بوگاتیکونیگ‌زگ

دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فراری SF90 استراداله و لامبورگینی سیان

مجموع آراء: ۲۱۳۶

آراء فراری: ۱۲۷۸

آراء لامبورگینی: ۸۵۸

پیروز دوئل: فراری SF90 استراداله با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

کونیگزگ یسکو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه

نقاط مثبت: گیربکس منحصربه‌فرد با عملکرد عالی، واکنش فوق‌العادهٔ پیشرانه مشابه موتورهای تنفس طبیعی به لطف سیستم ضد تأخیر توربو، چابک بالا با وجود عرض زیاد، ترمزهای فوق‌العاده قدرتمند

نقاط منفی: بادی‌رول و حرکات زیاد بدنه، نیاز به سوخت E85 برای ارائهٔ حداکثر قدرت

بوگاتی شیرون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

تعداد ساخت: ۵۰۰ دستگاه

نقاط مثبت: شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، ارائهٔ پرفورمنس فوق‌العاده با پیشرانهٔ بنزینی در دنیای پر از هایپرکارهای هیبریدی، شخصیتی بسیار پویاتر از چیزی که انتظار می‌رود، سریع‌تر از تمام خودروهای جهان

نقاط منفی: مصرف سوخت فوق‌العاده زیاد، هرگز برای استفاده‌های معمول کاربردی نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو

شیرون سوپراسپرت

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۸.۰ لیتری W16
تنفس توئین توربو کواد توربو
قدرت با بنزین ۱۲۸۰ اسب بخار ۱۶۰۰ اسب بخار
قدرت با سوخت E85 ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر ۱۶۰۰ نیوتن متر
ردلاین ۸۵۰۰ rpm ۷,۱۰۰ rpm
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه ۲.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر/ساعت ۴۴۰ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۱۰۰ لیتر
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
ضریب درگ ۰.۲۷ (ابسلوت) ۰.۳۶
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۷۱۱ میلی‌متر
طول ۴,۶۱۰ میلی‌متر ۴,۷۳۳ میلی‌متر
عرض ۲,۰۳۰ میلی‌متر ۲,۰۳۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۰ میلی‌متر ۱,۲۱۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۵۰ لیتر ۵۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه ۲.۸ میلیون دلار ۳.۸ میلیون دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. عزرائیل

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه چیز عجیبی میاد به ذهنم😂
    اگه یسکو هم مثل شیرون موتور ۸ لیتری W16 کواد توربو داشت چی میشد؟😂
    یکی بیاد بگه ذهنم راست میگه یا نه🗿

    موافقم 79
    مخالفم 18
    1. PURIYA

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      خیلی چیز خاصی نمیشد پیشرانه بوگاتی حدود ۴۴۰ کیلوگرم وزن داره اگر اونو بزاری روی یسکو خود به خود یه تجهیزات دیگه ای هم باید بهش اضافه کنی مثلا رادیاتور بیشتر و غیره اینجوری وزنش شاید از بوگاتی هم بیشتر بشه.
      تازه مطمئنم این موتور طوری طراحی شده که برای یه ماشین چهارچرخ محرک پرفورمنسش رو نشون بده و تا اونجایی که من میدونم یسکو تک دیفرانسیله به این ترتیب تنظیمات لانچ کنترل هم باید مجدد برنامه ریزی بشن و مانع هرز گردی بشن ولی در کل این موتور برای شیرون ساخته شده.

      موافقم 73
      مخالفم 5
    2. Payfast

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      چیزی نمیشد کونیگزگ ورشکست میشد چون اون موتور فقط واسه بوگاتی ساخته شده =|
      پ.ن: موتور دویل سیکستین کواد توربو بود؟

      موافقم 46
      مخالفم 7
      1. SRT

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        اره طبق ادعا هاشون،ولی تو تسخه تولیدی نهایی اگه اشتباه نکنم فقط یه وی هشت تویین توربو بود
        چیزی که اول قولشو دادن این بود
        V16
        12.3litr
        Quad turbo
        5007 HP
        5094 NM

        موافقم 32
        مخالفم 1
        1. Payfast

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          اگه مال بوگاتی رو میگی اول میخواستن w18 ۱۰ لیتری استفاده کنن

          موافقم 33
          مخالفم 0
        2. Payfast

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          اگه هم مال دویل سیکستین رو میگی ممنون

          موافقم 24
          مخالفم 1
    3. مهران

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      و اگه وزن اونو داشت…

      موافقم 18
      مخالفم 1
    4. Mercedes-Benz

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      برای کونیگزگ بد میشد
      چون کونیگزگ کم اینرسی ترین و بهترین پیشرانه رو داره و موتور سبک تری هم داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. عاشق پدال

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    ولی حق یسکو هست. ازش تکنولوژی میباره

    موافقم 42
    مخالفم 48
  3. علی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    چرا مصرف سوخت را نزدین؟ اگه به مصرف سوخت نگاه کنیم باید کوینگزگ را انتخاب کنیم

    موافقم 18
    مخالفم 30
    1. SRT

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      بله چقدر هم که مصرف سوخت مهمه واسه این بخش.

      موافقم 50
      مخالفم 8
  4. نمردیم از بدبختی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    اوه اوه این از آس اف نود و سیان سخت تره 🗿

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. معین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرق کواد توربو و توئین توربو چیه

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. arshia

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      کواد توربو 4 تا توربو داره
      تویین توربو 2 تا

      موافقم 23
      مخالفم 0
  6. صدرا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چرا حس میکنم کابین تمام کونینگزگ ها زشته

    موافقم 19
    مخالفم 16
  7. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چون فاصله کف ماشین تا زمین کم است و روی سرعت گیر و چاله چوله های جاده های ما با زمین برخورد می‌کند هیچ کدام را نمی‌پسندم. هر کسی که این ماشین ها را بخرد باید برایش خیابان و جاده شخصی هم بکشد. هاه.هاه . 🙃🍼🙃🍼

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. امیرمحمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      نظر یه کسی که توی دنیای پراید و ماشینای آشغال گیر کرده
      و فکر میکنه بهترین ماشین پیکان و پی کی هستن

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. بی نام

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آخی نمی‌دونستم شما جزو دارندگان بوگاتی جهان هستین .

        موافقم 6
        مخالفم 4
  8. Ali darai

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جسکو بی نقص تر از بی نقص فقط همین

    موافقم 12
    مخالفم 9
  9. bugatti bolid❤

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    به چراغ های جسکو نگاه کنید ،مسخرس
    ولی شیرون واقعا ابهت داره
    تنها چیزی که باعث میشه به شیرون رای ندم بوگاتی بولایده
    ویژگی های خوب شیرون:ابهت بالا،سرعت بالا،قوی بودن،فضای بالای صندوق عقب
    یک نظر سنجی دیگه
    بوگاتی بولاید:لایک
    پورشه ۹۱۹ اوو:دیسلایک

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2265 ديدگاه)

      یسکو تلفظ درست Jesko هست
      متاسفانه J در این اسم سوئدی، ی تفلظ می شه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. Arsalan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان از هر لحاظ ( به جز قیمت و وزن ) بوگاتی بهتره چون اولا با بنزین به نهایت سرعت میرسه ام تو کونیگزگ باید سوخت E85 بریزی که بتونه به نهایت سرعت برسه دوما تو نهایت سرعت عملکرد و پرفورمنس بوگاتی بهتره اما تو کوئیگزگ اینو نمی‌بینیم سوما کابین بوگاتی مجلل تر و با کیفیت بیشتریه. هنوز کونیگزگ و امثالهم راه داره تا بتونم به شرکتهای با تجربه مثل بوگاتی ، فراری ، پورشه و …. برسن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهراد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اصلا از شیرون انتظار نداشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. میلاد

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید حداکثر سرعت بوگاتی شیرون ۵۰۰ کیلومتر هست که به نظر می رسه در اینجا اشتباه درج شده باشه (به هر دلیلی) ! و جالب تر اینکه کسی نمیدونه سرعت نهایی و واقعی اون دقیقا چقدر هست !! زیرا این حداکثر سرعت توسط کمپانی بوگاتی محدود شده و نخواسته بیشتر از اون ادامه بده ، این مطالب رو با تحقیقات بیشتر از دیگر سایت ها و بالاخص سایت های خارجی به دست آورید، بدرود

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا