بی ام و

معرفی بی ام و X1 و iX1 اتاق بزرگ با افزایش فاصله محوری

نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و X1 و i1X با ۱۰ سانتی‌متر طول و فاصلهٔ محوری بیشتر برای بازار چین در نمایشگاه شانگهای معرفی شده است.

ب‌ام‌و با تعدادی از کانسپت‌هایی که قبلاً دیده بودیم و نسخهٔ پرچم‌دار جدید i7 با نام M70 در نمایشگاه شانگهای حاضر شده است. این شرکت همچنین نسل جدید کراس‌اوور X1 را هم در غرفهٔ خود به نمایش گذاشته اما مدلی که در چین عرضه می‌شود با دیگر کشورها کمی متفاوت است و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. در نمایشگاه شانگهای ب‌ام‌و برای اولین بار نسخهٔ کشیدهٔ نسل جدید X1 و همین‌طور همتای الکتریکی آن یعنی iX1 را معرفی کرده است.

با نگاه به پروفیل جانبی X1 کشیده شاید متوجه تفاوت چندانی نشوید اما فاصلهٔ محوری این نسخه با ۱۰ سانتی‌متر افزایش به ۲,۸۰۱ میلی‌متر رسیده است. طول خودرو نیز همین‌قدر افزایش داشته و حالا به ۴,۶۱۵ میلی‌متر رسیده است. با در نظر داشتن این موضوع اگر نگاه دوباره‌ای به تصاویر داشته باشید خواهید دید که درب عقب کمی کشیده‌تر شده است. هرچند شاید ۱۰ سانتی‌متر رقم زیادی نباشد اما همین افزایش در عقب فضای پای بسیار بیشتری را نسبت به X1 معمولی فراهم کرده است.

X1 در چین در دو مدل عرضه می‌شود. مدل پایه که sDrive20Li نام دارد از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالیکه مدل دوم با نام sDrive25Li به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. این مدل در نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive هم قابل خریداری است. ب‌ام‌و فعلاً در مورد مشخصات نسخهٔ چینی مدل الکتریکی iX1 حرفی نزده ولی میدانیم که از قوای محرکهٔ دو موتوره بهره می‌برد. iX1 در دیگر بازارها ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارد و ممکن است نسخهٔ چینی آن‌هم همین مقدار قدرت داشته باشد ولی فعلاً چیزی در این رابطه اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    این که شد x3 !!! :/
    دیگه فکر نکنم کسی x3 بخره البته طراحیش از اون ضعیفتره

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. سپهر

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      کجاش شبیه ایکس تریه؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Hamilton1970

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    کلا چینی‌ها بدلیل ثروتشون به ماشین‌های کشیده علاقه دارن. سری ۳ و C کلاس لانگ هم قبلاً معرفی شده بودن و نسخه های دیگه که الان خاطرم نیست (البته بعضی هاشون تو بازار هند هم عرضه شدن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا