجم تویوتا سوپرا فعلاً در ابتدای راه است و هنوز نیاز به انجام برخی اقدامات توسعه‌ای دارد. نوسانات عقب، فرمان عصبی و فعالیت بیش‌ازحد سیستم کنترل پایداری از ایرادات این خودرو هستند. البته سوپرا در جاده‌های صاف و با آسفالت خوب، خودرویی قابل پیش‌بینی و با قدرتی عالی است اما رانندگی در بزرگراه‌های خشن عیب‌های آن‌را نمایان می‌کند. این ماشین هنوز به کار نیاز دارد.

 

رتبهٔ یازدهم: دوج چلنجر هلکت ردآی

شرکت در مسابقات درگ، ترساندن همسایه‌ها با غرش رعب‌انگیز V8 و رانندگی در ۷۰ درصد از جاده‌های پر رفت‌وآمد ایالات‌متحده کارهایی هستند که چلنجر ردآی می‌تواند به‌خوبی انجام دهد اما از تایم زنی در پیست‌ها و چابکی در مسیرهای باریک و پرپیچ‌وخم معذور است.

 

رتبهٔ دهم: ب‌ام‌و M850i XDrive

صدای پیشرانهٔ ب‌ام‌و عالی است و در لاگونا سکا به‌طور فوق‌العاده قابل پیش‌بینی بود اما احساس فرمان آن مصنوعی است، سیستم تعلیق گاهی تلاش می‌کند خود را با عملکرد موتور هماهنگ کند و چابکی ناشی از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز موجب پیچ‌وتاب خوردن قسمت عقب خودرو می‌شود.

 

رتبهٔ نهم: لامبورگینی اوروس

اوروس سوپراسپرتی است که می‌تواند دوستان، اشیاء و بطری‌های نوشیدنی شما را حمل کند. هیچ خودروی به این بزرگی و سنگینی نباید مثل این باشد. کنترل بدنهٔ اوروس قوانین فیزیک را نقض می‌کند. بااین‌حال، اوروس فقط در بین شاسی‌بلندهای اسپرت بهترین است و نمی‌تواند عملکردی به‌خوبی خودروهای اسپرت یا سوپراسپرت داشته باشد.

 

رتبهٔ هشتم: بنتلی کانتیننتال V8

بهترین ویژگی این بنتلی توسعهٔ شاسی، پیشرانه و گیربکس آن توسط پورشه است. این خودرویی بسیار ساکت، بسیار قابل‌کنترل و بسیار شایسته اما درعین‌حال سرگرم‌کننده است. شکوه و هیبت این خودرو به سرعت آن نیست بلکه به آرامش درون کابین آن است؛ اما هنگامی‌که بنتلی در کنار آستون‌مارتین پارک می‌شود، طراحی آن نمی‌تواند توجهات را به خود جلب کند.

 

رتبهٔ هفتم: آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا

DBS سوپرلگرا خودروی بشدت قدرتمندی است که انسان را مسحور ظاهر خود می‌کند و انفجار قدرت آن در پیچ‌ها باشکوه و مهیج است اما این گرند تورر بریتانیایی شایستهٔ گیربکسی بسیار بهتر، بهبود نرم‌افزار تراکشن کنترل، ترمزهای تیزتر و کاربرد کمتر پلاستیک در داخل است.

 

رتبهٔ ششم: مرسدس AMG GT63 S

AMG GT63 از لحاظ فنی خودروی کاملاً شایسته‌ای است و سدانی است که واقعاً مانند یک خودروی اسپرت احساس می‌شود. بااین‌حال هرچند این خودرویی سریع و توانمند است اما ترمز گیری آن عصبی است، طراحی آن هیجان چندانی ندارد و صادقانه بگوییم خودروی خیلی جذابی نیست.

 

رتبهٔ پنجم: مک‌لارن سنا

سنا حالا سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در پیست لاگونا سکا است. رانندگی این خودرو حماسی است و داون‌فورس دیوانه‌وار آن باعث می‌شود بتواند هر پیستی را به آتش بکشد؛ اما رانندگی روزمره با این هایپرکار می‌تواند مثل جهنم باشد زیرا پیشرانهٔ آن در شهرها صدایی غیرقابل‌تحمل دارد و سواری آن بسیار خشک و خشن است.

 

رتبهٔ چهارم: جگوار XE SV Project 8

این جگوار خودرویی بسیار متمرکز است که گشتاور بسیار زیاد خود را مستقیماً به آسفالت منتقل می‌کند، قدرت و ترمزهای آن عالی احساس می‌شوند و به‌اندازهٔ یک خودروی کارتینگ چابک و پرجنب‌وجوش است؛ اما با توجه به اینکه این گربهٔ وحشی برای پیست طراحی شده است، واقعاً نتوانست خود را در لاگونا سکا ثابت کند درحالی‌که کابین آن نیز سالخورده به نظر می‌رسد.

 

رتبهٔ سوم: ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

M2 کامپتیشن خودرویی جالب و با اعتمادبه‌نفس است که در آن می‌توان پاسخ پدال گاز، میزان سفتی تعلیق و احساس فرمان را تنظیم کرد. هرچند این کوپهٔ آلمانی به‌جز سوپرا از همهٔ رقبا در این رقابت قدرت کمتری دارد اما به شکل عجیبی در لاگونا سکا از تویوتا کُندتر است.

 

رتبهٔ دوم: فورد موستانگ شلبی GT350

موستانگ شلبی GT350 خودرویی کاملاً قابل پیش‌بینی است که احساس می‌شود کاملاً به جاده چسبیده و پیشرانهٔ V8 افسانه‌ای آن تا ابد دور می‌گیرد. ترمزهای این ماشین نیز عالی هستند و قدرت بی‌امان آن‌را بی‌درنگ مهار می‌کنند. هرچند در GT350 باید برای فرمان سنگین و صندلی‌های لاغر آماده باشید اما این هنوز هم یکی از بهترین خودروهای رانندهٔ کرهٔ زمین است و ارزش خارق‌العاده‌ای دارد.

 

پورشه ۹۱۱ کاررا S، بهترین خودرو برای رانندهٔ موتورترند ۲۰۱۹

جادوگران وایساخ دوباره کار خود را انجام دادند. پورشه ۹۱۱ کاررا S بهترین خودرو برای رانندهٔ ۲۰۱۹ موتورترند است. این پنجمین پورشه‌ای است که موفق به کسب این جایزه شده است. تاکنون ۹۱۱ چهار بار و کیمن یک‌بار موفق به کسب این عنوان ارزشمند شده‌اند. ممکن است ۹۱۱ خودرویی جاودانه یا حتی ابدی باشد اما همیشه در حال پیشرفت بوده است. پیروزی امسال ۹۱۱ ثابت می‌کند که نسل ۹۹۲ این خودرو ظاهری آشنا، احساسی آشنا و صدایی آشنا دارد اما هیچ قسمت یا مؤلفه‌ای در آن وجود ندارد که کاملاً جدید نباشد و بهبود نیافته باشد.

نسل جدید ۹۱۱ از بدنهٔ کاملاً جدیدی برخوردار است که با پانل‌های آلومینیومی ساخته شده است. تنها ۳۰ درصد از ساختار این نسل از فولاد است اما استحکام آن ۵ درصد بهبود یافته است. در زیر توری عقب این اسپرت آلمانی اما همان پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربوی آشنای پورشه قرار دارد که میل‌لنگ، سر سیلندر، سیستم روغن و سوپاپ‌های آن با موتور نسل قبلی مشترک است. البته این موتور تغییراتی مثل تجهیز به توربوشارژرهای بزرگ‌تر و بهبود جریان هوای خنک را تجربه کرده که برای موتوری که کمتر از چهار سال پیش معرفی شده تغییرات زیادی محسوب می‌شود. این بهبودها در کنار تغییرات جزئی دیگر، خروجی موتور ۳ لیتری پورشه را به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.

توربوشارژرهای بزرگ‌تر موجب شده حداکثر گشتاور موتور ۴۰۰ rpm دیرتر از موتور قبلی ارائه شود اما این موضوع با ضریب‌های بهبود یافته و سرعت بیشتر تعویض دندهٔ گیربکس هشت سرعتهٔ PDK جدید جبران شده است. البته دنده‌های هفتم و هشتم بیشتر به کاهش سروصدا و مصرف سوخت در سرعت‌های کروز کمک می‌کند زیرا کاررا S با دندهٔ شش به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت خود می‌رسد. همان‌طور که در بالا گفته شد، ۹۱۱ کاررا S در لاگونا سکا تقریباً یک ثانیه از نسل قبلی خود و ۰.۶ ثانیه از سومین خودروی سریع پیست امسال یعنی مرسدس AMG GT63 S سریع‌تر بود. به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، تعادل هندلینگ کاررا S با لاستیک‌های خیابانی عالی است و به شکلی شگفت‌انگیز به پیچ‌ها حمله می‌کند.

آنچه کاررا S را خاص می‌کند این است که راننده نیازی به مهارت‌های مسابقه‌ای ندارد تا بتواند بهترین رانندگی را با آن تجربه کند. این خودرویی است که راننده را تحت‌فشار قرار می‌دهد تا در حد خودش باشد و درست هنگامی‌که به آن حد رسید، یک لایهٔ جدید از خود را نشان می‌دهد تا رانندهٔ سطح جدیدی را فتح کند؛ اما با همهٔ این‌ها آیا ۹۱۱ نسل ۹۹۲ خودروی بی‌نقصی است؟ نه کاملاً. موتور شش سیلندر تخت آن صدای جذابی ندارد، برخی قطعات داخلی آن احساس کاهش قیمت دارند و کنسول مرکزی مشکی پیانوی آن بشدت نور خورشید را منعکس می‌کند اما این خودرویی است که به راننده اجازه می‌دهد با خیال راحت و با اطمینان به محدودیت‌های خود برسد. این تعریف دقیقی از بهترین خودرو برای راننده موتورترند است و این همان چیزی است که پورشه ۹۱۱ کاررا S است.

 

مشخصات فنی

Porsche 911 Carrera S 2020

ترکیب موتور عقب
پیشرانه ۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر
ردلاین ۷۴۰۰ rpm
نسبت قدرت به وزن ۳.۵ کیلوگرم به اسب بخار
گیربکس هشت سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
طول ۴,۵۳۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۵۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۹۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۵۱ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۴۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۳۶ به ۶۴ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
حجم صندوق بار ۱۳۳ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۲ ثانیه
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۲۸.۶ متر
شتاب جانبی ۱.۰۷ جی
ظرفیت باک ۶۴ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۱۴,۶۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۳,۳۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    همشون عالی هستند ولی تفاوت هایی در موارد مختلف(شتاب-هندلینگ-کیفیت سواری-لوکس بودن-قیمت)دارند که فرد میتونه با توجه به نیاز و بودجه انتخاب کنه و از انتخابش لذت ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    جانم پورشه ؛ جانم ۹۱۱ افسانه ای ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (890 ديدگاه)

      911 gts کابریولت
      عشق ابدی ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. .carlover

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      اره جانم پورشه تو ی رقابت بدون جی تی پونصدو موروت جدید اول شدن در مقابل چهارتا هله هوله واقعا دست مریزاد….
      دقت کنید ک رتبه دوم رو ی مرحله پایین تر از جی تی پونصد داره…
      نمیدونم دلیل این کار موتورترند رو از شرکت ندادن این دوتا غول کش….
      قبل ورود کوروت ک همه کفتن بلوفه و وهم چین چیزی ناممکنه…. اومدو دو وهشتو زد و رفت باز نمیدونم چرا نیوردونش…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. doubt

        ۱۸ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        ب نظرت کوروت میتونست تو مسابقه بهترین خودرو برای راننده 911 رو شکست بده؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. سروش

        ۱۸ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        کوروت پایه و استینگری نمی‌تونه با ۹۱۱ کررا رقابت کنه. باید zr1 و z06 بیاد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Joseph

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    عشق ماشین بازها
    موستانگ افسانه ایی♡

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله ROAD & TRACK هم بهترین خودروی پرفومنس سال رو معرفی کرد که زمان گیری دور پیست هم هستش!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      باز هم میگی این مجله امریکاییه و به نفع امریکاییا کار میکنه؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    کمتر از این هم از بهترین خودروی اسپرت جهان انتظار نمیره
    .
    این قسمت متن جالبه :
    ((( امسال گمان می‌رفت هایپرکار بریتانیایی بتواند رکورد پورشه را کاملاً نابود و GT2 RS را سلاخی کند اما این‌طور نشد و اختلاف آن‌ها بسیار جزئی بود آن‌هم با توجه به اینکه سنا تقریباً 700 دلار گران‌تر از پورشهٔ 300 هزار دلاری است، صد اسب بخار قدرت بیشتری دارد و حدود 150 کیلوگرم سبک‌تر است. سنا در اولین دور خود در لاگونا سکا هرچند سریع‌تر از GT2 RS بود اما تنها کمتر از 0.2 ثانیه با آن اختلاف داشت؛ )))
    در دومین تایمگیری سنا :
    ((( سنا بار دیگر راهی پیست شد و تلاش کرد زمان خود را بهبود بخشد. هایپرکار بریتانیایی در این تلاش موفق بود و با ثبت زمان 1 دقیقه و 27 ثانیه و 62 صدم ثانیه، به اولین خودروی تولیدی تبدیل شد که توانست در لاگونا سکا تایم زیر 1 دقیقه و 28 ثانیه را ثبت کند. این موفقیت بزرگی است اما تا قبل از آنکه متوجه شوید این زمان هنوز هم حتی 0.7 ثانیه از رکورد پورشه 911 GT2 RS سریع‌تر نیست.)))
    الانه که افسوس می خورم چرا پورشه مدل GT2rs MR رو حتی به صورت محدود تولید نکرد…
    .
    .
    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3878 ديدگاه)

      سلام مهران جان
      با این حرفایی که زدی الآن جناب GTS پیداش میشه و کُل تاریخچه پورشه رو زیر سوال میبره و مکلارن رو تبدیل به خدا میکنه ؛ البته اگه همچین حرفی زد زیاد تعجب نکن چون ایشون فرمودن ۴۸۸ پیستا رو از روی ۷۲۰S ساختن و فراری رو متهم به کپی برداری کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۸ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2017 ديدگاه)

        درود
        ایمان جان
        مردم باید حرف بزنن اما واقعیت چیز دیگریست
        قبلا گفتم …
        معمولا داستان اینجوریه که ی خودروساز برای مطرح شدن و خبرساز شدن و خروج از رکود و افزایش تولید در مقطعی تمام تلاشش رو برای تولید نمونه ای خاص برای رقابت با بهترین اون کلاس انجام میده مثل مکلارن mp4 و یا در حال حاضر هایپرکار الکتریکی لوتوس و…
        یا از موج و جریان به وجود اومده برای مطرح کردن خودش استفاده میکنه مثل زمانی که فراری و پورشه تصمیم به تولید لافراری و 918 گرفتن و مکلارن با تولید p1 از این موج برای مطرح شدن در کنار اینها بهترین استفاده رو کرد دقیقا مثل استون مارتین با والکری و مرسدس پروجکت وان
        .
        این وسط عوام با دیدن والکری خودروسازی استون رو رقیب مرسدس میدونن! اما از اصل داستان غافل هستن
        .
        غرض از گفتن اینها اینه که بگم
        مکلارن تاریخ خوبی داره و در چند سال اخیر بسیااار موفق عمل کرده اما هنوز فاصله بسیااااار زیادی با تبدیل شدن به پورشه و فراری داره
        شما کل رو ببین
        شاید فردا مکلارن ی GT فوق العاده برای رقابت با ۹۱۱ معرفی کنه اما بلافاصله پورشه بعد از ی فیس لیفت به جایگاهش بر میگرده همینطور که ۶۰ سال ۹۱۱ بهترین ساخته باز هم بهترین رو خواهد ساخت
        میتونم نام ببرم در طول تاریخ چقدر رقیب برای ۹۱۱ اومد اما الان تقریبا وجود خارجی ندارن …
        .
        شاید مکلارن از خلاء زمانی استفاده کرد و مدل فوق العاده ۷۲۰ رو تولید کرد اما این به این معنا نیست که فراری با مدل پیستا و F8 و sf90 و … نمیتونه جایگاهش رو پس بگیره
        .
        نمیشه به سرعت به یک “خودروساز” همه چیز تمام تبدیل شد زمان و تجربه زیادی لازمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ایمان

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (3878 ديدگاه)

          مثل همیشه توضیحات شما کامل ، مفید و بسیار عالی بود
          این سایت به افراد با اطلاعات خودرویی بالا مثل شما نیاز داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (2017 ديدگاه)

          مخلصم ❤
          لطف داری ایمان جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ایلیا

        ۱۸ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        آقای ایمان
        من تمام کامنت های اون دوستمون GTS رو خوندم. کامنت های همه ی بچه ها رو با دقت میخونم البته.
        اون بنده خدا یک دهم اغراق ها و غلوهای شما طرفدارای فراری رو هم به کار نبرد.
        ولا من ندیدم کسی توی این سایت جرات کنه اسم مکلارن رو بیاره از دست شما، حالا طلب کار هم هستی؟
        دیگه بی منطق تر از شما طرفدارای فراری دنیا به خودش دیده؟ تو کل دنیا زبان زدن به بی منطقی و تعصب.
        حداقل به طرفدارای نداشته ی مکلارن گیر نده که آدم حرسش می گیره.
        گذشته از همه ی این حرفا، جایگاه مکلارن رو هرکی ندونه شما خوب میدونید که کجاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          شما و دوستتون GTS جز یه کل کل بچگانه حرف دیگه ای نزدین که نشون بده منطق دارین شما اول ثابت کن منطقی هستین بعدش بگو طرفداران فراری غیر منطقین.بیاید بحث منطقی کنیم
          شماها زیر کامنت یه نفر که گفت فقط فراری اومدین کامنت گذاشتین هرچی دوستداشتن هم بار ما کردین الان میگی از ترس فراری فنا ما جرات نداریم از مکلارن حرف بزنیم؟؟
          این حق ما هستش که بگیم مثلا تیم فوتبال فقط یوونتوس یا منچستر یا هر چیز دیگه یا بگیم برند فقط فراری یا پورشه یا مکلارن و.. این به این معنی نیست که بقیه تیمها یا برندها بدردنخور ن بفهمین این یه موضوع ساده بود که شماها بیخودی بزرگش کردین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (2752 ديدگاه)

          ایلیا جان مهران و ایمان از بچه های با مرام سایت هستن،هرچند کَل کَل زیاد با هم داشتیم((به خصوص آقا مهران))ولی گاهی اوقات جوگیر میشن!!!!?
          ..
          تا حالا من یاد ندارم ماشینی بوده باشه تویه تمام پیست ها،تاکید میکنم تویه تمام پیست ها رکورد دار باشه.
          منظورم سنا هستش.
          gt2rs
          پرفورمانته
          Svj
          پیستا
          هیچکدوم نتونستن.
          مهران جان اینقدر بی انصاف نباش رفیق.
          چرا از gt2rs نمیگی که تو خیلی از پیست ها توسط 720 شکست خورد؟؟
          ..
          کدوم خلاء؟؟؟
          720 نزدیک به 3 ساله اومده و ما همچنان منتظره رقیبی هستیم که کاملا این ماشین رو شکست بده!!!
          پی1 خودشو خواست در کنار لافراری و 918 مطرح کنه؟؟!!!?
          اونوقت از یه اسپرت ساز فوق العاده ای مثل لوتوس هم همین مثال رو میزنی؟؟؟?
          لوتوس احتیاجی به مطرح شدن نداره.
          ..
          برو تاریخچه مسابقات can am رو بخون و ببین چطوری مک لارن با دست خالی در ابتدای ورودش باعث تحسین همه شد و 3 برابر بیشتر از پورشه که اتفاقا تو اون مسابقات هم بود قهرمانی اوورد.
          در حال حاضر هیچ خودرو سازی وجود نداره که به نسبت قدمت مسابقات تونسته باشه قهرمانی به دست بیاره.
          Can am
          ایندی
          لمانز
          فرمول یک
          فرمول 5000
          سری مسابقات gt
          و…..
          ..
          این حرفا رو نزن برادر من.
          باز حداقل استون اینقدر جسارت داره که پلتفرم شاسی بلندشو با توجه به محدودیت بودجه خودش بسازه، پورشه چی؟؟؟
          بدون فولکس و تویوتا تکلیف پورشه چی میشد؟؟؟
          آدم نگاهی به گذشته داشته باشه بد نیست!!!
          جالبه که بدونی جایی که مهندسی استون والک یری انجام میشه با جایی که مهندسی پراجکت وان انجام میشه چند کیلومتر بیشتر فاصله نداره!!!!
          بنز با تمام احترامی که براش دارم در جایگاه اسپرت سازی اصلا در حد نام های مطرح نیست و احتمالا نمیتونه باشه.
          همون طور که در وانت سازی وارد شد و تکلیفشم مشخص شد!!
          مک لارن هر چی هم باشه با جون و دل افتخارات فرمول یک و …..رو به دست اوورده.
          نبینم که بگی موتورش فلان و…..?
          مک لارن و استون خودروسازهای مستقل هستن و تمام کاری که میکنن قابل احترام تر از بعضی هاس..
          ..
          پ .ن :جان من تا یک جایزه مطرح میگیریم اینقدر جوگیر نشیم که همه چی رو با هم بشوریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ایمان

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (3878 ديدگاه)

          آقا ایلیایِ عزیز
          شما میگی ما طرفداران فراری خیلی بی منطق ، متعصب و بدون هیچ گونه اطلاعات خودرویی هستیم ؛ قبول
          منم از شما خواهش میکنم به عنوان یک طرفدار مکلارن یا هر برند دیگه ای که فراری رو قبول نداری ، بیا بشینیم مثل دوتا مرد ، دوتا رقیب مقایسه کاملی بین برندهای مورد علاقمون داشته باشیم تا ببینیم کدام برند بزرگ تره
          قدمت ، افتخارات ، جوایز ، مدل های افسانه ای ، حضور در فرمول یک و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز
          و هر آیتم دیگه ای که شما می خواهید مقایسه کنید …. از همین الآن شروع کنید منتظر جوابتون هستم ؛ بعد از این معلوم میشه پادشاه واقعی کیه و کسی که این مقایسه رو ببازه باید سکوت کنه ؛ همین
          حتی اگه برند مورد علاقه بنده فراری بازنده باشه دیگه نامردم از این به بعد کامنتی در سایت پدال بزارم چه برسه که از فراری دفاع یا مکلارن رو زیر سوال ببرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ایلیا

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (731 ديدگاه)

          ایمان خان
          من 700 دیدگاه توی سایت ثبت کردم.
          اگه کسی تونست بگه من طرفدار چه خودروسازی هستم بهش جایزه میدم…
          حتی یک کامنت از رو غرض ثبت نکردم. خوبی و بدی های همه ی خودروها رو در حد اطلاعات ناقص خودم میگم.
          اصلا بنظرم کسی که حتی از پراید هم بد بگه ماشین باز نیست چه برسه به سنا و 720s!
          ولی بخش زیادی از اعضای سایت تخریب رو نشونه ی بالا بودن اطلاعات میدونن.
          که طرفدارای فراری سردمدار این ماجرا هستن.
          فوق العاده بی منطقید.
          سنا رکورد تمام پیست های کره ی زمین رو با ده ثانیه اختلاف زده حالا چون رکورد یک پیست رو با ده ثانیه اختلاف نزده شما شروع کردید به…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. علیرضا

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (28 ديدگاه)

          جناب دانیال
          ((جالبه که بدونی جایی که مهندسی استون والک یری انجام میشه با جایی که مهندسی پراجکت وان انجام میشه چند کیلومتر بیشتر فاصله نداره!!!! ))
          الان جذابیت این موضوع چیه !!؟؟

          ((بنز با تمام احترامی که براش دارم در جایگاه اسپرت سازی اصلا در حد نام های مطرح نیست و احتمالا نمیتونه باشه.))
          پارادوکس این جله من رو منهدم کرد ?
          SL ، SLS , SLR ,AMG GT از بزرگان صنعت خودرو بودن و هستن ، درسته به معنای واقعی اسپرت نیستن چون سواری نرم و تجهیزات رفاهی فراوانی و … دارن …
          SL که جزو اولین سوپرکار های جهان با نواوری های فراوان در زمان خودش …
          طراحی دیوانه وار SLR هر بیننده ای رو مجذوب خودش میکنه
          SLS که جرمی کلارکسون ستایشش کرد و همچنین جوایز زیادی دریافت کرده
          AMG GT هم که با تنوع مدل و رکوردهای بینظیر پیست که مچ خیلی از موتور وسط ها رو خوابونده و جوایز بهترین طراحی و و عنوان خودروی عملکردی سال 2015 رو هم دریافت کرد و در همین رقابت موتورترند مثل سنا رتبه پنجم رو بدست اورد …
          نسخه های مخصوص پیست همین مدل ها و … هم در موتوراسپرت افتخارات فراوانی کسب کردن …

          ((همون طور که در وانت سازی وارد شد و تکلیفشم مشخص شد!!))
          مدل GT که وارد کلاس خودروهای گرندتور شد چه گلی به سر مکلارن زد ؟؟

          ((مک لارن هر چی هم باشه با جون و دل افتخارات فرمول یک و …..رو به دست اوورده.))
          حتما مرسدس با رانت و پارتی این افتخارات رو بدست اورده !!؟؟

          ((نبینم که بگی موتورش فلان و…..))
          خود مکلارن از موتور مرسدس تعریف و تمجید میکنه و میخواد دوباره ازش استفاده کنه ، بعد شما … !!

          در کسی بخاطر کاین و پانامرا عاشق پورشه نشده که بخواد براشون پلتفرم مستقل تولید کنه ، مهم این که با وجود پلتفرم مشترک گروه فولکس ، پرفروش ، سوداور و جزو بهترین های کلاس خودشون هستن …
          مثلا الان که پلتفرم DBX اختصاص قرار چه شاهکاری بکنه ؟؟
          اینا خودروهای نمادین نیستن که مشترک بودن یا نبودن پلتفرمشون اهمیت داشته باشه …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. دانیال_Surrey،England

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (2752 ديدگاه)

          علیرضا جان شما اول باید کامنت آقا مهران رو میدیدید بعد میگفتید:__الان جذابیت این موضوع چیه !!؟؟__
          ایشون گفتن استون خواسته خودشو مطرح کنه کنار پراجکت وان در حالی که استون زودتر دست به کار شده برای هایپرکارش و بقیشم گفتم…
          ..
          ..
          من گفتم مرسدس نمیتونه بهتر از اسپرت سازهای مطرح کار کنه،تا الان که حرفم تایید میشه.
          حتما هم اطلاع دارید slr با کی ساخته شد؟؟
          ..
          در بخش گرند تورر هم مک لارن تازه وارده.
          تو این بخش یا باید تجربه داشته باشی تا موفق عمل کنی،مثل:فراری و استون،یا بودجه ی کافی یا حمایت کافی داشته باشین،مثل بنتلی و….
          ساخت یه گرند تورر به همین راحتی نیست که مک لارن با شروع تازش همه رو له کنه.
          ..
          منظورم از جون و دل،این بود که با بودجه ی بسیار محدود کارشون رو درست انجام دادن.
          درباره ی موتور هم اشتباه متوجه منظورم شدین.
          دلیل گفتنش این بود که نیان مثلا افتخارات اف1 مک لارن کاملا به موتور نسبت بدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ایلیا

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (731 ديدگاه)

          فراری
          اونجا توی اون پست هم اومدی یه بحث بیجا رو راه انداختی منم به احترام رفتار گذشتت جوابتو ندادم، نگرانم فکر کنی حرف حساب زدی.
          اونجا ینفر همچین کامنتی گذاشت:
          “فراری نیازی به اثبات توانایی های خودش به امثال پورشه، و مکلارن ، و لامبورگینی ، در پیست ، نداره”
          این یه حرف مسخرست که فقط یکی مثل تو از خوندنش لذت میبره. Gts هم یه جواب مودبانه بهش داد با چاشنی طرفداری از برند مورد علاقش..
          اونجا جنابعالی اومدی صد خط کامنت نوشتی که شما نظر فضایی میدید و…
          بنده هم گفتم نظر فضایی همون کامنت اول دوست خودت بوده که بحث رو شروع کرد.
          دیگه این داستانا رو از کجات در میاری؟
          پست فراری پیستا بود، برو یبار دیگه کامنتا رو بخون اگه حافظت یاری نمیکنه.
          پ. ن :با عرض پوزش از دوستان بخاطر این کامنت بی خود و خاله زنکی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. ایمان

          ۱۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (3878 ديدگاه)

          آقا ایلیایِ عزیز
          اول اینکه جواب سوالم رو ندادی و طفره رفتی
          دوم اینکه بنده طرفدار برندهای بزرگ ، با اصالت و پُر افتخار هستم ؛ برام فرقی نمیکنه آلمانی باشه یا آمریکایی
          خوشحالم که خیلی چیزها برای دوستان روشن شد ؛ بحث من با شما همین جا تموم میشه مگر اینکه جواب منو بدی و ثابت کنی مکلارن برند برتر و بزرگ تری نسبت به فراری هست و منِ طرفدار فراری فقط از روی تعصب نظر میدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. ایلیا

          ۱۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (731 ديدگاه)

          ایمان نمیدونم چرا حرفت رو نمیفهمم، قطعا ایراد از منه.
          جنابعالی بی هیچ مناسبت و مقدمه ای این کامنت رو گذاشتی:
          “با این حرفایی که زدی الآن جناب GTS پیداش میشه و کُل تاریخچه پورشه رو زیر سوال میبره و مکلارن رو تبدیل به خدا میکنه ؛ البته اگه همچین حرفی زد زیاد تعجب نکن چون ایشون فرمودن ۴۸۸ پیستا رو از روی ۷۲۰S ساختن و فراری رو متهم به کپی برداری کرده”
          درسته یا نه؟
          منم گفتم نه GTS نه هیچکس دیگه حرفی از پورشه و فراری نمیزنه اگه شما این کارو نکنید، امکان نداره پستی از مکلارن پیدا بشه که شما نیاید بگید تنها خودروساز روی کره زمین فراریه.
          دیگه این دعوت به مبارزه چیه؟ من همون اندازه که مکلارنو دوس دارم همون اندازه هم پورشه و فراری رو دوس دارم. این شمایید که بیشتر از علاقه به فراری از رقباش متنفرید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Ferrari

          ۱۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          ایلیا
          تو فهمیدی منظور من چیه منتها داری مقاومت میکنی خودتم میدونی اون کامنت در این حد که بزرگش کردی نبوده دفعه بعد قبل کامنت گذاشتن یکم فکر کن ببین منظور یه شخص از کامنتی که گذاشته چی بوده بعدش نظر بده
          منطقی بحث کنید تا جواب منطقی بدیم اگه باشما منطقی برخورد نمیشه دلیل اینه خودتون بی منطقید
          وارد گپ پدال بشین اونجا میشه خیلی بهتر بحث کرد اینجا نمیشه ۲۰۰ تا کامنت گذاشت. اونجا بحث میکنیم به نتیجه میرسیم ۱۰۰ نفر دیگه هم هستن اوناهم نظر میدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2017 ديدگاه)

      معمولا جواب منطقی نباشه چیزی نمیگم
      الانم بخدا اگه پست پورشه نبود جواب نمیدادم
      .
      ((720 نزدیک به 3 ساله اومده و ما همچنان منتظره رقیبی هستیم که کاملا این ماشین رو شکست بده!!!))
      از همه لحاظ ؟!
      مگه از همه لحاظ بهترین بود ؟؟؟
      رکورد های پیستا رو دیدی
      تو زمان خودش در مجموع در پیست حریف GT2 rs نبود
      .
      ((( تا حالا من یاد ندارم ماشینی بوده باشه تویه تمام پیست ها،تاکید میکنم تویه تمام پیست ها رکورد دار باشه.منظورم سنا هستش.)))
      اختلاف رکوردش رو با ۷۰۰ هزارتا قیمت گرونتر و ۱۰۰ اسب بیشتر و ۱۵۰ کیلو سبکتر نسبت به GT2rs اون بالا دیدم
      جمله ات رو اصلاح میکنم خودروهای پورشه همواره در طول تاریخ بهترین زمانهارو به نسبت قدرت به وزن به ثبت رسوندن و در این زمینه رقیب ندارن
      .
      ((((( برو تاریخچه مسابقات can am رو بخون و ببین چطوری مک لارن با دست خالی در ابتدای ورودش باعث تحسین همه شد و 3 برابر بیشتر از پورشه که اتفاقا تو اون مسابقات هم بود قهرمانی اوورد…)))
      ببین رفیق در تاریخ پورشه رقابت معتبری نیست که پورشه در اون حضور داشته من از سالها پیش خبر نداشته باشم
      مکلارن از سال ۱۹۶۶ یعنی اولین فصل وارد رقابت ها با موتور شورولت و با ۱۲ خودرو ! وارد رقابت ها شد و از تیم lola با همون پیشرانه شورولت شکست خورد
      تا دو سال بعد یعنی ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ فقط خودرو ها از مکلارن و lola و ی تیم گمنام بودن یعنی مکلارن رسما فقط با خودش رقابت می کرد سال ۱۹۶۹ از ۳۲ خودرو ۲۰ تاش مکلارن با موتور شورولت بودن
      پورشه بعد از یکسری داستان ها در رقابت های جهانی استقامتی سال ۱۹۶۹ با مدل ۹۰۸ و تنها با دو خوردو وارد can am شد
      پورشه در مجموع ۵ سال با حضور جدی ۲ سال رو با اختلاف قهرمان شد
      پورشه در سال آخر حضورش با ۹۱۷/۳۰ تمام رکوردهای رقابت های can am رو جابجا کرد و از این مسابقات کناره گیری کرد ….
      من موندم اون سه برابر قهرمانی مکلارن با موتور شورولت نسبت به پورشه رو از کجا آوردی ؟؟؟
      .
      (((پی1 خودشو خواست در کنار لافراری و 918 مطرح کنه؟؟!!!اونوقت از یه اسپرت ساز فوق العاده ای مثل لوتوس هم همین مثال رو میزنی؟؟؟لوتوس احتیاجی به مطرح شدن نداره.)))
      ببخشید من اشتباه میکنم برند ورشکسته ی لوتوس برتر از فراری و پورشه است کرگدنا هم پرواز میکنن
      .
      (((جالبه که بدونی جایی که مهندسی استون والک یری انجام میشه با جایی که مهندسی پراجکت ‌..)
      مهندسی والکری همه جای دنیا انجام میشه از ایتالیا بگیر تا آلمان تا کرواسی تا آمریکا و…‌ همه جا
      والکری رو همه میسازن هر دوستی خواست بگه تا جزئیات ساخت تک تک قطعاتش مهمش رو لیست کنم احتمالا آرمش رو استون میزنه
      .
      (((بدون فولکس و تویوتا تکلیف پورشه چی میشد؟؟؟)))
      بزار بهتر بگیم بدون پورشه تکلیف فولکس چی میشد فولکس از زمان تولید بیتل تااااا مدل I.D.R وابسته به پورشه بوده و هست در مورد مالکین فولکس چیزی نمیگم
      در مورد تویوتا هم حرف رئیس بخش خودروهای اسپرت تویوتا رو نقل و قول میکنم : بهش گفتم سنگ محک شما در تولید خودروهای اسپرت کدوم برنده طرف جواب داد “ما همواره یک نمونه از تمام محصولات پورشه را برای استفاده از مهندسی فوق العاده آنها خریداری میکنیم ”
      داستان نیسان و هوندا و… بماند
      .
      کسی در مورد استقلال حرف میزنه که تمام خوردوسازیش وابسته به آلمانی ها نباشه
      از رولز رویس بگیر که فقط ۸ درصدش در انگلستان تولید میشه تا بنتلی وابسته تا آستون که بدون مرسدس احتمالا وجود خارجی نداشت که حتی درطراحی داخلیش هم از مرسدس استفاده میکنه تا وابستگی JLR به BMW تا وابستگیش به هند و وابستگی واکسهال به PSA و …. مورگان و mini و MG و لوتوس هم که دیگه هیچی
      .
      گستردگی صنعت خودروسازیش رو هم با آلمان مقایسه نمیکنم تا خیلی زشت نشه ….
      برای مقایسه فقط درآمد یک ساله بوش و ZF برای کل صنعت خوددوسازی انگلستان کافیست …
      .
      باز هم میگم خودروسازی مکلارن چه از نظر تعداد تولید چه از نظر هزینه توسعه تحقیقات چه از نظر تعداد پتنت چه از نظر” استقلال تکنولوژی”چه از نظر درآمد و چه از نظر ارزش در مقابل پورشه و فراری عددی محسوب نمیشه
      دو سه سال پیش اَپل داشت مکلارن رو با قیمت کمتر از ۲ میلیارد دلار می خرید در حالی که ارزش فراری بیش از ۳۰ میلیارد یورو هستش و طبق گزارش بلومبرگ ارزش پورشه در صورت جدایی از فولکس معادل ۱۰۰ میلیارد دلار …
      به همین خاطر میگم قیاس الزاما درست نیست
      .
      هر وقت ی خودرو کامل رو اعم از پیشرانه و گیربکس و … رو خودتون توسعه دادید اونوقت اجازه ی قیاس دارید
      پورشه الان در هم پیشرانه نفس طبیعی تولید میکنه هم توربو هم هیبریدی هم الکتریکی هر وقت رسیدید به اینجا اجازه ی مقایسه دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      واقعا. گل گفتی. راستش من فقط برای دوتا خودروساز عقلم تعطیل میشه و فقط دلم کار میکنه: پورشه و فراری. واقعا روح دارن و با آدم صحبت میکنن. هنوز توفیق نشده امتحانشون کنم اما بالاخره نخرم، کرایه شون میکنم و از این دنیا سیر میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Amir Machine

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ماسل کار درجه‌یک به شلبی GT350 میگن
    قدرت معقول (526 اسب)، گیربکس دستی، موتور تنفس طبیعی
    با اینکه از خیلی از ماشین‌های این رقابت قدیمی‌تره (معرفی سال 2014) اما دوم شده و تو پیست هم با توجه به قدرت و وزنش عملکرد خیلی خوبی داشته
    از همه لحاظ عالی و کم‌نقصه
    اما از اون طرف چلنجر هلکت رو ببینین، فقط یه مشت قدرت داره که هیچ جا به کار نمیاد، نه تو پیست خوب عمل کرده، نه تو رتبه‌بندی خوب بوده و نه تو درگ حرف چندانی برای گفتن داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      موستانگ که شاهکاره ولی چلنجر خداست.فکر میکنی کاری داره چلنجر رو به وایپر نزدیک کنن.چلنجر ادعایی برا پیست نداره و پیست هم آخرین جاییه که راننده چلنجر به فکرش بیوفته.میزان فروش خودروی 10 ساله همه چیز رو نشون میده.از درگ گفتی که اصلان درگ این برنامه درست نیست و کارهای مقدماتی لازم برا دف عقب رو انجام نمیدن و پیست درگ ندارن.ردای به راحتی به تایم 10.6 و کمتر هم رسیده.نکته بعدی چرا از شلبی جی تی 350آر استفاده نکردن تا تایم بهتری بزنه.اینجا به سنا گیر میده در حالی که همین سنا تو ویر رکورد وحشتناکی زده.اصلا یک دور پیست هیچ چیزی رو نشون نمیده.خلاصه انتخاب من چلنجر شلبی جگوار.با احترام به نظر دیگران.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Omid622

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جذابتر از اول شدن پورش و رکورد پیست سنا
    رکورد بنز اونم سدان و کسب جایگاه ششمی از بابت
    رانندگی واقعا این افتخارات بیشتر از بقیه ماشین ها
    چرا که پورش مخصوص رانندست اما بنز یک سدان
    که میشه بهشم بگی سوپر سدان و میسه راحت باهاشم سفر بری و ماشین چند کاره هستش
    از اون طرف لامبو هم عالی کار کرد انتظارات رو از یه شاسی بلند به مرز اعلا رسوند
    میشه گفت با تمام شاسی بلندهای دنیا فرق داره
    سوپر شاسی بلنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    جای سوپرا بالاتر از چلنجر باید باشه ولی اشتباه کردن!
    زمانش توی پیست هم نزدیک سری8 هست، با اینکه سری8 خیلی قویتر از سوپراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. porschesport

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    درود , غیر از این میشد باعث تعجب بود با بروزرسانی و مهندسی کم نظیر پورشه دلیلی برای بهتر و بهترین نبودن وجود نداره با نسبتی ضعیف تر و عملکرد پیست فوق العاده این اعجوبه ی دوست داشتنی هرچه بیشتر ارزش های خودشو نشون داد . درباره ی مکلارن هم رتبه ی پنجم قابل درکه چون این عنوان برای بهترین خودروی (رانندست) که سنا ماشین پیست با سیستم تعلیق خشکیه و در کاری که براش ساخته شده قطعا خوب ظاهر شده ولی خودروی مناسبی برای رانندگی نیست و این جای سرزنش نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    راستی
    کررا اس موتورش 3لیتریه !!!! چجوری زدن 3.8 لیتر ؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    زمان گیری پیست از مجله SPORT AUTO!!!!!!!

    مکلارن سنا ثبت زمان :: 1:38.50
    مکلارن 720 ثبت زمان ::1:41.65
    هوراکان پرفومانته ثبت زمان:: 1:42.49
    پورشه 918 ثبت زمان:: 1:42.62
    پورشه GT3 RS ثبت زمان:: 1:44.06
    فراری 488GTB ثبت زمان :: 1:44.28
    شورولت کوروت Z06ثبت زمان:: 1:45.44
    لامبورگینی هوراکان EVOثبت زمان:: 1:45.56
    مکلارن 570S ثبت زمان :: 1:47.13
    مرسدس AMG GTRثبت زمان:: 1:47.27
    لامبورگینی اونتادورSV ثبت زمان:: 1:47.35
    ب ام و M4 CS ثبت زمان ::: 1:50.12
    مرسدس AMG GT Sثبت زمان:: 1:51.29
    پورشه کیمن GT4 ثبت زمان ::1:51.29
    پورشه کیمن GTS ثبت زمان ::: 1:51.34
    نیسان GTR ثبت زمان. :: 1:51.35
    جگوار F TYPE SVR ثبت زمان ::1:51.55
    شورولت کوروت گرنداسپرت::1:52.16
    آئودی TT RS ثبت زمان :: 1:53.11
    استون مارتینDB11ثبت زمان:: 1:53.50
    هوندا NSX ثبت زمان ::: 1:53.50
    تویوتا سوپرا ثبت زمان ::: 1:54.36
    آلفا رومیو جولیا ثبت زمان :: 1:55.15
    فورد موستانگ بولیت ثبت زمان::1:55.47
    لوتوس EVORA 400ثبت زمان ::1:55.80
    آئودی RS5 کوپه ثبت زمان :: 1:56.06
    آلپینا A110 ثبت زمان. :: 1:56.84
    مرسدس C63S ثبت زمان :: 1:57.92
    رنو مگان RS ثبت زمان :: 1:58.91
    فیات آبارت 124 ثبت زمان ::2:07.25

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تمام زمانگیری ها توسط یک راننده انجام شده!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ببینید مجلات مختلف چقدر نتایج مختلفی دارن!!!!
    مجله موتورترند پورشه 911 رو بعنوان بهترین خودروی پرفومنس انتخاب کرده!!!!
    اما مجله ROAD & TRACK از بین بهترین خودروهای پرفومنس سال که11 تا هستن پورشه 911 کرراS رو در جایگاه آخر قرار داده!!!!
    که پدال احتمالا مطلبش رو میزاره. چون مطلب انتخاب این 11 خودرو برای شناخته بهترین خودروهای پرفومنس سال رو گذاشت که کوروت C8 و 911کرراS هم درش حضور دارن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. (Saeed(peugeot

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همشون عالی هستند …..ولی من عاشق اون جگوارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام وM2 کامپتیشن دوست داشتنی که در جایگاه سوم ایستاده!!!!
    در مجله MOTOR MAGAZIN هم از بین 12 خودرو M2کامپتیشن در جایگاه دوم قرار گرفت بعد از پورشه 911GT2
    اما M2 کامپتیشن جات از زمان معرفی M2CS تو دیگه بهترین M2 نیستی چون حالا M2CS بزرگترته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mohamad

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    همین پورشه بهترین انتخابه بین اینها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Saeed

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    موستانگ gt 350 عجب چیزیه انصافا
    تایم لپ + رتبه دوم !!!!
    خدا میدونه gt 500 دیگه چه هیولاییه
    ولی همونطور که MAHDI عزیز گفت، پورشه ۹۱۱ کررا s در رنگ زرد بسیار بسیار زیباست…..
    ولی تایم لپ مک‌لارن سنا خیلی ترسناکه!!!!!
    اگه موتور ترند لطف کنه سنا رو ببره نوربرگ‌رینگ خیلی ممنونش میشم
    خود مک‌لارن که نمیره انجامش بده
    جدیدا مک‌لارن مثل فراری شده
    ۴۸۸ پیستا هرجایی رفته بوده، رکورد هارو چند ثانیه جابجا کرده
    حالا سنا رو ببینید
    هر جا رفته توسط مجله ها رکورد زده آدم پر هاش میریزه
    ولی خود فراری و مک‌لارن لطف نمیکنن خودشون رکورد بزنن ما ببینیم توانایی این خودرو ها چقدره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mohammad amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    نظرسنجی:
    بایستی BMW M8 کامپتیشن میبود یا خیر
    اگر میبود لایک
    اگر خیر دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اول مرسی از شلبی که موستانگ رو خوب تربیت کرده به عنوان یه ماسل، از تنفس طبیعی بودنش و دنده دستی و … که بگذریم اینو بگم که این نسخه 350 هست و اگه نسخه 350R میبود شاید بهتر لپ تایم میزد
    دوم مرسی از 911 که بهترین 6سیلندر اسپرت جهانه، میگم اسپرت شما سوپر اسپرت بخون چون واقعا قدره
    فقط یه چیزیو درک نکردم، قیمت پایش 114 و قیمت تستش 143!!!! این همه اختلاف قیمت برای چیه؟ قیمتش درسته اصلا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    M8 جدیدا معرفی شده و حتما دلیل منطقی وجود داشته که در این رقابت شرکت نکرده (مثلا بی ام و این مدل رو در اختیار موتورترند قرار نداده یا همونظور که گفتم چون جدیدا رونمایی شده برای رقابت اماده نبوده یا …)
    در ضمن M850I هم تفاوت چندانی با M8 نداره همونطور که بعضی از مجلات خرید M850 رو موجه تر میدونن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. doubt

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یجورایی میدونستم 911 افسانه ای اول میشه. یسسسسسسسسسس
    اصلا نابود کرده منو این ماشین عاشقشم دیوانه وار. فقط نمیدونم چرا خیلی سال پیش که تازه با دنیای خودرو آشنا شدم از 911 و کلا پورشه بدم میومد. اما الان جدای از دوست داشتن وقتی منطقی هم نگاه میکنم میبینم این کمپانی بی نظیره و سرامد تولیداتش 911 افسانه ایه.
    ازینا که بگذریم جانم به موستانگ 350 که خیلی شاخارو کنار زده و دوم شده. حال کردم انصافا. ب ام و 850 چی میگه با این رتبه خخ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    شخصی که کامنت گذاشته بود فراری نیازی با اثبات توانایی های خودش به امثال فراری مکلارن پورش لامبورگینی نداره
    من بودم

    بلکه این چهار کمپانی هستند که باید خودشون
    رو به فراری ثابت کنن اونم کجا و در چه مکانی ؟
    بله Formula 1 ?

    فراری فقط در معروف ترین معتبر ترین و تکنولوژیک ترین و سخت ترین ، مسابقات اتوموبیل ، رانی جهان ، حریف می‌طلبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      حریف میطلبه؟?
      فعلا که مرسدس لهش کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari Fxx K Evo

        ۱۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (919 ديدگاه)

        کونیگزگ درپیت که رقیبش نشده ?
        مرسدس ، هست پدر ، خودروسازی

        بعدشم مرسدس تا ۱۰ سال دیگه هم
        قهرمان بشه بازم به فراری ، نمیرسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۰ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          Just wait….
          کونیگ‌زگ به‌زودی موتور اسپورتش رو راه میندازه
          جسکو هم که پیست محوره…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. ایمان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    حرف برای گفتن زیاد هست اما وقت به اندازه کافی نیست
    این بحث و جدل ها تمومی نداره ؛ صلوات بفرستین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آریا ماشین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    من کاری به این کل کل هایی که جدیدا تو سایت بین مک لارنی ها و فراری ها ، بین مک لارنی ها و پورشه ای ها ، پورشه ای ها و فراری ها ، آستونی ها و مرسدسی ها ندارم
    چیزی که میخوام بگم اینه که عاشق مرسدسم و این GT63S منو دیوونه کرده…❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا