چشم اندازهفته نامه

کم‌هزینه‌ترین کراس‌اوورها و شاسی بلندهای سال 2019

این روزها همه به دنبال شاسی بلندها هستند مخصوصاً کراس اوورهایی که بر پایه‌ی خودروهای سواری شکل گرفته‌اند. از هر نظر به نظر می‌رسد خریداران علاقه‌ی زیادی به این خودروها دارند. تحلیل‌ها نشان می‌دهند شاسی بلندها و کراس اوورها سال آینده نیمی از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص خواهند داد و ۱۸۰ مدل جدا از هر نوع و شکلی تا سال ۲۰۲۳ در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.


اما این روزها پیچیدگی مربوط به قیمت و لیست تجهیزات خودروها بیش از هر زمان دیگری بوده و فاکتور ارزش در برابر قیمت پرداختی اهمیت زیادی برای خریداران دارد. برای اینکه بدانید چه خودرویی می‌خرید و در آینده چه موضوعاتی برای شما پیش خواهد آمد باید نگاهی عمیق‌تر به هزینه‌های درازمدت یک خودرو داشته باشید.


اگر به یاد داشته باشید چند هفته‌ی پیش لیستی از کم‌هزینه‌ترین خودروهای سواری را خدمتتان ارائه کردیم که در آن هزینه‌های متوسط و پیش‌بینی‌شده‌ی ۵ ساله‌ی یک خودرو ذکر شده بود. در این لیست هم کم‌هزینه‌ترین شاسی بلندها و کراس اوورهای سال ۲۰۱۹ را بر پایه‌ی تخمین‌ها و تحلیل‌های KBB معرفی کرده‌ایم.

KBB هزینه‌های نگهداری ۵ ساله‌ی شاسی بلندها را در کلاس‌های گوناگون پیش‌بینی کرده است. بزرگ‌ترین فاکتور در این میان کاهش ارزش یا افت قیمت بوده که تعریف آن تفاوت بین قیمت اصلی خودرو در زمان صفر بودن و ارزش تخمینی آن در زمان فروش پس از ۵ سال می‌باشد. انتخاب خودرویی که افت قیمت کمتری داشته باشد در درازمدت هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند.


و اگر خریداران در حال انتخاب لیزینگی یک شاسی‌بلند باشند باید مدلی را انتخاب کنند که اقساط ماهانه‌ی مناسبی داشته باشد. دلیل این کار تفاوت‌های بین قیمت، سود و ارزش خودرو در زمان پایان شرایط لیزینگ می‌باشد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV پلاگین هیبریدی
اگرچه شاسی بلندها معمولاً از نظر افت قیمت، عملکرد بهتری در مقایسه با مدل‌های سواری دارند اما هزینه‌ی مصرف سوخت آن‌ها بیشتر خواهد بود. یکی از مثال‌ها جیپ رانگلر است که انتظار می‌رود پس از ۵ سال ۶۱ درصد قیمت اولیه‌ی خود را حفظ کند اما در همین مدت مالک باید بیش از ۱۱ هزار دلار خرج سوخت کند.

از جمله دیگر فاکتورهای دخیل در این پیش‌بینی‌ها هزینه‌های بیمه، شماره‌گذاری، تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای بوده است.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کامپکت: سوبارو کراس ترک

هزینه‌ی ۵ ساله: ۳۱۲۲۸ دلار

این خودرو که بر پایه‌ی ایمپرزا شکل گرفته دارای ارتفاع بیشتر از سطح زمین و استایلی متفاوت است تا یک کراس اوور متمایز را شکل دهد. این خودرو ارزان‌تر از شاسی بلندهای ساب کامپکت بوده و مدل پایه‌ی ۲۲۸۷۰ دلاری آن با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو پس از ۵ سال ۱۰۰۸۶ دلار افت کند و هزینه‌های عملیاتی آن نیز ۲۱۲۵۲ دلار اعلام شده است. از جمله دیگر خودروهای کم‌هزینه‌ی این کلاس می‌توان به هیوندای توسان (۳۴۸۶۴ دلار) و کیا اسپورتیج (۳۸۱۵۴ دلار) اشاره کرد.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای ساب کامپکت: مزدا CX-3

هزینه‌ی ۵ ساله: ۳۱۹۰۱ دلار

شاید کابین این خودرو برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک کمی تنگ باشد اما مزدا CX-3 انتخابی عالی برای رانندگان مشتاق است چراکه هندلینگ آن خوب ارزیابی می‌شود. این خودرو با قیمت ۲۱۴۳۵ دلاری انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. بنا به گفته‌ی KBB، افت قیمت این خودرو پس از ۵ سال حدود ۱۳۵۲۱ دلار خواهد بود و هزینه‌های نگهداری‌اش نیز ۱۸۳۸۰ دلار اعلام شده است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی بعدی در این کلاس عبارت‌اند از نیسان کیکس (۳۱۷۹۰ دلار) و هوندا HR-V (32265 دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای میان سایز دو ردیفه: هیوندای سانتافه

هزینه‌ی ۵ ساله: ۳۵۴۲۴ دلار

سانتافه که اخیراً نسل جدیدش وارد بازار شده ارزش زیادی در برابر مبلغ پرداختی دارد و از جمله تجهیزات آن می‌توان به ترمز خودکار اشاره کرد. افت قیمت خودروی موردبحث در بازه‌ی زمانی ۵ ساله برابر با ۱۵۰۱۳ دلار خواهد بود و هزینه‌های نگهداری آن نیز ۲۰۴۱۱ دلار اعلام شده است. گزینه‌های کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس سوبارو اوت بک (۳۸۱۹۲ دلار) و فورد اج (۴۵۱۵۶ دلار) می‌باشند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای آفرود: جیپ رانگلر

هزینه‌ی ۵ ساله: ۳۶۱۰۰ دلار

رانگلر نمادین کاملاً نونوار شده اما استایل آن همچنان ریشه در مدل‌های جنگ جهانی دوم دارد. این خودرو همیشه در خارج از جاده درخشیده اما خب در شهر نیز خودروی متمدنی نشان می‌دهد. ارزش فروش دوباره‌ی این خودرو به‌طور باورنکردنی بالا بوده و انتظار می‌رود پس از ۵ سال تنها ۱۱۷۴۸ دلار از قیمت اولیه‌اش را از دست بدهد. هزینه‌های این خودرو نیز برابر با ۲۴۳۵۲ دلار تخمین زده شده است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس عبارت‌اند از جیپ رانگلر آنلیمیتد (۳۷۷۴۱ دلار) و تویوتا ۴ رانر (۴۲۲۷۱ دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای میان سایز سه ردیفه: میتسوبیشی اوت لندر

هزینه‌ی ۵ ساله: ۳۶۴۳۳ دلار

اوت لندر در کلاسی شلوغ و رقابتی حضور داشته و اگرچه کوچک‌تر از اکثر کراس اوورهای سه ردیفه ی دیگر است اما قیمت مناسبی دارد. با قیمت پایه‌ی ۲۵۵۴۰ دلاری، انتظار می‌رود افت قیمت این خودرو در ۵ سال ۱۵۷۹۴ دلار باشد و هزینه‌های نگهداری‌اش نیز ۲۰۶۳۹ دلار اعلام شده است. سایر مدل‌های کم‌هزینه‌ی این کلاس کیا سورنتو (۴۰۶۵۳ دلار) و هیوندای سانتافه XL (43198 دلار) هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای ساب کامپکت لوکس: لکسس UX

هزینه‌ی ۵ ساله: ۴۳۰۵۸ دلار

لکسس UX کوچک‌ترین قدبلند این کمپانی بوده اما نسخه‌های بنزینی و هیبریدی آن عملکرد خوبی دارند. قیمت این خودرو ۳۳۱۷۵ دلار بوده و افت قیمتش پس از ۵ سال نیز ۲۰۲۶۶ دلار تخمین زده شده است. هزینه‌های نگهداری UX هم در همان بازه زمانی ۲۲۷۹۲ دلار خواهد بود. ولوو XC40 (45822 دلار) و کادیلاک XT4 (48070 دلار) دو خودروی دیگر این کلاس هستند که هزینه‌های کمتری دارند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کامپکت لوکس: لکسس NX

هزینه‌ی ۵ ساله: ۴۳۷۴۹ دلار

همانند برادر کوچک‌تر، لکسس NX نیز خودرویی شیک و توانا بوده و از کابینی لوکس سود می‌برد و قیمت این خودرو از ۳۷۵۱۰ دلار شروع می‌شود. KBB هزینه‌های مالکیت مدل پایه را اعلام نکرده اما نسخه‌ی هیبریدی که ۲۳۰۰ دلار گران‌تر است افت قیمت ۲۳۴۰۱ دلاری خواهد داشت و هزینه‌های نگهداری آن نیز ۲۲۴۳۹ دلار است. دو خودروی کم‌هزینه‌ی بعدی اینفینیتی QX50 (49380 دلار) و بیوک انویژن (۴۹۷۰۴ دلار) هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای لوکس سه ردیفه: اینفینیتی QX60

هزینه‌ی ۵ ساله: ۵۱۴۳۵ دلار

QX60 چند وقتی هست که تغییراتی نداشته اما خودرویی جادار و راحت بوده و هزینه‌های مالکیت مناسبی دارد. انتظار می‌رود افت قیمت این خودرو در ۵ سال برابر با ۲۶۳۰۹ دلار باشد و هزینه‌های نگهداری نیز ۲۵۱۲۶ دلار اعلام شده است. بیوک انکلیو (۵۵۲۰۱ دلار) و ولوو XC90 (55636 دلار) جزو دیگر گزینه‌های کم‌هزینه‌ی این کلاس هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای لوکس دو ردیفه: لکسس RX

هزینه‌ی ۵ ساله: ۵۲۱۷۶ دلار

بخش لوکس تویوتا در مطالعه‌ی امسال KBB توانسته سه خودرو را داشته باشد. لکسس RX پس از ۵ سال افت قیمت تخمین زده‌ی ۲۵۵۴۷ دلاری و هزینه‌های ۲۶۶۲۹ دلاری داشته باشد. لینکلن ناتیلوس (۵۲۶۹۳ دلار) و کادیلاک XT5 (61329 دلار) خودروهای کم‌هزینه‌ی بعدی در این کلاس هستند.

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای فول سایز: نیسان آرمادا

هزینه‌ی ۵ ساله: ۶۰۰۳۹ دلار

نیسان آرمادا که بر پایه‌ی پیکاپ این برند شکل گرفته خودرویی بزرگ، راحت و جادار بوده و توانایی‌های آفرود هم دارد. قیمت پایه‌ی این خودرو ۴۸۴۹۵ دلار بوده و افت قیمت آن پس از ۵ سال حدود ۲۸۵۲۰ دلار خواهد بود. هزینه‌های نگهداری آن نیز ۲۸۵۲۰ دلار است که از این میان باید ۱۴۴۹۶ دلار را صرف پر کردن باک سوختش بکنید. دو خودروی کم‌هزینه‌ی دیگر این کلاس عبارت‌اند از شورولت تاهو (۶۰۵۸۸ دلار) و فورد اکسپدیشن (۶۳۰۴۱ دلار).

  • کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای فول سایز لوکس: اینفینیتی QX80

هزینه‌ی ۵ ساله: ۷۳۰۰۲ دلار

QX80 ارزان نیست اما از نظر اشرافیت در سطح بالایی قرار داشته و کابینی چوبی و چرمی و البته جادار و راحت دارد. سواری خودرو هم نرم است. قیمت پایه‌ی ۶۶۷۹۵ دلاری، افت قیمت ۳۹۹۱۷ دلاری و هزینه‌های نگهداری ۳۳۰۸۵ دلاری جزو ویژگی‌های تخمین زده شده‌ی این خودرو هستند. لکسس LX (80257 دلار) و مرسدس بنز GLS کلاس (۸۲۷۵۹ دلار) دو خودروی بعدی کم‌هزینه در این کلاس هستند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    Made in JAPAN :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (6779 ديدگاه)

      ((رانگلر نمادین کاملاً نونوار شده اما استایل آن همچنان ریشه در مدل‌های جنگ جهانی دوم دارد. این خودرو همیشه در خارج از جاده درخشیده اما خب در شهر نیز خودروی متمدنی نشان می‌دهد))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا(lexus)

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (337 ديدگاه)

      پروردگارا دلسوز نمیخواهم
      لکسوز میخوام
      لکسوز که داشته باشی
      دلسوز خودش می آید…
      #حسین_پناهی?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      Qx80 فقط باید مات و مبهوت نشست و نگاش کرد.
      چه ابهتی داره لامصب

      دست ژاپنی‌ها بالاست آفرین???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hossin

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اقا شاهرخ و اقا نوید عزیز
    متاسفانه با اونکه من مدت کوتاهی با پدال اشنا شدم اما تو همین زمان اندک کامنتهای دیدم که واقعا جای سوال که چرا پدال تاییدشون میکنه
    مثل کامنتهای این اقا یا خانوم ماسوبیچ که سراسر صحبتهاش اندازه یه حبه سیر هم خاصیت نداره
    هر زمان که بحثی تو پدال بالا گرفته این کاربر در راس اون قرار داره
    نمیدونم مشکل اصلی همیچین اشخاصی چیه اما مشخص هستش که مشکلات عدیده ای دارن که تو اینجا اینطوری رفتار میکنن
    پدال جان اگه امکانش هست کمی کنترل روی همچین افرادی بکن و برای کامنت گذاشتن یه حداقل هایی رو در نظر بگیر تا این افراد سایتی رو که شما با زحمت راه انداختین به قهقرا نبرن
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahrukh

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      ضمن تشکر از شما دوست ماشین باز عزیز
      بسیاری از عزیزان شاهدن که بارها زیر هر پستی،دوستان امریکایی باز و آلمانی باز عزیز رو به آرامش بیشتر دعوت کردم!ولی فایده نداشت که هیچ برعکس بدتر عمل کردند!بنده که عددی نیستم بزرگان سایتو دعوت به آرامش کنم!ولی شما خودتون رو بزارین جای حق!چی میشه همه باهم درکمال دوستی و محبت در کامنت ها،مطالبو دنبال کنیم؟!؟
      متاسفانه تا یه فراخوان از یه کمپانی میاد،همه میفتن به جون هم
      باور بفرمایین گل بی عیب خداست!
      مگه داریم کمپانی ای که هیچ نقص یا فراخوانی نداشته باشه!
      اینکه فضا ملتهب نباشه خواسته زیادیه؟!؟
      وقتی بعضی ها رعایت نمیکنن و کامنت توهین آمیز به سلایق دیگران،میگذارند،چطور توقع هست که هیچ جوابی بهشون داده نشه!
      از پدال و مدیریت محترمشون هم تشکر میکنم که اگه حذف کامنتی انجام میدن،دوجانبه و درجهت کاهش تنش هاست!
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    نکته جالبی که به نظر من جلب توجه می کنه اینه که هزینه پنج ساله این ماشین ها با متوسط قیمت خود ماشین تقریباً برابره ….!!!!
    .
    و این که درود بر سلطان آفرود و ژاپنی های همیشه حاضر در لیست های :
    کم استهلاک
    قابل اعتماد
    و کم هزینه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسين وي

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عارف

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (322 ديدگاه)

    البته ملاک اونها از هزینه با ما کمی فرق داره . این آمار تو ایران باید کمتر باشه اگه قیمت اولیه را نا دیده بگیریم . چون بحث مالیات و سوخت تو ایران بمراتب کمتر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا