هوندا

معرفی پرولوگ، اولین کراس‌اوور برقی هوندا با تکنولوژی جنرال موتورز

هوندا از اولین کراس‌اوور الکتریکی خود با نام پرولوگ رونمایی کرده است. این خودرو که با همکاری جنرال موتورز ساخته شده و به نظر می‌رسد اشتراکات فراوانی با شورلت بلیزر EV جدید داشته باشد، آیندهٔ محصولات الکتریکی هوندا را آغاز خواهد کرد. پرولوگ همچنین اولین محصول الکتریکی جدی هوندا در بازار آمریکا محسوب می‌شود و تا پایان دههٔ جاری حداقل ۳۰ مدل برقی جدید در سراسر جهان نیز به آن اضافه خواهند شد.

پرولوگ به‌عنوان یک کراس‌اوور میان سایز در کنار مدل پاسپورت قرار خواهد گرفت اما هوندا امیدوار است که این مدل بتواند خریداران CR-V هیبریدی را به سمت خود جذب کند. پرولوگ با ۴,۸۷۷ میلی‌متر طول، ۱,۹۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۳ میلی‌متر ارتفاع، حدود ۲۰۳ میلی‌متر کشیده‌تر و ۱۲۷ میلی‌متر عریض‌تر از CR-V است اما فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهٔ ۳,۰۹۴ میلی‌متری دارد که دقیقاً با شورلت بلیزر EV یکسان است.

پرولوگ روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده و از باطری‌ها و موتورهای الکتریکی این شرکت آمریکایی استفاده می‌کند. هرچند هوندا مستقیماً اشاره نکرده اما شواهدی مثل همین فاصلهٔ محوری یکسان نشان می‌دهد که احتمالاً این کراس‌اوور جدید بر پایهٔ بلیزر EV شکل گرفته است. بااین‌حال، هوندا به‌خوبی توانسته در ظاهر، پرولوگ را از همتای شورلتی خود متمایز کند. نمای جلویی این خودرو شاید خیلی شباهتی به یک هوندا نداشته باشد اما گرافیک چراغ‌ها محصولات این شرکت را به یاد می‌آورند.

در پروفیل جانبی خودرو هم درگاه شارژ روی گلگیر جلو، رینگ‌های ۲۱ اینچی استاندارد و روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایینی بدنه جلب‌توجه می‌کنند. در عقب پرولوگ، شیشهٔ خودرو نسبتاً باریک است و زیر آن چراغ‌های افقی قرار گرفته‌اند که توسط یک نوار مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند. روی این قسمت هم بجای لوگوی هوندا، نوشتهٔ HONDA نقش بسته است.

در داخل پرولوگ، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی تبلت مانند قرار گرفته و یک نمایشگر ۱۱.۳ اینچی هم در میانهٔ داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد. کنترل‌های فیزیکی این کراس‌اوور برقی مشابه چیزی است که در سیویک و CR-V دیده‌ایم ولی در اینجا از آن تریم لانه‌زنبوری روی دریچه‌های تهویه خبری نیست و طراحی سنتی‌تری را می‌بینیم.

هوندا فعلاً حرفی در مورد مشخصات موتورها و باطری‌های پرولوگ نزده است ولی میدانیم که این کراس‌اوور برقی نسخهٔ چهارچرخ محرک هم خواهد داشت اما اینکه آیا مثل بلیزر در نسخه‌های محرک جلو و محرک عقب هم ارائه می‌شود یا نه فعلاً مشخص نیست. هوندا پرولوگ در سال ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    از بهترین طرح های هوندا . اینکه با شرکت معظم جی ام همکاری میکنه خوشحالم.

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. بهراد

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      گفته شده احتمالا همکاریشون برای خودرو های دیگه هم ادامه داشته باشه. باید منتظر خودرو های نوین دیگه هم از این دو شرکت باشیم.

      موافقم 25
      مخالفم 0
  2. kastech

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    نهایت سادگی و زیبایی

    موافقم 29
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    یه طراحی ساده و شیک و ماندگار
    از خود بلیزر بهتر شده

    موافقم 32
    مخالفم 12
  4. ferimia

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به نظرم حرکت به سمت خودرو های الکتریکی کمی زود شروع شد! ولی خب ۷ ۸ سال دیگه به نقطه خوبی میرسن اگر پیشرفت هایی در باتری حاصل بشه.

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. hamid

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (104 ديدگاه)

      من که دیگه نامید شدم از باطری های جدید ، باطری جامد امید زیادی ایجاد کرده بودند ولی هیچ کدوم نتونستند مشکلاتشون رو حل کنند ، الان نزدیک ۱۰ سال پیشرفت انچنانی نکردند ، البته باطری لیتیومی هزینه ساخت و نگهداریشون داره پایین میاد ولی مشکل حجم و سرعت شارژ دارن

      قرار بود تا ۲۰۲۳ دیگه تجاری بشن ، شارژ سریع ، رنج های بالای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر ، عمر بالا ولی افسوس …

      من به شخصه خیلی دوست دارم تو باطری ها یه انقلابی اتفاق بیافته نه فقط به خاطر خودرو ها ، بلکه همه گجت ها ، گوشی ، ساعت و هر گجت قابل حملی که بشه تا یه هفته بدون شارژ ازش استفاده کرد

      نزدیکترین شرکت به تجاری سازی کوانتوم اسپیس هست که گفتن از سال ۲۰۲۳ شروع میکنیم ، امیدوارم که به تاخیر نندازن

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. soulsmaster

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (118 ديدگاه)

        شاید وقتشه سراغ باطری های اتمی بروند.

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. علی

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (271 ديدگاه)

        چرا فک میکنی همین الان بده المانی ها نبین اکثرا برد ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتری دارن که باز بد نیست
        چینی ها برد محدوده ۷۰۰-۶۰۰ با مدت زمان ۱۵_۲۰ دقه برای شارژ که کاملا راضی کنندست
        طرف میره فروشگاهی سینما پاساژ پارک یا هرجا میزنه شارژ تا برگرده پر شده
        من تو پیج های خارجی هیچکی ندیدم از برد ۵۰۰ کیلومتری شاکی باشه فقط ایرانی ها حسرت برد های بالای هزارتایی میخورن!

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. hamid

          ۱۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (104 ديدگاه)

          خوب بایدم بخورن ، شما فکر میکنی این عقب مونده ها میان ایستگاه شارژ همه جا میزارن ؟
          مگه اینجا امریکاست ؟
          از اون گذشته گفتم که فقط ماشین نیست ، همه چیز با باطری های جدید استفاده اش راحتر میشه !
          شما دوست داری گوشیتو هر روز شارژ بزنی یا هر هفته به بار ؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
  5. PRPR

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    عقبش شبیه ایووک شده

    موافقم 16
    مخالفم 0
  6. ۹۱۱

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    در حال سادگی، بسیار زیبا و کاربردی هست 🤩

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. Porsche 911

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    بسیار زیبا
    ولی عقبش خیلی شبیه ولار هست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. پدرام

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    حالا باز یه عده بیان بگن ماشین های آمریکایی بدرد نخوره

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. MohammaD

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      این حرف فقط برای دهه 80 و 90 خودروسازی آمریکا صدق میکنه و حالا هم نمیگیم تو اوج خودشه ولی روند صعود خوبی داره به همراه اینکه همچنان از نظر حفظ اصالت و محبوبیت بهتر از بقیه عمل کرده

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. دانیال

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Afg

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    ساده وشیک همیشه ماندگار

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا