کیاهفته نامه

معرفی رسمی کراس‌اوور فول سایز کیا تلوراید در نمایشگاه دیترویت

کیا در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در اقدامی غافلگیرانه، برای پیش‌نمایش کراس‌اوور فول سایز جدید تلوراید، بجای نمایشگاه خودرو، از نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک استفاده کرد؛ بااین‌حال هرچند خودرویی که در نمایشگاه مُد به نمایش درآمد در اصل نسخهٔ تولیدی تلوراید بود اما یک نمونهٔ تک ساخت محسوب می‌شد که با همکاری طراح مُد، براندون مکسوِل طراحی و ساخته شده بود. حدود یک ماه بعد نیز کیا چهار کانسپت مختلف از تلوراید را در نمایشگاه سما معرفی کرد. حال پس از این پیش‌نمایش‌ها، سازندهٔ کره‌ای رسماً نسخهٔ تولیدی و نهایی کراس‌اوور فول سایز جدید خود را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرده است.

تلوراید در اصل پسرعموی کراس‌اوور جدید هیوندای پالیسید محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین خودرویی است که تاکنون نشان کیا روی آن چسبانده شده است. این خودرو که جایگزین مدل موهاوی محسوب می‌شود، مجهز به سه ردیف صندلی بوده و ظرفیت حمل هشت نفر را دارد. کیا با تلوراید بخش شلوغ، رقابتی و البته محبوب کراس‌اوورهای فول سایز بازار ایالات‌متحده را هدف قرار داده است و در بازار با رقبای سرسختی چون شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و فولکس‌واگن اطلس مواجه خواهد بود.

در جلوی تلوراید کاپوت عضلانی، چراغ‌های مربع شکل و جلوپنجرهٔ بزرگ با تریم کرومی دیده می‌شود که تا حدودی نسل قبلی جی‌ام‌سی یوکان را یادآوری می‌کند. در بخش جانبی اما تریم کرومی اطراف پنجره‌ها، گلگیرهای برآمده و رینگ‌های مشکی‌رنگ، شخصیت جذابی به این کراس‌اوور کره‌ای بخشیده‌اند. کیا در بخش عقبی تلوراید نیز با چراغ‌های عمودی، نمای ساده‌ای را به نمایش گذاشته است که ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به محافظ فلزی زیر سپر و سر اگزوز دوتایی در سمت راست آن اشاره کرد.

تلوراید علاوه بر پلت‌فرم، در پیشرانه و گیربکس هم با پالیسید اشتراک دارد و از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 استفاده می‌کند. این موتور ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. تلوراید صرفاً با همین یک موتور به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ کیا، این خودرو می‌تواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم بار را بکسل کند.

تلوراید از چهار حالت رانندگی معمولی شامل هوشمند، اقتصادی، اسپرت و راحت به همراه دو حالت برفی و AWD Lock برای شرایط آب‌وهوایی سخت برخوردار است که در حالات هوشمند و اقتصادی، نیروی موتور صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. در حالت راحت و برفی اما نیرو با نسبت ۸۰ به ۲۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌شود درحالی‌که در حالت اسپرت این نسبت به ۶۵ به ۳۵ در جلو و عقب تغییر پیدا می‌کند؛ و نهایتاً حالت AWD Lock نیز نیرو را به‌صورت مساوی بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

کیا در داخل تلوراید برای راننده و هفت سرنشین دیگر تجهیزات زیادی را در نظر گرفته که مهم‌ترین آن‌ها یک صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیانی از کارپلی و اندروید اتو است. سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو، شش پورت USB و شارژر بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو هستند. تلوراید از سیستم‌های ایمنی زیادی هم برخوردار است که تعدادی از آن‌ها به‌صورت استاندارد و تعدادی با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه می‌شوند.

ازجملهٔ این سیستم‌های ایمنی می‌توان به هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل هوشمند، پایش نقاط کور، سیستم دید اطراف، هشدار برخورد جلو، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد عقب، سیستم خروج ایمن و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه اشاره کرد. این خودرو همچنین به سیستم هشدار صندلی‌های عقب هم مجهز است که برای تشخیص حضور کودک یا حیوانات را در صندلی‌های ردیف دوم و سوم، از سنسورهای اولتراسونیک استفاده می‌کند و در صورت تشخیص در هنگام قفل کردن درها، به راننده هشدار می‌دهد. تلوراید در کارخانهٔ کیا در جورجیا به تولید می‌رسد و از اواخر امسال در تیپ‌های LX، EX، S و SX به بازار عرضه خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      برای شما عالیه که از روی عکس میدونی عالیه .

      آخه نسبت به رقیبهاش ، چیش عالیه ، مثلاً اُبُهَت داره که نداره ، مثلاً ظاهر شاخصی داره که نداره ، مثلاً موتور خاصی داره ، که نداره .

      فقط دو چیز داره :
      ۱- گارانتی بلند مدت کیا
      ۲- قیمتش که اونم اگر مناسب باشه و باید ببینیم چقدر فی میخوره .

      دیگه اینقدر تمام شرکتها آپشن روی ماشینهای استانداردشون میزارند که دیگه کره ایها نمیتوانند اِدِعایی برای آپشن زیاد داشته باشن و کیفیت بَد ، سواری بی روحشون را با آپشن پوشش بِدَن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        نوید جان لینک اند کو چینی داره شدیدا واسه همه رقبای جهانی خط و نشان میکشه
        ضمن اینکه بازار آمریکا، هیوندا و کیا پسنده
        یعنی معمولا فروش خوبی تو بازار آمریکا دارن که خیلی از برندها موفقیتی اونجا کسب نمیکنن و یا شکست تجاری خوردن
        یا به هر دلیلی حضور فعالی ندارن
        .
        اتفاقا کیا خیلی هوشمندانه مکان رونمایی رو انتخاب کرده
        هم در دیترویت هم در هفته مد نیویورک
        چرا اروپا نه؟؟؟
        چون قطعا گرفتن سهم از بازار اروپا برای هیوندا کیا سختتره
        سلایقشون هم متفاوته
        این خودرو قطعا فروش بیشتری در آمریکا داره نسبت به اروپا
        .
        اما قسمت دوم هم برند سازیه
        بنظرتون کیا اپیروس ماشین قابل دفاعی بود؟؟؟
        امروز اگر کیا بتونه با قیمت مناسب،
        با همین گارانتی طولانی که نوید عزیز میگه،
        کیفیت امروز خودشو به رخ بکشه،
        برندسازی کنه
        راهی رو بره که مولا لکسس رفت که از به زیر شاخه جدید، امروز خیلی قوی رقیب آلمانیهاست
        این وسط واسه فروشش هم بتونه فروش حداقلی قابل قبولی تو آمریکا
        و فروش پرقدرتی تو کشورهای عربی بدون محدودیت داشته باشه،
        قطعا به چیزی که میخواسته همین امروز رسیده
        یه نکته هم اینکه چین تو صنعت خودرو هم داره جنسهاشو از درجه تا درجه ۱۰ توسعه میده،
        واسه همین مخصوصا انتظار شخصی من اینه که از برند اینک اند کو بیشتر در آینده بشنوم
        و حتی ممکنه بازار هند هم در آینده همین مسیر چین رو بره
        و بازار ما هم مسیر پراید سه گانه سوز با رینگ فولادی جدید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          کراس‌اوورهای فول سایز عمدتاً فقط مخصوص بازار آمریکای شمالی هستن و اصلا تو اروپا عرضه نمیشن
          این تلوراید هم همینطوره و برا همین همه رونمایی‌هاش تو آمریکا بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. صدای موتور LFA

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (195 ديدگاه)

      مدیر گرامی
      تلفظ صحیحش تل یوراید است .
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      کارشون عالیه، چه رقیبی شدن واسه آمریکایی ها ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوشبحال اون آدم‌هایی که تو کشورهایی زندگی میکنند که این ها. و راحت میخرند و سوار میشند
    ما خم اینجا پیج میزاریم این خوبه اون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      حمید جان قسمت جالبش اینجاست که از دم قسط میخرید
      دوست هم نداشتید، هفته ای ۱ ماشین با قیمت مناسب اجاره میکنید
      دوست هم نداشتید خودروهای دسته دوم با تخفیفهای مناسب از برندهای معروف میخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یه نفر

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی کادیلاک و ولوو و بی ام و و لندرور رو بریزی تو همزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی هرچی هم خوب باشه کار سختی داره برای رقابت با بزرگان این کلاس ، که هر کدومشون مدعی هستن
    مخصوصاً فورد اکسپلورر که به نظرم برترین ماشین این کلاس هست ولی میتونه رقیب قابل احترامی برای سایرین باشه
    کیا و هیوندای راه خودشون رو پیدا کردن و در آینده ای نزدیک رقابت شانه به شانه ای با بزرگان خواهند داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ford taurus

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    افرین به کیا ?مثله همیشه خوب و درجه یک
    همیشه یه سرو گردن بالاتر از هیوندای هست ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. power active

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چه گناهی کردیم ما. ای کاش تو ایران به دنیا نیومده بودم خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    من خعلی خوشم اومد ازش
    ولی خب به جز جلوپنجره ای هیچیش منو یاد کیا نمی ندازه
    بدون جلوپنجره ای از جلو مث کادیلاک هست و از پشت مث ولوو
    ولی با این حال مطمئنم موفق میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      فکر نمیکنم بتونه به فروش خیلی بالایی دست پیدا کنه چون سلطان این کلاس فعلاً فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و شورلت تراورز هستن
      تو سال 2018
      فورد اکسپلورر با 250 هزار دستگاه
      هوندا پایلوت با 160 هزار دستگاه
      شورلت تراورز با 146 هزار دستگاه
      پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای فول سایز بازار آمریکا بودن و مثلاً فولکس‌واگن اطلس فقط 60 هزار دستگاه یا مزدا CX-9 فقط 28 هزار دستگاه فروش داشتن
      از طرف دیگه، این کلاس خیلی شلوغ شده و مدعی‌های جدیدی مثل سوبارو ایسنت به اون وارد شدن
      فورد اکسپلورر هم که با نسل جدیدش قطعاً رقیب بسیار قدرتمندی برای بقیه خواهد بود
      همۀ این‌ها کار تلوراید و پالیسید رو خیلی سخت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2632 ديدگاه)

        ولا بنظرم اگه هیوندا و کیا تو این کلاس قد مزدا هم بتونن بفروشن، موفق محسوب میشن.
        بازیگر اصلی این کلاس هم در اینده فوردخواهد بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mآsكvيch

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (111 ديدگاه)

          سینا اولا که اگ بقول خودت تو این کلاس فقط امریکا و اونم فقط برند فورد بقول خودت شگرد داره و قدرتمند هست ( که قطعا اینطور نیست)،تو کلاس سری ٣،المان و انگلیس و ایتالیا و ژاپن همشون شگرد دارن و حدود ۵ تا برند به شدت قدرتمند حاضر هستن که این خودش مشخص میکنه کدوم کلاس رقابت سخت تره! بنظر خودت رقابت با بنز و جگوار و لکسوس و بی ام دبلیو و الفارومئو سخت تره یا فورد و شورلت و هوندا!؟ نگاه ها هر سال بیشتر به این کلاس هست یا کلاس سری ٣ و لکسوس ای اس و باقی رقبا تو این کلاس؟

          اینکه گفتم موفق شد و نمیدونی بر چه اساس گفتم دلیلش اینه که نمیدونستی استینگری هم هست! استینگر پارسال دقیقا همین راه جنسیس جی ٧٠ رو رفت! موقع معرفی یه عالمه جایزه گرفت و امسال فروش خیلی خوبی داشت ( پدال هم یه مطلب ازش کار کرد) و تو أولین سال فروشش رتبه شش کلاس خودش رو کسب کرد تو پرفروش ها! که این فروش عالی رو مدیون همون جوایز هست

          واس فروش جنسیس هم که پدال مطلبش رو کار کرد که دلیلش خالی شدن انبارهای جنسیس به دلیل طولانی بودن بازه زمانی تولید هر خودرو جنسیس هست،که قول دادن این زمان رو کاهش بدن،میتونی سال آینده فروش جنسیس رو ببینی :)
          کراس اوور هم که کانسپت دادن و قراره معرفی بشه
          موفق بودن یعنی همین مطلبی که امروز پدال کار کرد و جنسیس جی ٧٠ اون عنوان رو کسب کرد :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Infinite

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (452 ديدگاه)

        Amir Machine
        من به شخصه از بین محصولات کیا فقط نسل اول کادنزا رو می‌پسندیدم اما تلوراید به نظرم واقعا زیباست و از بین رقبایی که نام بردید حداقل از نظر طراحی سرتر هست. طراحیش یا یکی دو تا تغییر کوچک حتی بهتر هم میتونست بشه. از نظر فنی و مسائل دیگه باید رو در رو مقایسه بشن.
        پی نوشت: البته از نظر طراحی اطلس و cx9 هم واقعا خوب هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Mآsكvيch

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        من فکر نمیکنم رقابت تو این کلاس از رقابت تو کلاس سری٣ سخت تر باشه که کره تو اون کلاس هم نماینده معرفی کرد و اتفاقا برعکس پیش بینی تو خیلی موفق عمل کردن!
        توی بازار جهانی رقابت واس هیچ برندی اسون نیست،کیا هم این ماشین و باقی ماشین ها رو با با در نظر گرفتن همون رقابت سخت و متناسب با اون با کیفیت بالا میسازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2632 ديدگاه)

          اولا قطعا رقابت تو این کلاس از سری 3 سخت تر هست و اصولا سخت ترین کلاس برای رقابت هست از دید من چرا که فول سه ردیفه ساختن شگرد امریکایی هاست.
          معرفی کردن با موفق شدن خعلی فرق داره. اینکه میگی اتفاقا موفق هم شده رو نمی دونم بر چه اساسی میگی در حالی که جی 70 هنوز آمار فروشی تو آمریکا ازش منتشر نشده و جی هشتاد از 16000 تا به 7000 تا افت کرده فروشش و جی نود هم از 4500 تا به 2100 تا.
          من معتقدم ماشین های جنسیس واقعا با کیفیت و خوب هستن ولی خب تو کلاس لوکس با کیفیت بودن اصلا تضمین کننده موفق بودن تو فروش نیست، لاقل تو کوتاه مدت.
          جنسیس هنوز اول راهه و بدون کراس اور خعلی کارش سخته فعلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          سینا جان دقیقاً کاملاً دقیقاً کاملاً باهات موافقم!
          فقط حوصلۀ بحث کردن با اینو نداشتم که تو به بهترین نحو ممکن توضیح دادی
          دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Mآsكvيch

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        Amir machine
        بعد از اون قضیه کوروت و لینک نوربرگ رینگ منم جات بودم همین کارو میکردم :))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۲۶ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2632 ديدگاه)

          نوشتم امریکا شگرد داره تو این کلاس. ننوشتم فقط امریکا قدرتمند هست.
          نگاه ها بیشتر معطوف جایی هست که خواهان بیشتری داره و این یعنی جایی که پرفروش تر هست. فقط اکسپلورر فروشش از مجموع سری سه وچهار و سی کلاس و لکسس ای اس وایودی آ4و5 و سی ال آ بیشتر بوده پارسال. آلفا 10 هزار تا و جگوار 4 هزار تا ماشین فروختن ! ده تا ماشین پرفورش اون کلاس بالای صدهزارتا فروختن در حالی پرفروش ترین ماشین کلاس سری 3 خودش هست که حدود 50 هزارتا فروخته. حالا شما بگو رقابت کجا شدیدتره!
          از اون ده تا هم 5 تاش امریکایی ان که صحه میذاره به اینکه گفتم شگرد دارن تو کلاس مذکور.
          اینکه بخوای از فروش استینگر موفقیت جی 70 رو نتیجه بگیری مث این می مونه که من بخوام از عدم موفقیت جی 80 عدم موفقیت جی 70 رو نتیجه بگیرم و خعلی نمی تونه قابل استناد باشه. البت بنظرم قد استینگر می فروشه جی 70.
          اگه موفقیت رو جایزه بردن درنظر بگیریم میشه گفت آره موفق بوده این ماشین ولی خب بنظر من موفقیت رو بازار نشون میده چون هدف نهایی کمپانی هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Mآsكvيch

          ۲۶ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (111 ديدگاه)

          سینا این جملت که میگی نگاه ها بیشتر به کلاسی هست که فروش بیشتری داره کاملا اشتباهه بنظر من! همون فورد اکسپلورر که مثال زدی فروشش بیشتر از سری ٣ و لکسوس ای اس رو هم بیشتر بود اما موقع معرفی فورد اکسپلورر جدید همه نگاه ها جذب شد یا موقع معرفی سری ٣ جدید ؟
          سخت و اسون بودن رقابت ربطی به میزان فروش نداره،اره فروش سری ٣ از اکسپلورر کمتر بود اما مشتری که ماشین تو این کلاس میخره توقع خیلی بیشتری داره نسبت به کسی که مثلا اکسپلورر میخره! فروش میباخ و رولز رویس هم کمه اما خیلی از برندها جرات وارد شدن تو اون کلاس رو ندارن بخاطر سخت بودن رقابت !

          زوم بودن رو یه کلاس یا خودرو پس ربطی به فروش نداره! هیچ جوره هم نمیتونی بگی جی ٨٠ ناموفق بوده،اگر جنسیس مثل باقی برند های لوکس اون مشکل خالی شدن انبارها واسش پیش نمیومد و افت فروش داشت اون موقع حرف تو کاملا درست بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    با وجود اکسپلورر و تراورز، اطلس و پایلوت موفقیت چشم گیری نداشتن چه برسه به پالیسید و این تلوراید که کپی غیر مستقیمی از اسکالید هست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sajjad

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    طبق معمول کپی شده
    داخلش که بی ام و
    چراغ هاش که جی ام سی
    عقب هم ولوو
    به هر حال زیبا شده
    هرچی باشه کپی کردن دیگه عادت شده براشون، بلدن چجوری این کار رو به نحو احسن انجام بدن.
    امیدوارم فروش خوبی رو توی بازار آمریکا رقم بزنه بر خلاف سایر هم وطن هاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mآsكvيch

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      هر وقت یه ماشین از کره معرفی میشه میای میگی اینجاش از فلان ماشین کپی شذه اونجاش از فلان ماشین و کلا کپی هست! خب چرا طرح هاتو واسشون إرسال نمیکنی که جای استفاده از طرح های پیتر شرایر بی سواد بیان از طرح های تو استفاده کنن و کپی هم نباشه بقول تو؟! پول خیلی خوبی هم بهت میدن بخدا!

      درضمن کیا امسال بیشترین افزایش فروش رو داشت بین ده برند پرفروش سال! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        یه حس عجیبی‌ بهم میگه بین سه خودرو پرفروش کلاس خودش قرار میگیره!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sajjad

        ۲۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        چشاتو باز کن ببین چجوری اسکی رفتن از روی همه ماشینا
        تا آخر عمرت قرار نیست اینطوری نماینده حقوقی این ماشینا باشی.
        باور کن با این کارا و بوسه زدن به سنگ فرش های سئول خرید سراتو قسطی سایپا با ترمز های عقب کاسه ای رو با قیمت گزاف نمیتونی توجیه کنی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. ثبات

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اگر موتور 3.3 لیتری 360 اسبی استینگر رو هم ارائه کنن خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2981 ديدگاه)

    این اس یو وی فول سایز هست نه کراس اور فول سایز.۳ ردیف صندلی داره جالب نیست.ال سی دی روی داشبورد که حاشیه زیاد داره زشته.رینگ مشکی جالب نیست.سمت چپ و راست دسته دنده که مثل دیوار هست زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (218 ديدگاه)

      خخخخخخ خدای جزئیاتیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mآsكvيch

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    عالی شده،این رنگ هم خیلی بهش میاد
    از طراحی هجومی و عضلانیش خیلی خوشم میاد و موفق میشه حتما
    ولی کابین پالاسید لوکس تر و شیک تره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      عضلانی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mehran911

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    واقعا خوشم اومد
    عالیه
    کاملا متناسب با سلیقه ی آمریکایی ها طراحی و ساخته شده
    قطعا راه سختی پیش رو داره اما برای شروع خییییییلی عالیه ، جدا فکر نمی کردم انقدر خوب از پسش بر بیان
    نتیجه ی به خدمت گرفتن طراح های bmw و فولکس رو میشه در اون دید
    فارق از اشتباهات چند سال اخیر کیا و هیوندای راه درست رو پیدا کردن این رو میشه از واکنش های جالب ی عده فهمید
    .
    بچه ها همیشه به قطار در حال حرکت سنگ میزنن نه قطار ایستاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2981 ديدگاه)

    یه مدتی هست کیا زده تو کار کپی شاسی بلند های امریکایی.کیا سورنتو ۲۰۱۹ هم عقب و چراغ عقبش از جیپ گرند چروکی کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Amir

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تو این کلاس پالیسید هیوندایی رو بیشتر از این پسندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. emad1990

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هر تیکشو از یه ماشینی برداشته
    این طراحای کیا پول چیرو میگیرن دقیقا؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا