بوگاتیکونیگ‌زگ

دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل آخر

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فراری SF90 استراداله و لامبورگینی سیان

مجموع آراء: ۲۱۳۶

آراء فراری: ۱۲۷۸

آراء لامبورگینی: ۸۵۸

پیروز دوئل: فراری SF90 استراداله با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

کونیگزگ یسکو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه

نقاط مثبت: گیربکس منحصربه‌فرد با عملکرد عالی، واکنش فوق‌العادهٔ پیشرانه مشابه موتورهای تنفس طبیعی به لطف سیستم ضد تأخیر توربو، چابک بالا با وجود عرض زیاد، ترمزهای فوق‌العاده قدرتمند

نقاط منفی: بادی‌رول و حرکات زیاد بدنه، نیاز به سوخت E85 برای ارائهٔ حداکثر قدرت

بوگاتی شیرون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

تعداد ساخت: ۵۰۰ دستگاه

نقاط مثبت: شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، ارائهٔ پرفورمنس فوق‌العاده با پیشرانهٔ بنزینی در دنیای پر از هایپرکارهای هیبریدی، شخصیتی بسیار پویاتر از چیزی که انتظار می‌رود، سریع‌تر از تمام خودروهای جهان

نقاط منفی: مصرف سوخت فوق‌العاده زیاد، هرگز برای استفاده‌های معمول کاربردی نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

کونیگزگ یسکو

شیرون سوپراسپرت

پیشرانه۵.۰ لیتری V8۸.۰ لیتری W16
تنفستوئین توربوکواد توربو
قدرت با بنزین۱۲۸۰ اسب بخار۱۶۰۰ اسب بخار
قدرت با سوخت E85۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور۱۵۰۰ نیوتن متر۱۶۰۰ نیوتن متر
ردلاین۸۵۰۰ rpm۷,۱۰۰ rpm
گیربکس۹ سرعته چند کلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۲.۵ ثانیه۲.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۵۰۰ کیلومتر/ساعت۴۴۰ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک۷۲ لیتر۱۰۰ لیتر
وزن۱۴۲۰ کیلوگرم۱۹۹۵ کیلوگرم
ضریب درگ۰.۲۷ (ابسلوت)۰.۳۶
فاصلهٔ محوری۲,۷۰۰ میلی‌متر۲,۷۱۱ میلی‌متر
طول۴,۶۱۰ میلی‌متر۴,۷۳۳ میلی‌متر
عرض۲,۰۳۰ میلی‌متر۲,۰۳۷ میلی‌متر
ارتفاع۱,۲۱۰ میلی‌متر۱,۲۱۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار۱۵۰ لیتر۵۷ لیتر
ظرفیت سرنشین۲ نفر۲ نفر
قیمت پایه۲.۸ میلیون دلار۳.۸ میلیون دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. عزرائیل

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه چیز عجیبی میاد به ذهنم😂
    اگه یسکو هم مثل شیرون موتور ۸ لیتری W16 کواد توربو داشت چی میشد؟😂
    یکی بیاد بگه ذهنم راست میگه یا نه🗿

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۱۷
    1. PURIYA

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      خیلی چیز خاصی نمیشد پیشرانه بوگاتی حدود ۴۴۰ کیلوگرم وزن داره اگر اونو بزاری روی یسکو خود به خود یه تجهیزات دیگه ای هم باید بهش اضافه کنی مثلا رادیاتور بیشتر و غیره اینجوری وزنش شاید از بوگاتی هم بیشتر بشه.
      تازه مطمئنم این موتور طوری طراحی شده که برای یه ماشین چهارچرخ محرک پرفورمنسش رو نشون بده و تا اونجایی که من میدونم یسکو تک دیفرانسیله به این ترتیب تنظیمات لانچ کنترل هم باید مجدد برنامه ریزی بشن و مانع هرز گردی بشن ولی در کل این موتور برای شیرون ساخته شده.

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۴
    2. Payfast

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      چیزی نمیشد کونیگزگ ورشکست میشد چون اون موتور فقط واسه بوگاتی ساخته شده =|
      پ.ن: موتور دویل سیکستین کواد توربو بود؟

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۵
      1. SRT

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (552 ديدگاه)

        اره طبق ادعا هاشون،ولی تو تسخه تولیدی نهایی اگه اشتباه نکنم فقط یه وی هشت تویین توربو بود
        چیزی که اول قولشو دادن این بود
        V16
        ۱۲.۳litr
        Quad turbo
        ۵۰۰۷ HP
        ۵۰۹۴ NM

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱
        1. Payfast

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          اگه مال بوگاتی رو میگی اول میخواستن w18 ۱۰ لیتری استفاده کنن

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۰
        2. Payfast

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          اگه هم مال دویل سیکستین رو میگی ممنون

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۱
    3. مهران

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      و اگه وزن اونو داشت…

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  2. عاشق پدال

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    ولی حق یسکو هست. ازش تکنولوژی میباره

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳۹
  3. علی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چرا مصرف سوخت را نزدین؟ اگه به مصرف سوخت نگاه کنیم باید کوینگزگ را انتخاب کنیم

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۷
    1. SRT

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (552 ديدگاه)

      بله چقدر هم که مصرف سوخت مهمه واسه این بخش.

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۴
  4. نمردیم از بدبختی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (295 ديدگاه)

    اوه اوه این از آس اف نود و سیان سخت تره 🗿

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  5. معین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرق کواد توربو و توئین توربو چیه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. arshia

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      کواد توربو ۴ تا توربو داره
      تویین توربو ۲ تا

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  6. صدرا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چرا حس میکنم کابین تمام کونینگزگ ها زشته

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  7. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چون فاصله کف ماشین تا زمین کم است و روی سرعت گیر و چاله چوله های جاده های ما با زمین برخورد می‌کند هیچ کدام را نمی‌پسندم. هر کسی که این ماشین ها را بخرد باید برایش خیابان و جاده شخصی هم بکشد. هاه.هاه . 🙃🍼🙃🍼

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
    1. امیرمحمد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      نظر یه کسی که توی دنیای پراید و ماشینای آشغال گیر کرده
      و فکر میکنه بهترین ماشین پیکان و پی کی هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  8. Ali darai

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جسکو بی نقص تر از بی نقص فقط همین

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا