چشم اندازهفته نامه

خودروی مردمی سال 2019 از نظر مجله CarBuzz

قیمت متوسط یک خودروی جدید در آمریکا هر ساله افزایش می‌یابد. در سال ۲۰۱۹ قیمت متوسط یک خودروی سبک صفرکیلومتر از ۳۷ هزار دلار عبور کرد. برای تعیین خودروی جدیدی که به عنوان خودروی مردمی در نظر گرفته شود CarBuzz قیمت پایه را زیر قیمت متوسط ۳۷ هزار دلاری اعلام کرده است. آن‌ها می‌گویند ۳۷ هزار دلار هنوز هم مبلغ زیادی بوده و به همین خاطر قیمت پایه هر سه خودروی فینالیست موردبحث به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از این مبلغ بوده است.

برخی خودروها که با فاصله‌ای کم از ورود به فینال باز مانده‌اند عبارت‌اند از هیوندای سوناتا، کیا سراتو، نیسان ورسا، تویوتا راو ۴ و فولکس‌واگن گلف GTI. سه خودروی انتخاب شده ارزش فوق‌العاده‌ای نسبت به مبلغ پرداختی دارند. این خودروها همچنین به افرادی توصیه می‌شوند که به دنبال خرید اولین خودروی خودشان هستند.

  • فینالیست: هوندا سیویک ۲۰۱۹

به عنوان خودروی موردعلاقه در کلاس خودروهای کامپکت ارزان‌قیمت، سیویک ۲۰۱۹ کاملاً جلب‌توجه می‌کند. این خودرو تنها به‌صورت سدان عرضه می‌شود بلکه نسخه‌های دو درب کوپه و هاچبک پنج درب آن نیز در دسترس هستند. حتی سیویک استاندارد با وجود پیشرانه‌های ۲ لیتری ۱۵۸ اسبی و ۱.۵ لیتری توربوی ۱۸۰ اسب بخاری سواری هیجان‌انگیزی داشته و می‌توان آن را با گیربکس ۶ سرعته دستی سفارش داد. با قیمت پایه ۱۹۵۵۰ دلاری برای نسخه سدان، سیویک در دسترس اکثر افراد قرار دارد.

نسخه‌های پرفورمنس سیویک نیز قیمت مناسبی دارند. قیمت مدل Si با قدرت ۲۰۵ اسب بخار از ۲۴۳۰۰ دلار آغاز شده درحالی‌که قیمت مدل تایپ R با خروجی ۳۰۶ اسبی برابر با ۳۶۳۰۰ دلار است. صرف‌نظر از مهارت راننده یا بودجه در نظر گرفته شده، سیویک باب میل افراد زیادی است.

  • فینالیست: کیا سول ۲۰۲۰

با تست کیا سول ۲۰۲۰ به سختی می‌توان نقصی در آن یافت. این خودرو واقعاً خوب است. استایل سول باب میل همه نیست اما با قیمت پایه ۱۷۴۹۰ دلاری، کراس اوورهای ساب کامپکت انگشت‌شماری می‌توانند کابینی به جاداری سول داشته باشند. این خودرو نه تنها جادار است بلکه قوی‌ترین خودروی کلاس نیز می‌باشد. با پرداخت ۲۷۴۹۰ دلار می‌توان سول GT-Line را خرید که از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۲۰۱ اسبی استفاده می‌کند. در مقایسه با دیگر کراس اوورهای ساب کامپکت تست شده، سول یک موشک سریع است.

این خودرو همچنین بهترین تکنولوژی‌ها نسبت به قیمت خود را داراست. سیستم اطلاعات سرگرمی کیا کاربری راحتی داشته و سیستم‌های ایمنی آن بیشتر مختص خودروهای لوکس هستند. برای مثال سیستم حفظ خودرو بین خطوط را در نظر بگیرید که حدود ۵ دقیقه ما را بین خطوط نگه داشت و سپس گفت دستتان را روی فرمان بگذارید. این ویژگی برای خودرویی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلاری باورنکردنی است.

نکته: اگر به طراحی ظاهری اهمیت بسیار زیادی می‌دهید می‌توانید کیا سراتو را انتخاب کنید که از همان قوای محرکه سول استفاده کرده اما بدنه‌ی زیباتر سدان را دارد.

  • برنده: مزدا CX-5 2019

خودرویی که برنده جایزه خودروی مردمی سال ۲۰۱۹ شده مزدا CX-5 است. مردم دیوانه‌وار کراس اوورها را دوست دارند و CX-5 هم بهترین ترکیب از ارزش و هیجان رانندگی را ارائه می‌کند. مزدا می‌داند چگونه خودروهایی هیجان‌انگیز بسازد و البته آن را به فرم یک کراس اوور دربیاورد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب بخار در تریم اسپورت ۲۴۳۵۰ دلاری وجود دارد اما برای دستیابی به پیشرانه توربوی ۲۲۷ اسبی در تریم گرند تورینگ رزرو باید ۳۴۸۷۰ دلار پرداخت کنید.

ترکیب این موارد با فرمانی عالی و شاسی جذاب باعث می‌شود CX-5 یکی از گزینه‌های موردعلاقه ما باشد. این خودرو نه ظاهر زیبایی دارد بلکه کابین تریم های فول تر آن در حد محصولات لوکس می‌باشد.

مزدا CX-5 نه تنها قیمت مناسبی داشته بلکه جذاب‌ترین شاسی‌بلندی است که امسال تست شده است. این توصیه ما برای خرید یک خودروی ارزان‌قیمت است و به همین خاطر برنده جایزه خودرویی سال ۲۰۱۹ شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اسمش هست خودرو مردمی
    یعنی باید پرفروشترین را انتخاب کرد ، ولی چنین نیست و هر مجله انتخاب خودش و نظر تستر خودش را دارد ، پس مطمئناً خودرو مردمی اینها مسخرست .

    به طور مثال ، فورد سری f یا راوفور همیشه در صدر فروش آمریکا هستند ، پس مطمئناً خودرو مردمی حساب میشوند چون خرید عامه مردم هستند اما این دلیل نیست که بهترین باشند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من هوندا سویک!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته مزدا هم فوق‌العاده است.اما چون مزدا یه کراس اوور کوچیک هستش هوندا سویک رو انتخاب میکنم. و الا اگه مزدا3 جدید بود انتخابم اون بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    کیا سول با این قیمت عالی هستش هم زیباست هم کاربردی و هم کم استهلاک دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    اگه بحث فروش آمریکا یه بازار ۲۵۰ میلیونی نسب به کل دنیا بازار چین روسیه خاورمیانه بجز ایران و اروپا سهم کمتری داره از فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    سیویک ی چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    آقا جهت آب شدن دلمون عرض کنم خدمتون دلار نزدیک چهار هزارتومن بود همین هوندا سیویک منطقه آزاد خانه خودروی سادیگ میداد 116 تومن. بعد الان باس صد تومن بدیم رانا سوار شیم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    واقعا مزدا انتخاب شایسته ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. samurai

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کرولا به نظرم حداقل از این کیا بهتره چرا تو لیست نیست ؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali a

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    هر سه خیلی دوست داشتنی هستن…برای من به ترتیب مزدا هوندا کیا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۱۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هوندا سیویک و تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا