آکورا

معرفی آکورا اینتگرا پروتوتایپ، یک سدان فست‌بک جذاب بر پایهٔ سیویک

سال آینده یعنی دو دهه بعدازآنکه در سال ۲۰۰۱ آکورا نام اینتگرا را در بازار ایالات‌متحده کنار گذاشت و آن‌را با RSX جایگزین کرد، این نام بازخواهد گشت. حال اما برند لوکس هوندا پیش‌نمایشی از اینتگرای جدید را با معرفی یک پروتوتایپ ارائه کرده است. مثل همهٔ پروتوتایپ‌هایی که تاکنون از آکورا و شرکت مادرش هوندا دیده‌ایم، این پروتوتایپ هم نسخهٔ پیش‌تولید اینتگرای جدید محسوب می‌شود و احتمالاً ویژگی‌های ظاهری آن تا حد زیادی با نسخهٔ نهایی یکسان خواهد بود.

همان‌طور که تیزرهای قبلی نشان داده بودند، اینتگرا طراحی مشابه TLX دارد هرچند که کمی کوچک‌تر بوده و بر اساس نسل جدید سیویک ساخته شده است. در جلوی خودرو چراغ‌های آشنای آکورا با دی‌لایت‌های LED به چشم می‌خورد و در زیر چراغ سمت راننده هم نوشتهٔ INTEGRA نقش بسته است. جلوپنجره و ورودی هوای پایینی مشکی براق و مه شکن‌های گرد هم دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

یکی از ویژگی‌های ظاهری مهم اینتگرا اما سقف شیب‌دار و فرم فست‌بک آن است که نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. چراغ‌های عقب نیز مثل دیگر محصولات جدید آکورا شکل تیزی دارند. رنگ زرد این پروتوتایپ از آکورا NSX کنونی گرفته شده و همچنین یادآور رنگ زرد اینتگرا تایپ R نمادین نسل دوم بنام زرد ایندی است. در ظاهر خودرو همچنین تریم‌های مشکی برلینتا هم در قسمت‌هایی مثل سقف، اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی دیفیوزر عقب و جلوپنجره هم دیده می‌شود. برای این پروتوتایپ رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات با کالیپرهای ترمز زردرنگ هم در نظر گرفته شده است.

آکورا اعلام کرده است که اینتگرای جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه خواهد شد. این موتور به‌احتمال‌زیاد از سیویک Si گرفته شده و هرچند قدرت آن اعلام نشده اما احتمالاً در اینجا هم همان ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر سیویک Si را تولید خواهد کرد. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

آکورا فعلاً داخل پروتوتایپ اینتگرا را نشان نداده و از ویژگی‌های آن خبر نداریم اما ممکن است در اینجا هم برخی قطعات از سیویک گرفته شده باشند. به گفتهٔ آکورا، نسل جدید اینتگرا قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد داشت. این خودرو در کارخانهٔ هوندا در اوهایو در کنار آکورا TLX تولید خواهد شد و سال آینده به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد رسید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    عکس اول از نمای روبرو واقعا عالیه.
    ولی چراغ عقب بدجور تو ذوق میزنه.خوده چراغ عقب جنسیس کوپه هست که بیش از دوازده سال پیش معرفی شد .
    به هر شکل مدلهای اسپرت هوندا بینهایت جذاب و خواستنی هستن و طبق روال چند سال گذشته در مبحث طراحی ضعیف عمل میکنن . واقعا حیف

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۳
  2. [email protected]!n

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    همون سیویک با چراغای متفاوته کاش لااقل پرفرومنس قوی تری ارائه بده

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  3. علی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یکی از خوشگل ترین خودرو های سال با قاطعیت

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      واقعا هم همینه
      داخل سر اگزوزاش رو ببین که همرنگ بدنه هست، خیلی قشنگه 🙂

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  4. AMIR / ARMI

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه دلچسبه مخصوصا چراغ های عقب
    یه زمانی مرسدس هم از همچنین طراحی های نرم و دلچسبی استفاده‌ میکرد مخصوصا cls
    ولی در کل این ماشین همون سیویک روی همون پلتفرم با همون موتور
    یه ماشین دیفرانسیل جلو با موتور ۲۰۰ اسبی
    همون چیزی که نباید باشه
    همه سدان ها تقریبا همین ترکیب دارن و چیز خاصی نداره
    در کل نا امید کنندس

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      امیر داداش ۲۰۰ اسب اصلا بد نیست! درسته اعداد و ارقامی که روزانه توی سایت میخونیم خیلی بالا رفته و ۴۰۰ اسب برامون عادی شده، ولی یه مثال برات میزنم
      نمیدونم تاحالا با ماکسیماهای داخل رانندگی کردی یا نه. فوق العاده سرزنده و پر خروش هستن! با اینکه انجین ۲۲۷ اسب قدرت داره و محرک جلو هم هست.
      حالا درنظر بگیر ماکسیما سدان فول سایز هست و سیویک و این اینتگرا سدان کامپکت، کلی از نظر وزنی متفاوت هستن. درنهایت منظورم اینه که این ماشین میتونه با همین ۲۰۰ اسب قدرت، فوق العاده جذاب و سرگرم کننده باشه و این رقم واسه یه ماشین روزمره ی اسپورت و جمع و جور کفایت میکنه 🙂
      البته که سلیقه ها متفاوته

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        بله دقیقامن همیشه میگم اسب بخار فوقش ۵۵۰ تا !!
        حتی اگ یه سوپر اسپرت هم از ابین مقدار اسب با نهایت دقت و مهندسی بهره ببره ؛ هیچ نیازی به اسب های ۸۰۰_۹۰۰ تایی نیست …
        همین پورشه کیمن جی تی ۴ با ۴۲۰ تا اسب به نظرم قطعا یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین ماشینای اسپرته ….
        در مورد ماکسیما هم ( به خصوص مدل دنده دستی ) فوق العاده خوش نفس و سرحالن …
        ولی متاسفانه سیستم تعلیق عقب خیلی قدیمی و سرنشینان عقب واقعا سواری خشن رو تجربه میکنن ….
        منم عین تو به شخصه یه ماشین اسپرت کوچولو با وزن کم که انجین ۳۰۰_۳۵۰ اسبی با هندلینگ فوق العاده و تودست با موتور خوش صدا و خوش نفس رو به یه ماشین بزرگ وسنگین با ۸۰۰ اسب که نشه واقعا از اون قدرت تو اکثر مواقع استفاده کرد؛ قطعا ترجیح میدم ..

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  5. sina

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2162 ديدگاه)

    یعنی قراره جایگزین ILX بشه با این ابعاد و قدرت یه اونم کنارش ادامه میده؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  6. Aliasn

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بالأخره چراغ رادیکالی معرفی شد . ولی ای کاش که سیستم انتقال قدرت نیرو رو به چهار چرخ یا حداقل به چرخای عقب میفرستاد. درباره عقب ماشین هم بگم در اولین نگاه یاد دو ماشین دیگه افتادم یکی به خاطر دَرِ صندوق عقب یاد ۴۰۶پژو (تاکسی معروف فیلم تاکسی) وهم به قول دوستان جنسیس کوپه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. دانیال

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (367 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  8. Aboaldazl demon

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عقبش جنسیس کوپس
    ولی خب قشنگه

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  9. AMG GT R

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. datsun

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    این احتمالا مثل نسلهای قدیم یه نسخه پرفورمنس تایپ آر داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  11. حسین

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (617 ديدگاه)

    چرا موتور توربو روش گذاشتن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Philipp

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چقدر زندگی جالب شده
    دیروز یک فراری خیلی زیبا دیدیم
    امروزم هوندا سنت شکنی کرد و به اسطوره های خودش گند نزد و یک محصول بسیار زیبا تحویل داد
    فقط کاش یه نسخه تایپ آر دیفرانسیل عقبم داشته باشه که به به به

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. حامد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    دیگه آخرالزمان نزدیکه وقتی میبینی ژاپنی از کره ای اسکی میره

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  14. amir

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من که اکورد داشتم و عالی بود و کلا برند هوندا بسیار با کیفیته و اکورا هم که جای خود داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا