شورلت

شورولت کوروت گرند اسپورت کانتینیوایشن با پیشرانه و تجهیزات سفارشی

یک دستگاه شورولت کوروت گرند اسپورت کانتینیوایشن ۱۹۶۳ که در سال ۲۰۱۵ بازتولید شده به دنبال مالک جدید است. شرکت جنرال موتورز طی یک توافق انحصاری اجازه ادامه تولید کوروت گرند اسپورت ۱۹۶۳ را به شرکت دانتوف موتور داد و این خودرو نیز حاصل چنین قراردادی است. دانتوف قالب‌های بدنه و سایر ملزومات تولید این خودرو را از جنرال موتورز خریداری  و به تعداد ۱۳ درستگاه تولید کرد.

نیروبخش کوروت موردبحث پیشرانه ۸ سیلندری است که توسط شرکت مک کیب موتور اسپورت تولید شده و از کاربراتور بلک دایموند سری Q هالی در آن استفاده شده است. این پیشرانه قدرتمند با یک گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت Tremec همکاری می‌کند. نیروی ۷۰۰ اسب بخاری پیشرانه نیز از طریق گیربکس موردبحث به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. نکته جالب اینکه همه نسخه‌های کوروت گرند اسپورت کانتینیوایشن به منظور کاهش وزن با مقیاس ۷ به ۸ نسخه اصلی تولید شده‌اند.

این نمونه ویژه از رنگ برنز/قهوه‌ای تیره سود برده و زیر نور آفتاب جلوه خاصی دارند. همچنین رینگ‌های افترمارکتی برجسته به همراه لاستیک‌های چسبان نیز در خودرو دیده می‌شوند. کابین نیز به اندازه بدنه خودرو خاص بوده و از چرم قهوه‌ای روی صندلی‌ها، داشبورد و تونل گیربکس استفاده شده است. این کوروت همچنین از فرمان سه پره با تریم چوبی و پشت آمپرهای زرد رنگ سود می‌برد.

خودروی یاد شده فقط ۴۸۰۰ کیلومتر کارکرد دارد و با قیمت ۲۱۰ هزار دلار برای فروش ارائه شده است. اگرچه این مبلغی گزاف به نظر می‌رسد اما به‌طور قابل‌توجهی کمتر از قیمت کوروت گرند اسپورت اصلی است. قیمت نسخه اصلی این خودرو تا ۵ میلیون دلار نیز رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اولین کلاسیکیه که ازش بدم اومد

    موافقم 2
    مخالفم 22
    1. Nima

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      نسخه اصلى زیباست ، اونو ببین

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. Nima

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این کوروت گرند اسپرت توى سال ١٩۶٣ یه نسخه رودستر داره . شاهکاره ، شاهکار.
    فقط برید ببینیدش.
    خیلى عالیه و نایاب!

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. Nima

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اگر اشتباه نکنم و منابع درست باشه ، نسخه اصلى این ماشین از موتور 377 اینچ مکعبى یا 6.2 لیترى استفاده میکنه که 550 اسب بخار توان داشته اونم دهه ۶٠ میلادى که فوق العادس.

    ولى من خودم شخصا نمونه هاى بالدوین موشن رو بیشتر دوست دارم. با این که تعداد بیشترى ازش هست و قیمت پایین ترى داره و نسخه ساخت خود شورولت نیس. سال ۶٩ تا ٧١ تولید شده.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. hssn

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ایده ابعاد 7 به 8 برای کاهش وزن ایده جالبی بود واسم
    اما بطور کل با سلیقم جور نشده نتیجه نهایی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. علی رضایی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بد نیست ۷۰۰ اسب بخار
    واقعا هیولا شده

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا