خودروهای چینی

بائوجون کیوی مدل 2023، کوچولوی الکتریکی با قیمت پایه 12500 دلاری!

بائوجون کیوی الکتریکی ۲۰۲۳ به‌صورت رسمی در چین عرضه شد. این خودرو که سه مدل خواهد داشت قیمت پایه ۱۲۵۰۰ دلاری دارد درحالی‌که قیمت مدل فول آن می‌تواند به ۱۴۷۰۰ دلار برسد. کیوی یک محصول کوچک و بدون آلایندگی بوده که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ تولید می‌شود. کیوی مدعی شده اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه در دنیاست که از تکنولوژی خودران DJI (شرکت سازنده پهپاد) سود می‌برد.

خودروی موردبحث با سه رنگ بدنه جدید موکا، توییلایت و ماچا عرضه خواهد شد. کیوی در کل از طراحی بامزه و آینده‌نگرانه‌ای سود می‌برد و هدفش جذب مشتریان جوان خواهد بود. شکل حفره مانند و گرد بخش جلو با بخش بالایی سیستم تعلیق برجسته‌تر می‌شود و وقتی از کناره به این خودرو نگاه کنید بخش بالایی آن را شبیه یک کپسول فضایی خواهید یافت. به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، بائوجون کیوی طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۸۹۴/۱۶۵۵/۱۵۹۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری‌اش به ۲۰۲۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو همچنین از رینگ‌هایی با طراحی برگ مانند سود می‌برد و ظاهر جالبی دارد. به این موارد باید دستگیره‌های درب مخفی را نیز اضافه کنیم.

از نظر ایمنی باید گفت کیوی الکتریکی به دوربین‌های پیشرفته‌تر شرکت DJI، رادار موج ۱ میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و کنترلر سواری خودران DJI تجهیز شده و می‌تواند توانایی خودران سطح ۲ به بالا را داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد با موانع و پارک خودکار اشاره داشت. زمانی که سرعت خودرو برای مثال زیر ۶۰ کیلومتر در ساعت باشد راننده می‌تواند دستیار تغییر لاین خودکار را با تغییر وضعیت دسته‌راهنما فعال کند. اگر خودروی دیگری از پشت سر نزدیک شود کیوی الکتریکی می‌تواند نزدیک شدن آن را حس کرده و فرایند تغییر لاین حرکتی را تسریع ببخشد. به همین منوال اگر خودروی دیگری در جلوی راننده باشد کیوی الکتریکی می‌تواند سرعت را کاهش دهد تا از برخورد جلوگیری شود.

در کابین بائوجون کیوی الکتریکی دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیده می‌شود. نمایشگر مرکزی از کنترل صوتی و ناوبری سود می‌برد. همچنین بخش بزرگی از کابین با جیر پوشانده شده است. از نظر فضای سر و شانه مشکلی برای سرنشینان وجود نخواهد داشت و این خودرو را می‌توان تا حدی جادار دانست. کیوی از باتری ۳۱.۹ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۴۰ کیلووات (۵۰ کیلووات در مدل DJI) سود می‌برد و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری دارد. حداکثر شعاع حرکتی این خودرو برابر با ۳۰۵ کیلومتر است و برای رسیدن از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد باید ۱ ساعت زمان صرف کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    راستی دوستانی که زیر پست بوگاتی حرف بنده رو به تمسخر گرفته بودن بنده یک بار به مدت 3 روز در شهر هامبورگ اقامت داشتم و این دو خودرو را در نمایندگی دیدم کونیگ زگ جسکو و بوگاتی و واقعا بوگاتی رو ترجیح میدم

    موافقم 15
    مخالفم 4
  2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    ماشین بامزه ای هست

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (167 ديدگاه)

    خیلی باحاله!

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اینجور خودروها تو تصادفات خیلی خطرناکن کاملا مچاله میشن . ( ایمنی زیر صفر )

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. کرگدن باواریا

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (579 ديدگاه)

      شک نکن ایمنیش از حلبیه ۲۵ هزار دلاری وطنی بیشتره !

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Farzad

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        اون که آره

        موافقم 5
        مخالفم 0
  5. عارف

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    برای داخل شهر خیلی خوب باید باشه . خیلی جا برای پارک هم نمیخواد . فکر نکنم کسی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر تو شهر لازم داشته باشه

    موافقم 18
    مخالفم 0
  6. هادی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    12 هزار تا هم خودران داره هم برقی خوراک تهران مجانی بورو بیا

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. ۹۱۱

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    اینو اگه وارد نکردن

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      خوب برای شهر های بزرگ پر ترافیک عالیه

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا