دوئل باقیمانده از مرحلهٔ یکچهارم نهایی، سومین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت
نتیجهٔ دوئل قبل بین فولکسواگن تیگوآن و جیپ کامپس
مجموع آراء: ۱۰۱۹
آراء فولکسواگن تیگوآن: ۷۲۸
آراء جیپ کامپس: ۲۹۱
پیروز دوئل: فولکسواگن تیگوآن با کسب ۷۱ درصد از کل آراء
هوندا CR-V | پژو ۳۰۰۸ |
هوندا CR-V | |
فولکسواگن تیگوآن | جیپ کامپس |
فولکسواگن تیگوآن | |
سیتروئن C5 ایرکراس | مزدا CX-5 |
؟ |
مزدا CX-5
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: اسکایاکتیو مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۹,۵۰۰ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۴,۵۹۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۴۹,۵۵۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۴۴,۲۵۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
سیتروئن C5 ایرکراس
تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۶۳۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۲۲,۶۰۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۲۳,۳۴۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
C5 ایرکراس | مزدا CX-5 | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۸.۲ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۷ لیتر (ترکیبی) | ۷.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۹ گرم/کیلومتر | ۱۵۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۳ لیتر | ۵۸ لیتر |
وزن | ۱۴۹۰ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۱ متر | ۴.۵۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۳ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۵۱۵ لیتر | ۵۰۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۲,۲۲۱ پوند | ۲۳,۵۶۸ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۷,۰۹۴ پوند | ۲۴,۹۹۳ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10220600]
علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۷مزدا با سیترئن؟؟؟؟
اصلا داریم؟؟
m
۴ بهمن ۱۳۹۷ظاهرا فرانسه فقط یه موتور 1600داره …
مزدا
۴ بهمن ۱۳۹۷اصلا قابل مقایسه نیس کیفیت مزدا با سیتروئین???
حمیدرضا
۳ بهمن ۱۳۹۷رای من سیتروئن چون هم جدید تره هم مشخصات بهتری داره خصوصا فاصله بین محوری
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۷فاصله محوریش واقعا زیادتره حمیدرضا جان!!!
البته هر دو رقیب قابل احترام و متشخصی هستن
ولی با احترام به شما عزیز، من مزدا با فاصله محوری خیلی کمتر رو انتخاب میکنم
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۷نمیدونم فلسفه شاسی بلند دیفرانسیل جلو از کجا اومد? باید ۲ دیفرانسیل باشه این چه مسخره بازیه
هرچند مزدا یه suv واقعیه(دو دیفرانسیل) و حس اطمینان از کیفیت و عمری بودنش میده اما از زیبایی سیتروئن نمیشه گذشت خیلی خوشگله حداقل باید یبار پشتش نشست
از لحاظ فنی فقط تفاوت شتابشون واسم مهمه، قدرت بیشتر سیتروئن به غیر از بهتر بودن شتابش کاربرد دیگهای نداره چون تک دیفرانسیله تو مسیرهای سخت بغیر از بکسواد کردن کار دیگهای ازش بر نمیاد و یه مزدا باید جلوش باشه همش بکسلش کنه
به هر حال میخواستم به مزدا رای بدم که نظر دوستمون رو دیدم به برتری مهمی اشاره کرده بود و اونم فاصله محوری خیلی بیشتر سیتروئین هستش، از دیفرانسیل و کیفیتو هرچی بگذرم از فاصله محوری نمیگذرم? بنابراین ۶۶مین رای رو به سیتروئن دادم
saeed
۳ بهمن ۱۳۹۷ضعیفترین موتور مزدا برای این ماشین همین 2 لیتره که اینجا هم لحاظ شده احتمالا با این استدلال که مدل اروپایی گذاشتیم که تو اروپاس !!!!!
موتور 2.5 لیتری معمولیش و یا موتور توربوش گذاشته میشد اونوقت درست بود.هر چندبا همین موتورم میره فینال.
فرید
۳ بهمن ۱۳۹۷در یک کلمه
مزدا عشق
شاهين
۳ بهمن ۱۳۹۷اطلاعات مزدا اشتباست، قدرت موتورش بیشتره، لطفا رسیدگی کنید, کاش این مزداعه تو ایران بود از نزدیک میدیدم قربون صدقش میرفتم :(
مهیار
۳ بهمن ۱۳۹۷به لطف منطقه آزاد، تو گیلان زیاد داریم.
سری های سی ایکس 3 ، 5 و حتی 9 اینجا موجوده
The notorious critic
۳ بهمن ۱۳۹۷آره داداش منم رشتیم ( رشته زکم)هر روز تو چهار راه گلسار یدونه سفیدشو می بینم واقعا زیبا و با عظمت.
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۷من که نمیتونم چشمهامو روی مزدا بیندم
از درد انحصار بهمن خودرو هم که شده به مزدا رای میدم
که همه محصولات مزدا رو برای ورود به ایران گروگان گرفته
برای اینکه بتونه مدل مزدا ۳ قدیمی رو مونتاژ کنه
به قیمت فضایی به خریداران بفروشه
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۳۹۷ندید ، مزدا
(Saeed(peugeot
۳ بهمن ۱۳۹۷با توجه به احترامی که واسه مزدا قائلم…..ولی رای من سیتروئن هستش…..چون تو همه چیز سرتره…..قدرت …سرعت…شتاب
چهره ی به روز و مدرن تر…..سیتروئن هم که تو هندلینگ و نرمی زبان زد خودروهاس.
تو فضای صندوق و قیمت و همه چیز سرتره.
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۷قطعا مزدا برتری داره ولی کاش کابینش بهتر میشد
محمدرضا
۳ بهمن ۱۳۹۷ولی پیشرانه ای که برای این رقابت باید در نظر میگرفتی ۲.۵ لیتریه توربو بود تا هردو خودرو با قوی ترین پیشرانه با هم دوئل کنن
یا حد اقل ۲.۵ لیتریه تنفس طبیعیو میزاشتی قدرت هاشون برابر باشه
امیر دهقان
۳ بهمن ۱۳۹۷موتور 2.5 مزدا در اروپا عرضه نمیشه و اگه این موتور رو انتخاب میکردیم در تعیین قیمت مشکل ایجاد میشد
بهنام
۳ بهمن ۱۳۹۷هیچ مشکلی ایجادنمی شد ، قیمت امریکاشونو می نویشتید، اصلا مزدا با یه ماشینی که ۱۶۰۰ تا کلا تو یه سال فروخته تو اروپا چرا باید مقایسه بشه؟ حالا تو چین فروخته اما همه می دونن تو چین همه چی فروش می ره نیاز نیست چیز خاصی باشه
saeed
۳ بهمن ۱۳۹۷جناب دهقان اولا ممنون بابت زحماتتون اما فکر نکنم استدلالتون درست باشه.اینجا سایت فنی هست نه سایت فروش که قیمت ملاک اصلی باشه.شما به خاطر عدم همسان سازی قیمت کلا ضعیفترین موتور ممکنو گذاشتید اونم نیمه نهایی و کل مقایسرو دچار اشتباه کردید و در کل بخث فنی رو فدای بحث قیمتی کردید.هر چند احتمالا تو سرنوشت این دوئل تاثیری نکنه اما لطفا ملاک اصلی رو فنی بزارید بعد قیمت چون اولویت فکر کنم بحث و مقایسه فنی هست نه قیمت عزیز.(باز اگر ما تو اروپا زندگی میکردیم این استدلال تا حدی قابل قبول بود اما حالا که نیستیم حداقل مبنارو باید جهانی بزاریم نه یه قاره بی ربط به ماو اینکه ماشینی صرفا تو یه بازار خاص ارائه میشه دلیل بر ضعفش تو عدم جهانی بودنه و نباید رقیبشم چوبشو بخوره.بهتره ملاکو جهانی بزارید).
Muty
۳ بهمن ۱۳۹۷جناب دهقان :
توی تمام دوئل های جوری انتخاب میکنید که در تعیین قیمت مشکلی ایجادنشه ؟!
ahmad
۳ بهمن ۱۳۹۷فقط سیتروئن
سیدمهران میرابوالقاسمی
۳ بهمن ۱۳۹۷مزدارا عشقه.
حسین وی
۳ بهمن ۱۳۹۷این اسباب بازی با پلاستیکای قرمزشو دارین با مزدا مقایسه میکنین ؟??
با اون سر اگزوزای فیکش ؟ ??
Saman
۳ بهمن ۱۳۹۷پوستر مزدا ارجحیت داره به سیتروئن :D واقعن کسی هست که ماشین فرانسوی رو به ماشین ناب ژاپنی ترجیح بده؟
ahmad
۳ بهمن ۱۳۹۷اره من ترجیح میدم ، چون خیلی بهتر از مزداست .
ahmad
۳ بهمن ۱۳۹۷اصلا خود کلمه سیتروئن به کل هیکل مزدا میارزه ، نمیدونم چرا بعضیا الکی مزدا ، مزدا میکنن ، حالا باز اگه تویوتا بود یه چیزی ، کار به این مدل سیتروئن ندارم که بهتر از مزدا هست یا نه ، که قطعا بهتره ولی کلا سیتروئن خیلی با کلاس تر از مزداست ، هنوز دنیا تو کف سیتروئن دی اس 1955 موندن حتی تو یه برنامه دیدم اونو با تسلا 2018 مقایسه کرده بودن ، خودروی 60 سال پیش ، مجری تو اون برنامه میگفت هرکس قبل مردنش بهتره برای یه بارم شده سوار دی اس بشه واقعا سیتروئن خیلی خودروساز قابل احترامی ، بسیاری از مدلهاش از قدیم تا به امروز زبانزده خاص و عامه و از دو خودروساز دیگه فرانسه یعنی پژو و رنو خیلی بهتر و جلوتره ، دستاوردها و نواوریهایی که شرکت سیتروئن در طول تاریخ داشته ، عمرا اگه مزدا داشته باشه ، انوقت یه عده بدون اطلاعات و به ظاهر متخصص که هیچی هم از ماشین سر در نمیارن از رو تعصب میان میگن اشغال ، اسباب بازی ، بی کیفیت و از این جور حرفا ، البته از نوع کامنتهاشون میشه فهمید چندسالشونه . یکی نیست به اینا بگه ما خودمون اگه صنعت خودروسازیمون در حد همین فرانسه اگه بود ، اگه مثل همین سیتروئنو ما میتونستیم درست کنیم الان ادعامون …..ون دنیارو ….ره کرده بود ، هنوز که هیچی نداریم ، اینطوری ، کارشناسانه و موشکافانه در مورد خودروسازی فرانسه نظر میدیم ، که خود مهندسین فرانسوی اگه نظرات مارو ببینن فکر میکنن ما از فضا امدیم که اینگونه هوشمندانه خودروسازیشونو میفرستیم تو باقالیا و صنعت خودروسازی رو میبوسیدن میذاشتن کنار وای به حال اون روزی که حتی در حد همین چین بودیم .
شاهين
۳ بهمن ۱۳۹۷داداش سیتروعن اگه مال این حرفا بود که تو امریکا راه میدادنش، این مدل مزدا و کلا بقیه مدل ها نه داخل ایران و نه هیچ جای دیگه تو دنیا حتی تو خود اروپا هم اقبالی بهش نمیشه و با طراحی بچه گونش یه شکست خورده کامله، اگرم بحث دی اس وسط باشه که اونم یه مدل نیمه لوکس با قیمت فضایی و طرفدارای محدوده که قطعا مزدا اگه بخواد اقتصادی تولید نکنه و قیمت تموم شدشو نزدیک دی اس بزاره مطمعن باش چیزی میسازه که برگ های همه میریزه، همونطور که الا ن تو مزدا ۶ با طراحی ٢٠١٩ از چرم ناپا با اینتریو دیزاین موکا و موتور توربوی ٢۵٠٠ سیسی استفاده کرده که بابای دی اس هم به پاش نمیرسه، هیچوقت یه ماشین خز و خیل فرانسوی مثل زانتیا و خانوادش رو با یه برند با کلاس و جهانی مثل مزدا مقایسه نکن، موفق باشی عمو جون
Ahmad
۳ بهمن ۱۳۹۷اول از اینکه بحث راه ندادن نیست بلکه خود فرانسویا تمایلی به حضور در بازار امریکارو ندارن وگرنه اگه اینطور باشه پس خود امریکارو هم به اروپا راه نمیدن که خودروهاش فروشی به اون صورت در اروپا نداره دوما این دی اسی که من میگم مال 60 سال پیشه برند نو ظهور دی اسو نمیگم اشتباه نکنید سوما باشه حتما که خزه اگه سیتروئن خزه مزدا هم پرزه داداش یه چیزی بگو که بهت نخندن واقعت بعضیا جوری میگن فرانسه اینجور فرانسه انجور که هرکی ندونه فکر میکنی دارن راجب تاتا موتورز هند صحبت میکنن هر چند که اگه الان به جای مزدا یه خودروی بی نام و نشون چینی رو با این سیتروئن مقایسه کرده بودن باز هم از سر دشمنی و تعصب به چینیه بیشتر رای میدادن . همانطور که گفتم سطح سیتروئن خیلی بالاتر از مزداست هنوز کو تا این مزدای پرز به سیتروئن برسه الکی ژاپنیا بت نکنید بپرستید تو بحث کیفیت خودروهای ژاپنی فقط یک تویوتا هست که سرامد بقیه ی خودروسازهای ژاپنیه وگرنه مابقیه خودروسازهای ژاپنی سطحشون پایین تر از کشورهای دیگست هی هم نیاید بگیا از ده خودرو برتر امریکا 7 . 8 ژاپنیه علت فروش بالاشون در امریکا به خاطر پایین بودن قیمتش نسبت به خیلی از خودروسازهای دیگست .
شاهين
۴ بهمن ۱۳۹۷احتمالا علت طرفداریت از سیتروعن اینه که یه زانتیا یا یه فرانسوی عجیب غریب دیگه داری! اما راجب راه ندادن به بازار امریکا برو تحقیق کن ببین که انقد ماشینای فرانسوی پر اصطحلاک و پر خرج و کم طرفدار بودن که فروششون در امریکا صفر شد و مجبور شدن با پای خودشون از امریکا برن بیرون،چون تو یه بازار آزاد که مردم حق انتخاب دارن قطعا کسی ماشینای ژاپنی و آلمانی و حتی کره ای رو ول نمیکنه بره از آشغال های فرانسوی خرید کنه، الان به پلنفرم همین سیتروعن نگاه کن! عین پلتفرم داستره! و تو توضیحات هم نوشته پلتفرم مشترک با پژو! اصلا مگه میشه طراحی و مهندسی پیشرفته مزدا رو با این درب و داغونایی که شما بهش میگی ماشین مقایسه کرد؟ حتی تو مناطق آزادم تعداد مزدا ها ١٠ برابر سیتروعنه! تعداد رای بچه های ماشین باز همین سایت هم نشون میده حرف کی درست تره
شاهين
۴ بهمن ۱۳۹۷این مدل سیتروعن منظورم بودکه کلا طراحیش بچه گونست
جواد
۳ بهمن ۱۳۹۷تعصب بیجا به مزدا بیداد میکنه!!!
ali a
۳ بهمن ۱۳۹۷کیفیت کلی و کیفیت رانندگی مزدا خودشو ثابت کرده…مزدا بهتره…
(Saeed(peugeot
۳ بهمن ۱۳۹۷تعصب بیجا که خیلی زیاده رو مزدا…..
در ضمن این مدل نسل از c5 2 ماه پیش رونمایی شد….در ضمن اگه جای این مزدا یه هیوندای هم بود فک کنم هیوندای بیشتر رای میاورد…..چون تو ایران هست و زیاد سوار میشن……سیتروئن یه زانتیا و c5 داده به ایران هنوزم رکی زبون هاس….
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۷اصلا مزدا رو نمیشه با سیتروئن مقایسه کرد ختم کلام.
Ford taurus
۴ بهمن ۱۳۹۷همون محور محرک مزدا واسه خاک کردن سیتروئن کافیه ?
سیتروئن و پژو باید برن با یه شرکت خوب همکاری کنن وگرنه برن ماشین اسباب بازی بسازن بهتره ?
ahmad
۵ بهمن ۱۳۹۷داداش همون سیستم هیدروپنوماتیک 60 سال پیش سیتروئن به کل تاریخچه کمپانی مزدا میارزه .
Ford taurus
۶ بهمن ۱۳۹۷باشه هیدروپنوماتیک?
کیوان
۱۰ بهمن ۱۳۹۷طرفداری از یک برند سلیقه ای است در کنارش هم تعصب که گاهی اوقات بیداد میکنه مطلع هستید بهترین خودرو ۲۰۱۸در دنیا جنسیس ۷۰شد پنجاه و اندی داور نهایی انتخاب کردند خوب طرفدارهای برند های قوی المانی امریکایی و ژاپنی حسرت خوردند اما قبول کردن رای نهایی ختم قضیه است احمد اقا فرانسوی شاهین و دیگران ژاپنی ازاینکه سیتروین قدمت دارد و مطرح است حرفی نیست دوست عزیز صنعت ماشین فرانسوی ها نسبت به المان و امریکا و ژاپن و کره پیشرفت نداشته رنو برای پیشرفت با نیسان شریک میشه و کولیوس و تالیسمان تولید میکنه که موفق میشه در صورتی که سالهای قبل سفران و لتییود تولید میکنه با قدرت موتوری بالا اما موفق نمیشه هیوندا سال قبل ازرا (گرانجور)به امریکا فرستاد برای رکورد شکنی اما برگشت موفق نشد .از سدانها کمری والنترا و از شاسی ها تویوتا راوفور و هوندا سی ار وی پر فروشند بازار امریکا جاذبه زیاد داره فرانسویا بعلت فروش کم خارج شدن والسلام
فرشاد
۸ آبان ۱۳۹۸این قدر تعصب رو مزدا عجیبه برام