چری

کایتیان R08، پیکاپ چری با پیشرانه دیزلی راهی بازار خواهد شد

چری در حال آماده‌سازی پیکاپی با نام کایتیان R08 است تا از طریق برند احیاشدهٔ ریلای به بازار عرضه شود. این پیکاپ با پلتفرم هیبریدی مارس و فناوری‌های پیشرفته، آماده رقابت در بازار روبه رشد وانت‌های چین است.

چری برند ریلای را که بیش از یک دهه پیش کنار گذاشته شده بود، با معرفی پیکاپ کایتیان R08 احیا کرده است. این پیکاپ که در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد، در کارخانه کایفنگ چری تولید خواهد شد. کایتیان R08 نه‌تنها با پیشرانهٔ دیزلی، بلکه به‌عنوان بخشی از برنامه گسترده ریلای برای عرضه مدل‌های بنزینی، الکتریکی، هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی وارد بازار می‌شود. پیکاپ کایتیان R08 از پلتفرم هیبریدی مارس چری بهره می‌برد که امکان استفاده از پیشرانه‌های متنوع را فراهم می‌کند. این خودرو با یک موتور دیزلی عرضه می‌شود که جزئیات دقیق قدرت و گشتاور آن هنوز اعلام نشده است.

کایتیان R08 مجهز به صفحه آمپر دیجیتال با رابط کاربری Lion است که تجربه‌ای مدرن برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده فالکون و پلتفرم هوشمند کایتیان بهره می‌برد که شامل معماری الکتریکی مبتنی بر هوش مصنوعی است. چری برای کایتیان R08 مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته را در نظر گرفته است. پلتفرم هوشمند کایتیان امکان کنترل هوشمند در سناریوهای مختلف رانندگی را فراهم می‌کند و تجربه‌ای متمایز برای کاربران ایجاد می‌کند.

طراحی ظاهری کایتیان R08 شباهت‌هایی با پیکاپ هیملا چری دارد اما هویت برند ریلای و ساختار شرکتی متفاوتی برای بازار داخلی چین در نظر گرفته شده است. کایتیان R08 برای رقابت در بازار روبه رشد وانت‌های چین طراحی شده است. در مارس ۲۰۲۵، بازار وانت‌های چین شاهد فروش ۵۸ هزار دستگاه بود که رشدی ۱۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشت. از این تعداد، ۲,۷۰۰ دستگاه وانت انرژی نو (الکتریکی و هیبریدی) بودند که رشدی ۲۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. برندهای مطرحی مانند گریت وال، جک، چانگان و مکسوس در حال حاضر پیشتاز این بازار هستند و هم چری با کایتیان R08 قصد دارد سهمی از این بازار رقابتی را به دست آورد.

برند ریلای در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بخشی از پروژه چری برای خودروهای لوکس معرفی شد که شامل برندهای ریلای و ریچ بود اما در آن زمان، بازار تحت سلطه برندهای مشترک خارجی بود و این زیربرندها موفقیت چندانی کسب نکردند و پس از چند سال کنار گذاشته شدند. حالا چری با احیای ریلای، تمرکز خود را بر وانت‌ها گذاشته و قصد دارد با استفاده از فناوری‌های داخلی مانند پلتفرم مارس و سیستم هیبریدی کونپنگ، جایگاه خود را در بازار تقویت کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. yektachafi

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    چین عملا ماشین بازی رو کشت
    الان کسی یا برنامه ای در توانش نیست همه این ماشینارو مقایسه و برسی کنه که فضای رقابتی بوجود بیاد.
    اگه کسی نیاز به ماشین داشت میره یکی میخره
    هرکدوم هم که شد چون دیگه همشون شبیه هم شدن
    یه طراحی متمایز نزاشتن بمونه
    هرچی هم از برند معتبر بود زدن کپی کردن
    خیلی تضاد جالبیه دقت کنین از بس تنوع زیاده دیگه تنوعی نیست!! عملا انتخاب شما از قبل برنامه ریزی شده ولی با یه سری آپشن
    تو ایران که دیگه هیچی حتی حق انتخابم نداریم
    بنظرم جمع کنیم بریم دنبال یه علاقه دیگه این یکیو که خرابش کردن💔

    موافقم 20
    مخالفم 4
  2. net

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3899 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو خوبه. ماشینی که یکپارچه رنگش مشکی باشه مثل این ماشین بد هست ماشین رنگ مشکی باید رینگ و زه سفید اطراف شیشه دربها خاکستری باشه و چراغ عقب قرمز باشه تا قشنگ بشه. باربند اتاق و پلاستیک محافظ اطراف گلگیر برای وانت ها بد هست. این وانت میان سایز هست و ارتفاع جلوپنجره این وانت چینی که مثل ارتفاع جلوپنجره وانت های فول سایز لوکس امریکایی شده بد هست و باید جلوپنجره کوچکتر استفاده میکرد

    موافقم 2
    مخالفم 3
  3. جرمی کلارکسون

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    دوستان کسی هست جلو پنجره اینو دوست داشته باشه؟🤣🤣🤣🤣

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا