آلپینا B3 به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو M3 مجهز است که شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
بامو M3 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی که S58 نام دارد، سدان فوقالعاده سریع و توانمندی است اما خیلیها نمیتوانند با جلوپنجرهٔ بزرگ آن کنار بیایند. برای این مشکل اما راهحلی بنام آلپینا B3 وجود دارد. این خودرو به همان پیشرانهٔ S58 مجهز است اما بدون آن جلوپنجرهٔ بحثبرانگیز، جایگزینی شیکتر و باوقارتر برای M3 محسوب میشود.
حال آلپینا نسخهٔ ویژهای از B3 را برای آفریقای جنوبی ارائه کرده است. این نسخه به مناسبت گرامیداشت ۵۰ سالگی افتتاح نمایندگی بامو در این کشور ساخته شده است. این سدان جذاب که با رنگ نمادین سبز آلپینا رنگآمیزی شده، روی رینگهای زیبای ۲۰ اینچی چند پرهٔ آلپینا قرار گرفته است. نوشتهٔ ALPINA روی اسپلیتر جلو و برچسبهای نوستالژی جانبی هم ما را به دههٔ ۸۰ میبرد.
در داخل خودرو شاهد پارکابیهای آلپینا و پلاک ویژهای روی کنسول میانی هستیم که خاص بودن این B3 را نشان میدهد. علاوه بر این، نشان ویژهٔ پنجاهمین سالگرد بامو آفریقای جنوبی هم روی پشتسری صندلیهای جلو خودنمایی میکند. دوخت سفید و سبز و غربیلک فرمان چرمی با نشان آلپینا هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای داخلی این B3 ویژه هستند. این مدل ویژه بر اساس نسخهٔ فیسلیفت B3 ساخته شده که سال گذشته با پیشرانهٔ قویتر معرفی شد؛ بنابراین، زیر کاپوت خودرو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی قرار گرفته است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و خودرو را ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. B3 همچنین میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که از M3 بیشتر است. آلپینا برای این سدان اسپرت سیستم تعلیق اسپرت با کمکفنرهای متغیر، ترمزهای ارتقاءیافته با دیسکهای سوراخدار و لنتهای مقاوم در برابر حرارت، سیستم اگزوز اسپرت با چهار سر اگزوز و حالات رانندگی کامفورت، کامفورت پلاس، اسپرت و اسپرت پلاس را هم در نظر گرفته است.
از این مدل ویژه که با نام Alpina B3 50 Years of BMW South Africa Edition شناخته میشود، تنها پنج دستگاه ساخته خواهد شد و علیرغم قیمت گزاف ۲.۹۶ میلیون راند معادل ۱۶۲,۴۰۰ دلار، تمام آنها فروخته شدهاند. وقتی بدانیم بامو M3 CS در ایالاتمتحده با قیمت ۱۱۸,۷۰۰ دلار عرضه میشود، این رقم بسیار زیاد به نظر میرسد.
۲ دی ۱۴۰۲الکیه بدرد نمیخوره
Siyavash
۲ دی ۱۴۰۲مثل یه مرد جنتلمن شده با کلاس و با وقار…واقعا تیونینگ هایه الپینا بی نظیرن..💯💯
مجتبی .
۲ دی ۱۴۰۲آلپینا محصولات بی ام و رو درعین بالا بردن قدرت فوق العاده زیباتر میسازه این قیمت خیلی بالاست ولی برا اون کشور هم خاصه ومحدود.
Arshia m3csl
۲ دی ۱۴۰۲واقعا المینا با کلاسه و کلاسیک بشه به شدت خاص میشه الپینا و براباس واقعا خاص و فوق العاده منتظر رئیس الپینا b7 جدیدم من
ماکان
۲ دی ۱۴۰۲سلام . من هم یکی از افرادی هستم که دوست دارند انشاالله نسل جدید بی ام و آلپینا B7 را هم ببینند .
علی جردن
۲ دی ۱۴۰۲بنظرم زیباترین جلو پنجره تاریخ بی ام و همینه👌🏻
EODE
۲ دی ۱۴۰۲بدون اون جلو پنجره خیلی خیلی بهتر شده . نمیدونم این کار رو برای سری پنج هم انجام میدن یا نه ؛ ولی با این تغییر به نظرم لقب بهترین سدان بازم به سری ۳ و سری ۵ بی ام دبلیو تعلیق میگیره .
دیا
۲ دی ۱۴۰۲من زیبایی نمیبینم. قبلا محصولاتش خیلی زیباتر بودن
مهردادکمال
۲ دی ۱۴۰۲جالبه تاپ اسپید الپینا از` ام` بیشتره مثلا b5 تا 330تا سرعت میره و اینو در نظر بگیرین الپینا لوکس محسوب میشه نه اسپرت»»» الپینا و بنتلی تو این مورد خاص (تاپ اسپیت خیلی بالا در کنار لوکس بودن و ارامش داشتن) بی نظیرن…. توی هایپر کارها این خصوصیت فقط در بوگاتی دیده میشه که تونسته ارامش و وقار یک گرند تورر رو با پرفورمنس هایپر تلفیق کنه
حالا اینو در نظر بگیرین که الپینا فقط با 8سیلندر داره این جادو رو انجام میده!!!
ماکان
۲ دی ۱۴۰۲بی ام و آلپینا B3 را با آلپینا B5 خیلی دوست دارم .
رضا
۲ دی ۱۴۰۲منم میخواااااااااااااام،😍😍😍😍
رومانی>چین>فرانسه
۲ دی ۱۴۰۲این مدل چون تولید محدود هست خیلی گرونه ولی در کل الپینا فرسنگ ها از شرکت مادر بهتره هم از لحاظ مشخصات فنی و مهمتر از اون از لحاظ دوام
M power
۳ دی ۱۴۰۲عزیز و دوس داشتنی
BMW
۳ دی ۱۴۰۲خوبه دوستش دارم ولی طراحی های قبلی برو و بیایی داشت😉
شاپور ساسان
۴ دی ۱۴۰۲هر چی دست مزد میدن به این طراح از شیر ماش بوسیدنیه . خدا شکر بخاطر خلق همچین آدمایی. همه افسردگیهامو شست برد .