بی ام ومرسدس بنز

درگ شاسی‌بلندهای بزرگ آلمانی، مرسدس GLS در برابر بی‌ام‌و X7

شاسی‌بلندهای پرچم‌دار آلمانی با پیشرانه‌های V8 که در مرسدس ۵۱۰ اسب بخار و در ب‌ام‌و ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفته‌اند.

شاسی‌بلندهای بزرگ سه ردیفه برای مسابقهٔ درگ ساخته نمی‌شوند اما در مورد شاسی‌بلندهای آلمانی مثل مرسدس بنز GLS580 و ب‌ام‌و X7 M60i شرایط فرق دارد زیرا در سینهٔ این ماشین‌ها نیروگاه‌های قدرتمند V8 قرار گرفته است. زیر کاپوت GLS580 همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس قرار دارد که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی هم بهره می‌برد. البته برخلاف نسخه‌های M177 و M178 این موتور که در مدل‌های AMG می‌بینیم و به‌صورت دست‌ساز در افلترباخ مونتاژ می‌شود، این نسخه M176 نام دارد و با ربات در اشتوتگارت تولید می‌شود.

نسخه‌های M176 و M177 موتور مرسدس سیستم روغن‌کاری معمولی دارند درحالی‌که در نسخهٔ M178 از سیستم کارتل خشک استفاده می‌شود. با خاتمهٔ تولید نسل اول AMG GT، هم‌اکنون تنها خودرویی که از موتور M178 استفاده می‌کند آستون‌مارتین والهالا است. به GLS580 بازگردیم که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این شاسی‌بلند بزرگ ۲۶۴۰ کیلوگرم وزن دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، X7 M60i به موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و با نام S68 مجهز است. این نسخه از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری باواریایی‌ها که به‌عنوان جایگزین موتور S63 در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، احتمالاً آخرین پیشرانهٔ V8 بخش M ب‌ام‌و خواهد بود. این موتور که در شاسی‌بلند XM و همین‌طور نسل بعدی M5 هم استفاده می‌شود، در X7 M60i موردنظر ما ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شاسی‌بلند مونیخی با وزن ۲۶۷۳ کیلوگرم تقریباً هم‌وزن رقیب اشتوتگارتی است اما گیربکس آن یک دنده کمتر دارد.

هرچند نوع لاستیک، شرایط آب‌وهوایی و مهارت راننده روی عملکرد خودروها در ۴۰۰ متر تأثیر می‌گذارد اما X7 در هر سه مسابقهٔ رولینگ سریع‌تر از GLS عمل کرد و زمان ۱۲.۵ ثانیه را بر جای گذاشت درحالی‌که این عدد برای رقیب ۱۲.۷ ثانیه بود. در درگ از حالت سکون اختلاف بیشتر شد و شاسی‌بلند ب‌ام‌و کاملاً سریع‌تر بود. البته اگر آلپینا XB7 را در نظر نگیریم، M60i قوی‌ترین نسخهٔ X7 محسوب می‌شود درحالی‌که مرسدس نسخهٔ قوی‌تر GLS63 را هم با ۶۱۲ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس GLS580 ب‌ام‌و X7 M60i
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۴۰ کیلوگرم ۲۶۷۳ کیلوگرم
قیمت ۱۱۳,۱۵۰ دلار ۱۱۱,۸۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Sepehrg

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بیمر ❤️

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10336 ديدگاه)

      فروش بالای دیفندر در بازارهای هدف و کشورهایی که دست بزرگان آلمانی بوده ثابت کرده که تو رنج این قیمت‌ها دیگر خرید بنز و bmw توجیهی نداره و دیفندر با سه مدل مختلف با طیف قیمتی متفاوت داره میتازونه و آینده‌ی سختی در انتظار کراس‌اوورهای بزرگ لوکس هست که سریع دست به کار شوند و یه محصولی ارائه دهند جهت رقابت با این تاج سلطنتی بریتانیایی هندی!!!

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. علی

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (475 ديدگاه)

        تا بنز هست کسی سراغ لند رور نمیره چون همیشه دو پله پایین تر بوده پرستیژ بنز رو حتی بنتلی و رولزرویس هم ندارد چه برسه به لندرور

        موافقم 5
        مخالفم 10
      2. سالار

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        علت باخت بنز گیربوکس ۹ سرعته بود .
        این رانندگی نرمتر بدون ضعف گیربوکس رو اراعه میده ولی تو درگ یکم کندتر میشه .
        هیچکسی به این توجه نکرد .
        تو درگ amg هم با وجود قدرت بیشتر و وزن کمتر به همین دلیل باخت .
        هیچی بنز نمیشه و تو سگجونی و پایین بودن استهلاک آ ئو دی .
        بی ام وی بره غاز بچرونه باو هر روز خرابه

        موافقم 2
        مخالفم 7
    2. پیام

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      بی ام و همیشه کمبوداش رو نسبت به بنز با حجم موتور بیشتر جبران میکنه. همیشه کارش این بوده

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. JaMsHiD

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        موتور سری N63 که نسخه اسپرتش میشه S63 که روی سری پنج قرار داشت از سال 2009 تا الان تولید میشه .
        موتور M176 مرسدس هم از 2015 تا الان تولید میشه !

        رقیب اون S63 هم که قبل از موتور M176 اومده ، توی اون زمان موتور M156 هست که 6.2 لیتر حجم داشته .

        اصلا حجم موتور تو این دور زمونه دیگه ربطی به قدرت نداره . یه تویوتا کرولا سه سیلندر با موتور یک و نیم توربو از سه تا موتور 1.8 تنفس طبیعی بیشتر قدرت تولید می‌کنه .
        تا موقعی توربو وسط هست ، قدرت ربطی به سایز موتور نداره . به بوست و محدوده گشتاوری هست که توربو برای موتور ارائه می‌کنه !

        پیام نیازی نیست حتما زیر یه پست یه چیزی بگی !

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. ایلیا

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درگ cls63 رو با m5 ببین
        M5 4/4
        Cls 5/7

        موافقم 8
        مخالفم 3
    3. اسی بلک

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عشقه بنز🇩🇪💪🏻🦅❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

      موافقم 4
      مخالفم 6
    4. سالار

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ادمین با سواد اینا suv هستند نه شاسی بلند .
      شاسی دوتا گیربوکس داره که یکیش کمکه .
      اینا نسبت به لندکروز هم کوتاهترن

      موافقم 0
      مخالفم 3
  2. فريد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قرار نیست همه ماشینا بینشون درگ باشه که

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1245 ديدگاه)

      توی جامعه ماشین بازی از دو کس انتظار فهمیدن نداشته باش .
      یکی این یارو که ماشین اتومات هم زیر پاس خاموش میشه ، یکی هم حاج مت واتسون که کم مونده درگ بی ام و 735LI با تویوتا لندکروزر GR بزاره !

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. فندق

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (700 ديدگاه)

        نه بابا اون که خوبه
        درگ بعدیش بین بنتایگا و پروسه
        بعدشم هفته دیگه دوتا درگ داره
        اولیش بین رایگان و فورد رنجر
        دومی هم amg one و M2

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Sepehrg

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      و قرارم نیست این جملرو برا هر درگی که نتجیش باب میلمون نیست استفاده کنیم

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. علی

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (475 ديدگاه)

        بی ام و. نسخه m پاور هست ولی بنز. نسخه خانوادگی
        رقیب m پاور. باید ای ام جی باشه که هر دو واسه پرفورمنس بهتر تیون میشن
        درضمن بنز لوکس تر باکیفت تر و با ابهت تر و باکلاس تر هست بی ام و بی کیفیت تر و بی کلاس تر هست

        موافقم 3
        مخالفم 12
        1. فندق

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (700 ديدگاه)

          قیافه x7 به سر تا پای GLS میرزه
          ظاهر gls مال دهه ۱۹۷۰ انگار از رولزرویس قدیمی تر به نظر میرسه
          اگه پای لوکس و مدرن بودن باشه gls باید بره چَرا

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. محمدهادی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2184 ديدگاه)

      حاجی وسط درگ و تمام فشار روی موتور تو اتاقاشون سکوت محض حاکمه
      انگار ماشین خاموشه!!
      چققد اتاق بیصدا احساس خوبی به آدم میده…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. جرمی کلارکسون

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با تمام احترامی که به بنز میزارم ولی X7 واقعا بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. Amirmohammad

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (482 ديدگاه)

    مرسدس بنظرم برتره

    موافقم 9
    مخالفم 12
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    بی ام وه رو بیشتر میپسندم

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. amir-mr

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    BMW💯

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    بی ام و. کلا از بنز پایین تر هست
    کیفیت آئودی و بنز همیشه بالاتر از بی ام و بوده
    کیفیت ساخت و لوکسی بنز و آئودی بالاتر بوده

    موافقم 1
    مخالفم 13
  8. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    لامصب. بنز رو می بینی دنیا رو فراموش می‌کنی تمام خودرو ها از چشم آدم میافتن
    بنز انتخاب باکلاس تری هست

    موافقم 2
    مخالفم 10
  9. Kian

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اینجاست که میگن چرا محصولات BMW جوان پسند تر هستن چون همیشه اسپورت تر و انجین قوی تر داره هیجان رو تزریق میکنه به راننده

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. M power

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    افرین بیمر

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. S

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کلا هیچ احساسی نسبت شاسی بلند های بی ام م ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا