بی ام و

بی ام و ایزِتا تیون شده با پیشرانه فولکس‌واگن بیتل!

بی ام و ایزتا همیشه یک خودروی کوچک و عجیب بوده و مردم علیرغم عجیب بودنش آن را دوست داشته‌اند؛ اما افراد بسیار کمی انتظار ارتقای چنین خودرویی را دارند. با وجود سه‌چرخ، یک درب و قدرتی کمتر از چمن‌زن‌های امروزی، فکر نمی‌کنیم که ایزتا گزینه‌ای ایده آل برای تیونینگ باشد! اما اگر قدرت خودرو بیشتر شود چه؟ اگر چهار چرخ و پیشرانه بزرگ‌تر برای آن در نظر گرفته شوند چه؟ خب این ایزتا که تماشا می‌کنیم هم‌اکنون برای فروش ارائه شده است و حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

ایزتا در حالت استاندارد از پیشرانه تک سیلندر ۲۴۷ سی‌سی با قدرت ۱۲ اسب بخار استفاده می‌کرد. شما می‌توانید پیشرانه این خودرو را در یک کیف‌دستی قرار دهید اما مدل موردبحث ما از پیشرانه ۴ سیلندر فولکس‌واگن بیتل استفاده می‌کند، پیشرانه‌ای که بسیار بزرگ‌تر از نیروگاه استاندارد ایزتا بوده و برای استفاده از آن باید در خارج از بدنه نصب شود. همچنین سیستم تعلیق عقب ایزتا نیز باید پهن‌تر شود و فاصله بین چرخ های عقبی نیز بسیار بیشتر شده است و تقریباً کل چرخ ها بیرون از بدنه دیده می‌شوند.

به خاطر اینکه قدرت این ایزتا سه تا پنج برابر بیشتر از نسخه استاندارد بوده و از چرخ های عقب بزرگ و توزیع وزن ۹۰ به ۱۰ سود می‌برد، اساساً یک تله مرگ محسوب می‌شود! ظاهراً اگر به طرز عجیبی مراقب پدال گاز نباشید چرخ ها فورا هرزگردی خواهند داشت و البته جای تعجبی هم ندارد زیرا در تصاویر می‌توانیم ببینیم که مالک بخش جلوی خودرو را تنها با یک دست بلند کرده است! بنابراین اگر کسی به دنبال خرید این خودرو باشد قطعاً باید بیمه حوادث را برای خود سفارش دهد. البته علاوه بر بیمه حوادث باید فرم سلامت ذهنی را نیز پر کرد چراکه فروشنده بهای ۱۴۵۰۰ دلاری را برای این ایزتا تعیین کرده است. باید اذعان کرد این هزینه زیادی برای یافتن یک ایزتا و ایجاد چنین تغییرانی نیست اما آیا واقعاً کسی خواهان خریدش هست؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    لکه ننگی بر تاریخ بی ام. و

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۲
    1. GMA

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      لکه ننگ؟! اگه این مدل ساخته نمی‌شد بقای BMW قطعا به پایان میرسید

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۳
    2. Porsche 911

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (739 ديدگاه)

      لکه ننگ نیست
      قبل از ساخت چنین ماشینی ب ام و شاخت موتور هواپیما رو بر عهده داشت و هواپیما های آلمان رو ب ام و براشون موتور میساخت
      و در همون زمان مرسدس و دایملر ساخت موتور ماشین های زرهی رو به عهده داشتن
      فکر نمیکنم که اینحا ب ام و باید تحقیر یا سرزنش بشه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
    3. Philipp

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1097 ديدگاه)

      اگر نمی ساختنش الان رفته بودن پیش پونتیاکو پلیموث

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. تحت پیگرد

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ۱۴۵۰۰ تا 😲😲😲😲😲

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  3. mahdi-es17

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سمی جدید همانند ماشینی که پروفایلمه😂😂😂

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  4. mahdi-es17

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یسوال کامنتای منو ریپلای میکنید تک تک باید پستارو ببینم یا راه دیگه هم داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. Hl>i

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    درست همان سالهایی که بی ام و مشغول ساخت این خودرو بود شرکت مرسدس بنز روی نمادین ترین مدل خود یعنی SLR 300 کار میکرد

    +|<i

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
    1. من⁦^_^⁩

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      تنها جایی که بی ام و تونسته از بنز بهتر باشه اون دوره دو هزار و پنج تا دو هزار هشت(نسل اون موقع) به نظرم عملکردش بهتر بوده وگرنه همیشه بنز یه سروگردن بالا تر بوده(نظر شخصی)

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۴
    2. Mohsen

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      پسرجان بی ام و اینو از ایتالیائیا خرید و داشت از منجلاب جنگ جهانی خارج میشد بنز ورشکست شد و شاه از ورشکستگی نجاتش داد و لگناشو وارد ایران کرد تنها ماشین خوب بنزم همون بود که اسمشو آوردی وگرنه یه مینی بوس ساز بیشتر نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  6. aminbikar

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    به پراید میرسه 😓

    موافقم ۲
    مخالفم ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا