بی ام وولوو

دوئل ب‌ام‌و X5 و ولوو XC90

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی جذاب پدال، برای دومین بار سراغ کلاس کراس‌اوورهای متوسط لوکس رفته‌ایم. در دوئل اول این گروه، مازراتی لوانته و رنجروور اسپرت به مصاف یکدیگر رفتند که مجموعاً توانستند ۱۷۱۰ رأی کسب نمایند. این رقابت بسیار نزدیکی بوده و اختلاف رأی دو خودرو جزئی است. البته در نظرسنجی سایت، لوانته با اختلاف کمی بالاتر از رنجروور قرار گرفته اما در نظرسنجی تلگرام نتایج عکس بوده و رنجروور با اختلاف بیشتری از رقیب ایتالیایی پیشی گرفته است؛ اما نهایتاً از این آراءِ کل، رنجروور اسپرت توانست با کسب ۹۰۰ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۵۲ درصد آرا، بر مازراتی لوانته با ۸۱۰ رأی پیروز و راهی مرحلهٔ بعدی شود. امروز اما در دومین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس، نماینده‌ای از مونیخ بنام ب‌ام‌و X5 به نبرد با وایکینگی بنام ولوو XC90 پرداخته است.

ب‌ام‌و X5

X5 اولین شاسی‌بلند ب‌ام‌و محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. در اصل این خودرو آغازگر خانوادهٔ سری X ب‌ام‌و بود که بعدها گسترش پیدا کرد. نسل نخست X5 در زمانی توسعه پیدا کرد که لندروور تحت مالکیت ب‌ام‌و بود و به همین دلیل اشتراکاتی زیادی با نسل سوم رنجروور داشت. X5 هم‌اکنون در نسل سوم خودرو قرار دارد که در می ۲۰۱۳ رونمایی شد و همچنان عنوان پرچم‌دار کراس‌اوورهای ب‌ام‌و یا همان خانوادهٔ X را در اختیار دارد اما به‌زودی این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش X7 واگذار خواهد کرد. همچنین نسخهٔ کوپهٔ X5 هم با نام X6 تولید می‌شود. X6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و همزمان با معرفی نسل دوم X5 رونمایی شد. دو مدل X5 و X6 در تمامی قسمت‌ها مثل پلت‌فرم، پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها، طراحی بیرونی جلو و… با یکدیگر یکسان هستند. نسل کنونی این کراس‌اوور لوکس آلمانی توسط مارک جانسون طراحی شده و مشابه اکثر محصولات ب‌ام‌و، از چراغ‌های جلوی متصل به جلوپنجره سود می‌برد. سازندهٔ آلمانی برای این ماشین طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را ارائه می‌کند که بیشتر آن‌ها از نوع دیزلی هستند. قوی‌ترین نسخهٔ آن نیز مدل اسپرت و عملکردی X5 M است که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 با ۵۷۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند؛ اما ما برای این دوئل مدل X5 35i را انتخاب کرده‌ایم که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است. این موتور که از یک توربوشارژر توئین اسکرول استفاده می‌کند، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

ولوو XC90

XC90 اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۲ به‌عنوان SUV پرچم‌دار ولوو رونمایی شد. نسل اول این خودرو که روی پلت‌فرم P2 ولوو ساخته شده بود، تا سال ۲۰۱۴ یعنی به مدت ۱۲ سال روی خط تولید قرار داشت تا اینکه سرانجام سازندهٔ سوئدی در همین سال نسل دوم XC90 را رونمایی کرد. این ماشین روی پلت‌فرم جدید ولوو ساخته شده و به‌طور کامل نسبت به نسل قبلی متحول شده است. طراحی این کراس‌اوور لوکس سوئدی نیز طبق زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته که کاملاً با قبل متفاوت است. پلت‌فرم XC90 با سدان لوکس ولوو یعنی S90 نیز مشترک است. XC90 اما برخلاف X5 مجهز به سه ردیف صندلی است و توانایی حمل هفت نفر را دارد که به همین دلیل حجم صندوق بار آن نسبت به رقیب آلمانی کمتر است. همچنین ولوو برخلاف ب‌ام‌و برای XC90 تنها پیشرانه‌های چهار سیلندر را ارائه می‌کند و به همین دلیل برای چنین کراس‌اوور لوکس هفت‌نفره‌ای نبود موتور شش سیلندر کمی ناخوشایند است. درهرحال مدل‌های مختلف این خودرو شامل دو نمونهٔ دیزلی با نام‌های D4 و D5 و سه نمونهٔ بنزینی با نام‌های T5، T6 و T8 می‌شود. نمونه‌های بنزینی همگی مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هستند که در هرکدام سطح قدرت متفاوتی دارد. همان‌طور که از نام‌ها مشخص است، قوی‌ترین نسخهٔ بنزینی این کراس‌اوور مدل T8 است که نمونه‌ای هیبریدی بوده و مجموعاً ۴۰۸ اسب بخار قدرت دارد؛ ولی ما برای این رقابت، مدل T6 را انتخاب کرده‌ایم که پیشرانهٔ چهار سیلندر آن با استفاده از سیستم توئین شارژر (استفاده از توربوشارژر و سوپرشارژر در کنار هم) ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X5 X35i ولوو XC90 T6
پیشرانه ۳ لیتری I6 ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژر توئین شارژر
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۳۱۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۷ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۸ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر/ساعت ۲۱۲ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۲۵۶ کیلوگرم ۲۱۳۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲.۷ تن ۲.۳ تن
طول ۴.۸۸ متر ۴.۹۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۳ متر ۲.۹۵ متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۴۵۰ لیتر
رتبهٔ ایمنی پنج ستاره NHTSA پنج ستاره NHTSA
قیمت پایه ۵۷.۱۹۵ دلار ۵۶.۳۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9769223]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    از نزدیک جفت این هارو دیدم
    طراحی بیرونی ولوو عالیه و به نظرم از بی ام و خیلی با ابهت تر بنظر میرسید
    ولی طراحی داخلی بی ام و قابل قبول تر هست
    و فضای پا برای ولوو بیشتر بود در ردیف دوم
    از نظر فنی هم تغریبا با هم برابر هستن ولی بی ام دارای تکنولوژی ایکس_درایو هست که میزان نیرو رو به صورت الکتریکی بین محور ها تقسیم میکنه و از اون طرف ولوو دارای قفل دیفرانسیل هست و تو آف رود میتونه بهتر عمل بکنه
    با این وجود . نظر من وولو هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. OMID-LAMBO

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (416 ديدگاه)

    با اینکه رای من ولوو بود ولی قبل دیدن نتیجه یجوراییاحتمال دادم بی ام دبلیو درصدش
    بیشتر باشه ولی نبود !
    معلومه که ولوو کاره شو خوب انجام داده ! چه طراحی داخلیش چه بیرونیش بهتر از بی ام دبلیو عه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      هیبت کلی ولوو زیباست و تلاش و پیشرفتش تو این کلاس کاملا قابل تقدیر ولی وقتی یه مقدار بیشتر دقت میکنید مخصوصا وقتی این دو خودرو رو از نزدیک میبینم و به جلو پنجره بی ام و و چرغ های جلو
      و عقب بی ام و دقت میکنم میبینم واقعا طراحی زیباتر و پخته تری دارن مخصوصا عقب که ولوو یه مقدار ضعیف عمل کرده
      نکته ی دیکه که شما با حدود دو هزار دولار بیشتر میتونید ایکس 5 با پکیج ام سفارش بدید که اونموقع بازم از لحاظ ظاهری اوضاع خیلی فرق میکنه
      و با یکی از زیباترین شاسی بلندهای این کلاس طرف
      هستید کاشکی در این مقاله عکس ها با توجه به این که این نسل x5 نسبت به ولوو قدیمیتره از عکس های پکیج ام داراستفاده می شد که حتما خیلی توی رای گیری تاثیر داشت یه چیز دیگه هم که تو متن بهش اشاره شده اینه که سوار یه ماشین شاسی ب این وزن و ابعاد شدن با موتور 2لیتری شاید کمی ازاردهنده باشه
      بی ام و ایکس 5 یکی از سردمداران این کلاس و با تجربه های اونه و توی امریکا توی این کلاس دومین فروش رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست عزیز برای ولوو هم میشد عکس از مدلExcellence بزارن که با تریم چوب و فرمون و تو دوزی سفید و سر دنده کریستالی هست که واقعا اون موقع نظر شما هم عوض میشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این مدل ولوو که دیگه شاهکاره یه کراس اور همه چی تمومه
    من که به ولوو رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      به نظر من ولوو من حیث المجموع از بی ام و سره .ولی واقعا راجع به استهلاک و کیفیت رانندگی نمیتونم نظر بدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. DYBALA

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    حیف شد لوانته به اون زیبایی حذف شد :((
    ولوو کارش درسته اما بی ام و ی چیز دیگس
    من به x5 رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ACR VIPER

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ۸با این که وولوو یکی از بهترین ماشینهای این کلاس محصوب میشه و واقعا بهش ایمان دارم
    صرف نظر از قیمت ها و البته قیمت نجومی x5تو ایران رای من بی ام و هست واقعا عاشق x5هستم

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. BENZ&BMW

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    با اینکه از بی ام و خوشم میاد و احترام زیادی بهش قاعلم ولی به ولوو رای دادم چون عاشقشم?? مخصوصا رنگ آبیشو ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    قدرت بیشتر و سوخت کمتر= ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      وزن بیشتر و قدرت کمتر = شتاب بیشتر = بیمر
      صندوق بزرگتر = بیمر
      ظرفیت بکسل بیشتر = بیمر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        سرعت و شتابشون از نظر من یکیه
        بکسل هم برام مهم نیست
        میمونه ظرفیت صندوق که اونم با اون دو موردی که بالا گفتم نمی تونه رقابت کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. یاسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا دوئل نزدیکیه و به نظرم XC90 یکی از بهترین ها و قدیمی های این کلاسه من خودم خیلی دوسش دارم طراحیش عملکرد فنیش و ایمنیش همه چیش عالیه به همین دلیل بهش رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جواد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من عاشق بنزم ولی با ولو حال نمیکنم و برخلاف میلم به bmwرای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (895 ديدگاه)

      خودت فهمیدی چی گفتی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ROHAM

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (733 ديدگاه)

    من دو تاشون رو خیلی دوست دارم
    دوتاشون از بی نقصای دنیای خودرو هستند
    من شاید از روی تعصب و ذهن جانب دارانه، به ب ام و رای دادم! شاید هم به خاطر احساس بهتر نسبت به تعداد سیلندر بیشتر اون بود
    راستش نمی دونم
    ولی این به این معنی نیست که ولوو کم و کوچیک باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    شک نکنید دوستان bmw X5 ی چیز دیگست . مقایسه این دوتا مثل ی کشتیگیر چقر میمونه که انعطاف فوق العاده ای داره (X5) و ی بدنساز گنده که فقط تو لحظات اولیه وحشت میندازه تو ذهن طرف (XC90) . البته من برای ولوو هم احترام قائلم .حتی با اینکه مالکش شرکت چینی شده.ولی bmw سوارها و کسانی که خودروهای درجه ١ رو تست کردن و داشتن میدونن من چی میگم.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی واضح هست که تا حالا سوار این ولوو نشدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (952 ديدگاه)

        شما X5 2017 رو سوار شدی؟؟
        یا داری ولوو 2017 رو با X5 های مدل 2008 تا 2010 موجود در ایران مقایسه میکنی؟؟؟
        تازه همون 2008 تا 2010 ها خدای کیفیتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. فرزاد لاکچری

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    اصلا از اتاق ولوو خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ميلاد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ولو خیلی خوبه.فوق العادیت ولی بازم المانی رو نمیشه گذاشت کنار.رای من بی ام دبلیو??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ميلاد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ولو خیلی خوبه.فوق العادیت ولی بازم المانی رو نمیشه گذاشت کنار.رای من بی ام دبلیو??❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من هر دو ماشین را دیدم و باید بگم با تمام احترامی که برای بی ام و قائلم بنظرم ولوو بسیار عالی عمل کرده چه از لحاظ موتور و چه طراحی بیرونی و صد البته سیستم های الکترونیکی، من خودم به ولوو رای دادم ولی باورم نمیشد با توجه به فضا و دید جامعه نسبت به برندای آلمانی ولوو بالاترین رای را داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فقط تویوتا و هوندا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    دوستان یه سوال. مگه X6 کوپه هستش که تو متن نوشته؟؟ بعد تنها تفاوتش با X5 همینه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بله X6 کوپه هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احسان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    ای کاش این دوتا به پست همدیگه نمیخوردن و هر دو بالا میومدن،چون هر دو دوست داشتنی و جذاب و با کیفیت هستند
    ولی حالا که قراره یکیشون قربانی بشه
    من رای به حذف ولوو میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کوشا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    من به X5 رای دادم ولی بیرون ولوو یکم هماهنگ تره.
    داشبوردشم یکم زیادی خلوته :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mahdi US & JP CARS

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    از داخل و بیرون ولوو بیشتر خوشم میاد
    رای ما ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Saied

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    X5 واقعا پیر شده. وگرنه یه المانی باز ماشین المانی رو با هیچ چیز دیگه ای عوض نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hamid...Audi

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    رای من هم ولوو
    XC90 تو این سگمنت جزو 3 تا بهترینه، مخصوصا با موتور هایبریدی T8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. PaRHaM

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    با تمام ارزش ها و احترامی ک برای x5 قائلم
    اینو نمیشه در نظر نگرفت و عملکرد Xc90 بهتر بوده از X5
    X5 ماشین خوبیه ولی ب عنوان ی SUVب شخصه XC90 رو بیشتر دوس دارم
    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Achtung

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    Cx90 قیمت ۶۵۰ تومن نمی ارزه ولی x5 قیمت١٢٠٠ میلیون حتی بالاتر هم ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (895 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. بیژن

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    عجیبه .موتور ۶سیلندر ۳ لیتری داره صدی یازده میسوزونه…!
    اونوقت موتور ۱.۸ چهار سیلندر ما بالا ۱۰ – ۱۲ میسوزونه
    بعدشم میگن حجم متورش بالاست. چه میدونم لوکسه و از این حرفا…و واردات ممنوع میشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. تمدن عرب

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    انتخاب از بین این دو گزینه خیلی سخته ولی من به بی ام دبلیو رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پرسپولیس

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولوو خودروی سال وخیلی ایمنی بالایی داره با نزدیک 320یا316اسب بخار چه مصرف کمی دارد هفت نفره اندازه ابعاد درحدلندکروزرهست شاید لوکس هست وبرای آفرود نیست ولی درحالا حاضرازنظرقدرت ابعاد شاشی بلند اول کشور هست ازپرادوومحصولات کره ای بزرگتره اگه خدمات پس ازفروش پشتیبانی خوبی داشته باشه عالی میشه بی ام دبلیو هم که آلمانی فقط بسیار گران هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      خیلی خوش سلیقه ای واقعن به نظرت چرا بی ام و فقط گران هست؟ نظرت در مورد بنز چیست؟ آن هم الکی گران است؟ ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرسپولیس

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        اینجادیگه بحث ژاپن وکره نیست بحث آلمان وسوئده هست که شایدسوئد با کامیونهاش بیشتراز مان وبنزهم داره آقایی میکندهمرده آلمان هست حداقل ایمن ترین خودروی جهان معرفی شده چون گرون نییت ناراحتی چون زیاد توکشور نیست فکر میکنی درحدالمانی نیست وواقعا خیلی خوش سلیقه ای با یک طراحی مزخرف ایکس پنج اگه ایکس شش بود یه بحث دیگری بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ب ام و x5 پرفروش ترین توی اروپا اونم چند سال متوالی توی هشت سال شش بار عنوان بهترین فروش رو داشته البته ولوو هم پیشرفت فوق العاده ایی داره و بسیار خودروی خوبیه ، احتمالا اروپایی نمی فهمن که ولوو بهتره :)) کلا خانواده x نیاز به یه پوست اندازی داره

    و اینکه من یه انتقادی هم دارم ، چرا نتایج با کانال تلگرام جمع میشه ؟!! مادر بزرگ منم اونجا عضو !! ولی دوستانی که اینجان لاقل فرق بین کلاس ها رى تشخیص میدن ، ب ام و x3 خیلی بی انصافی شد در حقش ، اخه لکسوس چیزی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Saman

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قطعن ولوو :طراحی داخلی و خارجی بهتر و چشم نواز و سردمدار ایمنی :-) bmw x5 قدیمی شده و یادمه در یه تکست در سایت پدال بدترین suv های سه ردیفه از لحاظ راحتی و چیدمان و دسترسی آسان به صندلیها معرفی شده بودن که bmw x5 هم در لیست بدترینها میدرخشید :D اینهم مهندسی دقیق آلمان :-) یه الکی گروون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرسپولیس

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گل گفتی آقاسامان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. Saeid

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن.من فکر نمی‌کردم ولوو انقدر تو ایران طرفدار داشته باشه.کارش خیلی خوب هست که از bmw پیشی گرفته.من به x5 رای دادم. ولی ولوو کارش درسته .سابقه کم در ایران با این رای بالا منو شگفت زده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رافال M

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من ب ام وه رو انتخاب می کنم بیشتر به خاطر قیافه بهترش
    ولوو XC90 عین مدل های کانسپته بیشتر تو نمای جلو
    عقبش که خوبه
    ایکس 5 شتاب بیشتر-حجم صندوق بیشتر-گشتاور بیشتر-ظرفیت بکس بیشتر-استفاده از سیستم i-drive – تزیینات داخلی بهتری داره
    ولی قیمتش کمی بالاتره-قدرتش کمتره-مصرف و وزن کمتری داره
    X5 رو انتخاب می کنم هر چند انتخاب واقعن سخته و من به برند مورد علاقم وفادار موندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا