دوج

اعلام جزئیات فنی از دوج چارجر برقی دیتونا SRT؛ بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت

باگذشت دو ماه از رونمایی مدل مفهومی، اطلاعات فنی از نسخه‌ی تولید انبوه دوج چارجر الکتریکی منتشر شده است.

در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت تیونینگ و افترمارکت خودروسازی جهان، دوج چارجر برقی دیتونا SRT نیز حضور دارد. این مدل برای سما ۲۰۲۲، با رنگ قرمز سه لایه و سقف سیاه، رینگ‌های ۱۸ اینچ فیبر کربن، و تایرهایی بزرگ مخصوص درگ به پهنای ۳۰۵ میلی‌متر نمایش داده شده است.

براساس اطلاعات رسمی دوج، برای مدل پایه از چارجر الکتریکی، سیستم برق ۴۰۰ ولت استفاده خواهد شد. خریدار می‌تواند این خودرو را با ۶ نوع قوای محرک ۴۵۵ تا ۶۷۰ اسب بخار سفارش دهد. دوج چارجر SRT بانشی نیز با معماری ۸۰۰ ولت و قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. نام‌گذاری مدل‌های مختلف چارجر دیتونا، قدرت برحسب کیلووات را نشان خواهد داد. به همین دلیل، نسخه‌های ۳۴۰ و ۴۴۰، قدرت ۴۵۵ و ۶۷۰ اسب بخار خواهند داشت.

دوج چارجر برقی

ابتکار جالب شرکت دوج باعث می‌شود، خریدار بتواند با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه یا دائمی، قدرت خروجی پیشرانه را از طریق آپدیت آنلاین (اینترنتی) افزایش دهد. این نوع خدمات به مشتری eStage نام دارد و به خریدار اجازه می‌دهد مالکیت مدل پایه را با کمترین پرداخت هزینه، در اختیار بگیرد. همچنین، فرایند ارتقا و افزایش قدرت (تیونینگ) در زمانی بسیار کوتاه و بی‌نیاز از مراجعه به تعمیرکاران، ممکن خواهد شد.

برای کنترل قدرت موتورهای برقی، کلید جداگانه به خریدار تحویل می‌شود. این حالت، شبیه فعال‌ساز نهایت سرعت در خودروهای بوگاتی است. وقتی کلید کریستالی توسط راننده در جایگاه خاص آن قرار گیرد، تمام قدرت پیشرانه‌های برقی (Stage 2) آزاد می‌شود، اما در شرایط عادی بدون کلید مذکور، چارجر دیتونا روی Stage 1 خواهد بود تا مصرف انرژی و شتاب‌گیری استاندارد فراهم باشد.

برای چاجر برقی، ۹ رنگ بدنه و ۹ رنگ چرخ قابل سفارش خواهد داشت. سیستم شبیه‌ساز صدای اگزوز نیز، همان‌طور که توسط مدیران دوج وعده داده شده بود، مخصوص دیتونا SRT ارائه خواهد شد.

هنوز قیمت رسمی دوج چارجر دیتونا الکتریکی اعلام نشده است. رسانه‌های امریکایی ادعا می‌کنند قیمت پرداختی برای مدل پایه با قدرت ۴۵۵ اسب بخار، حدود ۶۰ هزار دلار خواهد بود.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2770 ديدگاه)

    کاش قیمتش ۱۰۰۰۰دلار بود که شرایط ورود به کشورو داشت 🧑‍🦯

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳۵
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      کاش مشهد پایتخت ایران بود، به من می‌گفتن بچه تهرون :)

      موافقم ۱۲۶
      مخالفم ۷
      1. mahdi-es17

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (314 ديدگاه)

        کاش حساب بانکی ایلان ماسک دست من بود منم میشدم پولدار

        موافقم ۸۰
        مخالفم ۲
      2. Alpha

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        کاش توی قطب شمال کولر نصب میکردن تا از گرمایش زمین جلوگیری بشه

        موافقم ۹۰
        مخالفم ۱
        1. meysam

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3529 ديدگاه)

          کاش من میتونستم برگردم به ۲۰ سالگی

          موافقم ۴۹
          مخالفم ۰
      3. Ali

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (72 ديدگاه)

        :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        عالی

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۰
    2. میلاد زد ام

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      به به
      بسیار زیباست
      واقعیت اینه که داج با این کار یه کلاس جدید به اسم ماسل e به وجود آورد و به زیبایی دنیای دهه ۶۰ ( ماسل کار ها ) رو به دنیای آینده ( دنیای برقی ها ) پیوند زد
      همیشه برای بقا باید تغییر کرد
      همونطور که کاربرات رفت انجکتور اومد …
      تنفس طبیعی رفت پرخوران اومد
      دریچه گاز سیمی و مکانیکی رفت دریچه گاز برقی اومد
      الان هم درونسوز رفته برقی اومده
      مدیران داج و کرایسلر تصمیم خیلی درستی اتخاذ کردن
      چون در وضعیت فعلی امکان استفاده از موتور حجیمی مثل موتور هلکت وجود نداشت
      و اگه میخواستن با انجین ۶ سیلندر نسل جدید چارجر رو معرفی کنن که یه فاجعه تمام عیار میشد
      یعنی یه بی ام و اروپایی مسخره که الکی میخواد ادای مسال کار بودن در بیاره
      سیستم شبیه ساز صدای اگزوز هم به خوبی یاد و خاطره انجین های هلکت رو زنده میکنه
      بالاخره خوب یا بد الکتریکی شدن اجتناب ناپذیره
      همون ماستنگ که الان به وی ۸ کایوت مینازه هم قراره چند سال بعد برقی بشه
      ظاهر این ماشین هم دقیقا برگرفته از ماسل های قدیمی داج مثل چارجر ۶۸ و ۶۹ هست
      اون خط روی در که میره تا بالای گلگیر عقب بعد میشکنه ادغام میشه توی بدنه
      معرکس
      در مورد فروش هم شاید هرگز به پای محبوبیت هلکت ها نرسه اما در هر حال یه ” داج ” هست و قطعا در فروش شکست نمیخوره .

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۴۱
      1. A.A.S

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (138 ديدگاه)

        خود درگیری داری؟!😂😂😂

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۳
      2. Mahdi

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        😂😂😂 دکتر خوب سراغ دارم میخوای معرفیت کنم.

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
      3. Porsche 911

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1121 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂😐

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
      4. Payfast

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (723 ديدگاه)

        جریان : ای وای اسم فیک یادم رفت حالا چی کار کنم؟ آها از دید سوم شخص به خودم نگاه میکنم =/

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  2. amir1400

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    ای جان ، حالا عیار تسلا مدل s plaid تو درگ معلوم میشه ، این ۸۰۰ اسب تازه اولشه دوج وقتی براش تو e stage به روزرسانی بیاره قطعا پا رو فراتر از ۹۰۰ هم میزاره 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      دوج اصلا نیازی نداره با تسلا رقابت کنه
      حتی اگر چارجر برقی در تست درگ به تسلا مدل S نرسه، اصلا مهم نیست
      مشتری همیشه برای دوج صف می‌کشه

      موافقم ۷۶
      مخالفم ۰
      1. amir1400

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (494 ديدگاه)

        حرف شما درسته آقای اشتری ، ولی من فکر میکنم یکی از اهداف دوج هم با معرفی این مدل ۸۰۰ اسبی ( و البته ۴ چرخ محرک ) گرفتن انتقام دیمون از پلد هست چون درگی که درگ تایمز حدود ۶ ماه پیش گذاشت بدجوری دیمون جلوی سدان تسلا تحقیر شد و خود سایت درگ تایمز هم روی‌کلیپ نوشته بود : این علتی بر اینکه چرا باید دوج برقی شود

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۴
      2. Alpha

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        تسلا سدان و این کوپه هست مشتری ها متفاوته.

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۲
      3. R@min

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (353 ديدگاه)

        یعنی هر چیزی که اسمش داج باشه مشتری میره سمتش ؟؟؟ توی درگ هم حریف بقیه شارژی ها نشه دیگه چی می مونه ازش فقط چون اسم داج داره ؟؟؟ قیمت پایه هم که ۶۰ هزار دلار شده و طیف وسیعی از خریداران این کلاس که دنبال یه اسپرت ارزون هستن هم از دست میده.‌ نمیشه اینارو نادیده گرفت چون فقط روکش و آرم داج داره.

        امیدوارم فروشش حفظ شه ولی حتی دیگه چیزی ب اسم تیون هم که از اصلی ترین دلایل خرید این ماشین هست هم از بین رفته صرفا خلاصه شده ب چهارتا سوییچ قرمز و آبی.

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۱۰
        1. مازیار

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1605 ديدگاه)

          آینده برقی برای مدلهایی که پای ثابت گاراژهای تیونینگ هستن از بقیه مبهم تره
          حرف حساب زدی اما گرون، خصوصا در مقام یه امریکایی فن

          اما شعار روی دیوار اگه خط خطی هم بشه حقیقت عوض نمیشه😉

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۵
        2. R@min

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (353 ديدگاه)

          فقط موتورهای همی بودن که محصولات داج رو با تمام ضعف هاشون و کمبودهاشون محبوب و زنده نگه داشتن. این موتور فلسفه زندگی آمریکایی هست، لذت در لحظه !!! کلی خرج و تیون فقط برای ۱۰ ثانیه.

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۳
  3. ali(chevynova)

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6075 ديدگاه)

    شاهکاری از دوج
    خیلی عالیه این ماشین
    ظاهرش برگرفته از چارجره ۶۸ هست

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۵
  4. mahdi-es17

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ای کاش هیبریدی میشد یه موتوری توش بود🙁😢

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  5. Milo

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چرا انقدر خوب از آب در اومده عالییی…
    یه سئوال، مثل نسخه بنزینی میتونه لاستیک عقب رو دود کنه؟!
    فکر کنم چهار چرخ محرک باشه..

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. amir1400

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (494 ديدگاه)

      فک نکنم بتونه ، چون نسخه های بنزینی به خاطر اینکه دیفرانسیل عقب بودن میتونستن برون اوت انجام بدن چون شما فرض کن ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار فقط بره روی یه محور , ولی این نسخه برقی چهار چرخ محرک هست این قطعا به عملکردش تو درگ کمک میکنه و بعید میدونم با ۸۰۰ اسب قدرت الکتریکی و دو دیفرانسیل کسی بتونه تو ۴۰۰ متر شکستش بده ولی در مورد برون اوت میشه باهاش انجام ولی خب چون برقیه فک نکنم برای باتری ها زیاد مناسب باشه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
    2. Alpha

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بله باتوجه به گشتاور بالای موتور الکتریکی میتونید تا صبح لاستیک هارو دود کنید و از کام دهی دوج لذت ببرید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  6. A.A.S

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    عالی
    ولی متاسفانه بی اصالت
    اصالت ماسل کار به صداشه…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  7. ehsan

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    به به، حالا این شد ماشین برقی
    طراحی دلنشین
    با هویت
    عضلانی
    و البته مثل همیشه پرفورمنس عالی
    رینگ و لاستیک قلدر و زیبای دهه شصتی اش میارزه به کل طراحی های عجیب و غریب و مزخرف جدید ،مخصوصا در مورد برقی ها که طراح ها فکر میکنن حتما باید یه چیز هچل هفت و عجیب غریب از آب در بیاد و نباید شبیه اتومبیل انسانها باشه…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  8. meysam

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    سیستم شبیه‌ساز صدای اگزوز
    اونم تو دوج
    هی روزگار 😞

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. میلاد زد ام

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      آقا میثم این اجتناب ناپذیره
      داج الان به جز موتور هلکت انجین دیگه ای دم دستش نداره
      جز اون ۶ سیلندر مزخرف ۳ لیتری
      هلکت که خب تکلیفش معلومه
      میمونه اون انجین ۶ سیلندر
      که اصلا با کرکتر یه ماسل همخونی نداره
      بیشتر میشه یه بی ام و مسخره که آرم داج زدن بهش .
      تنها راه همون الکتریکی کامل بود
      همه ماشینا تا چند سال آینده الکتریکی میشن
      حالا یکی زود یکی دیر
      یکی سال ۲۰۲۲ یکی سال ۲۰۲۵
      مگر اینکه یه معجزه رخ بده انجین های هیدروزنی در آینده باشن که خب با این هجومی که تمام خودروسازان تراز اول جهان به سمت الکتریکی شدن بردن خیلی بعیده این اتفاق بیفته .

      موافقم ۷
      مخالفم ۵
  9. Alan.r

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اسم چارجر حرمت داره
    واسه یه ماشین الکتریکی عالیه ولی برای یه چارجر نه
    چارجر یعنی غرش موتور یعنی بازی کردن با دنده ها و گیربکس

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. viper2

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      چارجر یعنی بکسباد ۲ به ۳✈😴

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  10. امیرحسین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    برقی به درد نخور

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۶
  11. blackwing

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ورود به دنیای الکتریکی کاملاً اجتناب ناپذیره و کمپانی‌ها چاره‌ای بجز این کار ندارن پس باید باهاش کنار اومد
    البته خیلی‌ها موتورهای احتراق داخلی ICE یا Internal Combustion Engines رو به هیچ عنوان با برقی‌ها عوض نمیکنن.
    در هر صورت داج خیلی خوب وارد این روند شده و مطمئن هستم با همین قدرت پیش میره…
    امیدوارم چلنجر هم رونمایی بشه و زنده بمونه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  12. بی خیال اسم

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (665 ديدگاه)

    خوبه
    خوشم اومد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  13. فرزاد

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    حتماً نوشتن کلمه‌ی دوج چــارجــر یه اشتباه تایپی‌یِ وگرنه دوج چلنجر باید سر به بیابون بزنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
      1. فرزاد

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (145 ديدگاه)

        جسارت به عوامل سایت نبود بلکه طراح خودرو فقط چراغ گردِ چلنجر رو حذف کرده و نوشته چارجر

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  14. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2157 ديدگاه)

    شک ندارم داج شکست بدی میخوره.اگر موستانگ و کامارو هم برقی بودن مشد رقابت کرد ولی وقتی بازیگر اصلی این گروه نسل جدید داده بیرون انجین وی۸ رو بروز کرده و نسخه پایه ۵۰۰ اسب تنفس طبیعی ارائه میکنه و بزودی نسخه های نزدیگ ۸۰۰ اسب ارائه خواهد کرد کدوم آدم عاقلی که دنبال ماسل کاره این هیولا رو ول میکنه میره سراغ یه اسباب بازی چارجر.در ضن کامارو هم همچنان هست و شاید الان که میبینن داج از گردونه رقابت خارج شده کامارو رو بروز کنه و سهم داج رو بگیره.نکته بعدی استلانتیس تو داستان برقی هم کلاه سر آمریکاییها گذاشت.اون مازراتی کوپه برقی بد ترکیب رو با ۳ موتور و ۱۲۰۰ اسب ارئه کرده و داج که باید بیشترین قدرت رو تو این کلاس داسته باشه با دو موتور و ۸۰۰ اسب.به هر حال کاش زودتر شکست بخوره و قبل اینکه داج بشه محص لات پژو با آرم داج به تاریخ بپیونده و بره پیش پونتیاک.اینا انقدر بدبخت شدن که حتی مدیر استلانتیس اجازه نداد قویترین چلنجر رو که گفته بودن تو سما رو میکنن رو عرضه کنن یعنی همون چس مثقال بودجه رو هم ازشون گرفتن برن خرج مازراتی کنن.میبینم روزی رو که پشیم ن شدن از سرمایه گذاری اشتباه و دیگه کاریش هم نمیشه کرد.

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  15. Arian

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی از برند ها انگار از ۲۰۲۱ به بعد جای پیشرفت پسرفت کردن مثل لکسوس تویوتا دوج و غیره راستی چرا از فراری دیگه خبری نیست ماشینی که همیشه صدر میشنست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. Arian

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ای کاش دوج های دیگه مثل دارت برقی میشد چارجر و چلنجر سوختی بودن خودشونو حداقل بیشتر ادامه میدادن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا