دانگ فنگ

معرفی دانگ‌فنگ واریور M817، شاسی‌بلند آفرود با 700 اسب بخار

واریور M817 جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی دانگ‌فنگ است که از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد.

هرچند این شاسی‌بلند جدید هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده اما تصاویر و مشخصات آن در سایت وزارت صنعت چین منتشر شده است. واریور M817 با طراحی خشن و الهام‌گرفته از خودروهای نظامی، نمایی باابهت و متمایز دارد. این شاسی‌بلند آفرودی با طول ۵,۱۰۰ میلی‌متر، عرض ۱,۹۹۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱,۸۹۹ میلی‌متر در نسخه فنر لول یا ۱,۹۱۹ میلی‌متر در نسخه فنر بادی، یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای کلاس خود محسوب می‌شود. فاصله محوری ۳,۰۰۵ میلی‌متری آن، کابینی جادار و راحت را فراهم می‌کند که نسبت به شاسی‌بلندهای میان‌ سایز و بزرگ موجود در بازار، فضایی سخاوتمندانه‌تر ارائه می‌دهد.

زاویه حمله ۳۰ درجه و زاویه فرار ۳۰ درجه نیز قابلیت‌های آفرود این خودرو را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهند. نسخه آفرود واریور M817 با کمک‌فنرهای نیتروژنی و لاستیک‌های آل‌ترین طراحی شده تا در مسیرهای ناهموار عملکردی بی‌نقص داشته باشد. نسخه شهری نیز با طراحی شیک‌تر، برای رانندگی روزمره در محیط‌های شهری بهینه شده است. این دوگانگی باعث می‌شود M817 هم برای ماجراجویان و هم برای رانندگان شهری گزینه‌ای جذاب باشد.

قلب تپنده واریور M817 یک سیستم پلاگین‌هیبریدی چند حالته هوشمند است که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این سیستم که توسط موسسه تحقیقات مهندسی خودرویی چین تأیید شده، حتی در ارتفاعات بالا عملکردی پایدار و قدرتمند ارائه می‌دهد. سیستم پلاگین‌هیبریدی M817 به راننده امکان می‌دهد از حالت تمام الکتریکی برای رانندگی بدون آلایندگی در شهرها بهره ببرد، در سرعت‌های پایین از حالت افزایش برد برای بهبود بهره‌وری سوخت استفاده کند یا در ماجراجویی‌های آفرود و شتاب‌گیری‌های سریع به حالت هیبریدی با حداکثر قدرت روی بیاورد. این سیستم به‌طور خودکار با شرایط رانندگی تطبیق پیدا می‌کند و تجربه‌ای روان، قدرتمند و متناسب با نیازهای راننده ارائه می‌دهد.

دانگ‌فنگ واریور M817 یکی از اولین شاسی‌بلندهای لوکس چینی است که به سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS 4.0 هواوی مجهز شده است. این سیستم پیشرفته، قابلیت‌های رانندگی نیمه‌خودکار را با دقت بالا ارائه می‌دهد و تجربه‌ای ایمن و راحت را در مسیرهای شهری و آفرود تضمین می‌کند. سه حسگر لیدار روی سقف، همراه با چراغ‌های LED پیشرفته در جلو و عقب و لوگوی نورانی، به M817 ظاهری آینده‌نگرانه و متمایز بخشیده‌اند. همچنین دانگ‌فنگ با راه‌اندازی «پلتفرم شخصی‌سازی آفرود واریور»، امکانات سفارشی‌سازی گسترده‌ای را برای این خودرو ارائه کرده است.

آپشن‌های کارخانه‌ای شامل تزئینات سقف، پله‌های برقی کناری و قلاب بکسل هستند. نسخه مجهز به فنرهای بادی از سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۱۵۰ میلی‌متر و کنترل پیوسته کمک‌فنرها (CDC) بهره می‌برد. حالت پارکینگ این نسخه با کاهش ۴۵ میلی‌متری ارتفاع شاسی، ورود به پارکینگ‌های زیرزمینی را آسان‌تر می‌کند. همچنین، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، مانورپذیری خودرو را در فضاهای تنگ بهبود می‌بخشد. هرچند جزئیات کامل طراحی داخلی واریور M817 هنوز به‌طور کامل منتشر نشده اما دانگ‌فنگ اعلام کرده که تنوع رنگ‌ها و طراحی کابین این خودرو تا پایان ماه جاری رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4525 ديدگاه)

    مدل hero فرقش با این چیه دقیقا . الان چی شد اون چیه این چیه . کلا هیچی به هیچی با این همه مدل که معرفی میکنه همه گیج میشن .بابا بذار مهر قبلی خشک بشه بعد رگباری بده بیرون

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. 426 کیوبیک اینچ

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (971 ديدگاه)

      همین کار رو غربی ها هم انجام میدن

      تو فقط می خوای دید گاه مردم ایران نسبت به چین رو تغییر بدی همین

      که فقط به فکر پول مفت هستن😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. ممد ژانگولر

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4525 ديدگاه)

        پدال این بابا چی میگه .فکر کنم آب معدنی با دوغ زدی

        موافقم 7
        مخالفم 2
  2. O

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه سوال ؟
    دقیقا برای چی مثلا یه موتور ۶ سیلندر نمیزارن رو این ماشین ؟؟؟
    اگه برای پاکی و آب و هوا میگین که استخراج لیتیوم و پسماند های باتری صد برابر بدتر از آلودگی های موتور ۶ سیلندره چون اون ماشین های که باهاش استخراج و بازیافت میکنم خیلی آلودگی بیشتری دارن

    اگه برای این هست که نمیتونن موتور طراحی کنن اون بحثش جداست

    ولی به نظر من دلیلی نداره جز حاشیه سود درست کردن برای خودشون چون این سیستم ها پیچیدگی فنی زیاد داره و زودتر از یه موتور شش سیلندری که واقعا مهندسی طراحی شده خراب میشه

    یه سوال دیگه هم داشتم ممنون میشم جواب بدین
    که آیا تو گیربکس های ecvt موتور برقی که به عنوان ماشین هیبرید استفاده میشه روی گیربکس کار شده یا در کنار موتور بنزینی هست و نیروی هر دو موتور به گیربکس میره ؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 12
    1. O

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اصلاح میکنم بازیافت میکنن

    2. ممد ژانگولر

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      جواب سوال اول : همینی که هست
      جواب سوال دوم : به چین سفر کنید و از خودشون بپرسید

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. O

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (10 ديدگاه)

        اگه جوابشو نمیدونی میتونی سکوت کنی ، کسی اجبارت نکرده کامنت بذاری

        موافقم 4
        مخالفم 3
    3. Sina_carshow

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (534 ديدگاه)

      پیچیدگی فنی بیشتری نسبت به برقی ها دارن اما بازم چون گیربکس ندارن که موتور رو به چرخ ها وصل کنه از بنزینی ها و پلاگین هیبرید ها پیچیدگی فنی کمتری دارن این خودرو های erev و بله موتور بنزینی گیربکس نداره و عملن قدرت موتور و مصرف سوخت فقط صفر شارژ کردن باتری ها میشن

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. ashkanyp

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (139 ديدگاه)

      گویا دولت چین رو موتورهای حجم و سیلندر بالا تعرفه میکشه که باعث افزایش قیمت شدید قیمت مصرف کننده میشه

  3. O

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الان این ماشین رونمایی نشده بعدش این همه تصویر نسبتاً باکیفیت ازش بدون استتار اومده ؟؟ عجیبه

  4. ashkanyp

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (139 ديدگاه)

    طراحیش حس رضوانی میده ولی قاب زاپاس شبیه جلد ایرپاد اپل میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا