کسب و کار

چرا خودروهای برقی در امریکا، همچنان کم‌فروش هستند

بازار امریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فروش خودروهای صفر کیلومتر با کمترین هزینه‌ی جانبی، مرجع مناسب برای مقایسه‌ی مدل‌های مختلف، خصوصا برقی و احتراقی است.

طی سال‌های اخیر، آگاهی مردم جهان از مسائل زیست محیطی و نقش بشر در تغییرات آب‌و‌هوایی، بیشتر شده است. وسایل نقلیه الکتریکی راه حلی برای همه مشکلات آلودگی ناشی از خودروهای احتراقی نیستند، اما می توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند. مانند بسیاری از اختراعات بشر، فناوری مرتبط با خودروهای تمام برقی دارای مزایا و معایبی است.

ایالات متحده در میان اقتصادهای بزرگی که صنعت خودرو در آنها محرک اصلی محسوب می‌شود، جایگاه مهمی دارد. رشد خودروهای برقی در این منطقه نسبت به اروپایی‌ها کند بوده و بخش الکتریکی را به یک بازیگر کوچک در صنعت امریکا، تنزل داده است. باتوجه به ظهور تسلا و سرمایه‌گذاری غول‌های صنعتی مثل فورد و جنرال موتورز بر مدل‌های برقی، انتظار می‌رفت تا امروز بخش بزرگی از بازار امریکا در اختیار خودروهای الکتریکی قرار گیرد، اما چنین نشد.

براساس آمار رسمی، تعداد خودروهای بنزینی و هیبریدی فروخته شده در امریکا برای سال ۲۰۲۳، حدود ۱۲ برابر مدل‌های تمام الکتریکی بوده است. بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند محصولات برقی بازار امریکا، ۱۵ تا ۲۰ درصد فروش این کشور را تا سال ۲۰۲۳ کسب کنند؛ اما امروزه این میزان، حدود ۸ درصد است.

 

 ماشین های بزرگ، جاده های بزرگ و نیاز به زیرساخت شارژ

از نظر تجاری، شاسی بلندها و پیکاپ های مدرن در آمریکا به بلوغ رسیدند. نیاز به فضای بار، کابین بزرگ، توانایی عبور از مسیرهای روستایی در خارج از شهرها، برای مشتری امریکایی مهم هستند. مردم این ناحیه همه چیز را بزرگ دوست دارند و این برای اسب بخار نیز صدق می کند. داشتن یک وسیله نقلیه پهن‌پیکر با قدرت زیاد لزوماً به معنای سریع رفتن نیست، بلکه صرفاً برای طی کردن مسافت های طولانی بدون نگرانی است. به این ترتیب، هیچ کشور دیگری در جهان، مشابه امریکا با خودروهای بزرگ مواجه نیست.

با بررسی اعداد، می بینیم که میانگین وزن یک SUV در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰۰ پوند معادل ۲۳۰۰ کیلوگرم است. طبیعتا وانت‌ها همراه بار، سنگین تر هستند. این شرایط،نیاز به سوخت را افزایش می‌دهد. از سویی دیگر، منابع عظیم انرژی موجود در ایالات متحده به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد پر کردن باک، سفر کنند. اقتصاد آمریکا برای تامین سوخت با قیمت مناسب (نسبت به دیگر نقاط جهان) مشکلی ندارد و حتی تولیدکننده نفت نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل ماشین‌های عضلانی، سوپراسپرت، پیکاپ و خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده بیش از هر جای دیگری پرتقاضا هستند.

در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۸ درصد کل شاسی‌بلندهای دنیا در امریکا تحویل خریداران شده است. عجیب‌تر اینکه، ۸۴ درصد وانت‌های جهان، به مشتریان امریکایی فروخته می‌شوند. جمع این عدد با وانت‌سواران کانادایی، ۹۷ درصد بازار پیکاپ جهان را در اختیار امریکا و کانادا نشان می‌دهد.

برای امریکا، مهاجرت از سوخت های فسیلی به برق، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فرهنگی، زمان می‌برد. نصب یک زیرساخت شارژ قابل اعتماد برای پوشش همه مناطق، تلاشی چند ساله خواهد بود. فراتر از این موارد، جلب رضایت رانندگان برای استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی است.

 

آیا بنزین برای شهروندان غربی صرفه دارد؟

میزان دسترسی به منابع انرژی تأثیر مستقیم بر قیمت سوخت دارد. در امریکا هزینه‌های بنزین و گازوئیل بسیار پایین‌تر از اروپا است.  به عنوان مثال، در فرانسه، میانگین قیمت هر لیتر بنزین در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ دلار بود؛ اما این رقم در ایالات متحده، یک دلار را نشان می‌دهد.

در میان کشورهای مهم از نظر بازار خودروی جهان، روسیه و عربستان و امارات، تنها مناطقی هستند که سوخت (بنزین یا گازوئیل) ارزان‌تر از امریکا دارند. در تمام کشورهای امریکای جنوبی و اروپا، به علاوه‌ی هند و چین و استرالیا، فراوردهای نفتی مورد نیاز خودرو، گران‌تر از امریکا است. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از معدود کشورهای صنعتی محسوب می‌شوند که بنزین لیتری ۱ تا ۱/۲ دلار را مشابه امریکا برای مردم فراهم می‌کنند. جهت اطلاع مخاطبان پدال، ارزان‌ترین بنزین جهان در ایران عرضه می‌شود و قیمت سوخت حتی در ونزوئلا بالاتر از ایران است.

 

قوانین واردات و غیبت چینی‌ها در امریکا

در نتیجه رشد صنعتی چین و برنامه های توسعه آن برای بازار جهانی، دولت ایالات متحده اقداماتی را برای ترویج تولید بومی انجام داده است. باوجود فواید این قوانین برای اقتصاد آمریکا، این مقررات می تواند اثرات منفی بر تولیدکنندگان باتری و خودروهای برقی داشته باشد.

با تلاش برای حذف چین از معادله تولید باتری و لوازم مرتبط با پیشرانه برقی، شرکت‌هایی مثل تسلا، جنرال موتورز، فورد و کرایسلر (زیرمجموعه استلانتیس)، برای ساخت محصولات به صورت محلی با چالش مواجه هستند. به بیان ساده‌تر، تولید خودروی برقی با ۱۰۰ درصد قطعات امریکایی، توجیه اقتصادی ندارد.

انتخابات امریکا و جدال بایدن با ترامپ

شهروندان ایالات متحده در حال آماده شدن برای کمپین انتخاباتی هستند که رئیس جمهور بعدی را تعیین می‌کند. در نبرد احتمالی دونالد ترامپ  -جو بایدن، خودروهای الکتریکی قرار است به موضوعی کلیدی در رقابت برای کاخ سفید تبدیل شوند. از یک سو، دولت فعلی علاقه‌مند برقی‌سازی در صنعت خودرو امریکا است؛ اما ترامپ توسعه‌ی الکتریکی‌ها را بیهوده می‌داند. همین موضوع باعث شده که خودروسازان امریکا، سرمایه‌گذاری بر وسایل نقلیه برقی (EV) را موقتا کاهش دهند و چشم انتظار آینده باقی بمانند. طبیعتا خریداران نیز، این موضوع را متوجه شده و مدل‌های برقی را کمتر انتخاب می‌کنند.

نتیجه‌ی انتخابات امریکا در شهریور ۱۴۰۳، قطعا تاثیری مهم بر صنعت خودروهای برقی خواهد داشت. حضور ترامپ در مقام ریاست جمهور، غول‌های خودروسازی امریکا را به سمت محصولاتی هدایت خواهد کرد که وابستگی کمتر به تجهیزات ساخت آسیا، داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Sina_carshow

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل برقی ها نبود زیر ساخته و عدم اطمینان بهشون ( باتریا چند سال کار میکنن چه قدر کار میکنن و از همه اینا بدتر اینه چند درصد سلامتی‌شونو حفظ میکنن بعد ۵ سال و گارانتی های ۸ ساله جوابگو هستن اگر مثلا ۲۰ درصد سلامتی باتری کاهش داشت؟ و… )
    وگرنه خوبیای خودش هم داره مث هزینه نگه داری خیلی کمتر شتاب گیری بیشتر به لطف گشتاور آنی و هزینه شارژ تقریبا رایگان در مقایسه با قیمتای بالای بنزین و …
    در کل خودتون کدومو ور میدارید؟

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. پیام

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1976 ديدگاه)

      خب اینکه زیرساختش فعلا کمتر هست که معلومه! هنوز عمری نداره. در کل رفتن سمت بنزینی تقریبا از همه لحاظ اشتباه هست و باعث میشه بعدا اون کشور با نشکلات اساسی پیدا کنه و بازار رو از دست بده! یکی از بزرگترین مشکلات آلودگی کره زمین همین خودروهای بنزینی هست. تا انرژی خورشی بادی و آبی هست چرا سوخت فسیلی و …؟!!! از خیلی لحاظ ها کار احمقانه ای هست.

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. net

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        اگر همه ماشین های برقی برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر به بالا طی کنند و زمان شارژ کردن در ایستگاه شارژ کمتر از ۵ دقیقه باشد آن وقت ماشین های برقی خیلی طرفدار پیدا می کنند و کم کم ماشین بنزینی از رده خارج میشه

        موافقم 7
        مخالفم 14
    2. ممد ژانگولر

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3873 ديدگاه)

      ماشین برقی انتخابش از اوجب واجباته .چرا؟ چون چه بخاطر کمتر شدن الودگی هوا و کمتر شدن گرمای کره زمین باید انتخاب کنیم به شرط اینکه منبع تولید الکتریسته از انرژیهای خورشیدی و اورانیوم و توربینهای آبی و بادی باشه.باید دست در دست هم برای آینده کره زمین مشارکت کنیم . شیبابا و لی لی نمکی یادتون نره

      موافقم 4
      مخالفم 11
    3. محمد پورحیدری

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شاید اون کلیشه معروف American Dream رو تمام دنیا شنیدن ولی هیچ چا مثل ایران انقدر جوگیر نشدن.شاید تنها صف کیلومتری مردم شوروی سابق برای گرفتن یه تیکه گوشت خوک با تو 2 تیکه نون و سس مک دونالد که توش هیچی نیست بتونه رقابت کنه با ما!!!!
      این رو شما از کسی که از دانشگاه تکزاس تک تو شهر تکزاس و بعد از 9 سال زندگی کردن تو امریکا به شما میگه
      منم مثل خیلی ها عاشق ماسل کار ها بودم و هستم و خیلی ناراحتم که با اینکه واقعا تو امریکا ارزون بود ولی بعد 6 ماه سوار شدن با ضرر 5 هزار دلاری فقط خواستم بفروشمش.
      میخوام اینو به تسلا فناوامریکن فنا و کلا ماشین فنا بگم که چرا مردم امریکا اون جوری که شما فکر میکنید اونقدر ها هم احمق نیستن که پریوس رو واسش تو کوید 1 سال تو صف منتظر میمونن !!!(شاید تنها کشوری تو کویید نبودیم که صنعت فلج خودروسازی مون فلج تر هم شد) ولی کسی به دیلرشیپ فورد که داره التماس میکنه بیا موستانگ رو مفت ببر نمیره.اما بزارید گوشه ای از پشت پرده نگه داری خودرو رو بهتون نشون بدم
      راو 4 تو ایران چنده؟؟من نمیدونم شاید 4 یا 5 میلیاردی یا 100 هزار دلاری باشه اونم مال 5سال پیش!!!ولی تو امریکا با 45 هزار تا نوشو میخری عالی نیست ؟؟؟؟نه!!!!
      میدونسستید نرخ خرید ون های خانوادگی و هاچبک ها یا ماشین های کوچک شهری کم شده ولی مید سایز بشدت قوت گرفته؟؟؟میدونید چرا؟؟؟اونا هم مثل ایران دارن به کاربردی بودن و بزرگ بودن ماشین دقت میکنن چون میخوان 1 ماشین داشته باشن!!!
      چرا؟؟؟بیمه ماهی 600 دلاری یا سالی 7 هزاری!!!!با بنزین گالونی 4 دلار!!!! و افت 50 درصدی خودرو بعد سه سال!!!!!و مکانیک ساعتی 150 دلار!!!دلایل کافی برای داشتن یه ماشین باشه.بقولی شما همونقدر که برای ماشین پول میدی هموندقدر هم بعدش باید بدی!!!
      شاید تنها نقطه قوت صنعت ما همین بنزین ارزون(میدونم میدونم دارید به من فحش میدید ولی مقایسه باید نسبی بین 2 کشور باشه نه با لیتر هزار تومنی احمدی نژآد)بیمه مفت خرج کم مکانیک نسبتا ارزون شما رو از ورشکستگی نجات بده همه و همه رو جمع کنید با مالیات خرید خودرو که هم فدرال و هم ایالت به غیر از مالیات سالیانه دیگه خامه روی کیک این یانکی هاست!!حالا با همه این تفاسیر فکر میکنم گوشه ای از ماشین داری رو تو کشور اول جهان(بول شت)نشون داده باشم.امیدوارم که مردم نه کشور خودمون رو اشغال بدونن(میدونم اوضاع خیطه ولی نه در حد اشغال)و نه کشور های مثلا جهان اولی روبهشت(شاید فقط تو 4 تا مقوله از ما بهترن که اگر خواستید بنابر تجربه تقریبا یه دهه خودم خدمتتون عرض میکنم.مانا و جاوید باشید

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. khashayar

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز من مایلم بدونم اگه امکانش هست توضیح بدید

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          سلام خشایار جان امیدوارم ایام به کامت باشه ببین مقوله رفاه اجتماعی مقوله پیچیده ای هست و البته شخصی!!چون هر کس سیستم نمره دهی خاص خودش رو داره یکی ماشین ارزون یکی خونه ارزون یکی مالیات کم یکی سیستم درمان بهتر ……رو در نظر داره اول جا داره بدونم اون هایی که تکست منو دیس کردند بیان و نظرشون رو بگن تا ما هم طعم امریکا رو از زبون اونا بچشیم اما من با توجه به اینکه حقوق سیکس فیگر(بالا 100تا بعد مالیات) و یک شغل خوب که به عنوان سینیور محسوب میشم میخوام برخلاف تمام تبلیغات جبهه های رسانه ای هدف دار مثل این شرکت های مهاجرتی/وکلای مهاجرت/حتی برخی این شبکه های متاسفانه فارسی زبان اثبات کنم که ایران میتونه جای بهتری شاید برای اکثر کسایی که به فکر مهاجرت هستند ییا اصلا ماهجرت کردند اما بزارید مقوله های اصلی رو بهتون بگم
          1)ازادی:خیلی مقوله سنگین و شخصیه اما باید قبول کرد امریکا ازاده اما نه اون ازادی که تمدن پارسی 3 هزار ساله ازش دم میزنه.امریکا مثل یک جنگله و من همیشه ترسم از اینه که کافیه 1 هفته غذا کم بشه تو امریکا اون وقت نصف جمعین همدیگر رو میکشن چون هر خونواده چند تا تفنگ قانونی!!!!!!!!داره اما ایران بدلیل قوانین نسبتا سخت این امکان وجود نداره البته میدونم تو شهر های مرزی یکم اوضاع راحت تره.اما در بحث ازادی پوشش امریکا به 2 دلیل اصلا نمی تونه نظر حتی بده
          الف)امریکا کشور یا بهتر بکم تمدن نیست بلکه یه تیکه زمین بزرگه همین!!!هندس چینی ایرانی اروپایی ایرلندی بلژیکی عرب همه و همه توش هستند و ملیت مثل ما نداره پس فرهنگ ها متفاوت و پوشش ها متفاوته و چیزی که منو خیلی ازار میده اینه که تمام قومیت های مختلف فرهنک ایین و پوشش خودشون رو حفظ کردند به غیر ما ایرانی ها که حس میکنیم رنگ موی سیاه و قهوه ای با زبان غیر انگلیسی یعنی عقب موندگی که خوب ناشی همین تهاجم فرهنگی رسانه هاست و کاری نمیشه کرد
          ب)ما یه استاد 84 ساله در سال 2013 که اگر الان زنده باشن 95 سالشونه داشتیم که شاید به قول ماها خیلی اولد اسکول فکر میکرد و میگفت این نایکی و ادیداس و غیره با ولنگار شدن جامعه رشد کردند والا بیراه هم نمی گفت جون الان تو فشن شو یه تیکه کیسه زباله تنشون میکنن و به قیمت 2000 هزار تا میفروشن.حالا به دور از شوخی پوشش از اعتقاد و بیلیف میاد هر چه افکار و اندیشه کمتر باشه کنترل کردن انسان ها راحت تره مثل یک حیون اهلی چون چیزی نیست که روش رگت بزنه بیرون چه درست چه غلط و این سیستمی هست که از زمان رنسانس درست کردند. مثل شکل گیری بار و دیسکو ها کنار کارخونه ها اونم 500 سال پیش بخاطر اینکه کارگز ها دلتنگ زناشون تو اخر هفته ها نشن!!
          با این تفاسیر باید خودتون حالا تصمیم بگیرید ایا این نوع ازادی باب میل شما هست یا نه
          2)مسکن:در ایران با توجه به تورم سنگین مسکن بین سال ها 95 تا 1400 تقریبا قدرت خرید خانه در بین مردم از بین رفته و اجاره نشینی الان تو بورسه. اما با این شرایط باز هم بنظر من شرایط ایران از امریکا بهتره اونم با تنها یک اصل ساده عرضه و تقاظا!!
          تو کشور های جی 7 اول کانادا و بعد امریکا بدترین وضع مسکن رو دارند .کانادا با اون وسعت و جمعیت مضحک 40 میلیونی اجاره خونه هاش 2 برابر طی 6 سال اخیر شده با این تفاوت که حقوق بیس از 14 تا به 15 دلار رسیده !!!!! امریکا هم با کمی ارفاق همینجوریه اینجا هم اگه شما بیایید میبینید شهر هایی مثل همین تگزاس واقعا شهر داره عربده میزنه اونقدر خالیه اگر شما لایف استایل تهران رو میخواید باید مثلا به نیویورک برید که اونجا با 5 هزار تا در ماه یه خوابه میدن حالا حساب کن زن و شوهر با حقوق حداقل اصلا پول اجاره رو میتونن بدن؟؟اقا اصلا امریکا بد نمی بینی ایران این همه خونه گرون شده؟؟؟؟درست میگید اما 2 اصل وجود داره
          الف)شما تو ایران افزایش حقوق دارید شاید سرعت برابری با تورم نداشته باشه ولی بازم هست
          ب)ساخت و ساز تو رگ ایرانیاست برای همینه شما با افزایش شدید تقاضای اجاره مسکن و مهاجرت از روستا به شهر دچار کمبود نمیشی و روی قیمت هم تاثیر زیادی نمیزاده
          حالا در مقوله خرید مسکن هم شما هیچ جوره دیگه تو امریکا نمیتونی خونه بگیری اونم با این نرخ بهره فاجعه بانک ها روی وام های 25 ساله خرید خونه
          3)سیستم درمانی:نمیدونم میدونید یا نه ولی امریکا و کانادا بدترین سیستم درمانی بشریت رو دارن
          تو کانادا سیستم درمانی زیرمجموعه مالیات و بیمه شما محسوب میشه که رایگاه!!!!هورااااااااا!!!!! اما اونقدر این کشور دکتر کم داره شما واسه سرما خوردگی باید 6 ماه تو صف باشی چه برسه با سرطان و غیره که کار تخصصیه مگر اینکه پاشی بیای امریکا که متاسفانه امریکا دکتر زیاد داره ولی یه چسب زخم بزنی باید 5 هزار تا پیاده بشی جای دوری نمیرن زنم اینجا زایمان کرد 24 هزار تا واسه سرویس بیس و معمولی پیاده شدم مدرکش هم هست هر کی خواست بیل بیمارستان رو واسش میفرستم
          حالا مقایسه کن با ایران که بنظر من خیلی سیستم درمانی اندرریتدی داره شما ساعت 4 نصفه شب اپاندیست بگیره اراده کنی 3 ساعت دیگه داری کمپوت اناناس خاله جونت رو میخوری
          4)مالیات:اگر تا الان زنده موندی تازه رسیدی به خان هفتم!!!!!اقا پی چک من 170 تاس اخرش سر سال با ریفاندی که میگیریم به90 تا میرسه یعنی 80 هزار تا از حقوق یکی مثل من که هیچی نداره میره جیب دولت اما واسه چا کارایی؟؟؟
          واسه گی و لز کردن بچه هامون هزینه میکنن و 7 تریلیون دلار تو عراق واسه بیفی که با روسیه و ایران دارن هزینه میکنن
          اوه داشت یادم میرفت به سوگولی(اوکراین) هم همش داریم پول میدیم البته ما مردم
          5)زندکی مدرن:این دقیقا همون چیزیه که ما ها از امریکا میدونیم و واقعا هم واقعیت داره اقا اپل نایک ادیداس ماکروسافت دل اچ پی فورد کرایسلر حتی تویوتا و نیسان و سامسونگ همه و همه امریکایی هستند قبول کنید همون تویوتا هم امریکایی حوصله توضیح ceo این داستان بازی هارو ندارم واسه همینه که میگم اگر حقوقت در سال میلیون دلاره پاشو برو میامی یا ال ای زندگی کن
          ****امریکا یا ایران کجا سریع تر پیشرفت میکنم؟
          ببین بنظر من ایران
          چون تو ایران شما مالیات بیزینس نمیدی و رقیبی هم نیست بقولی هر اشغالی بسازی یا خدمات بدی سر یه سال شدی جف بزوس اما تو امریکا شرکت های هرمی اجاره رشد بهت نمیدن یا میان استارتاپت رو میخرن یا ورشگست میشی و باید تا اخر عمرت به دولت نزول بدی
          میدونم شاید تو ذوق خیلی ها بخوره ولی تو من که خورد حالا اگر کسی سوال داشت از من بپرسه راستی این پیام رو تو اخرین پست پدال هم میزارم که افراد بیشتری هم ببینن .مانا باشید

          موافقم 12
          مخالفم 6
        2. مازیار

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          محمد پورحیدری
          با این نوع دیدگاه ها هم برخورد داشتم
          اما قبول یا رد هیچ کدومشون اونقدر آسون نبوده وقتی گفتی اگه غذا کم بشه می‌ترسی چون همه تفنگ دارن!

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. khashayar0

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          ممنون آقا محمد. با آرزوی سالی خوب برای شما

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. jalopy

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        خداوکیلی یکی از برگ برنده های ایران قسمت بیمه اشه
        فقط کافیه با بیمه های کشور های دیگه مقایسه اش کنید

        موافقم 8
        مخالفم 2
      3. MC20

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1970 ديدگاه)

        محمد جان ، امریکن دریم رو که خودت بهتر می دونی ، ماهیت حقیقی و پشت پرده هاش چی بود …

        کاپیتالیسم رویا فروش ماسونی و نیاز به نیروی کار ارزون و هزار پشت پرده از اقتصاد یهود محور …

        هر شهروند ، باید یک مشتری باشه …
        رویا می فروشم ، پس هستم …
        رویا می خرند ، پس هستند …

        بیچاره مکزیکی ها یا اون همه مهاجرینی که از آمریکای جنوبی به هوای امریکن دریم میان آمریکا ولی توی تارهای عنکبوت اقتصاد گلوبالیست ها گیر میکنن …

        از یه طرف با دیدن آمریکا ، هوایی شدن و دیگه نمی خوان برگردن ، از یه طرف هم توی آمریکا ، سر بار هستند و شهروند درجه 3 …

        از اینجا رونده و از اونجا مونده می شن …

        محمد جان اینا رو ول کن ، بگو بینم لهجه جنوبی تگزاسی رو گرفتی بعد 9 سال یا نه ؟

        😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

        موافقم 7
        مخالفم 4
      4. R@min

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1882 ديدگاه)

        دوست گرامی که خیلی خیلی بعید می دونم تو آمریکا زندگی کرده باشی !

        ماستنگ میانگین ۴۰ هزار دلار فروخته میشه بعد فورد التماس کنه ملت مفت ببرین ؟؟ این مبلغ برات مفته بعد از مالیات و بیمه می نالی ؟ نمیخوای بگی بنزین اکتان ۹۱ اونجا نسبت ب کل دنیا و همین ایران چقدره ؟

        تو آمریکا نرخ فروش ماشینای کوچک همیشه کم بوده نسبت به SUV و پیکاپ این تو تاریخ کل آمریکا هست و فروش محصولات کراس هم بیشتر یه دهه هست که رشد بیشتری کرده.

        مکانیک نمایندگی محصولات مدرن با مکانیک پراید و سمند یکی می کنی تا حالا تو ایران سر به تعمیرگاه های ماشینای ژاپنی و آلمانی زدی ؟؟

        چرا از سرانه درآمد نمیگی کارگر اونجا چقدر میگیره کارگرای اینجا چقدر میگیرن ؟ هزینه خوراک ایرانی، وضع پوشاک، مسکن، آینده جووناش، اقتصادش ! بوی ساندیس به مشامم میخوره.

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          سلام اقا رامین امیدوارم ایام به کامت باشه بزار به تک تک سوالات جواب بدم
          یک نرخی هست که هر ایالت یا حالا بقولی استانداری خودمون هر سال میده بیرون به نامهmin wage یعنی چیزی که با کار جنرال مثل کار در رستوران میتونی بگیری که خیلی بهت خوب بدن میشه 20 دلار یه حساب کتاب ساده جواب سوالات شما رو خوب میده عزیزم ساعتی بیست دلار هفته ای 40 ساعت سالی 50 هفته میشه چهل هزار تا حالا شما مالیات رو کم کن میشه حدود 25 تا 30 هزار تا درسته؟؟حالا برو سایت های رنت معروف رو یا حتی مارکت پلیس فیس بوک رو چک کن ببین فقط میتونی با این خونه اچاره کنی تو دان تان؟نه لباس نه خوراک نه بیمه نه بنزین نه هیچی
          اره بنزین واقعا کیفیت خوبی داره اینجا اما 4 دلار زیاده اینطور نیس؟؟
          کافیه بری و ببینی که تمام ماسل کار ها از سال بعد توفق تولید میشن اون وقت به حرف بنده پی میبری دوست من
          بله نرخ فروش ماشین کوچک همیشه کم بوده به هر حال اینچا انگلیس نیست همه سوار هاچبک بشن اما با همین تقاضا کم همیشه تقاضا بوده و عرضه هم بوده ولی الان کیا ریو رفته اکسنت رفته همه رفتن فقط یه میراژ مونده کافیه یه سرچ از امار فروش کلاس کوچک خودرو رو در سال های 2014 تا 2024 مقایسه کنید
          ببینید اینجا شما یه لنت عوض میکنی خدا دلار ازت میگیرن نمیدونم شما تا فامیل اینجا دارین یا نه ولی من خودم مکانیک شخصی میبرم که از نمایندگی ارزون تره و قابل اعتماده ساعتی 150 تا میگریه نمایندکی که گوشتو میبره واسه همینه امریکایی ها ماشین رو بعد 4 یا 5 سال عوض میکنن ظرف یه موتور بخواد پیاده شه اندازه کل ارزش ماشین رو باید خرج کنه
          در رابطه اینده امریکایی ها شما را ارجاع به یوتیوب و گزارش های شبکه های انگلیسی میدم طبق تجربه بنده به عنوان کسی که 23 سالگی اومده والان 33 سالشه شما با حقوق زیر 100 تا تو امریگا فقط زنده میمونی همین!!!مگر اینکه 50 تا شما 50 تا زنتون در بیاره تا بتونید زنده بمونید .الانم میگم امریکا بهشت پولدار ها و سراب فقراس

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اینم بگم دوست من خیلی ها از دهه 60 تی ها بعد اون اتفاقات سال 88 و احمدی نژآد و دلار 3 تومنی پاشودیم اومدیم
          پس فکر نکنید فکر میکنم که ایران عالیه فقط تجربه 23 ساله زندگی در ایرانی و 9 ساله در امریکا رو گذاشتم بغل هم و مقایسه کردم
          اینم بگم از تصمیمم پشیمون نیستم ولی اگر سال 2024 میخواستم بیام قطعا بیشتر فکر میکردم چون امریکا یا کانادا از 10 سال پیش تا الان خیلی فرق کرده اینو قطعا اشنا هاتون تو امریکا میتونن تایید کنن.مانا باشید

          موافقم 8
          مخالفم 3
        3. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          رامین جان من جواب کامنت شما رو دادم اما نمیدونم چرا سایت تایید نکرده حالا به هرحال اما بزارید بهتون کاملا خلاصه وار جواب سوالاتوون رو بدم
          1)تگزاس یا هیوستون یا شهر های متوسط دیگه واقعا مثل خانه ارواح میمونن و اگر شما اون نایت لایف تهران رو بخواهید باید شهر های کلاس بالاتر مثل نیو یورک برید که اجاره 5 هزارتایی واسه یه خوابه تو داون تاون باید بدید
          2)حقوق کارگر دیگه خیلی خیلی دوست داشته باشن میشه 20 تا در هر ساعت 20*40*50=40k میشه ماهی 3500 تا که اجاره خونتم شمال نمیشه حالا شما بگیر ایا میشه اینده داشتت؟؟؟امریکا بهشت پولدارا و سراب فقیراس شما زیر 100k داشته باشی زنده ای همین
          بله درسته نرخ فروش سدان های متوسط و کوچک یا mpvهمیشه کم بودده ولی بوده!!!الان شما نه اکسنت نه ریو نه….. هیچ کدوم نموندن به غیر از میراژ کافیه دیتا های فروش ماشین کلاس به کلاس رو از 2010 به بعد مقایسه کنی با الان
          مانا باشید

          موافقم 7
          مخالفم 4
        4. R@min

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1882 ديدگاه)

          حرفتو عوض کردی که، گفتی ماستنگ خریدم پنج هزار تا ضرر دادم !!! انتظار داری تو آمریکا قیمت خودرو بالا بره !! این چیزا تو ایران اتفاق میوفته !

          من خودم تا ۶ ماهه دیگه میرم ونکوور و کلی دوست و آشنا تو آمریکا و کانادا دارم و حتی خیلیاشونم تگزاس هستن و اتفاقا راضی و بعضی هاشون شغل تخصصی دارن و درآمد بسیار عالی و بعضی هم کارگری که اتفاقا اونام ناراضی نیستن چون تگزاس ایالت ارزونی هست و نیویورک قضیش از کل آمریکا جداست و زندگی برای مهاجر کارگر بی سرمایه خیلی سخته و بشدت هم جو نژاد پرستی داره که کار به غیر آمریکایی نمیدن مگر مهارت بالایی داشته باشی. کسی هم راجب مالکیت چند ساله خودرو حرفی نزد که اصلا اونجا خود برندها طرح تشویقی دارن برای تعویض برای مثال یکی از دوستان دنور زندگی می کنه و اومد تگزاس یه ماستنگ ۲۰۰۷ داشت داد نمایندگی، یه ۲۰۲۴ با پنج هزار دلار تخفیف گرفت و در اومد ۴۳ هزارتا یا یکی دیگه تاندارا خرید با ۸۰۰۰ هزار دلار تخفیف ! شما ماشین صفرم بخری تا پایان گارانتی هزینه ای نداری حتی موتورتم بترکه برات رایگان عوض می کنن، حالا گارانتیت تموم شد بسته به تکنولوژی ماشین قیمت مکانیک میره بالا برای همین افت قیمت محصولات آلمانی خیلی بالاس و مدت زمان مالکیت هم بسیار پایین.

          وضعیت ده سال قبل تمام دنیا همینه نه فقط آمریکا تورم میره بالا قوانین مالیاتی تغییر می کنه اینم چیز عجیبی نیست. ۴ دلار یا حتی 8 دلار اصلا بالا نیست نسبت به میانگین درآمد ! اینکه بعد ده سال زندگی همچنان درآمدت کف میانگین درآمد باشه خیلی عجیبه قطعا یه جای کارت می لنگه.

          در کل واقعا حرفات خیلی تناقض داره و باور نمی کنم. خوابیدن تو جوبای هر کشوری شرف داره به اینجا که نه امنیت و آرادی اقتصادی داری نه هیچ رفاه و امیدی ! این مملکت شده بهشت دزدا و مال مردم خورا مثل خودشون نباشی باید بری.

          موافقم 2
          مخالفم 8
        5. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اقا رامین متاسفانه اصلا شما نخوندی اولا بنده حقوق کف ندارم
          بنده الان از سال 2019 با کمک همسرم و البته کمی از این ور و اونور دان پیمنت خونه ریختیم ماه نوامبر تقریبا میشه گفت همون اول کووید بود و الانم داریم 25 ساله قسط میدیم خونمو دارم حقوق هر دومون هم سیکس فیگیره در ضمن اینکه گفتم با 5000 تا ضرر دادم
          نمیدونم شما قضیه ترید این رو میدونی یانه بنده از ارزش روز ترید این خودروم نزدیک 5000تا کمتر دادم اونم به یه ایرانی وگرنه خارجی عقلش تو سرشه در ضمن نمیدونم شما کجا هستی اصلا شاید فعلا ایرانی ولی ونکوور دره مرگه من نمیگم کامیونیتی ایرانی اونجا بعد شهر تورنتو از همه جا بیشتره همه هم دارن مینالن پس بهتره وقت کنین .
          بهتره قبل این حرفا از بیو خودتون یکم بگید تا شرایط درست سنجیده شه

          موافقم 1
          مخالفم 1
      5. شهروند ایرانی

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (815 ديدگاه)

        هیچ وقت در مورد مردم ایران قضاوت نکن … اولا که شما حق انتخاب داری از ارزانترین خودرو جهان تا گرانترین بخری دوما درآمد یه آمریکایی چند ده برابر ایران حتی فقیرترینش حتی کارتن خواب که از دولت حقوق میگیرن بنزینی که ما میگیرم ۱۵۰۰ اولا که اشغال دوما که فقط ۳۰ لیتر سوما ماشین خراب میکنه کلی هزینه تعمیر میزاره روی دستمون جاده هامون هم که اکثرا خراب پر از دست انداز چاله چوله ما هممون که پدرمون اختلاسگر نیست ۹۰ درصد مردم ایران توان خرید خودرو خارجی ندارن حتی دست دوم پس ما اینجا اشغال ۵۰ سال پیش فرانسه کره با کیفیت اشغال بدنه ضعیف تر و کیفیت رنگ داغون داشبورد قطعات داغون مجبوریم بخریم چون گزینه دیگه جلوی رومون نیست اینا در شرایطی که ما یک کشور نفتی گازی و معدنی هستیم از لحاظ تاریخی کلی آثار داریم از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر جاده ابریشم هستیم امارات قطر کویت عربستان ببین چه ماشینایی سوار میشن و ایران با اون همه سابقه ببین…

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اقای ناشناس کمی بالاتر متن بلندی نوشتم اگر مایلید مطالعه بفرمایید

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          بنده خودم هم از اینا فرار کردم ولی میگم همچین اش دهان سوزی هم نیست اقا زاده نبودیم وگرنه موناکو میرفتیم جوج میزدیم

          موافقم 8
          مخالفم 1
      6. حسن

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1584 ديدگاه)

        اینجا هیچ چیز قابل دفاعی نداره دوم امریکا بیشترین سرانه ی خودرو را در دنیا داره پس چرند میبافی اگه به حرف شما بود هیچ کسی نباید خودرو میخرید
        سوم در گرانترین حالت بیمه سالی 2000 دلار مربوط به دیترویت است که حتی مصدومان را مادام العمر ساپورت میکنه حتی بعضی ایالتها فرد با اثبات تمکن مالی نشون میده میتونه تمام خسارتها را شخصا پرداخت کنه بیمه نمیخره
        اگه حداقل مجلات خودرویی را ورق بزنی میبینی همه ماسل نمیخرن هزار تا برند تو امریکاست و اونی هم که ماسل میخره اصلا براش مهم نیست افت کنه هر چند خودروی 30 هزار دلاری بعد 6 ماه 5 هزار دلار افت نداره تو هیچ کجای دنیا
        مساله ی بعدی قیمت بنزین – ایالات متحده بیشترین سرانه ی مصرف بنزین در جهان را داره پس بازم چرت میگی
        مالیات .. کلا مجرد 15 هزار دلار درامدش معاف از مالیاته . متاهل و سرپرست 25 هزار دلارش معاف از مالیاته بعضی ایالتها مالیات درامد نمیگیرن مث فلوریدا و فرضا 40 هزار دلار درامد منهای 15 هزار دلار مجرد میشه 25 هزار دلار که 10 درصد مالیات شاملش میشه که 2500 دلاره و کلا 37500 دلار از کل درامدش را داره
        وجدانا حیفه تو امریکایی هر خانواده ای تو امریکا الان خودش نفر نداشته باشه تو کل فامیل یکی را داره من کاملا به شرایط واقفم دقیقا یک ماه قبل عید 11 نفر رفتن ترکیه یکی را که از امریکا اومده بود ببینن کل هزینه ها را خودش داد
        بلیط ویزا هتل خرج خرید کادو و هدایا حداقل هر کدوم سی چهل ملیون کادو گرفته بودن خودرو هم تو امریکا داره برای صغیر و کبیر هم تلفن زدن گفتن چی میخوای تا بخریم و خریدن
        کلا در مورد اجاره و مخارج دروغ میگی واقعا چرا ایران حرف مفت خریدار داره و لایکت کردن تعجبه

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اقا حسن بنده زنم واسه تسلا مدل y سال 2022داریم ماهی 370 تا میدیم مایلم بدونم شما چه تریکی میزنی که انقد بیمه کم میدی بنده مثل 99 درصد هم وطنان از امریکا بد نمیگم که لایک و ویو بگیرم یا تو اینستا جو بدم بنده و زنم هر دو درامد سیکس فیگر داریم بنده فقط نسبی مقایسه میکنم در ضمن فکر نمیکنم شما اصلا تا حالا مالیات فایل کرده باشید یا صالا سر در بیارید هیچی نباشه بنده نزدیک به یه دهس از مالیات سر در میارم با یه گروه فایننشال ادوایزر کار میکنم که کمکم میکنن و خداروشگر واسه تمام کارام اکسل درست کردم و اونقدری دقیق هستم که بتونم قسط وام خونم رو بپردازم.پس امیدوارم اگر امریکا نیستید یه 2 سالی زندگی کنید با شرایط دستتون بیاد قبلا هم گفتم بنده اصلا ناراضی و ناسپاس نیستم اما اون امریکا 2015 با الان مثل زمین تا اسمون فرق میکنه بنده میشه گفت اواخر اوباما اینجا رسیدم و خداروشگر تا قبل اینکه اوضاع انقدر خیط بشه با یه بهره پایین وام 25 ساله خودمو گرفتم اما اگر الان دوباره 23 سالم بود عمرا به امریکا فکر نمیکردم باز بخ دلایلی که گفتم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. حسن

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1584 ديدگاه)

          بزرگوار وقتی یک چیزی بده یا مردم از پس هزینه های ان برنمیان باید در عمل و بین مصرف کننده اثرات ملموس بر جای بگذاره
          مثال
          سال 2015 که شما دوس داری سرانه مصرف گوشت قرمز ایران 12 کیلو بوده اما امروز در سال 1402 به 2.5 کیلو رسیده
          مالکیت خودرو در امریکا از نظر شما بده پس الان نباید رنک یک دنیا میبودن اما بیشترین خرید خودرو در امریکاست و همینطور بیشترین مالکیت
          بنزین گرونه اما مردم بیشترین مصرف بنزین دنیا را دارن شاید گرون باشه اما اگه کسی کار کنه مث ایران نیست که تو زندگی لعنتی خودش بمونه
          شما برو تو فایل مالیاتی بنویس بهره ی وام میدی مبلغ وام ماهانه و بهره را از کل حقوق شامل مالیات کسر میکنن
          شما یا خسته ای یا دلت تنگ ایران شده یا با امریکا حال نمیکنی

          موافقم 2
          مخالفم 0
      7. Navid A J

        ۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3713 ديدگاه)

        کاملا درست و واقع بینانه گفتین. درود برشما

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. mehran911

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    آخ که این مقاله چقدررررر کامل و خوبه
    فرصت کردید بخونید
    https://www.investors.com/news/tesla-vs-byd-2024-tsla-stock-ev-rivals/?src=A00220

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Alan.r

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1117 ديدگاه)

      آقا مهران عجب مقاله‌ای👍🏼👍🏼
      بهترین قسمت مقاله این جاست:
      Some early owners have complained that the Cybertruck’s battery range is far less than advertised. Worse, there are complaints that the stainless steel Cybertruck is already developing rust, corrosion and blemishes.
      (برخی از مالکان اولیه شکایت کرده اند که برد باتری سایبر تراک بسیار کمتر از آن چیزی است که تبلیغ می شود. بدتر از آن، شکایت هایی وجود دارد که سایبر تراک از جنس استنلس استیل در حال توسعه زنگ زدگی، خوردگی و لک است.)
      ماشاالله فناوری
      ماشاالله امریکن کارز

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. mehran911

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        مخلصیم
        دقیقا به نکات خوبی اشاره کرده
        اما اوضاع خراب تر از این حرفاست
        ی سری تجهزات رو پولش رو گرفتن اما تحویل ندادن یعنی رو ماشین نیست…

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Silent

          ۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (630 ديدگاه)

          “ی سری تجهزات رو پولش رو گرفتن اما تحویل ندادن یعنی رو ماشین نیست…” نظیر سیستم صوتی و صندلی های ردیف دوم ماشین سدان 250 هزار دلاری اوضاع خیلی خرابه

          موافقم 4
          مخالفم 11
        2. mehran911

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          جدای این جواب هر چند انتظار نمیره اما حداقل منطقی نظر بدید
          پورشه بابت پکیج وایساخ پول نمی‌گیره این الزاما به معنای حذف صندلی و… نیست قطعات فیبر کربنی و رول کیج و بال عقب و… به ماشین اضافه میشه… تسلا این وسط پول گرفته تحویل نداده
          جدای از اینا وزن این ماشین رو کمتر از ۷۵ کیلو کاهش میده این عدد جبران کننده ۱۸ ثانیه نیست… به خصوص با توجه به نسبتش با وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی، ۲۲۰۰ -+ ۷۵ انقدری که تصور می‌کنید اثر گذار نیست…

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. مازیار

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          نه دیگه Silent
          خاکی نزن
          اگرم میخوای قبول کنیم که از واضحات بی اطلاعی خوب، باشه

          موافقم 9
          مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        فقط مهندسی آلمانی که سوپر اسپرتش تو شتاب حریف سایبرتراک نمیشه😂

        موافقم 1
        مخالفم 12
    2. Elmiraj

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3162 ديدگاه)

      مهم اینه که تسلا در بخش بالارده و BYD در بخش پایین رده بازارو در دست گرفتن و این وسط بلاتکلیف هایی مثل فولکس واگن با ۱۴ مدل تمام الکتریکی و صرف میلیاردها دلار درجا میزنه و هدف فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۲۵ را به کلی فراموش کرده و اگر در سال ۲۰۲۵ به نصف هدفش هم برسه بازم شاهکار کرده….

      احداث ۱۵۰ هزار ایستگاه شارژ و فلان توانایی نرم افزاری هم که هیچ…

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. mehran911

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        پس بالارده است؟! بعد کی گفته بالارده است؟! الان بالارده است که داره قیمت همون چهارتا محصول نصفه نیمه اش رو کاهش میداد؟
        بگذریم…
        مثل قبل زمان همه چیز رو مشخص میکنه…

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Elmiraj

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3162 ديدگاه)

          قبولش برای شما سخته اما برندی که با وجود کاهش قیمت ۴۰ درصدی بازه قیمتی 40 تا ۱۰۰ هزاری دلاری داره و متوسط قیمت ماشین هاش هم اکنون به ۷۵ هزار دلار میرسه ، پریمیوم هست و همیشه لوکس بحساب میاد…

          موافقم 2
          مخالفم 13
  3. ارسلان

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    برقی بدرد اروپا میخوره که منابع نداره!

    چراغ نفتی و از کارتون بیرون بیاری ، ازت پس میگیرند و پولت و میدند ، برقی باشه کارتون شو باز کنی ۳۰ درصد ازش کم می‌کنند ازت بر میدارند 😁 افت قیمت برقی ها خیلی زیاده ، تکنولوژی برقی ها زود به زود پیشرفت میکنه و همیشه باید بری بروزش کنی…..برقی یعنی پولت و بدی به باد!! من ام اعتقادی به برقی ندارم ، ولی هیدروژنی عالیه….

    موافقم 7
    مخالفم 7
  4. حسین دهمرد

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2490 ديدگاه)

    چون جنس شناسن ماشینو از روی اطلاعات تو وب انتخاب نمیکنن . تمام

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. R@min

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1882 ديدگاه)

    این موج زورکی الکتریکی هم داره کم کم میخوابه و سیاست های پشت پرده شکست خورده و خودروساز و دولت ها دیگه توان ضرر بیشتر ندارن اگر نسل بعدی باتری های جامد تا دو سال دیگه به ثمر نشینه و هزینه ساخت پایین نیاد اوضاع برای الکتریکی ها بسیار نابسامان میشه. بیش از ده سال گذشت و غارت منابع افغانستان و شیلی و… به بهانه کاهش آلودگی بدون کوچکترین پیشرفتی و توقف نسل جدید موتورهای احتراقی با آلایندگی کمتر و پرفورمنس بهتر به بهانه آلودگی که کم ترین سهم داشت ! چوب دو سر باخت برای همه.

    این وسط هم چین با شارژ رسانه ها فشار میاره که اون هم راه به جایی نمی بره حتی اگر وارد بازار اروپا و آمریکا بشه. تنها راه موفقیتش هم ورشکستی تمام خودروسازها و و پشت اون ها دولت ها هست که محال ممکنه میلیاردها دلار درآمد، شغل و نفوذ رها کنن از طرفی بحث خدمات پس از فروشم هست که با رفع تمام این موانع باز هم چند سال زمان میخواد نیازهارو تامین کنه که این هم محال ممکنه. در بهترین سناریو اگر فولکس بزاره وارد اروپا بشه و اگر هم دولت آمریکا اجازه ورود بده یه سهم کوچکی از بازار الکتریکی هارو بگیره.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. samurai

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (570 ديدگاه)

    اینجا فرق ژاپن درجه یک با کشورای درجه سه مثل چین-کرره :)) مشخص میشه وفتی اصالت نداشته باشی میری دنبال ارمیچر تا بتونی توی مارکت بمونی اونم با تبلیغات الکی و خریدن مجلات و جایزه ……….

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6016 ديدگاه)

    مردم آمریکا کار درست رو در زمان درست و به شکل درست دارن انجام میدن👍👍👍

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. FY

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    چون بازار خودرو در آمریکا بسیار بده…
    قیمت ماشین خیلی زیاد و شرکت های سازنده بسیار ضرر می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 13
  9. Silent

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (630 ديدگاه)

    ظرفیت تولید TESLA برای مارکت امریکا قدری بیش از 1.5 میلیون در سال رسیده و با افزایش راندمان تولید امار فروش EV ها بیش از پیش خواهد بود. خودروی برقی در حال حاضر یعنی تسلا.

    ما بقی برندها با عرضه نمادین چندکانسپ و تعدادی خودرو برقی با قیمت 100 تا 250 هزار دلار یا راندمان پایین باطری ها به وزن کلی عملا ناتوان از پوشش نیاز مارکت هستن و بلحاظ زیر ساخت نظیر توسعه باطری و ایستگاه های شارژ انگل وار از اعتبار TESLA بهره می برن. از فورد f150 لایتینگ تا bmw ix و پورشه 150 هزار دلاری.
    از برندهای سنتی که سر سفره درون سوزها سال ها سود کردن خیلی انتظار توسعه و هزینه کرد نباس داشت.
    TESLA به لطف منابع عظیم مالی و دانش داره این بخش از صنعت رو همه جانبه از توسعه موتورها تا زیرساخت شارژ پیش میبره.

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      یه آلمیچر که دیگه نیازی به این همه تعریف و تمجید نداره .
      همون جارو برقی با یه آلمیچر دوازده هزار دور بر دقیقه دور بر میداره😂💔

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2743 ديدگاه)

        اگه تسلا جارو برقیه پورشه تایکان هم همینه

        موافقم 3
        مخالفم 4
  10. مازیار

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3007 ديدگاه)

    برقی ها مشکلاتی دارن که البته طبیعیه و کسی منکرش نیست (هرچند در اینجا چند نفری هستن!)
    اما دیر یا زود اوضاعشون بهتر میشه چون حرکت به اون سمت هست

    موافقم 8
    مخالفم 5
  11. JaMsHiD

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    هیدروژن ، آینده ماست .

    ژاپنیا درست میگفتن …

    موافقم 4
    مخالفم 5
  12. هیدروژن

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ببینید دوستان یه جاروبرقی که هیچ لذت رانندگی و…. نداره و مزخرفه دلیل اصلی کاهش و افت فروششه ودلیل اصلیش مشکلاتی از قبیل تایم شارژش نگهداری شارژش برد کوتاهش و …. درضمن بعد ها مشکلاتی رو فراهم می کنه که برای زیست بسیار مخرب هست برای مثال برای چند سال دیگه دفع باتری هاش یه مشکل و فاجعه حل نشدنی به هر حال یه تصمیم اشتباه بوده که برای سود و پر کردن جیب خودشون بوده اما آمریکایی ها خوب فهمیدن که یه جارو برقی هیچ وقت نمی تونه جایگزین یه خودروی احتراق داخلی بشه امیدوارم که خودرو های هیدروژنی توسعه پیدا کنه و تویوتا در این امر موفق بشه #زنده باد خودرو های احتراق داخلی#

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چون نمیخون جارو برقی سوار شن، درود بر مردم آمریکا🔥

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا