شورلت

شورولت کوروت توئین توربو تیون شده، سریع‌تر از مک لارن F1!

یک دستگاه شورولت کوروت Z06 تیون شده در رویداد تگزاس مایل به سرعت فراتر از ۳۸۶ کیلومتر در ساعت دست یافته است و بالاترین امتیاز آخر هفته را کسب کرده است. این خودرو توانسته است حداکثر سرعت یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ را بشکند.

این کوروت Z06 2011 کربن ادیشن به پیرس مارشال تعلق دارد و سرعت ۳۹۰.۵ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است که بهترین رکورد این راننده و خودرو است و همچنین بهتر از حداکثر سرعت یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا یعنی مک لارن F1 بوده است.

این خودرو توسط اندی میجس، تیونر محصولات جنرال موتورز و مالک شرکت AMD پرفورمنس در تگزاس ساخته شده است. Z06 استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری LS7 با قدرت ۵۰۵ اسب بخار استفاده می‌کند اما حالا به پیشرانه LME با حجم ۶.۵۵ لیتر و دو توربوشارژر مجهز شده است.

متأسفانه ما اطلاعی از میزان قدرت این پیشرانه نداریم اما یکی از پست‌های فیس‌بوکی چند سال پیش نشان می‌دهد این خودرو قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری دارد. حدس می‌زنیم قدرت کنونی این خودرو بیشتر از ۱۲۰۰ اسب بخار است.

کوروت موردبحث همان‌گونه که گفته شد به سرعت ۳۹۰.۵ کیلومتر در ساعت دست یافته است و بالاترین امتیاز آخر هفته را به خود اختصاص داده است. این عملکرد بهتر از سقف سرعت ۳۸۸ کیلومتر در ساعتی مک لارن F1 دارای لیمیتر دور پیشرانه است.

البته حداکثر سرعت مک لارن F1 بسیار احساس‌برانگیز است زیرا یک خودروی تولیدی است که نیازمند چتر ترمز نیست. اگرچه کوروت هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد اما واضح است که خودرویی مخصوص مسابقه است و احتمالاً در سفرهای طولانی به درد نخواهد خورد مگر اینکه یک مرد دیوانه باشید!

تگزاس مایل هر سال دو بار برگزار می‌شود و به رانندگان غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای اجازه می‌دهد در محیطی امن با خودروهای خود به حداکثر سرعت برسند و واهمه‌ای از جریمه‌های سرعت نداشته باشند.

سریع‌ترین خودروی تگزاس مایل یک فورد GT تیون شده است که در سال ۲۰۱۹ سرعت ۴۸۳.۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. viper2

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (487 ديدگاه)

    تیونینگ برای کسایی هست که فابریک براشون کافی نیست و هنوزم قدرت بیشتر میخوان . امیدوارم روزی بشه که ایران هم خیلی تو تیونینگ پیشرفت کنه .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. Amard

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      دوران درون سوز که تموم بشن تیون هم محدود میشه به نرم افزار

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. viper2

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (487 ديدگاه)

        دقیقا . متاسفانه . ولی اشکالی نداره بنزینی ها رو که نابود نمیکنن . متاسفانه تیون محدود میشه به ریمپ ای سی یو و چیزای الکتریکی

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    2. زیزیگولو

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3042 ديدگاه)

      تیونینگ تو ایران فقط شده کوپ کردن غیر اصولی و انداختن چندتا رینگ اسپرت غیر استاندارد زیر ماشین و نصب یه سر اگزوز بدقواره توسط مالک ماشین که معلوم نیستش صدای چی میده!!!! و دیگه هیچی!!! از نظر من این کارای غیر اصولی اسمش تیونینگ نیستش ….. امیدوارم روزی برسه که همه مردم ایران بتونن ماشینای روز و استاندارد دنیا رو سوار بشن و پای شرکتا و موسسه ها و افراد متخصص تو زمینه تیونینگ به ایران باز بشه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  2. AMIR / ARMI

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1112 ديدگاه)

    چرا لینک اون رکورد gt رو به این مطلب اضافه نکردید
    فروردین ۹۸ بود همین موقع ها لینکش این پایین میزارم
    اونجا هم جر بحث شیرون بود چه زود گذشت

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  3. Nima

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1471 ديدگاه)

    اگر یه فورد جى تى غیر کارخونه اى ۴٨٣ تا رفته
    پس شرکت هاى خودروسازى “باید” بتونن برسن وگرنه درش رو ببندن بهتره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. Behnam1012

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      فقط بحث رسیدن به اون سرعت نیست
      فلسفه کسی که خودرو تیونینگ می‌کنه و میخواد رکورد بزنه با شرکتی که میخواد خودرو تولید که و به فروش برسونه فرق می‌کنه
      یک خودروی تولید باید بتونه به کارکرد های بالا برسه ولی خودروی تیونینگ شده برای رکورد فقط کافیه همون مسابقه رو به سر انجام برسونه بعدش نیاز به تعمیر پیدا کنه مهم نیست این فقط یک موردش بود

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
      1. Nima

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1471 ديدگاه)

        حق با شماست
        ولى میگ وقتى یه کارگاه تونسته.
        خودروساز باید بتونه با پاس کردن استاندارد ها برسه.
        بالاخره ١٠٠ سال تجربه و اون حجم سرمایه باید یه تفاوتى ایجاد بکنه یا نه؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  4. Jdm باز

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (858 ديدگاه)

    عاشق تیون ماشین تا این حد و بیشتر هستم
    مخصوصا ژاپنی ها و امریکایی ها
    فقط اون فورد جی تی تیون شده؛ سرعت۴۸۳ کیلومتر بر ساعت!!!!!!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  5. Hamid

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    تو سرزمین ما جوون‌ها محروم از این سوپر کارها و خودروهای تیون شده هستند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1866 ديدگاه)

    این کوروت به سرعت بیشتر هم میرسه ولی محدودیت فضا وجود داره.نکته اینجاست تو ۱مایل به ۳۹۰ رسیده.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  7. meysam

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    ماشاالله
    پرچم آمریکا بالاست
    با قیمت مفت
    بی ادعا

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. احمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (149 ديدگاه)

    فکر کنم مک لارن سرعت ٣٩۱ کیلومتر هم داشته

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. مشتاقی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    میدونستم که کوروت از مک لارن بهتره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۰
  10. مهردادکمال

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    با چتر نجاتش حال نکردم تو ذوقم زد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا