پورشه

خبر خوش! پورشه 718 کیمن GT4 به موتور شش سیلندر مجهز خواهد بود

پورشه کیمن GT4 خودروی بسیار پرطرفداری است چراکه ترکیبی برجسته از عملکرد بالا و یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با ۳۸۰ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند؛ اما در نسل جدید کیمن که عدد ۷۱۸ هم به نامش اضافه شده است، پورشه پیشرانه‌های شش سیلندر تنفس طبیعی نسل قبلی را با نمونه‌های چهار سیلندر تخت توربوشارژ جایگزین کرده است. به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که نسل جدید ۷۱۸ کیمن GT4 هم بجای موتور شش سیلندر، از واحد چهار سیلندر استفاده کند.

اما حالا کارانددرایور گزارش داده است که به‌احتمال‌زیاد پورشه در کیمن GT4 جدید از موتور چهار سیلندر صرف‌نظر کرده و از همان پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی سنتی استفاده خواهد کرد. ظاهراً این خبر توسط رئیس بخش GT پورشه آقای «Andreas Preuninger» تأیید شده است که گفته است «تنفس طبیعی یکی از بخش‌های اصلی فروش ما است».

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ۷۱۸ GT4 احتمالاً سال آینده معرفی خواهد شد اما هنوز بحث‌های زیادی در مورد پیشرانهٔ آن در جریان است و برخی میگویند ازآنجایی‌که در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۹۱۱ پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی آن که در نسل کنونی کیمن GT4 هم بکار رفته است حذف و با یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو جایگزین شده است، در نسل جدید کیمن نیز از پیشرانهٔ تنفس طبیعی خبری نخواهد بود. بااین‌حال هرچند هیچ‌چیز رسمی نیست ولی کارانددرایور معتقد است که ممکن است در این خودرو از نسخهٔ باز تنظیم‌شدهٔ پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی مدل ۹۱۱ GT3 استفاده گردد.

این موتور در ۹۱۱ GT3 قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار دارد اما به‌احتمال‌زیاد با تنظیم مجدد، در ۷۱۸ GT4 به‌طور قابل‌توجهی قدرت کمتری تولید خواهد کرد. با توجه به اینکه کیمن GT4 کنونی از لحاظ قدرت بین نسخه‌های ۹۱۱ و ۹۱۱ S قرار می‌گیرد، این امکان وجود دارد که این موتور ۴ لیتری در ۷۱۸ GT4 قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد؛ اما غیر از قدرت، Preuninger گفته است که این خودرو به‌صورت استاندارد با گیربکس دستی عرضه خواهد شد اما می‌تواند یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK به‌صورت آپشن اختیاری برای آن ارائه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    خبر خوش واسه کی داداش ؟
    ما که هشتمون گرو نهمونه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1847 ديدگاه)

      کلی بردی مون تو خُماری داداش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        یعنی قبلش نمیدونستی؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ADAK

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1847 ديدگاه)

          بعضی وقتا آدم مشکلات و بدبختی هاش برای لحظاتی فراموشش میشه
          غرق میشه تو عالم خیال ، دنیای ماشین و …
          همه که مثل هم نیستن !
          شاید شما مرفه بدون دق دقه ایی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Pooriya bozorgi

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    به نظر من ایده جالبی نیست چون اون وقت تفاوتی بین کیمن و ۹۱۱ وجود نداره و به حداقل میریسه تفاوتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اسطوره

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کیمن GT4 با 0 تا 100 در 4.1 ثانیه و هندلینگ بی نظیر بهترین گزینه واسه کسایی هست که میخوان از یک ماشین موتور وسط و با کفیت عالی لذت ببرن اما نمیخوان بیشتر از 70000 دلار پول بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خدارو شکر، مثل اینکه پورشه داره به درد دل هوادارهاش گوش می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا