کسب و کار

کسب و کار: نمایشگاهی در خور نام مرسدس بنز

مصاحبه با مدیر و مالک نمایشگاه "بنز ایران"

قطعاً عاشقان برند مرسدس بنز کم نیستند و حتی به‌جرئت می‌توان گفت طرفدارهای دیگر برندها نیز نسبت به مرسدس بنز نگاه ویژه‌ای داشته و احترام خاصی برای این غول خودروساز آلمانی قائل هستند. برندی با تاریخچه‌ای پر از موفقیت‌ها و نوآوری‌ها که همواره در تمام زمینه‌ها پیشگام و پیشرو بوده و بسیار از پیشرفت‌های صنعت خودرو را مدیون این برند هستیم و پر بیراه نیست بگوییم که شاید اگر کمپانی مرسدس بنز نبود صنعت خودرو امروزه چنین جایگاهی نداشت.

پس با این تفاسیر داشتن هرگونه فعالیت تحت نام چنین برندی و راضی نگه‌داشتن طرفداران و مشتری‌های سخت‌پسند آن اصلاً کار آسانی نیست و در یک‌کلام باید بتوانید نماینده‌ای شایسته برای این برند محبوب آلمانی باشید.

مجموعه “بنز ایران” یکی از معدود نام‌هایی است که توانسته به این مهم دست پیدا کند و حتی فراتر از آن ظاهر شود. مجموعه‌ای که به‌صورت تخصصی درزمینهٔ فروش خودروهای مرسدس بنز (کلاسیک و مدل‌های روز) فعالیت دارد و می‌توان گفت یکی از درخشان‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌های خودرویی ایران درزمینهٔ فروش به شمار می‌رود. این هفته فرصتی دست داد تا با مدیر و صاحب این مجموعه مصاحبه و گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

نمایشگاه بنز ایران

خودتون رو معرفی کنید.

کیانوش یوسفی هستم، متولد ۱۳۷۴ در سنندج و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی.

 

از چه سنی و چگونه به خودرو علاقه‌مند شدید؟

خب طبیعتاً علاقه‌ی به خودرو در هر پسربچه‌ای وجود دارد و من هم از این قاعده مستثنا نبودم و این علاقه از سن بسیار کم و تقریباً از زمانی که خودم را شناختم در من شکل گرفت و یادم می‌آید که همیشه خودم را در حال رانندگی با خودروهای مورد علاقه‌ام تصور می‌کردم و اتاق من پر بود از مجله‌ها و پوسترهای خودرو، خب با گذشت زمان این علاقه در من پررنگ‌تر شد.

 

ایده‌ی تأسیس نمایشگاه خودرو از چه سالی و چگونه در ذهن شما شکل گرفت؟ آیا از ابتدا و همان دوران کودکی هدف شما بحث نمایشگاه و فروش خودرو بود؟

راستش خیر! در ابتدا من یک گاراژ شخصی برای نگهداری از خودروهای خودم داشتم، و حتی در حوزه‌ی دیگری کار و فعالیت می‌کردم که هیچ ارتباطی با بحث خودرو نداشت و به‌هیچ‌عنوان به فکر تأسیس نمایشگاه نبودم. اما در همان سال‌ها به دلیل علاقه بسیار زیاد به خودرو متأسفانه چند باری از سوی نمایشگاه‌ها مورد سوءاستفاده‌های مالی قرار گرفتم و به همین دلیل به خودم قول دادم مجموعه‌ای تأسیس کنم تا افرادی که مثل خودم به‌اصطلاح عاشق خودرو هستند بتوانند با امنیت مالی کامل به علاقه خود برسند.

 

خب نقطه‌ی شروع کار نمایشگاه از کجا و به چه شکل بود؟

خب بعد از گاراژ من خودروهای خودم را در یک شوروم به نمایش گذاشتم و پس از آن اقدام به تأسیس نمایشگاه کردم. نمایشگاه ابتدا در همان سنندج و با نمونه‌های کلاسیک بنز استارت خورد و من با تمام توان و علاقه بسیار زیاد این کار را شروع کردم. اما خب در آنجا علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک آلمانی و علی‌الخصوص بنز بسیار کم است. به همین دلیل شرایط برای من خوب پیش نرفت و من را ازنظر مالی بسیار تحت فشار گذاشت و در مدت یک سال و نیم که نمایشگاه در این شهر دایر بود من تمام پس‌اندازم را در این راه خرج کردم. حتی به دلیل کار نمایشگاه، بیزینس دیگری را که در آن فعالیت داشتم کنار گذاشته بودم و خود این مسئله من را بیشتر تحت فشار می‌گذاشت. به همین دلیل تصمیم گرفتم که به تهران نقل مکان کنم که به دلیل بیشتر بودن هزینه‌ها در تهران، شرایط برخلاف تصورم نه‌تنها بهتر نشد بلکه سخت‌تر نیز شد. اما خب با تداوم و ادامه‌ی کار و بهره گرفتن از ایده‌های کارآمد و قدم گذاشتن در مسیر درست به‌مرور پیشرفت کردیم و به لطف خدا به جایگاه امروز رسیدیم.

 

چه محدودیت‌هایی بر سر راه شما در این کار از ابتدا تا به امروز وجود داشته و دارد؟

خب خودروهای کلاسیک مخاطب خاص خود را دارند، این موضوع خود یکی از محدودیت‌ها به شمار می‌رود. موردی دیگر اینکه پس از تأسیس نمایشگاه در تهران متوجه شدم که متأسفانه درزمینهٔ خودروهای کلاسیک مافیاهایی وجود دارد، که در ابتدا کمی من را شوکه کرد، زیرا من همچنان در همان حال و هوای علاقه شدیدی که از بچگی به خودروی کلاسیک داشتم بودم و خب انتظار چنین موضوعی را نداشتم و حتی کمی دید من را نسبت به این کار عوض کرد اما این موضوع موقتی بود و پس از مدت کوتاهی تصمیم گرفتم که با قوانین خودم و با روند درست و کاملاً شفاف به این مسیر ادامه دهم و هیچ‌گاه درگیر این مافیاها نشوم.

 

چرا بنز؟ آیا به دلیل علاقه شخصی این برند را انتخاب کردید و یا صرفاً یک انتخاب هوشمندانه با تحقیق درزمینهٔ‌های مختلف بود؟

خب من همیشه انسان کمال‌گرایی بودم، و به نظرم کمپانی بنز همواره در تمام زمینه‌ها برندی پیشرو و برتر بوده، و ازاین‌جهت کاملاً پاسخ شخصیت کمال‌گرای من را می‌دهد.

 

چه نکاتی رو باید هنگام خرید یه بنز کلاسیک رعایت کنیم؟

خب نکات زیادی وجود دارد، اما مهم ترین نکته اصالت مدارک خودرو است زیرا اختلاف قیمت یک خودرو اصیل از نظر مدارک با یک خودروی غیر اصیل بسیار زیاد است. نکته دوم در مورد سلامت اتاق خودرو است که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید کاملا از نظر پوسیدگی و تصادف مورد بررسی قرار بگیرد. و نکات دیگر که حائز اهمیت است شامل سلامت تودوزی و تکمیل بودن تزئینات خودرو و در نهایت مربوط به بحث فنی خودرو می شود.

 

چه سختی هایی برای خرید خودروی کلاسیک وجود دارد؟

شاید مهم ترین نکته کمبود کارشناس در این زمینه است. در کشور ما افراد علاقمند به خودروهای کلاسیک زیاد هستند اما کارشناس در این زمینه بسیار کم است. و به همین دلیل معمولا خریداران خودروی کلاسیک از افراد علاقمند کمک می‌گیرند که این کار تا حدودی اشتباه است.

 

هزینه های راه اندازی یک نمایشگاه خودروهای کلاسیک با توجه به شرایط امروز کشور به چه صورت است؟

خب این بستگی به هدف شما دارد. شما می‌توانید با هزینه کردن ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید دو خودرو کلاسیک و اجاره یک سوله کار خود را شروع کنید و به اصطلاح به یک فروشنده خودروی کلاسیک تبدیل شوید. اما اگر قصد شما فعالیت در سطح بالا و برندسازی و همینطور تشکیل یک تیم حرفه ای باشد نیاز به سرمایه گذاری حداقل ده میلیارد تومانی دارد و علاوه بر هزینه شما باید از اعتبار خوبی نیز در این زمینه برخوردار باشید.

 

مزایا و معایب شغل نمایشگاه از نظر شما چیست؟

بزرگترین مزیت کار کردن در زمینه خودروهای کلاسیک آشنایی با فرهنگ ها و تاریخچه خودروسازی آن ها در دهه های مختلف است، که با نگاه کردن به طراحی و جزئیات این خودروها به آنها پی می‌بریم. و باید بگویم من خودم این شغل را خیلی دوست دارم و در کنار این خودروها زندگی میکنم زیرا خودروهای کلاسیک آثار هنری هستند. و از طرف دیگر شاید بزرگترین عیب این شغل همان بحث مافیا است که باعث شده در زمینه خودروهای کلاسیک هیچ هماهنگی و همسویی وجود نداشته باشد و کاملا بی ثبات است. و این را هم باید در نظر بگیریم که هیچ حمایتی نیز از این خودروها وجود ندارد.

 

از روند کاری بنز ایران بگویید، یک خودرو چه پروسه‌ای را طی می‌کند تا در نمایشگاه شما به فروش گذاشته شود؟

باید بگویم پروسه پذیرش خودرو در مجموعه ما به‌هیچ‌وجه پروسه راحتی نخواهد بود، و بالای ۵۰ درصد از خودروهایی که به ما مراجعه می‌کنند در مراحل کارشناسی رد می‌شوند. خودروهایی که برای فروش به ما مراجعه می‌کنند در ابتدا به‌طور کامل و در تمام بخش‌ها کارشناسی می‌شوند و اگر مورد قبول کارشناسان ما قرار گیرند سپس کارشناسان فروش ما بر اساس برگه‌ی کارشناسی قیمت‌گذاری اولیه را انجام می‌دهند و پس از این مرحله مدیریت با بررسی کارشناسی خودرو و با در نظر گرفتن موارد دیگر قیمت نهایی را اعلام می‌کند و باید بگویم قیمت تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه توسط ما تعیین می‌شود و قیمتی که از سوی مالک عنوان می‌شود برای ما ملاک نیست و هدف ما ارائه قیمت‌های واقعی است.

 

چرا خریدار باید از بین رقبا نمایشگاه شما را انتخاب کند؟

این سؤالی است که گاهی از خودم می‌پرسم! همان‌طور که گفتم من خودم در گذشته چند بار مورد سوءاستفاده مالی از سوی نمایشگاه‌ها قرار گرفتم و خب تجربه تلخی در این زمینه دارم. در وهله اول باید بگویم ازنظر من این شغل لزوماً تنها مربوط به بحث فروش نیست و یک کار خدماتی نیز محسوب می‌شود، و باید به مشتری خدمات ارائه کنیم.

خب برسیم به پاسخ سؤال شما، چرا بنز ایران؟ زیرا ما در این مجموعه کارشناسی کاملاً رایگان داریم، و این کارشناسی توسط یک تیم حرفه‌ای و دوره دیده انجام می‌شود. این در حالی است که در مجموعه‌های دیگر هزینه کارشناسی بسته به نوع خودرو بین یک تا پنج میلیون تومان است. نکته دوم اینکه اگر خودرویی در مجموعه برای فروش پذیرش شود به‌صورت کاملاً رایگان احیای رنگ می‌شود. همچنین تمامی مراحل از پذیرش تا فروش خودرو با شفافیت کامل انجام‌ می‌شود، و در زمان فروش و برای قولنامه حتماً هر دو طرف معامله باید حضور داشته باشند در غیر این صورت فروش انجام نخواهد شد. خب ارائه چنین خدماتی و ارزشی که ما در پروسه فروش خودروها و برای طرفین معامله ایجاد می‌کنیم، دلایل تمایز برند ما با رقبا است.

 

صحبت از رقبا شد، با توجه به تمایل شما به خودروهای کلاسیک خواه‌ناخواه رقبایی در سر راه شما قرار می‌گیرند، آیا شما در ذهن خود به این رقابت فکر می‌کنید؟

به نظر من نبودن رقابت در بیزینس های حرفه‌ای باعث از بین رفتن ماهیت آن می‌شود و اتفاقاً جذاب‌ترین قسمت آن همین رقابت است. البته رقابت سالم!

 

خب با این اوصاف به نظر شما جایگاه بنز ایران بین رقبا در کجا قرار دارد؟

در چنین شغلی جایگاه را کسی نمی‌تواند تعیین کند. و به نظر من برندی موفق خواهد بود که تداوم داشته باشد و دائم در حال پیشرفت باشد و تکرار موفقیت‌ها نشان‌دهنده جایگاه یک برند است. و باید بگویم که من اصولاً خیلی خودم را با برندهای ایرانی مقایسه نمی‌کنم و به دنبال یک بیزینس بین‌المللی هستم.

 

فعالیت برون‌مرزی دارید؟

بله، درزمینهٔ واردات قطعات خودرو فعالیت داریم، اما خب هدف من احداث شعب در کشورهای دیگر است، و باید بگویم که دارم روی این موضوع کار می‌کنم.

 

در ابتدا فکر می‌کردید برند شما به چنین جایگاهی برسد؟ و یا اصلاً برای چنین روزی برنامه‌ریزی داشتید؟

راستش تصورم کسب جایگاه خیلی بالاتر از این بود. اما خب من همیشه خودم را فقط با دیروز خودم مقایسه می‌کنم و این باعث پیشرفت من می‌شود، و همان‌طور که گفتم من انسان کمال‌گرایی هستم و ازنظر خودم در هر جایگاهی هرچند خوب باشم باز هم جا برای پیشرفت وجود دارد.

 

به نظرتون علت به وجود آمدن شرایط و قیمت‌هایی که امروزه برای خودروهای کلاسیک مطرح می‌شود چیست؟

خب شاید اصلی‌ترین دلیل پیش گرفتن سیستم سنتی در بحث فروش از سوی رقبا است. به گونه‌ای که به مشتری با نگاه حق‌به‌جانب برخورد می‌شود و به‌اصطلاح می‌گویند که مشتری باید از خدایش هم باشد که این خودرو را خریداری می‌کند. با تمام احترامی که برای همکارانم قائل هستم اما باید بگویم چنین چیزی اصلاً درست نیست و درواقع سیستم فروش امروز بسیار متفاوت است، و همان‌طور که گفتم در مجموعه ما سیستم کاری کاملاً متفاوت است و کاملاً از ارائه قیمت‌های کاذب خودداری می‌کنیم.

 

پیشنهادتون برای ثبات در بازار و کاهش قیمت‌ها؟

با خودرویی که داریم ازدواج نکنیم!

خیلی از مواقع مراجعین به دلیل علاقه به خودروی خود ادعاهای بی‌اساسی را در مورد آن مطرح می‌کنند و به همین دلیل مبلغی شاید دو برابر قیمت حقیقی خودرو را برای فروش مدنظر دارند. اما این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که اگر خودروی خود را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی به فروش برسانند خود آن‌ها هم برای خرید دوباره دچار مشکل می‌شوند و روند قیمت‌گذاری وارد یک سیکل غلط و غیرمنطقی می‌شود. به نظر من باید برای این موضوع یک مرجع وجود داشته باشد تا قیمت‌گذاری‌ها منصفانه و منطقی صورت بگیرد.

 

ارزشمندترین خودرویی که تا به حال فروخته‌اید؟

مدل‌های ارزشمند بسیاری در مجموعه ما به فروش رسیده اما اگر بخواهم یکی را نام ببرم انتخابم، بنز اتاق W108 صفر خواهد بود.

 

هیچ‌گاه شغل‌های مدیریتی در فدراسیون و کمیته‌های کلاسیک به شما پیشنهادی شده است؟

بله البته پیشنهاداتی بوده است، اما علاقه‌ای به فعالیت در این زمینه ندارم، البته این به این معنی نیست که با این پست‌ها مشکلی داشته باشم بلکه دلیل آن این است که ترجیح می‌دهم برای برند خودم فعالیت کنم و فکر می‌کنم با پذیرفتن این پست‌ها تمرکز و زمانم کمی محدود می‌شود.

 

کمی از خودروهای شخصی خود از ابتدا تا به امروز بگویید.

خب من اولین خودروی خودم را کمی بعد از گرفتن گواهینامه خریدم، و با توجه به اینکه من در یک خانواده متوسط بزرگ شدم پشتوانه مالی چندانی نداشتم و من کاملاً انسان خودساخته‌ای هستم و حتی اولین خودروی خودم که اتفاقاً یک بنز مدل S280 اتاق W116 بود را با درآمد و پس‌انداز خودم خریدم. و راستش بعد از خرید اولین خودرو طعم زندگی را چشیدم و به این باور رسیدم که من برای قدم گذاشتن، و بودن در این راه ساخته شده‌ام و از آن موقع بود که هدفمندتر به کارم ادامه دادم.

و باید بگویم از آن زمان من همیشه یک بنز داشته‌ام حتی اگر به دلیل شرایط مالی بد خودرویی با شرایط فنی و ظاهری نامناسب اما همیشه مدل‌های بنز را داشته‌ام. و به همین دلیل می‌توانم بگویم تاکنون اکثر مدل‌های بنز به‌خصوص مدل‌های کلاسیک را خریداری کرده‌ام و بنز موردعلاقه‌ی من هم اتاق W126 است که در حال حاضر یک نمونه هشت سیلندر آن را دارم و در کنار آن یک بنز معماری و یک W203 نیز دارم.

 

خودرویی وجود دارد که علی‌رغم علاقه موفق به خرید آن نشده باشید؟

بله البته، بنز ۳۰۰SL گالوینگ!

 

عجیب‌ترین اتفاقی که طی این سال‌ها در این شغل با آن مواجه شده‌اید چه بوده است؟

خب قطعاً اتفاقات زیادی بوده است، اما اگر بخواهم مواردی را بگویم به‌عنوان‌مثال گاهی پیش می‌آید که از ما می‌پرسند آیا مدل‌های کلاسیک که برای فروش گذاشته‌ایم صفر هستند!

و یا یک‌بار مالک یک CLS نسل اول ادعا می‌کرد که خودروی‌اش تنها نمونه نقره‌ای رنگ موجود در ایران است. و خب موارد از این دست زیاد است.

 

باور عموم در رابطه با شغل نمایشگاه و یا بنگاه خودرو چندان خوب نیست، صحبتی دارید که به بهبود این باور کمک کند و این شغل را بهتر جلوه دهد؟

خب به نظر من اگر در این کار شفافیت کامل داشته باشیم حتی می‌تواند یکی از مقدس‌ترین و سالم‌ترین شغل‌ها باشد، و رسیدن به این امر اصلاً کار سخت یا محالی نیست.

با اینکه مجموعه ما در کیلومتر ۱۹ جاده مخصوص قرار دارد و از مرکز شهر فاصله داریم اما باید بگویم که بسیاری از مشتری‌های ثابت ما خانوم هستند، و این موضوع باعث افتخار من است که خانوم ها در کمال آرامش و امنیت اخلاقی کار خرید و فروش خودروی خود را در مجموعه ما انجام می‌دهند و این جای شکر دارد. پس همان‌طور که گفتم با رعایت چهارچوب‌ها و شفافیت در کار این شغل می‌تواند یکی از سالم‌ترین مشاغل باشد.

 

آیا نمایندگی اعطا می‌کنید؟

راستش پیشنهادات زیادی به من شده است اما فعلاً تمایلی به این کار ندارم، و می‌خواهم استانداردهای شعبه‌ی اصلی را به حد کافی بالا ببرم و به نقطه‌ای که مدنظرم است برسانم بعد به این موضوع فکر می‌کنم.

 

آینده‌ی بنز ایران را کجا می‌بینید؟

قطعاً فعالیت در سطح بین‌الملل.

 

توصیه شما به کسی که تازه قصد قدم گذاشتن در این مسیر را دارد.

مهم‌ترین توصیه من به آن‌ها این است که در ابتدا زیاد مالی محور نباشید، و صرف‌نظر از وضعیت مالی، وضعیت سیاسی، وضعیت جغرافیایی و هر مسئله‌ای که فکر می‌کنید باعث محدود شدن شما می‌شود، کاری که به آن ایمان دارید و فکر می‌کنید درست است را انجام دهید و کار خود را از صمیم قلب دوست داشته باشید، به این ترتیب قطعاً به موفقیت می‌رسید.

 

صحبت پایانی اگر دارید.

خب باید بگویم که هدف من سوای پیشرفت مجموعه بنز ایران تغییر ذهنیت عموم در رابطه با شغل نمایشگاه است. و افراد با یک بار مراجعه به مجموعه ما متوجه تفاوت کار ما خواهند شد و قطعاً گاردی که نسبت به این شغل دارند را کنار می‌گذارند، زیرا ما در بنز ایران به مردم خدمات ارائه می‌دهیم و کار ما تنها مختص به بحث فروش نیست.

 

عکاس: ابوالفضل ابراهیمی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. یه بنده ی خدا

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    خسته نباشی مرد بنزی

    موافقم 38
    مخالفم 19
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      یادش بخیر اون وقت‌ها ، هفته‌نامه دنیای خودرو چنین کارهایی میکرد و پرسش پاسخ اینچنینی با افراد مختلف مربوط به خودرو داشت !

      کسب‌و‌کار ایشون همیشه طلا باشه با آرزوی موفقیت ، اما !
      اما دوستان ، در تمام معاملات خودرویی و املاکی خودتان تحت هیچ شرایطی تنها عمل نکنید حتی اگر در بهترین مکان باشید و همیشه یک نفر وکیل و یک نفر دوست یا فامیل خودروشناس همراه داشته باشید جهت شاهد بودن و تنظیم قرارداد و پول دادن‌ها تا هنگام فک‌پلاک !

      موافقم 34
      مخالفم 13
    2. کافر مقدس

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      خسته نباشید بیشتر برای اهالی رپورتاژ . میدونی نمایشگاه بزنی بعد رپورتاژ برن برات تو رسانه ها اونم با سو استفاده از اسم و رسم و حتی لوگو رسمی یک کمپانی ! اینکه چیزی نیست ما نمایندگی اپل هم داریم دار ایران .

      بالاخره صنف قدرتمند نمایشگاه دار هستن دیگه در کنار صنف املاک میتازونن . ماشین هارو هم باید بری از نزدیک با کارکرد و البته پوسیدگی کف شون بیشتر آشنا بشی

      شما انواع اقسام مرسدس های کارکرده ایران رو بخر بعد بزک ش کن یه دست به سر و روش بکش بذار تو نمایشگاه میشی نمایندگی رسمی مرسدس به همین راحتی :) حالا شما برو امارات ماشین میبینی سفارش اونجا همراه با کاتالوگ عربی . ولی همین ایران مرسدس 30ساله میبینی با داشبور مزین شده به کلمات عربی و سفارش امارات و…

      اینکه خوبه یدونه نمایشگاه کادیلاک ایران هم داریم اونم خودشو نماینده رسمی کادیلاک میدونه:)

      موافقم 46
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        خداوکیلی شده کسی کاری بُکُنه ولی یکبار هم شده نقد نشه و انرژی مثبت بدیم !

        خب اینکه دیگه همه میدانند در ایران ما نمایندگی رسمی نداشته و نداریم و کسی هم که مخاطب بنز یا کادیلاک و … باشه ، مطمئناً با اونی که میخواد قسطی قرعه‌کِشی از سایپا ایرانخودرو ماشین بگیره فرق میکنه و مطمئناً میدونه نه گارانتی نه وارانتی نه خدمات بین‌المللی و نه نمایندگی اصلی وجود دارد که همان قبل تحریم هم وجود نداشت مگر کره‌ای‌ها و فرانسوی‌های نون‌به‌نرخ روزخور !

        والا خداروشکر که تو همین وضع خراب هستند این بندگان خدا که چند نفر بروند چندتا بنز قدیمی ببینند و کمی از فضای غم ایران خارج شوند و اگر نه که دیگه ایران میشد خالص یه جزیره‌ی متروکه‌ی بی‌نام ( اومدم بگم افغانستان ، دیدم حتی افغانی‌ها هم چهارتا ماشین خوب سوار میشوند و واقعاً هیچ کجا به ذهنم نرسید ، البته کوبا هم نه ، چون تو کوبا اگه ماشین ندارند حداقلش با حداقل‌ها خوش هستند و خودشان را با رقص و آواز شبانه و کلاب آرام میکنند و کسی با ماست به جونشون نمیوفته ) !

        ما همه از وضع 💩گرفته‌ی این روزها خبرداریم ، پس خداوکیلی حداقل از این هولدینگ‌های شخصی حمایت کنید یا حداقل نکوبانید و باور کنید مثل آب خوردن همه این‌ها میتوانند با فروش یک ملک و دو ماشین ، در دوبی یا استانبول یا … شروع به سرمایه‌گذاری کنند و بروند مثل خیلی‌ها که رفتند و این یعنی عقبگرد بدتر و بیشتر !

        هَمَش میگیم دولت ، دولت به کنار ، ما ملت چی به سر هم داریم میاریم که افتادیم به جونِ هم و نابود کردن همدیگر !

        این بنده خدا هم اومده از حداقل خلاء بازار ایران استفاده کنه و نون در بیاره و تا زمانی که کلاه سر کسی نگذاشته ، چطور میتوانیم بکوبانیمش و به نظر ما همه باید یاد بگیریم هنگام معامله با وکیل و شاهد عینی قدم پیش بگذاریم و نه ادعای زرنگی کنیم که در آخر کار به دادگاه و … بکشه !!!!!

        موافقم 21
        مخالفم 32
        1. یه بنده ی خدا

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          نوید واقعا دوست دارم بعضی حرفاتو
          👍

          موافقم 3
          مخالفم 8
      2. سجاد عباسی

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (128 ديدگاه)

        سلام
        وقت بخیر
        مصاحبه من با ایشون به عنوان یک فرد موفق بوده و هیچ بحث تبلیغاتی در کار نیست.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. OM.01

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    کیانوش یوسفی متولد 1374 هست و مدیر شرکت مرسدس ایران هستن؟28سال سن؟ کارشناسی عمران؟عجب… مدیر مرسدس ایران سال 93 و 94 کی بود؟ پدر گرامی!؟

    تو ایرانمال در بخش نمایشگاه خودرو مرسدس ایران حضور داره…البته فقط حضور داره.چون حصار کشیدن که ای کلاس های مدل 2016(که تو آلمان تاکسی هست) اوف نشن! باز حداقل پرشیا خودرو نمایندگی bmw نمایندگیش بازه و میشه رفت از فاصله 10 سانتی ماشینارو دید قیمت هارو دید ولی مرسدس ایران یه جور سیس گرفتن دوستان پشت میز با بنز های پشت حصار انگار نمایندگی بوگاتی هست. برید ببینید خنده تون میگیره.

    تو دبی نمایندگی فراری و لامبورگینی حصار نگذاشتن که اینا تو ایرانمال برای E کلاس 2016 گذاشتن البته دارم میگم دبی.

    موافقم 88
    مخالفم 5
    1. Arshia m3csl

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      اره تو ایران مال یک جوری حسار کشیدن ادم فکر میکنه نمایندگی رولزرویس یا نمایندگی فراریه الان پورشه ۹۱۱ کابریولت و مرسدس بنز sl رو میزارن تو نمایندگی تا ببینه ادم از نزدیک و با توجه به بودجه ادم ماشینی که به پول ادم بخورن رو هم نشون میدن مثلا یکی بودجه ۴۰ هزار دلار باشه کارمند های نمایندگی بنز خیلی محترم به سمت کلاس a راهنماییش میکنن و میپرسن کدوم رنگ رو میخواید و تو دوزی داخل چی باشه بعدش هم با قهوه از مشتری پذیرایی میکنن با وجود اینکه مشتری ارزون ترین مرسدس بنز رو خریده تو ایران بنز e200 مدل ۲۰۱۸ و سری ۷ مدل ۲۰۱۸ حکم رولزرویس رو دارن بخاطر انحصار مسخره

      موافقم 43
      مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      دوست عزیز
      امیدوارم کامنت من را بد برداشت نکنید و توهین قلمداد نکنید ، اما !
      اما شما هم اگر جای ایشون بودید حصار میکشیدید دورِ بنزی که در ایران داره به قیمت رولزرویس فراری حتی گران‌تر در اینجا فروخته میشه !
      کیا یادشون میاد زمانی که تمام شوروم‌ها هم پذیرایی داشتند و هم حتی اجازه‌ی تست درایو شخصی میدادند حتی پورشه که فکر کنم برای معین موتور بود و حتی اگر خریدار هم نبودید با احترام پذیرایی و تمام خودروها حتی زیرزمین را هم بازدید میکردید ( با رویِ خوش و مهربانی ) !

      باید قبول کرد ، ایران شده جهنمِ عاشقان خودرو و هروز وضع بدتر میشود ، واقعاً تا کجا دیگه نمیدونم ، من که دیگه رد دادم با این چیزایی که میبینم در جامعه 😑🤦‍♂️!

      موافقم 10
      مخالفم 26
      1. MehdiTurbo

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        برای اینکه یه عده ایرانی بازی درمیارند
        یادم تو یه نمایشگاه خودرو بود تنها خودرویی بود که درش باز بود میزاشتند برید بشینید بقیه خودرو ها درش قفل بود
        چند روز بعد رفتم اونم قفل کردند گفتم باز بود که ملت سر دنده ماشین کنده بودند
        یارو میگفت ماشین نو بود یه جاشم کلید انداختند

        همان بنز ارمش یکی بکنه فقط ده پانزده تومن قیمتش

        موافقم 20
        مخالفم 3
  3. علی جردن

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    همون دیدن CLS صفرخشک توی نمایشگاه بنز ایران یک دنیا لذت برای ماشین بازان داره.
    اینم اضافه کنم حیف وقتی بنزایران توی ایران فعالیت داشت هیچ وقت بصورت رسمی ملا همین CLS AMG یا مدل های دیگه AMG که موتورهای دست ساز و خاص مرسدس بنز هست نیوردن کف نمایشگاه!

    موافقم 12
    مخالفم 24
    1. علی جردن

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      شرمنده اون CLS سفید نتها صفر نیست بلکه ترکیده!
      رینگ جلوش درشان کمال گرایی نیست لطفا عوضش کنید🌱🙏🏻

      موافقم 45
      مخالفم 3
      1. فرامرز

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (227 ديدگاه)

        داشتم متن رو میخوندم و با خودم فکر میکردم که آیا واقعا میشه که نمایشگاه دار آدم با انصاف و راستگویی باشه
        اولش به عکس های ماشین ها خیلی دقت نکردم که رسیدم به قسمت کامنت ها و کامنت دوستمون علی جردن که رینگ ماشین رو گفتن در حد کمال گرایی نیست
        و دوباره به فکر فرو رفتم که آیا واقعا مگه ممکنه نمایشگاه دار راستگو و با انصاف باشه؟

        موافقم 18
        مخالفم 1
    2. Arshia m3csl

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      بنز cls نو عمرا باشه تو بازار یک مدت اینقدر درامد پولدارا ارزشش بالا بود و قطعات بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی حتی تو مدل های خاص تر مثل سری ۶ گرن کوپه و ۹۱۱ و sl و cls و گرن کابریو و گرن توریسمو تو بازار بودش که پولدارا میرفتن بنز و بی ام و ها و پورشه ها و مازاراتی های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۱ رو میخریدن و کیفش رو میکردن الان رو نبین پولدار درامدش شده ۳۰۰ میلیون تومن در ماه و به جای خرید بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی نو باید چری تیگو ۸ پرو بخره و فیدلیتی دریم که قراره بیاد چون به پولش این ماشینا میخورن و قطعات این ماشین ها تو بازاره

      موافقم 18
      مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4802 ديدگاه)

    عشق ماشینا بدجوری به ماشینشون وابسته هستن و حتی شبا قبل از اینکه برن تو رختخواب اول میرن یه بار دور و بر ماشینشون رو نگاه میکنن و بعد میگیرن میخوابن

    موافقم 15
    مخالفم 4
  5. Royal Driver AMG

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ایول بهت دمت گرم !!! بهترینارو برای اون W140 با C219 رو برام نگه دار

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. حسن

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    من با توجه به تجربم میگم اگه خدا هم نمایشگاه خودرو برای خرید و فروش زد بهش اعتماد نکنید محاله بنگاهدار راست بگه.

    موافقم 52
    مخالفم 3
    1. Arshia m3csl

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      دقیقا همین نمایشگاهی ها هزار تا ایراد میزارن و کیلومتر کم میکنن و سود های بالای ۸۰۰۰ دلار از هر معامله گیرشون میاد و اونا پولدار میشن خیلی از پولدارا که میبینی همین نمایشگاهی ها و املاکی هان که ۹۵ درصدشون دزدن

      موافقم 36
      مخالفم 1
  7. Royal Driver AMG

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ایول بهت مرد دمت گرم! W140 با اون دوتا W124 رو برام نگه دار.

    موافقم 3
    مخالفم 16
  8. Arshia m3csl

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    همین نمایشگاهی ها یکی از دلایل گند زدن به بازار خودرو هستن چرا باید بنز e250 بشه ۸ و نیم میلیارد تومن؟ چرا باید بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۱۴ که قیمتش بود اندازه کولئوس ۲۰۱۷ کارکرده از اون گرونتر بشه یهو؟ چرا باید بنز e200 مدل ۲۰۱۸ هم قیمت سری ۷ بشه که هم سگمنت کلاس s هست؟ این گندای نمایشگاهی هاست همه آدم خوب هم توشون نهایت ۴ درصده بقیشون دلال هایی هستن که مال مردم رو میخوان مفت بخرن و با ۴۰۰ میلیون تومن گرونتر فروختن بی ام و سری ۷ و پورشه ماکان و ولوو xc90 بخرن و خونه ۳۴۰ متری تو فرمانیه بخرن و خونه ۱۸۰ متری شیک تو استانبول ترکیه و ساعت های هابلوت و امگا و رولکس و برایتلینگ اصل بندازن دستشون نمایشگاهی های ایران جزو بی وجدان ترین قشر ها هستن در سطح جهان

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      عرشیا
      تا حدودی با شما موافقم ، ولی !
      ولی در نظر بگیریم هرجای دنیا انحصار بیاد ، با خودش فساد ، مافیا و گرانی میاره !

      املاکی جماعت یا نمایشگاهی جمعات تو خونشون هست که از آب‌گلالود ماهی بگیرند و این خریدار هست که باید آگاه باشه و به یک یا دوتا املاکی یا نمایشگاهی اعتماد نکنه !

      تو کشوری که اکثر ثروتمندانش به جای تولید کننده شدن دلال ماشین خونه طلا کوفت درد زهرمار ، توقع ارزانی نداشته باشید !

      ارزانی زمانی میاد که وقتی میبینیم عده‌ای دارند سواستفاده از کالایی میکنند ، دولت عرضه‌ی اون کالا را افزایش بده و نه اینکه در ایران خودِ دولت دستش با دلال‌ها در یک کاسه هست که مستندش انبار خودرو در پارکینگهای دولتی و شخصی به اسم کامل نبودن ( مثلاً بوق نداره ، پس زمینگیر شده 😂 ) و دادنش به نمایندگی‌ها و ندادن نمایندگی‌ها به مردم و فروختنش به نمایشگاهی و دلال و سپس فروختنش به مردم و ایجادِ بازار کاذب و گران !

      موافقم 9
      مخالفم 13
      1. Arshia m3csl

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1010 ديدگاه)

        دقیقا تو هرجایی انحصار بود دلال ها همینقدر همه چیز رو گرون میکردن و سود هایی میبردن که کارخونه دار هم نمیتونست ببره با حرفت هم موافقم الان بی ام و سواری و لکسوس سوارا و بنز سوارا و پورشه و مازاراتی سوارا اکثرشون دلال هایی هستن که با احتکار و گرون کردن و دروغگویی و بردن سود های به شدت بالا پولدار شدن تیپ اکثر اونایی هم که تو منطقه ۱ ادم میبینه و سوار این ماشین های لوکس دقیقا شبیه تیپ دلال هاست تا تیپ دکترا و تاجرا و تولید کننده ها و صاحب برندا و مهندسا تو اکثر مواقع جالبیش هم اینه جامعه به جای اینکه از دلال ها بدش بیاد و بد بدونه کارشون رو که تو گرونی ها تاثیراتی دارن و احتکار میکنن تا کالایی کم بشه تا گرون بفروشنش و مال مردم رو به قیمت مفت از چنگش میگیرن رو تو اینستاگرام دلالی و دزدی نمایشگاه دارا تایید میشه تو پیج هایی مثل تهران مازاراتی و میشه میتونه و زرنگه و انجام میده و نوش جونش ثروتش خود جامعه ما هم به دلال ها روحیه میبخشه و تاییدشون میکنه این نشونه سطح پایین جامعه هست که دلالی شان و منزلت داره

        موافقم 7
        مخالفم 0
  9. کرگدن باواریا

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    درود بر سهام دار ایرانی تبار بنز !! 👑

    موافقم 7
    مخالفم 37
  10. SLR _ 722

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (231 ديدگاه)

    من با ایشون که آشنایی ندارم ولی بنظرم خون عزیزان بنگاهی ها حلال هست مگر خلاف اون به کرات برای آدم اثبات بشه .

    خیلی ها با یک رنگ و پولیش و عوض کردن چراغ ها و در نهایت یک صفر شویی فکر می‌کنند دیگه باید خودرو اسقاطی شون رو ده تومان زیر قیمت یک فراری 250 gto به فروش برسانند .

    من اولش خیلی تو نخ خرید یک بنز کلاسیک بودم ولی بعدش که ویدیو بازسازی یک بنز دانشجویی کوپه با موتور ۴.۵ خیلی تمیز ( که اگه تو ایران بود باید یک قرار داد ترکمنچای براش پول می‌دادی ) رو توی یوتیوب دیدم و فهمیدم ماشین به اون تمیزی در باطن چقدر خرابی و پوسیدگی داشت . بعدش به این نتیجه رسیدم که باید عللاقم رو به خودروی کلاسیک کنترل کنم .

    امیدوارم صحبت های این دوستمون هم رنگی از واقعیت داشته باشه

    موافقم 36
    مخالفم 2
  11. محمدرضا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    لعنتی بنز هرچی از طول عمرش میگذره جذاب تر میشه.همین w210 تو عکس اگر رنگ مشکیش بود گنگش بالا ترین بود.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  12. حسین

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    با آرزوی موفقیت برای همه دهه هفتادی ها و جوانان کشور ،
    امیدوارم واردات خودرو دست دوم آزاد بشه تا این بنز های میلیاردی ۲۰ سال پیش با قیمت ۵ الی ۱۰ هزار دلار وارد بشه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. Alan

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    از ۳ سالگی به بنز علاقه داشتم و الانم علاقه دارم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. Genius

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    زمان مرحوم رفسنجانی یه طرحی در دست تدوین بود که بشدت عاقلانه و منطقی می نمود هرچند مثل الباقی مسائل منطقی بدلیل فقدان منطق در تصمیم گیران رفت کنار!!طرح این بود هیچ غیرتهرانی ای حق نداره ثروت،دانش،انگیزه و تواناییش رو بیاره تو تهران مگر برای دولت اثبات کنه قبل از مهاجرت دقیقا یک زیرساختی مشابه اینی که میخواد بیاره پایتخت تو زادگاه خودش ساخته.فوق العاده بود این طرح و میتونست بخوبی جلوی گنده شدن بی ضابطه تهران و متروک شدن شهرستانها رو بگیره یکیش همین آقا!

    موافقم 19
    مخالفم 4
  15. Hamid

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (280 ديدگاه)

    بنده خدا از دستای پینه بستش معلومه از کودکی واسه این موقعیت زحمت کشیده و در ۲۸ سالگی بدون ساپورت باباجون به این جایگاه رفیییع رسیده.

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. سجاد عباسی

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      سلام
      وقت بخیر
      کاش حداقل زمان میذاشتی متن مصاحبه رو میخوندی بعد قضاوت میکردین.

      موافقم 1
      مخالفم 10
    2. مصطفی

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      والا ما با 50 سال سن و 28 سال کارکردن تو بیزینس و تحصیلات فوق لیسانس هنوز نتونستیم بیشتر از یک سمند داغون داشته باشیم ایشون چطوری با این سن بصورت خودساخته!!!! از اول بنز سوار میشدن.
      الله اعلم….
      کاش ماهم یک خانواده در سطح متوسط داشیم و از اول بنز یا بی ام و سوار میشدیم……..

      موافقم 5
      مخالفم 0
  16. آنا

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ما مردم عجیبی هستیم، سراسر وجودمون پر از خشم و نفرت شده. دستمون به عاملان اصلی وضعیت الان نمیرسه، به جون هم میوفتیم. تا وقتیکه به عنوان یه شهروند ایرانی نتونیم بابت پیشرفت های بقیه مخصوصا نسل جوونی که هر روز دارن با صد تا معضل دست و‌پنجه نرم میکنن، خوشحال باشیم و تشویقشون کنیم، ایران هیچ وقت رنگ خوشی رو به خودش نمیبینه. بعد میگن چرا همه دهه هفتادیا دارن میرن از ایران، شما به بار تو زندگیت حامی باش، ببین چقد حس خوب میگیری، ببین چقد ایده ها و حس مثبت میاد تو ذهنت، ببین چجوری راه پیشرفتت رو پیدا میکنی.
    وقتی کسی که تو شرایط سخت و افتضاح خودشو کشیده بالا به جای تخریب باید بیشتر تحسینش کنی.
    امیدوارم همه مردم ایران بتونن انقد موفق بشن که ته دلشون از خودشون راضی باشن و خشمشون رو همدیگه خالی نکنن.

    به امید روزای خوب.

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Arshia m3csl

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      نمایشگاهی ها یکی از عوامل وضعیت بد و گرونی تو مملکت هستن همین نمایشگاهی ها بی رحمی میکنن ۹۶ درصدشون و با دستکاری کارکرد و صفر شویی میان ماشینی که مشکلات گیربکس و فنی داره رو با قیمت های خیلی بالا میفروشن و خریدار رو باعث میشن ضرر کنه یا همین نمایشگاهی ها تو بازار یک ماشین رو تا ۵۰۰ میلیون تومن بیشتر از قیمت اصلی میفروشن و…خود نمایشگاهی ها و دلال ها بی رحمن و باعث میشن گرونی ها بیشتر بشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  17. احسان

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موفق و سرفراز باشید آقای یوسفی گل. به عنوان کسی که از نزدیک باهاتون بار ها ملاقات داشتم میتونم بگم از انسانیت و حرفه ای بودن شما هرچقد بگم کم گفتم.

    موافقم 5
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا