جنرال موتورز

درآمد فراتر از انتظار و رکوردشکن جنرال موتورز در سه‌ماهه سوم 2022

جنرال موتورز نتایج مالی خود در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده است که شامل ۲.۵۵ دلار سود هر سهم، سود خالص ۴.۳ میلیارد دلار و درآمد جهانی ۴۱.۹ میلیارد دلار می‌شود. هرچند این درآمد اندکی کمتر از انتظار جنرال موتورز بوده اما با اختلاف زیادی از انتظارات وال‌استریت فراتر رفته و رکورد درآمد در سه‌ماههٔ سوم سال را شکسته است. در مقایسه با سال گذشته، این ارقام افزایش ۱.۳۶ میلیارد دلاری سود خالص و افزایش ۱۵.۱ میلیارد دلاری درآمد را نشان می‌دهد. به گزارش CNBC، پس از یک دوره بیماری همه‌گیر، هرچند فروش خودرو به دلیل اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات کاهش پیدا کرده اما به خاطر محبوبیت شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها سود بیشتری به دنبال داشته است.

مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران شرکت گفته است که با وجود شرایط چالش‌برانگیز، به لطف تقاضای بالای برای محصولات جنرال موتورز که همچنان ادامه دارد، افزایش سود و درآمد شرکت در کل سال تداوم خواهد داشت. بارا همچنین به بهبود شرایط زنجیرهٔ تأمین قطعات هم اشاره کرده که به جنرال موتورز کمک کرد تا با کادیلاک اسکالید پیشتازی در بخش شاسی‌بلندهای فول سایز را حفظ کند. او همچنین اظهار داشته است که جنرال موتورز به لطف فروش رکوردشکن شورلت بولت، ۸ درصد از بازار خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. خانم بارا امیدوار است که با عرضهٔ مدل‌های جدید شورلت اکوئناکس EV و جی‌ام‌سی سی‌یرا EV و افزایش تولید شورلت بولت (۴۴ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ و ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳)، این سهم در آینده افزایش پیدا کند.

جنرال موتورز قبلاً سود خالص کل سال ۲۰۲۲ را بین ۹.۶ تا ۱۳ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود و حالا مدیر مالی شرکت «پل جاکوبسون» پیش‌بینی کرده است که این غول خودروسازی آمریکا به نقطهٔ میانی این اعداد خواهد رسید. وی به نگرانی‌های اقتصادی هم اشاره کرده ولی گفته است که این هیچ تأثیر مستقیمی بر محصولات جنرال موتورز نخواهد داشت زیرا این شرکت همچنان با تقاضای بالایی مواجه است. مدیر مالی GM در مورد ۹۵ هزار دستگاه خودروی این شرکت که از جولای گذشته به دلیل کمبود نیم‌رسانا بلاتکلیف مانده بودند هم صحبت کرده و گفته است که ۷۵ درصد از این خودروها تکمیل شده‌اند و انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری کل آن‌ها به نمایندگی‌های فروش برسند.

چین همچنان پرتقاضاترین بازار جنرال موتورز محسوب می‌شود اما جاکوبسون در پاسخ به کند شدن رشد فروش خودرو در این کشور گفته است که بازار چین برای عملکرد مالی شرکت تعیین‌کننده نیست. درآمد جنرال موتورز در سه‌ماههٔ سوم در چین ۳۳۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۶۰ میلیون دلاری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. برای مقایسه، درآمد سه‌ماههٔ سوم در آمریکای شمالی با ۱.۸ میلیارد دلار افزایش به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است. البته از سوی دیگر، شرکت تابعهٔ تکنولوژی‌های خودران جنرال موتورز که متعلق به کروز است، در سه‌ماههٔ سوم ۵۰۰ میلیون دلار ضرر به دنبال داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ماشالاه جی ام
    سره صبحی کلی انرژی گرفتم از این خبر
    این بخش متن هم که کلا برام بسیار خوشایند بود:
    ((بارا همچنین به بهبود شرایط زنجیرهٔ تأمین قطعات هم اشاره کرده که به جنرال موتورز کمک کرد تا با کادیلاک اسکالید پیشتازی در بخش شاسی‌بلندهای فول سایز را حفظ کند))

    مثل همیشه و بطور سنتی وانتها و شاسی بلندها باعث این افزایش فروش و درآمد جنرال موتورز شده
    البته برای کرایسلر و فورد هم ماننده جی ام همیشه پرکشش ترین محصولاتشون بخش وانت و شاسی بلندهاشون هست

    موافقم 45
    مخالفم 14
    1. ali(chevynova)

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      یه بهزاد نامی بودمیگفت جنرال موتورز در چین بازارش داره محدود میشه بیا بخون

      ((چین همچنان پرتقاضاترین بازار جنرال موتورز محسوب می‌شود اما جاکوبسون در پاسخ به کند شدن رشد فروش خودرو در این کشور گفته است که بازار چین برای عملکرد مالی شرکت تعیین‌کننده نیست. درآمد جنرال موتورز در سه‌ماههٔ سوم در چین ۳۳۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۶۰ میلیون دلاری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد))
      افزایش 60 درصدی داشته در چین و 330 میلیون درامد داشته هرچند گفته بازار چین براش تعیین کننده نیست
      پس بهتره بعضی ها با آمارهای که از خودشون درمیارن فکر نکنن واقعیت اونیه که در ذهنشون تجسم کردن

      موافقم 25
      مخالفم 20
      1. میلاد زد ام

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        ««یه بهزاد نامی بودمیگفت جنرال موتورز در چین بازارش داره محدود میشه بیا بخون »»

        اعتبار تحلیل های من در آوردی اون بهزاد نام رو از اینجا متوجه شو که هر کسی از جاپن انتقاد کنه میگه این یانکیه .

        طرف ۶ ساله توی سایت کامنت میزاره ولی انقد توی هپروت هستش که حتی فکر میکنه تو هم یانکی هستی به من هم یه بار گفت که اکانت دیگه یانکی ام :))

        کلا بیچاره سوژه خندس ؛ هم با تحلیل هایی که میکنه و هم با تئوری های توطئه که میچینه 😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 25
        مخالفم 30
        1. ali(chevynova)

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          اره میگفت من یانکی هستم😂😂😂
          بعد 6 سال فعالیتم تو پدال اولین نفری بود که میگفت من یه اکانت دیگه یانکی هستم

          موافقم 24
          مخالفم 17
      2. بهزاد

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        شما حتی نمیدونی ۶۰ میلیون دلار ارتباطی با ۶۰ درصد نداره و نمیدونم شما آمریکن کارز فن ها چرا متن های ساده ای مثل این رو نمیتونید هضم کنید!
        الان صنعت خودروی آمریکا در دو کلاس شاسی فول سایز و ترک ها خلاصه شده و در باقی موارد رفته رفته آب میره و این خاصیت بازاره و راه حلی که خودشون انتخاب کردن.
        شما نگاه کن از سود ۴.۳ میلیاردی ۳.۹ میلیاردش مربوط به خاک آمریکاست و ۳۳۰ تا هم چین و عملا در سایر بازارها خبری نیست.
        خودشون میدونن در چین شانسی ندارن و در اروپا و آسیا و آفریقا هم حضور ندارن اما شما داری از موفقیت در خاک خودش جشن پیروزی میگیری.

        موافقم 15
        مخالفم 30
        1. ali(chevynova)

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          بهزاد
          ول کن این خیالات رو
          330 میلیون دلار فروش رو بخون در چین

          موافقم 19
          مخالفم 10
        2. میلاد زد ام

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          ««الان صنعت خودروی آمریکا در دو کلاس شاسی فول سایز و ترک ها خلاصه شده و در باقی موارد رفته رفته آب میره »»

          عزیز چرا داری حرف رایگان میزنی ؟
          هر دفعه میای تحلیل های من در آوردی میکنی بعد یه روز یه خبر از امریکن کارز میاد بیرون که یه چیز کاملا مخالف پیش بینی های تو رو داره میگه

          صنعت خودروی آمریکا در تراک و شاسی بلند خلاصه شده ؟موستانگ چندین سال پیاپی هستش که لقب محبوب ترین و پرفروش ترین کوپه اسپورت جهان رو داره یدک میکشه
          حتما ماستنگ هم توی تراک ها یا شاسی بلند ها قرار میگیره دیگه ؟
          این فقط یکیش هست
          کلی مثال نقض دیگه برای این جوکی که گفتی موجوده .

          موافقم 17
          مخالفم 10
        3. Elmiraj

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          در عصری که دنیا به سمت الکتریکی سازی می‌ره ، مدیران جنرال‌موتورز آنقدر احمق نیستن که بجای سرمایه گذاری رو پلتفرم الکتریکی و تمرکز بر مدل های تاپ و بازاری های شاخص ، بیان پلتفرم های دهه هفتاد رو در آفریقا و جنوب آسیا بفروشن و آخر سال هم با فروش ۱۰ میلیونی اندازه یه آپ ستور اپل درآمد نداشته باشن‌…!!!
          در الکتریکی سازی هم ته لیست باشن و از سر ناتوانی در مورد سیستم برق اظهار نظر کنن….!!!

          موافقم 16
          مخالفم 9
        4. میلاد زد ام

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          در آخر اینکه بهزاد

          نابودی آمریکا و کلا صنعت خودروسازی آمریکا رو مگر در خواب ببینی .
          ۲۰۰۰ تا کامنت ضد آمریکایی گذاشتی ولی آخرش هی خبر از موفقیتشون شنیدی
          شل کن لذت ببر دیگه .

          تو هم مثل اون کسی هستی که سال ۹۰ گفت نفت آمریکا تا سال ۲۰۲۰ تموم میشه ولی همچنان بزرگترین تولید کننده نفت دنیا هستش ‌و تا سال های سال هم خواهد بود .
          خسته نکن خودتو قراره بیشتر از این موفقیت ها بشنوی .

          موافقم 27
          مخالفم 12
        5. میلاد زد ام

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          ««الان صنعت خودروی آمریکا در دو کلاس شاسی فول سایز و ترک ها خلاصه شده و در باقی موارد رفته رفته آب میره »»

          بهزاد عزیز دل چرا داری حرف رایگان میزنی ؟
          هر دفعه میای تحلیل های من در آوردی میکنی بعد یه روز یه خبر از امریکن کارز میاد بیرون که یه چیز کاملا مخالف پیش بینی های تو رو داره میگه :)

          صنعت خودروی آمریکا در تراک و شاسی بلند خلاصه شده ؟موستانگ چندین سال پیاپی هستش که لقب محبوب ترین و پرفروش ترین کوپه اسپورت جهان رو داره یدک میکشه
          حتما ماستنگ هم توی تراک ها یا شاسی بلند ها قرار میگیره دیگه ؟
          این فقط یکیش هست
          کلی مثال نقض دیگه برای این جوکی که گفتی موجوده .

          موافقم 13
          مخالفم 11
        6. viper2

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          جنابب پس خلیج فارس و خاورمیانه چی میشه اون وقت؟ فکر کنم تا الان حتی یه عکس از خیابونای دبی و ریاض و …. ندیدی که بفهمی چقدر ماشینای gm توش زیاده .

          موافقم 14
          مخالفم 7
        7. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          المیراج اینو گذاشتم واسه خودت
          مرجع آمار carsalebase

          فروش فورد در اروپا
          سال 2018: 1014040 دستگاه
          سال 2019 : 991.620
          سال 2020: 699.636
          سال 2021: 569.537

          فروش جی ام در اروپا
          سال 2017: 595.195 دستگاه
          سال 2021: 1162 دساه بله هزار و صد و شصت و دو دستگاه!!!

          آمار بیوک در چین:
          سال 2018: 1057452
          سال 2021: 828636
          فورد چین:
          سال 2017: 839815
          سال2018: 383585
          سال 2021: 248202
          شورولت چین:
          سال 2018: 673376
          سال 2021: 269818
          جیپ چین:
          سال 2018: 124514
          سال 2021: 20357

          موافقم 9
          مخالفم 18
        8. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          المیراج چه خوشت بیاد چه نیاد آمریکایی ها روز به روز بازارشون داره محدودتر میشه به همون وانت فول سایز و اس یو وی فول سایز. هرچند که الان با الکتریکی شدن صنعت خودور چیزی که خاطرات چند دهه قبل ژاپنی هاست دارن دست و پا میزنن که تو بقیه سگمنت ها بازار از دست رفته رو برگردونن ولی در نهایت مشخصه بازار دست چه خودروسازهای خواهد بود! همونایی که با ورودشون به بازارهای جهانی و بازار آمریکا برندهای آمریکایی رو یک به یک از سگمنت های مختلف شوت کردن بیرون. توانایی تحلیل کردن آمار رو داشته باشه. نمودارهای فروش سی ساله برندها رو نگاه کن تا ببینی وضعیت برای بعضیا چقدر خرابه

          موافقم 8
          مخالفم 23
        9. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          از سود و درآمد حرف زدی المیراج. فقط بودجه تحقیق و توسعه سالانه تویوتا و فولکس از سود خالص جی ام بیشتره. سود خالص تویوتا 2021 بیست میلیارد دلار ، جنرال موتور 9.8 میلیارد دلار

          موافقم 7
          مخالفم 17
        10. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          راجع به اپل و مقایسه سودآوری یک خودروساز با یک شرکت حوزه الکترونیک با ساختار fabless این مقایسه فقط از خودت بر می‌اومد استاد. اپل کدوم یک از هزینه های مربوط به تولید یک خودروساز رو داره؟ پردازند هاش که توسط tsmc و سامسونگ تولید میشه، سنسور دوربین و صفحه نمایشش از سونی و سامسونگ میاد. تولید نهاییش توسط شرکت هایی مثل فاکسکان و به ویژه خطوط تولید تایوان و چین هست که همه میدونن چه بردگی از کارگرانش میکشه و با این حال قیمت محصولات این برند سر به فلک میکشه در حالی که سایر برندها هم همین چرخه تولید رو دارن و با این حال قیمتشون کمتره. همین که سال 2020 درآمد اپل و تویوتا برابر بوده ولی سود خالص اپل حدود سی و پنج میلیارد دلار بیشتر از تویوتا نشون دهنده همون تفاوت هایی هست که پاراگراف اول گفتم هنوز نمیدونم ربط اپل و تویوتا این وسط چی بود!

          موافقم 6
          مخالفم 17
        11. Elmiraj

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          حسین @
          ( این آماری که برای امثال تو تازگی داره برای ماها خاطره شده…)
          این کاهش فروشی که میبینی در نتیجه فروش زیرمجموعه های خارجی و توقف تولید سدان هایی هست که در مقابل کراس اور ها شانسی برای بقا نداشتن…
          ( در صدر فروش بودن بدلیل فروش میلیونی برای gm خیلی وقته خاطره شده ، افتخاری که ۸۸ سال تمام در اختیار gm بود )

          عصر الکتریکی شروع شده و gm و فورد از سال ۲۰۱۵ شروع به دگرگونی کامل کردن و بجای هزینه کردن بر بازار های چرت و مدل های درجه چندم ، تمامی تمرکز شونو گذاشتن بر الکتریکی سازی که نتیجه آن تولید محصولات شاخصی مثل مک ای ، لیریک ، اف ۱۵۰ لایتینگ ، هامر ev ، سلستیک ، سییراev و…. بوده که هر روز خبر موفقیت آنها در مجلات خودرویی می‌بینیم…
          .
          .
          ساخت غول هایی مثل هامر ev و سلستیک کاریه که هرگز از پس امثال تویوتا برنمیاد و اگرم بخواد روزی بهش فکر کنه باید نصف فروش فعلی شو قربانی کنه در غیر این صورت حالا حالا ها باید بخاطر در اومدن چرخ خودروهای داغونی مثل bz4x فراخوان بده….

          موافقم 16
          مخالفم 4
        12. بهزاد

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          المیراج جان شما وقتی آمار میدی چرا نمیگی چرا فورد و GM اندازه ی اپ استور سوددهی ندارن؟!
          تویوتا سال گذشته ۲۷۶ میلیارد درآمد و ۲۲ میلیارد سوددهی داشت که این میزان سود در صنعت خودرو از میانگین این صنعت بالاتره و اصلا قیاس صنایع مختلف با هم درست نیست هرچند مجبوریم تکرار مکررات کنیم که شما و سایر هم سنگران از صنعت خودرو اطلاع زیادی ندارید.
          ما چند ساله میگیم صنعت خودرو و برندهای آمریکایی در دو کلاس که همه میدونیم برنامه ریزی کردن و شانسی در سایر کلاس ها حداقل در بلندمدت ندارن و شما اینو به عنوان ضعف سایرین به حساب میارید.
          شما داری شرکت هایی که در آینده نگاه محلی به تولید دارن با شرکت هایی که محصولات جهانی میسازن مقایسه میکنی و نمیدونی که هیچوقت تویوتا و vw و … اولویتشون ترک ها و شاسی های بزرگ نیست و بعضا با یک مدل فقط به دنبال کامل کردن سبد محصولات خودشون هستن.
          مشکل شما اینه که فکر میکنید رقبا برنامه ندارن و فقط صنعت گران خودرویی در آمریکا آینده نگری میکنند در حالی که وابستگی اونها در فردای برقی بیش از پیش به شرق آسیا گره خورده و فکر نکنم تا به حال مقداری به این آینده نگاه کرده باشی.

