کوروت ZR1 جدید که با جنجال فراوانی معرفی شد، حالا در برابر دوتا از سریعترین سوپراسپرتهای حال حاضر جهان قرار گرفته است.
آیا ۱۰۶۴ اسب بخار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب بیشازحد زیاد است؟ اگر این خودرو کوروت ZR1 نسل C8 باشد، پاسخ قطعاً خیر است. جیسون کامیسا از هاگرتی اخیراً فرصت آزمایش این مدل کوروت جنجالی را در برابر نسل قبلی خود و دو سوپراسپرت چهارچرخ محرک هیبریدی ایتالیایی در پیست ویلو اسپرینگز پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت، کوروت ZR1 هر سه رقیب را بهراحتی پشت سر گذاشت. بررسی این سوپرکار دیفرانسیل عقب با مسابقه درگ در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو جذاب آغاز شد. اگرچه کوروت در شروع بهاندازه لامبورگینی سریع نبود اما فراری را بهراحتی کنار زد.
فراری SF90 استراداله نتوانست در ۴۰۰ متر به کوروت برسد اما کوروت حتی از روئلتو با موتور V12 نیز پیشی گرفت. باید توجه داشت که رِوئلتو با ۱۰۱۵ اسب بخار و گشتاور خیرهکننده، قدرتمندتر از SF90 است. موتور ۶.۵ لیتری آن بهتنهایی ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، فراری SF90 که بهزودی جایگزین میشود، با موتور V8 توئین توربو و مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، هرگز خودروی کندی نیست. اگرچه کامیسا زمانهای دقیق مسابقه درگ کوروت C8 در برابر SF90 و رِوئلتو را اعلام نکرد، اما اعداد رقابت C8 در برابر C7 منتشر شد. با رانندگی رندی پوبست در کوروت ZR1 نسل قبلی (C7)، بهترین زمانها به ترتیب ۹.۸ و ۱۰.۸ ثانیه بودند. یک ثانیه سریعتر شدن کوروت C8 در ۴۰۰ متر نسبت به نسل قبلی خود واقعاً شگفتانگیز است.
کوروت ZR1 جدید با تایم ۹.۸ ثانیهای به سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در ۴۰۰ متر تبدیل شده که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده است. بااینحال، پرچمدار خانوادهٔ C8 حتی از این هم میتواند سریعتر باشد زیرا شورلت تایم رسمی ۹.۶ ثانیه را برای ۴۰۰ متر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ۲.۳ ثانیه اعلام کرده است. حداکثر سرعت این قاتل جدید سوپرکارها هم به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. همهٔ اینها به لطف نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از بزرگترین توربوشارژرها در یک خودروی تولیدی بهره میبرد، شاهکاری مهندسی است.
همایون
۱۱ خرداد ۱۴۰۴تو تمام درگهایی که بین روئلتو و sf90 برگزار شدش فراری برنده بود ولی اینجا حتی از لامبو هم عقب افناد و سوم شد این نشون میده یا جای کار میلنگه با اینکه شخصا از ویدیوهای این آقا خوشم میاد ولی نتایج درگهاش زیاد قابل استناد نیست مگه اینکه همه درگهایی که تو کانالهای دیگه دیدیم ساختگی بوده باشه فقط واسه این درست باشه.البته این حرفم هیچ ربطی به ضعف کوروت نداره خداییش خودمم اگه پولشو داشتم امتخابم بین این سه تا کوروت بود فقط کسایی اون دوتای دیگه رو انتخاب میکنن که دنبال برند باشن حتی sf90 برخلاف بقیه فراریها افت قیمتم داره تو نمونه دست دوم پس خریدش سرمایهگذاری حساب نمیشه
Cadillac-V
۱۱ خرداد ۱۴۰۴لامبورگینی و فراری پول برندشون رو میخورن
وگرنه کوروتی که تایم ۲.۲ میزنه هیچ دلیلی وجود نداره که بگیم این درگ دروغ بوده
شتاب ۲.۲ خودش دلیلی بر معتبر بودن این درگ داره
https://www.pedal.ir/chevrolet/2025-chevy-corvette-zr1-quickest-rwd-acceleration-test/
حمیدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۴توی لینکی که گذاشتی نوشته مجله کار اند درایور تایم ۲.۲ و ۹.۵ رو با این ماشین ثبت کرده درسته؟
پس اینم ببین:
Ferrari sf90xx
60 mph: 1.9 sec
100 mph: 4.3 sec
1/4-Mile: 9.4 sec
این یعنی سریعتر از کوروت. حالا کی این تایم هارو باهاش ثبت کرده؟ همون کار اند درایور که برای کوروت بهش استناد میکنی.اینم لینکش برو ببین:
https://www.caranddriver.com/reviews/a45807218/2024-ferrari-sf90-xx-stradale-drive/
پس طبق تست های همین مجله اعتبار درگ هاگرتی زیر سوال رفته چون حتی تایم ۹.۶ اعلامی جی ام هم نتونسته بزنه.
هنوزم معتقدی این درگ معتبره و zr1 از sf90 سریعتره؟؟
AD
۱۲ خرداد ۱۴۰۴xx داخل پیست فیورانو فراری تست کردن گریپ اسفالتشون با شهری فرق داره مسیری که کوروت CD استفاده کرده رو اسفالتی بوده ک گریپ اش ی دنیا اختلافه
و اینکه xx تو تموم مجلات و تست های مشتری از مدل معمولی کندتر بوده
۰تا۲۰۰ اس اف۹۰معمولی۶.۳ ثانیه اس ایکس ایکس ۶.۵ ثانیه.
بخاطر پکیج ایرودینامیک . درگ و داونفورس
هدف xx همین بوده فرمون پذیری و هندلینگ بهتری نسبت به مدل معمولی بده
نزدیک ۳۰٫۴۰درصد از مدلمعمولی گرونتره فقط برای اینکه تو پیست بتونه سریعتر باشه
فیورانو جفتشون اختلاف زیر ۲ثانیه اس
در کل نمیگم تایمی که CD با کوروت زده معتبرتر از xx عه و اینکه xx تو مسیر بهتری تست شده . پتانسیل اس اف۹۰ بین ۹.۴۶)۹.۴و ۹.۶ عه
جفت ماشینا کوروت و اس اف۹۰ در یه حد شتاب گیری دارن
اس اف ۹۰ بخاطر هایبرید ۴ چرخ متحرک ۰تا۱۰۰ برتری داره
کوروت تو رول برتری داره حتی بدون ztkهم میتونه بهتر شه
در بحث هندلینگ برای مثال مدل ایکس ایکس (نه معمولی) با اختلاف ۳ ثانیه تو پیست هاکینهایم کندتر از مکلارن سنا بوده
در حالیکه zr1 تونست سریعتر از سنا باشه
حمیدرضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴تست xx رو خود cd انجام داده و نتیجه رو نوشته وگرنه اعداد اعلامی فراری که ی چیز دیگست. کجای لینکی که گذاشتم نوشته تست شتاب xx توی فیورانو انجام شده؟
AD
۱۳ خرداد ۱۴۰۴We sampled the coupe version of the SF90 XX around Ferrari’s Fiorano test track.
قبل فرستادن بخونش
AD
۱۳ خرداد ۱۴۰۴عکساشم اصلا مشخصه تو پیست فیورانوعه نیاز ب خوندشم نبود
حمیدرضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جالبه ی مدته خیلی از کامنتای من تایید نمیشه ولی کلی کامنت های رکیک و حال بهم زن بعضی دوستان در کسری از ثانیه تایید میشه. این کارا اسم داره
مهرداد
۱۲ خرداد ۱۴۰۴حالا تازه اومده اولین تستش بود که قشنگ هم بود ولی درگ های جدید اتفاق خواهد افتاد و اون موقع دید بهتری خواهیم داشت