          موافقم 5
          مخالفم 8
        13. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          فروش gm کاهش پیدا کرد چون ژاپنی ها اونارو شوت کردن بیرون. گفتن بهتره بری نمودارها رو بررسی کنی ببینی از سال 1990 ژاپنی ها چیکار کردن با خودروسازهای آمریکایی. تویوتا از پسش بر نمیاد 😂 این حرفو جای دیگه نگی میخندن بههت. همین الان تکنولوژی هیبریدی تویوتا بهترین نمونه جهان هستش. اون زمانی که تویوتا الکتریکی تولید می کرد تسلا هنوز به وجود نیامده بود جی ام و فورد هم مشغول ساخت انجین های هشت سیلندر خدا لیتری صد اسبی بودن که البته هنوزم درگیر ساخت همین انجین های بی مصرف و عهد بوقی هستن.
          جی ام و فورد سرمایش ن واسه کجا گذاشتن؟ واسه آینده؟ آینده ای که از همین الا مشخصه نصفش هیدروژنی و تویوتا پیشتاز اون بخشه ده سال دیگه آمریکایی ها هم می فهن باید بیان پشت سر تویوتا همونطور که در مورد خودروهای الکتریکی به خوبی از تویوتا پیروی کردن.
          آمار فروش موجوده مشصخه جی ام که تو اروپا هزارتا میفروشه داره روی بازار های پیشرفته سرمایه گذاری می کنه یا تویوتا. آخرین سنگر واسه آمریکایی ها بازار کشور خودشون هست و بازار کشورهای فوق پیشرفته آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی همون جایی که تویوتا واسش سرمایه گذاری خاصی نمی کنه و جی ا م واسش سر و کله میشکنه. حالا باز بیابگو بازارهای چرت!! بله مارکت اروپا چرته مارکت آمریکای لاتین خوبه😂 به هر حال حقیقت برات سنگین بود. راجع به اپل هم منتظر نظرات گوهر بارت هستم

          موافقم 3
          مخالفم 6
        14. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          غول هایی مثل سلستیک و هامر EV? این پهلوون پنبه هایی که اسم بردی همونایی بودن که اجدادشون بعد از ورود صنعت خودروی ژاپن به آمریکا، به زباله دان تاریخ پیوستن و همونطور که گفتم این دست وپا زدن های آمریکایی هاست واسه اینکه شاید دوباره بتونن برندهای از رده خارجی مثل هامر رو دوباره زنده کنن که البته اونم هنوز نیومده فراخوان خورد! تسلا هم که گیر کرده تو کف همون رودستر وو سایبرتراک!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 8
        15. حسین

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1067 ديدگاه)

          بارها گفتم اون چیزی که واقعیت رو مشخص می کنه آمار کف بازاره حالا تو که میگی تو مجلات جایزه گرفتن نشون از عجزت داره و اینکه صنعت خودروی آمریکا مشابه کره جنوبی به جز جایزه مجلات چیز دیگه ای نداره. جالب تر اینکه همین مجلات اون روزهایی که میگن اتوپایلوت تسلا مشکل داره، fsd تسلا مشکل داره، تسلا مردم رو موش آزمایشگاهی کرده اون روزها این مجلات میشن وابسته به فلان حزب آمریکا و نامعتبر میشن حالا چی شد یکدفعه جوایز شون معتبر شد؟ جوابت همون آمار فروشی بود که گذاشتم فعلا آمریکایی ها در کشورهای جهان اول هیچ مشتری ندارن و دارنن به قهقرا میرن. همونجایی که شایستگیش رو دارن

          موافقم 3
          مخالفم 6
        16. Amir Machine

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          والا خیلیا تو این سایت ازجمله استاد تحلیلگر بزرگمون 10 ساله دارن میگرن خودوسازی آمریکا روبه زوال و نابودیه اما در عمل هر روز شاهد خبرهایی عکس این موضوع هستیم! یهو تسلا میشه پرفروش‌ترین ماشین اروپا! یهو سود GM رکورد میشکنه! یهو فروش آمریکایی‌ها تو خاک آمریکا افزایش چشمگیر پیدا میکنه!

          دوست من، GM چند سال پیش با فروش اوپل و واکسهال از بازار اروپا خارج شد و این فروش اندکی هم که میبینی فقط بخاطر حضور خیلی محدود شورلت و کادیلاک تو بازار اروپاس که اصلاً هم جدی نیست، بازار اروپا برای GM چیزی جز ضرر نداشت و باید خارج میشد، حضور در بازار اروپا بخاطر قوانین سختگیرانه آلایندگی اینقدر سخت شده که حتی برندهایی مثل سوزوکی و میتسوبیشی هم دارن کمرنگ میشن تو این بازار و به زور ری بج کردن محصولات خودروسازای دیگه باقی موندن

          بعد بازار آمریکا اگه جهان اول نیست پس جهان اول کجاس؟ وقتی تو رقابتی‌ترین و آزادترین بازار خودروی دنیا حضور قدرتمند داری، اسمش میشه قهقرا؟! بعد از اومدن مری بارا، سیاست GM کوچک شدن و خروج از بازارهای ضررده و تمرکز روی افزایش سود بوده که میبینیم نتیجه داده
          آینده نصفش هیدروژنیه؟! برادر من الان تو خود کالیفرنیا هم زیرساخت کافی برای هیدروژن نیست و کل خودروسازان جهان رفتن سمت الکتریکی، یه چیزی نگو که باعث خنده بشه

          اصلاً قصد ندارم به این بحث‌های مسخره‌ای که تو کامنت‌های سایت راه افتاده دامن بزنم ولی شما که bZ4X خودروساز محبوبت اون آبرو ریزی رو به بار آورد بهتره دیگه در مورد فراخوان هامر حرفی نزنی

          دوست من، سال‌ها و دهه‌ها است که بازار اصلی خودروسازان آمریکایی کشور خودشون بوده و این رویه در آینده هم ادامه خواهد داشت، پس بهتره کمی از تعصبت کم کنی و واقع گرایانه‌تر به مسائل نگاه کنی

          و نکته آخر، اگه اینقدر خودروسازی آمریکا داغونه و رو به قهقرا و نابودی و زواله، پس چرا هوندا برای محصولات برقیش دست به دامن GM و پلتفرم اولتیوم شده؟ چرا نرفت با تویوتا که کل آینده در اختیارش خواهد بود و همیشه و همه جا به زعم شما پیشتازه همکاری کنه؟ چرا از نیسان یا فولکس‌واگن پلتفرم نگرفت؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
        17. بهزاد

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          امیر ماشین ما چند صباحی ست داریم همین حرف مدیران شرکت های خودروساز آمریکایی و برنامه هاشون را میگیم بعد دوستان میگن فلانی پیش بینی کرد آمریکایی ها دارن نابود میشن!
          ما هرگز نگفتیم این شرکت ها نابود میشن بلکه حرف ما اینه که بازارشون محدودتر شده و رقابت در برخی کلاسها خیلی خیلی سخته.
          نمیدونم دیگه با چه زبونی بگیم برخی حرکت ها در این صنعت جنبه ی قانونی برای عبور از شرایط داره مثل ساخت مدلهای محدود برقی هرچند کم فروش یا مشارکت تا بتونن از قوانین مربوط به آلایندگی و جریمه هاش فرار کنند و برای بار چندم میگم در سیستم های ضد انحصاری رقابت، هیچوقت شاهد ادغام یا مشارکت گسترده بین نیسان و تویوتا و هوندا و همچنین فورد و GM و سه گانه لوکس ساز آلمانی نخواهیم بود همانطور که قوانین ضد انحصار نمیزارن مشارکتی بین اپل و گوگل و مایکروسافت و… شکل بگیره و هیچوقت نخواهید دید مثلا در تولید تلویزیون و لوازم خانگی بین سامسونگ و LG معاهده ی شراکت شکل بگیره.
          حتی تویوتا با وجود تولیدکنندگان داخلی باتری مجبوره با سایر شرکت ها مثل catl چین و byd مشارکت کنه و اگر ژاپنی ها بخوان تمام و کمال این حجم از باتری را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند با قوانین سخت گیرانه ی ضد انحصار روبرو خواهند شد و یکجور تقسیم منافع قانونی نانوشته در جریانه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        18. Amir Machine

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          بله خود منم میگم که بازار آمریکایی‌ها محدودتر شده و شاید بازم بشه اما این یه استراتژی خود خواسته هست، GM چند ساله که دیگه فروش بالا و تصاحب رتبه یک دنیا رو ول کرده و روی کوچک شدن و افزایش سود تمرکز کرده، وقتی بازاری مثل سدان‌ها داره کوچیک میشه و سود چندانی نداره و تحت سلطه ژاپنی‌هاس، چرا باید GM حفظش کنه؟ وقتی بازار هاچ‌بک‌های کوچیک خیلی کاهش فروش داشته و بخاطر قوانین آلایندگی، تولید ماشین‌های کوچیک گرون‌تر تموم میشه و سود نداره چرا باید فورد تو این بخش بمونه؟ خب کاملاً منطقیه که روی بخش‌های پرسودتر بازار مثل پیکاپ و SUV فول سایز تمرکز میکنن

          حتی برندهای لوکس مثل مرسدس هم به این نتیجه رسیدن که تولید مدلای کوچیک و ارزون دیگه سودی نداره و مرسدس بزودی از تعداد مدلای کامپکتش کم میکنه تا روی مدلای بزرگتر و گرونتر تمرکز کنه، این کار ممکنه باعث کاهش فروشش بشه، همونطور که برای فورد و GM شد اما سود بیشتری داره و اینه که مهمه، الان سودی که GM داره از بخش پیکاپ و SUV فول سایز کسب میکنه خیلی بیشتر از زمانیه که تو بخش هاچبک‌ها و سدان‌ها هم حضور داشت، البته این به معنای خروج کامل از دیگر سگمنت‌ها نیست چون مدلای برقی زیادی از GM در بخش‌های پایین‌تر بازار تو راهه و همین الانم تو بخش کراس‌اوورهای کوچیک فروش خوبی داره

          جنرال موتورز یه زمانی یه غول بی شاخ و دم بود با کلی برند مثل ساب و دوو و هولدن و اوپل تو سراسر جهان اما نتیجه این گستردگی شد ورشکستگی سال 2009 اما الان میبینیم که با کوچیک شدن افتاده روی دور سوددهی

          و مورد آخر در مورد هوندا، اگه دقت کرده باشی اسم فولکس رو هم آوردم، همکاری با VW که دیگه باعث انحصار نمیشد! VW هم که تو بخش الکتریکی خیلی فعاله، پس چرا هوندا بجای VW رفت سراغ GM؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. میلاد زد ام

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      ایول به جنرال موتورز
      واقعا خوشم اومد
      جنرال موتورز میتونه بعضی از زیر برند های محبوب خودش مثل پونتیاک و …. توی عصر برقی ها احیا کنه
      دقیقا مثل کاری که با هامر کرد
      قطعا توی فروش بیشترش تأثیر خواهد داشت
      خلاصه اینکه حال و روز امریکن ها بهتر از هر زمان دیگه ای هستش
      ماستنگ پرفروش ترین کوپه اسپورت جهان
      جی ام هامر رو احیا کرده
      کدیلاک به روزهای اوجش برگشته ؛ داره محصولاتی میزنه که قراره معیار های لوکس بودن رو دوباره بازتعریف کنه
      کوروت داره سوپراسپوزت های ۲_۳ برابر گرون تر از خودش رو شرمنده میکنه
      داج داره به زیبایی هر چه تمام تر دنیای ماسل کار ها رو به دنیای برقی پیوند میزنه
      و ….

      موافقم 20
      مخالفم 19
      1. ali(chevynova)

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        الان وضعیت خودروسازی امریکا داره برمیگرده به ده های 70
        کادیلاک دوباره داره برمیگرده به اون دورانی که آمریکایی بازها منتظرشن
        شورولت افزایش فروش خوبی رو داره در خاک آمریکا به لطف محصولات جدیدش ثبت میکنه
        بیوک داره بعد سالها یه چهره جدید و متفاوت از خودش با کانسپتهای جدیدش نمایش میده
        جی ام سی با معرفی سییرا ev وارد دورانی شده که میتونه موفق تر از قبل باشه
        از اون طرف فورد و لینکلن خیلی دارن خوب پیش میرن
        برانکو و نویگیتور جدید غوغا کردن در بازار
        کرایسلر هم مثل همیشه با افزایش فروش رم و مدلهای مختلف جدید جیپ داره روزگار آرومی رو سپری میکنه

        موافقم 18
        مخالفم 14
      2. TML BN

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        @viper2
        بله ببخشید که نصف جمیعت جهان خاور میانه است خاور میانه جمیعت خاصی نداره که بخواد بازار خودرو خاصی داشته باشه و رتبه اول خاور میانه ژاپنی هان بعد آمریکا و بعد بقیه

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. viper2

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          درسته . من منظورم این بو که توش حضور دارن .

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. کاراکتر

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      جالب اینه چین داره توی بازار استرالیا کره رو شکست میده که البته با این فراخوان های آخر شکست داد و بایر علاوه بر جمع کردن نمایندگی هاش کلی هم خسارت به مردم فریب خورده بده
      GM توی خود چین داره فرمانروایی میکنه تویوتا هم که سبد الکتریکی هاش کامل بشه باید برگردن چوسان محصولات مزدارو دوباره ریبج کنن با اسم کیا بفروشن😂
      با تشکر از آقای دهقان

      موافقم 12
      مخالفم 3
    4. viper2

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      المانی بازا کجان؟؟؟؟ بهزاد کجاست؟؟؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 13
      1. بی خیال اسم

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        من اینجام👋

        البته اروپایی بازم

        موافقم 12
        مخالفم 8
      2. ali(chevynova)

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        رفتن گل پچینن

        موافقم 14
        مخالفم 11
      3. Alan.r

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1085 ديدگاه)

        جناب وایپر شما از پیشرفت آلمانی ها فشار می‌خورین فکر می‌کنید ما آلمانی فن ها هم مثل شماییم؟
        در ضمن فروش بیشتر آمریکایی‌ها به دلیل حوضه هاییه که توش فعالیت می‌کنند بیشتر فروش اونا به پیکاپ ها اختصاص داره آمریکایی ها ماشین های اقتصادی هم تولید می‌کنند
        در عوض اکثر ماشین های آلمانی لوکس و اسپرت هستند و هرکسی توانایی خریدشون رو نداره

        موافقم 10
        مخالفم 12
  2. AHMET 2002

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    مثل این که اون تصمیم برای خروج سدان ها خیلیم اشتباه نبوده
    در مجموع هرچی ژاپنیا اوضاعشون خرابه gm ترکونده
    سهمشم از بازار آمریکا بیشتر از همس فعلا

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. ali(chevynova)

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      دقیقا از همون دورانی که میگفتن خودروسازی آمریکا سگمنت سدانها رو به رقبا واگذار کردن ، خودروسازی آمریکا متوجه شده بود سدانها دیگه محبوبیت ندارن و سلیقه جهانی به سمت کراس اوورها و شاسی بلندهاست
      البته این پیش بینی دقیقشون حاصل تجربه ای هست که بیش از 120 سال خودروسازی بدست آوردن
      این اتفاق اواخر دهه 90 هم برای سگمنت استیش واگن ها اتفاق افتاد و محبوبیتشون در اواسط دهه 90 در امریکا فروکش کرد و کلا دورانشون تموم شد

      موافقم 18
      مخالفم 12
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    چین همچنان پرتقاضاترین بازار جنرال موتورز محسوب می‌شود
    چرا هی بهزاد میگه آمریکا و جنرال موتورز دولتی رو به نابودی هستش هی بر عکس میشه

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. ali(chevynova)

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      چون تحلیلهاش پا منقلی هست نه از روی مطالعه

      موافقم 20
      مخالفم 10
  4. elonlion

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ایلان ماسک صاحب توییتر شد و اولین اقدامش بن کردن حساب رافئی پور بود استاد برخی از کاربران اینجا

    موافقم 27
    مخالفم 10
  5. مازیار

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    پس چی شد؟
    امریکایی فن های متعصب که به خون ماری بارا تشنه بودن و میگفتن این آخرش gm رو نابود میکنه
    امان از تحلیل های کوچه بازاری

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. بی خیال اسم

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      اره ولی الان عاشقش شدن😂😂😂

      موافقم 15
      مخالفم 0
  6. امین

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    یه متوهمی بود ، می‌گفت خودرو سازهای آمریکایی ورشکست شدن و تو کشور خودشون هم فروش ندارن.الان باید این خبر رو بهش نشون داد. تازه می‌گفت نفت آمریکا هم تا سال ۲۰۲۱ تمومه.

    موافقم 26
    مخالفم 8
    1. ali(chevynova)

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      متوهم زیاد
      آدم عاقل نباید هر چیزی رو باور کنه

      موافقم 19
      مخالفم 11
  7. blackwing

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (822 ديدگاه)

    قطعاً جنرال موتورز با معرفی محصولات متنوع جدید و برقی توی یکی دو سال آینده فروش انفجاری رو تجربه میکنه چون پلتفرم‌های جدید BEV3 و طراحی‌های ناب جدیدشون تقاضای بالایی داشتن…
    کوروت C8 , کادیلاک اسکالید ، هامر ، سی‌یرا و سیلورادو ، بلیزر و ایکوناکس EV ، تاهو و سابربن…
    همشون تقاضای خیلی خوبی داشتن
    تیم کوروت واقعاً گل کاشتن ، قشنگ معلومه جی‌ام دستشون رو باز گذاشته و سرمایه گذاری زیادی انجام داده ، تو دورانی که همه ماشینا برقی یا هایبرید شدن ، اومد قوی ترین تنفس طبیعی هشت سیلندر دنیا رو معرفی کرد ، سال بعد هم با ZR1 , E-Ray و سال بعدش هم Zora رو میده بیرون

    موافقم 11
    مخالفم 12
  8. Elmiraj

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    فروش زیر مجموعه های خارجی ، کنار گذاشتن پلتفرم های پرهزینه و حذف مدل های کم فروش…

    در عصر الکتریکی بهترین استراتژی های جنرال‌موتورز بودن که اونو به صدر لیست الکتریکی سازی رساندن…

    روزای بسیار بهتری در انتظار gm هست

    موافقم 21
    مخالفم 7
  9. بی خیال اسم

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    تبریک به امریکن فن ها…

    موافقم 11
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    خانم بارا لطف کنن روی شورولت مالیبو ی دستی بکشن با موتور ۳ لیتری کافیه صدا هم داشته باشه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  11. Afg

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    این اندازه از شفافیت قابل احترام هست تو ایران فقط ضررهارو میگن و از گفتن سود و درامد واقعی شون خبری نیست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. Ali

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    درود بر خانم باربارا عجب مدیری است
    کلا من معتقدم زنان بهتر عمل می کنند
    منظورم زنان تحصیل کرده و مترقی

    موافقم 11
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا